Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Iemand al een idee van de CO2 waardes?
De berline zou voor de 2.0DSG6 een waarde van 115gr hebben wat net op de limiet is. Dus vermoed ik dat de combi 116 of 117gr gaat hebben en dan totaal niet meer interessant is als firmawagen.
Iemand al een idee van de CO2 waardes?
De berline zou voor de 2.0DSG6 een waarde van 115gr hebben wat net op de limiet is. Dus vermoed ik dat de combi 116 of 117gr gaat hebben en dan totaal niet meer interessant is als firmawagen.
Is 115gr een limiet voor jou policy of is dat over het algemeen?
Zoja, waarom?
Is 115gr een limiet voor jou policy of is dat over het algemeen?
Zoja, waarom?
Dat is een fiscale grens voor bedrijfswagens. En veel bedrijven die willen dat de wagen minimum 80% aftrekbaar is. Dus 116gr valt al bij de 75% en dan zijn er niet meer veel buiten zaakvoerders die daarmee rijden. Bij ons verwachten ze zelfs 90% vanaf heden, maar vermits ik er al heel wat jaren ben en het verdien mag ik eentje nemen die in de 80% valt (Anders zou ik graag de XC60 willen met zijn 124gr). Dus mag max tot 115gr gaan. En dat met een automaat is niet altijd evident. Enkel BMW scoort daar enorm goed. De huidige 320EDE heeft 104gr met de automaat en valt zelfs in de 90%. Bij andere merken is dat meestal een 1.6 met 120pk wat meestal ietswat ondermaats is voor een automaat.
Ik moet volgende week vrijdag gaan testrijden met de DS5 en als die tegenvalt, kan ik zeggen voor de Skoda Superb Combi, maar daarom zou ik dan tegen eind volgende week de exacte CO2 moeten weten. En tot dusver kan ik die alleen voor de berline vinden. Meestal is een break dan 1 à 2g meer, maar het kan wel eens wezen dat ze dit onder controle hebben bij Skoda en op 115gr kunnen houden. Zou interessant zijn natuurlijk.
Dat is een fiscale grens voor bedrijfswagens. En veel bedrijven die willen dat de wagen minimum 80% aftrekbaar is. Dus 116gr valt al bij de 75% en dan zijn er niet meer veel buiten zaakvoerders die daarmee rijden. Bij ons verwachten ze zelfs 90% vanaf heden, maar vermits ik er al heel wat jaren ben en het verdien mag ik eentje nemen die in de 80% valt (Anders zou ik graag de XC60 willen met zijn 124gr). Dus mag max tot 115gr gaan. En dat met een automaat is niet altijd evident. Enkel BMW scoort daar enorm goed. De huidige 320EDE heeft 104gr met de automaat en valt zelfs in de 90%. Bij andere merken is dat meestal een 1.6 met 120pk wat meestal ietswat ondermaats is voor een automaat.
Ik moet volgende week vrijdag gaan testrijden met de DS5 en als die tegenvalt, kan ik zeggen voor de Skoda Superb Combi, maar daarom zou ik dan tegen eind volgende week de exacte CO2 moeten weten. En tot dusver kan ik die alleen voor de berline vinden. Meestal is een break dan 1 à 2g meer, maar het kan wel eens wezen dat ze dit onder controle hebben bij Skoda en op 115gr kunnen houden. Zou interessant zijn natuurlijk.
De aftrekbaarheid heeft enkel van belang voor de werkgever? Dus is voor "ons" niet zo van belang om naar te kijken?
Idd, van belang voor de wergever. En laat het net die persoon zijn die beslist welke wagen ge moogt kiezen
En mijne baas, en tegenwoordig enorm veel bazen, zeggen 80% en bij voorkeur 90%. Ik had op mijn lijst 1 wagen staan met 124gr en die is dus 75%. Ik dacht het te proberen, maar dat was de eerste waar ze een streep door trokken.
Idd, van belang voor de wergever. En laat het net die persoon zijn die beslist welke wagen ge moogt kiezen
En mijne baas, en tegenwoordig enorm veel bazen, zeggen 80% en bij voorkeur 90%. Ik had op mijn lijst 1 wagen staan met 124gr en die is dus 75%. Ik dacht het te proberen, maar dat was de eerste waar ze een streep door trokken.
Aah ok, weer wat bijgeleerd se! Merci
Bij ons is het met een lijst via Arval. Pak je een motor hoger dan de 'eco'modellen gaat er een heel groot stuk van je optiebudget weg..
Aah ok, weer wat bijgeleerd se! Merci
Bij ons is het met een lijst via Arval. Pak je een motor hoger dan de 'eco'modellen gaat er een heel groot stuk van je optiebudget weg..
Zo werkt het bij mijn vriendin op het werk ook. Echter verlaagd dit bij haar het budget niet, maar verhoogd de eigen bijdrage.
Persoonlijk snap ik niet dat VAG niet echt mee doet aan het CO2 verhaal. Die zetten volledig in op die 1.6dsg7 of mmanueel en de 2.0 is enkel interessant manueel. Maar ik merk steeds meer en meer op dat de km-vreters een automaat willen (bij ons is geen enkele firmawagen nog manueel) en dat de meesten na 4 jaar met zo een 1.6 gereden te hebben, toch liever wat meer power hebben. Zeker met een automaat.
Het is precies alsof enkel BMW de beste leerling van de klas is. Zeker nu na de FL met de 3-reeks. De 320ede heeft nu 104gr met de automaat (90%) en de 318 heeft met automaat 109gr (80%) en dus fiscaal enorm interessant. Voor de FL was het 80% en 75% voor deze modellen. Mercedes volgt dan met de CLA met 101gr, maar die heeft wel maar 136pk, dus zelfs ietske minder als de 318.
