Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Skoda Superb Combi

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
    Ik vind het prachtige wagens, maar zo'n 1.6 diesel zou ik als liefhebber nooit kopen. Geen diesel tout court eigenlijk. Geen beleving. Ik heb een bloedhekel aan de loopcultuur van zo'n tamme motoren. Dat is persoonlijk natuurlijk. Be my guest to enjoy it.
    hangt er wat vanaf hoor. ik heb altijd met benzines gereden (van begin tot eind: opel ascona 1.6S, ford capri 2.0S, chevrolet impala 5.7 V8 , dodge 5.2 V8 , ford capri 2.0S, ford capri 2.0V6 ,ford capri 3.0S V6 en dan komt daar ineens een golf 2 1.6 platte diesel tussen.
    geen echte fun auto, gewoon een traag cruizerke voor in de file te staan in het werk. en dat bevalt best goed. t is een motor die ook vanaf 1000rpm in 5de de boel weer ingang trekt (zoals ik met de V8tjes gewend ben). dat ding rijd zo zalig op zen gemakske, dat ge daar gewoon 90-95 mee doet op het rechtervak. tijd niet van belang en superzuinig cruizen.
    als ik dan in één van men oldtimers terug stap, dan is dat ineens een immens verschil om eens tot 7000rpm door te trekken terug

Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
    ... Voor mij moeten breaks, SUV's en het merendeel van dat soort werkpaardjes diesels zijn... ik kan er niet aan doen, het voelt verkeerd aan als daar een benzine motor in ligt. ...

al eens met een amerikaanse pickup met een V8 gereden die zijn bruut vermogen <2000rpm loslaat? dan wil je daar ook geen diesel meer in, maar een V8 automaat

Comment

• Ik begrijp je wel fcapri. Maar ik hou van een wagen die van alle markten thuis is. Mijn 535i kan ook zalig cruisen, en door de Twin Scroll Turbo heb je erg veel koppel, ook onderin aan lage toeren. Zalig cruisen aan lage snelheid kan ook. In combinatie met de ZF 8 traps de perfecte cruiser, met power wanneer nodig. Zo'n 1.6 is te eenzijdig imo.
      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Ik vind 1 auto kopen sowieso te éénzijdig... dat zal altijd een compromis zijn. Dan kies je best eentje die je het beste ligt in functie van het gebruik (kostprijs, verbruik, ... ). 10 keer op de 10 koop je geen Skoda om indruk te maken op de buren, maar om de wagen te gebruiken. A-B verplaatsingen en de koffer vol rommel steken.

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
        al eens met een amerikaanse pickup met een V8 gereden die zijn bruut vermogen <2000rpm loslaat? dan wil je daar ook geen diesel meer in, maar een V8 automaat
        Nee, maar ik kan ook een jerrycan uitgieten tijdens het rijden, om die reden zegt me dat niks.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
          Ik vind 1 auto kopen sowieso te éénzijdig... dat zal altijd een compromis zijn. Dan kies je best eentje die je het beste ligt in functie van het gebruik (kostprijs, verbruik, ... ). 10 keer op de 10 koop je geen Skoda om indruk te maken op de buren, maar om de wagen te gebruiken. A-B verplaatsingen en de koffer vol rommel steken
          Hmmm ik heb ook meerdere voertuigen, maar de 535i zou mij perfect bevallen als enige wagen. Duiveltje doe het al voor wat ik nodig heb. Die wordt trouwens ook ingezet voor A-B, en laden, met of zonder achterbank plat. Zo een Skoda zou mij ook bevallen, met een breder inzetbare motor dan. Onlangs in een Superb gezeten, die heeft echt een zee van ruimte voor de passagiers. De binnenafwerking is dan wel een pak minder dan BMW, zeer plastiekerig.
          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Prijsverschil mag ergens zitten maar ik neem aan dat je overal geraakte :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              Prijsverschil mag ergens zitten maar ik neem aan dat je overal geraakte :-)
              Ik zou de Superb ABSOLUUT overwegen moest ik een lager budget willen spenderen. Niks mis mee. Skoda heeft een grote evolutie meegemaakt de laatste jaren.

