Oorspronkelijk geplaatst door den borre
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Skoda Superb Combi
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk BerichtenPrecies alsof iedereen de keuze heeft om met een 3 liter of meer rond te rijden van zijn werk. Bij ons zijn we verplicht om de ecoversies te nemen. Zou ik daarvoor de auto weigeren... goed zot. Ja ik zou veel liever wat meer pk's hebben dan mijn 105 paarden in de skoda maar dan kost mij dat het 100 voudige dan wat ik nu maandelijks betaal aan bijdrage. Ben ik daardoor minder autoliefhebber dan iemand die zijn laatste centjes in een wagen steekt maar wel in een kartonnen doos woont? Het is maar hoe je het bekijkt.
Ieder zijn ding natuurlijk...
Sent from my D5803 using Tapatalk
Comment
-
Dat kan ik wel begrijpen, met een krachtige wagen of motor heb je beheersing nodig. Grappig genoeg heb ik dat zelf sneller met zo'n wagen. Ik wéét dat de power er is, en dat geeft mij rust in het verkeer. De zotten die mij voorbij vliegen laat ik met plezier gaan, doet mij alleen maar glimlachen.
Ik heb vroeger zeker 30 moto's gehad, van YZF 750 met powerkit tot Harley. Nooit nood aan "bedwingen" gehad. Als het even kon, zonder verkeer, mocht dat eens open. Anders reed ik gewoon mee met het verkeer. Dat het onder mijn kont zat, en dat het kon, gaf mij zo al voldoening. Mijn mentaliteit blijft na 30 jaar ongewijzigd.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenAmaai, ik vind dat maar triestig voor u, als je zelfs 150 pk niet kan inzetten. Rij je rond in uw living ofzo? Ik ervaar het toch anders, kan mijn paardjes toch geregeld laten galopperen.
Mijn huidig wagenpark 75pk,110pk,128pk,136pk met geen enkele wagen vermogen tekort zelfs niet stampvol geladen. Ben dan ook meestal op de baan met mijn 75pk logan (ja dat is geen echte auto) en zelfs daarmee kan je vlot inhalen.
Versta mij niet verkeerd veel pk's hebben kan zeer leuk zijn en comfortabel en dat is voor ieder zijn persoonlijke keuze, maar in een land als België is dat niet noodzakelijk. Ik heb in Duitsland ook vermogen te kort
Comment
-
Moest ik niet zoveel in Duitsland zitten, ik zou echt een 1.6 overwegen in genre Superb/Passat. Maar ook een 1.6 gaat daar, gewoon je tijd nemen en minder haastig rijden en vooral heel goed anticiperen. Zelfs met 150pk kom je er tekort als je invoegt als een idioot.
Comment
-
Waar is de tijd dat dit nog een gerespekteerde gezinswagen was?
En nu is dit ineens een lowbudget car... http://www.autoweek.nl/auto/82973/sk...eentech-active
2.6sec sneller naar de 100 en 22peruur sneller... Volgens mij toch niet echt behelpen.
Maar ik geef gerust toe, als je al een tijd met een zwaarder/krachtiger auto gewoon bent te rijden, dit wel toegevingen zijn...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk BerichtenBenzine
'80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )
'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)
'68 VW 411 1700 (2011-2014)
'81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
Diesel
'85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
'91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
'10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
'11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
'13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenhet ontwerp wel, de realiteit is anders, doffe koplampen, roken als een turk...matte lakBenzine
'80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )
'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)
'68 VW 411 1700 (2011-2014)
'81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
Diesel
'85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
'91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
'10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
'11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
'13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Str03mf Bekijk BerichtenDoet me denken aan die petjes van vroeger (bestaat tuning cultuur nog?) 18-20 jaar die alles in hunne auto steken om dan op meetings de grote jan uit te hangen. Beetje hetzelfde als u diep in schulden steken voor een schoon voiture om de buren te imponeren.
Sent from my D5803 using Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk BerichtenDe oude 1.9 TDI kan je niet vergelijken met de nieuwe 1.6 TDI van motorkarakteristiek
Ik had de 1.9tdi met 75pk/210nm in de vorige caddy (2006) en deze voelde onbuigzamer (zeer merkbaar bergop in hoogste versnelling) aan dan mijn huidige. Je voelde het koppel deftig inkomen. De huidige met common rail is gelijkmatiger dan de pompinjektoren. Maar dit wil niet zeggen dat ik dan een stap achterwaarts heb gezet. Ik mis karakter (voelt meer aan als een oude atmosferische 2liter naft), maar het gaat een stuk sneller... ook volgeladen. En het is een stuk zuiniger.
De huidige 1.6 is idd niet te vergelijken met de oude 1.9tdi. Maar door met enkele andere moderne dieseltjes (mee) te rijden, merk ik dat dit gewoon het nieuwe dieselrijden is. Vroeger was alles beter
Comment
-
de 19tdi was gewoon bij introductie een verbluffende motor, kracht te over en zo ontzettend zuinig...de 2de dikke vette mijlpaal in de dieselgeschiedenid nas de 1.5d in de golf
maar de 19tdi had ook ne rotkant, je kon er bijna niet gelijkmatig mee accelereren, met de 16tdi wel, motor is zoveel verfijnder en akkoord hij voelt veel tammer aan maar is dat niet
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk BerichtenPrecies of je bent geen liefhebber als je met trage auto's rijdt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Yannick P Bekijk BerichtenInderdaad, na veel wikken en wegen en rekenen en testrijden, kwam ik uiteindelijk uit op de keuze tussen de Skoda Octavia 2.0 tdi dsg en de nieuwe Skoda Superb 1,6 tdi dsg. Zowel de catalogusprijs als de prijs na de kortingen kwam nagenoeg op hetzelfde uit. De Octavia 2.0 tdi 150 pk was dan wel een stukje vinniger, de Superb met 120 pk had andere troeven: bezadigder, maar ruimer, stiller en comfortabeler. Bovendien vind ik hem persoonlijk ook mooier. Het is, binnen hetzelfde budget, gewoon een auto van een categorie hoger. Die afweging heb ik gemaakt, en dus gekozen voor de Superb. Liefhebber van auto's hoeft dus niet steeds synoniem te zijn voor snelheid en prestaties, er kunnen tal van andere belangrijke factoren meespelen.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Ik vind het prachtige wagens, maar zo'n 1.6 diesel zou ik als liefhebber nooit kopen. Geen diesel tout court eigenlijk. Geen beleving. Ik heb een bloedhekel aan de loopcultuur van zo'n tamme motoren. Dat is persoonlijk natuurlijk. Be my guest to enjoy it.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Als je een paard voor een ploeg spant zal dat hopelijk toch een trekpaardje zijn zeker? Voor mij moeten breaks, SUV's en het merendeel van dat soort werkpaardjes diesels zijn... ik kan er niet aan doen, het voelt verkeerd aan als daar een benzine motor in ligt. En enkel bij een RS6 hoor je mij niet zeuren.
Ik overweeg de Skoda toch wel als een alternatief voor mijn huidig werkpaardje Audi A6.
Comment
Comment