Ik ga wss voor de DS5 2.0 bluehdi 180pk met 110gr en dus 80%. Voor de FL had die 118gr en dus fiscaal niet interessant.
VAG zou eigenlijk in eerste instantie moeten zorgen dat de 2.0DSG's onder de 115gr blijven, wat niet lukt. De DSG7 op de 1.6 haalt de co2 omlaag tov de manuele. De DSG6 op de 2.0 laat de co2 omhoog gaan. Wat hier de filosofie achter is, zullen ze in DE wel beter weten.
Vele merken hebben nu die automaten met dubbele koppeling omdat deze in de meeste vevallen de co2 omlaag halen. Een klassieke automaat gaat de co2 omhoog. Enkel Volvo scoort redelijk goed desondanks ze ook klassieke automaat gebruiken. De Co2 gaat wel omhoog, maar voor de V60 D2 en D3 blijven ze met 111gr mooi in de 80%. Voor de XC60 jammer genoeg 124gr .
Maar merken als Opel, Ford,.... blijven compleet achter in dat verhaal.
Die Superb Combi is een dijk van een wagen, maar 1.6DSG7 met 125pk en 250nm is wat mij betreft niet de ideale km-vreter. En met de 150pk-versie flirten ze net met die 115gr-grens. Dus een extra inspanning had hen toch wat meer auto's aan de man kunnen brengen. Maar België is voor de fabrikanten een enorm kleine afzetmarkt en dus de extra inspanningen niet waard.
Zo werkt het bij mijn vriendin op het werk ook. Echter verlaagd dit bij haar het budget niet, maar verhoogd de eigen bijdrage.
Persoonlijk snap ik niet dat VAG niet echt mee doet aan het CO2 verhaal. Die zetten volledig in op die 1.6dsg7 of mmanueel en de 2.0 is enkel interessant manueel. Maar ik merk steeds meer en meer op dat de km-vreters een automaat willen (bij ons is geen enkele firmawagen nog manueel) en dat de meesten na 4 jaar met zo een 1.6 gereden te hebben, toch liever wat meer power hebben. Zeker met een automaat.
Het is precies alsof enkel BMW de beste leerling van de klas is. Zeker nu na de FL met de 3-reeks. De 320ede heeft nu 104gr met de automaat (90%) en de 318 heeft met automaat 109gr (80%) en dus fiscaal enorm interessant. Voor de FL was het 80% en 75% voor deze modellen. Mercedes volgt dan met de CLA met 101gr, maar die heeft wel maar 136pk, dus zelfs ietske minder als de 318.
Ik ga wss voor de DS5 2.0 bluehdi 180pk met 110gr en dus 80%. Voor de FL had die 118gr en dus fiscaal niet interessant.
VAG zou eigenlijk in eerste instantie moeten zorgen dat de 2.0DSG's onder de 115gr blijven, wat niet lukt. De DSG7 op de 1.6 haalt de co2 omlaag tov de manuele. De DSG6 op de 2.0 laat de co2 omhoog gaan. Wat hier de filosofie achter is, zullen ze in DE wel beter weten.
Vele merken hebben nu die automaten met dubbele koppeling omdat deze in de meeste vevallen de co2 omlaag halen. Een klassieke automaat gaat de co2 omhoog. Enkel Volvo scoort redelijk goed desondanks ze ook klassieke automaat gebruiken. De Co2 gaat wel omhoog, maar voor de V60 D2 en D3 blijven ze met 111gr mooi in de 80%. Voor de XC60 jammer genoeg 124gr .
Maar merken als Opel, Ford,.... blijven compleet achter in dat verhaal.
Die Superb Combi is een dijk van een wagen, maar 1.6DSG7 met 125pk en 250nm is wat mij betreft niet de ideale km-vreter. En met de 150pk-versie flirten ze net met die 115gr-grens. Dus een extra inspanning had hen toch wat meer auto's aan de man kunnen brengen. Maar België is voor de fabrikanten een enorm kleine afzetmarkt en dus de extra inspanningen niet waard.
De BMW ZF 8 werkt niet met dubbele koppeling en is dus een klassieke automaat... En die CO2 regels spelen in zowat alle landeren mee, misschien kunnen ze op dit moment niet lager met hun technologie en aan een aanvaardbare kost?
Dat van die ZF ben ik ondertussen ook achter gekomen
BMW krijgt het voor mekaar, maar VAG met geen enkele wagen. Niet iedereen staat te springen voor een lome 1.6. Ik weet wat het is en dan heeft de mijne zelfs nog 270nm ipv de 250nm van VAG.
115gr is de grens en het lukt hen niet om daar precies op te zitten, behalve met de berline dan. Als toch al die regels in alle landen zijn, dan zou ik toch wel wat meer moeite doen.
De DS5 die ik wss ga krijgen zit aan 110gr en die heeft 180pk en 400nm. Maar dan wel met AdBlue erbij
VAG zou eigenlijk in eerste instantie moeten zorgen dat de 2.0DSG's onder de 115gr blijven, wat niet lukt. De DSG7 op de 1.6 haalt de co2 omlaag tov de manuele. De DSG6 op de 2.0 laat de co2 omhoog gaan. Wat hier de filosofie achter is, zullen ze in DE wel beter weten.
De reden hiervoor is het maximale koppel van de DSG7 (koppelbegrenzing) gebonden aan de 1.6tdi waardoor die niet kan gebruikt worden in de 2.0tdi
Comment