Comment

• Dito, al heeft het nix met budget te maken een okkazie benz hoeft niet veel te kosten...maar als ik ooit mijn buik vol heb can se ster...skoda zal het wirden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  Dito, al heeft het nix met budget te maken een okkazie benz hoeft niet veel te kosten
                  Tjah, dat is dan appelen met peren vergelijken. Zo kan je met eenzelfde budget van alles kopen, nieuw of okkazie. Hangt allemaal af van uw eisen/verlangens van een wagen.

Comment

• Is er een verschil tussen de Navigatie Amundsen in een octavia en de nieuwe Superb?
                    2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                    2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                    2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
                    dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                    http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

• Denk het niet, daar het topmodel in de superb Colombus heet.
                      Dog mobile - 2007 Mercedes Vito 111Cdi
                      Daily - 2009 Smart fortwo cdi (van Bobo )
                      (SOLD) Off road toy - 2007 Suzuki Jimny ddis

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door []v[]o Bekijk Berichten
                        Denk het niet, daar het topmodel in de superb Colombus heet.
                        Bij de Octavia is het ook Columbus...

Amundsen is het model met het kleinere scherm (6.5" ipv 8")

Comment

• Ik dacht dat de Amundsen in de Octavia (MY16) overlaatst een upgrade heeft gekregen. Zal in de Superb dan ook wel de nieuwe zijn...
                          2015 BMW F11 520dA
                          1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Amundsen is de kleine navi, maar recentelijk een groter scherm gekregen.

Comment

• Iemand een idee welke kleur dit is?
                              Bij skoda hebben ze nog geen brochures... Dus is het wat gokken voor de kleur.

Bekijk

Comment

• Business Grey

Lava Blue staat em prachtig trouwens

Ergens vanachter vind je de kleuren

Comment

• Ruimte en comfort uit een klasse hoger. Een prijs van een klasse lager. De Skoda Superb is de slimste keuze in het zakelijke segment en dat geldt des te meer voor generatie 2015.

Maar eigenlijk mag jij die kleur niet nemen, want ik ga em bestellen in die kleur in februari

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                                    Business Grey

Lava Blue staat em prachtig trouwens

Ergens vanachter vind je de kleuren
                                    Thanks! Ik dacht het al wel dat het Business Grey was maar zie het verschil tussen de configurator en de werkelijkheid. Daar kan je dus echt niet vanop afgaan...

Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                                    http://www.autozine.nl/text/1282.html

Maar eigenlijk mag jij die kleur niet nemen, want ik ga em bestellen in die kleur in februari
                                    Bij mij gaat het tussen Business Grey en Lava Blue. Maar omdat ik LB dus niet mag kiezen van u is de keuze dus al gemaakt...

Bekijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
                                      Thanks! Ik dacht het al wel dat het Business Grey was maar zie het verschil tussen de configurator en de werkelijkheid. Daar kan je dus echt niet vanop afgaan...
                                      Opgepast, op die foto kun je nog veel minder afgaan. Die foto is genomen onder een bepaald omgevingslicht dat niet neutraal is, daarna is de foto bewerkt in photoshop en krijgt die nog een hoop filters mee. Uiteindelijk ziet diezelfde foto er zelfs verschillend uit afhankelijk van op welke pc je die bekijkt. Ga dus nooit puur af op wat je op een foto ziet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                                        Opgepast, op die foto kun je nog veel minder afgaan. Die foto is genomen onder een bepaald omgevingslicht dat niet neutraal is, daarna is de foto bewerkt in photoshop en krijgt die nog een hoop filters mee. Uiteindelijk ziet diezelfde foto er zelfs verschillend uit afhankelijk van op welke pc je die bekijkt. Ga dus nooit puur af op wat je op een foto ziet.
                                        Nee op foto's is het inderdaad moeilijk te oordelen. Deze is een printscreen van een filmpje. Ik ben vandaag langs geweest en in de garage stond een business grey versie. Niet slecht!

Bekijk

Comment

• Het is dus business grey geworden.
                                          Vandaag de skoda Superb combi besteld. Ik denk dat ik bij de eerst zal zijn?

Bekijk

Comment

Working...
                                          X