Oorspronkelijk geplaatst door David67
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Bmw x1 (f48)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door RedFive Bekijk BerichtenX1 staat op het platform van de 2 Active Tourer. Het doelpubliek hiervan (2AC) blijkt volgens onderzoek door BMW (voornamelijk) bij 60- 70-jarigen te liggen. En die zouden een voorkeur hebben om de stand van de pook bij een automaat te kunnen zien als ie in D of N staat bv. Daarom hebben ze de pook zo lang gemaakt met duidelijke bewegingen voor de versnellingen. En omdat de F48 ook op dit onderstel staat en de techniek hiermee deelt, is dat dus ook eenzelfde versnellingspook (voor de automaat)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenzaag-zaag...bij benz - het merk van de ouwe zakken en de automaat - hun getrapt rooster vroeger
kon je duidelijk zien + dat door de trappen je ook zonder te zien altijd ! in de juiste vitesse stond
ge-ni-aal
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RedFive Bekijk BerichtenX1 staat op het platform van de 2 Active Tourer. Het doelpubliek hiervan (2AC) blijkt volgens onderzoek door BMW (voornamelijk) bij 60- 70-jarigen te liggen. En die zouden een voorkeur hebben om de stand van de pook bij een automaat te kunnen zien als ie in D of N staat bv. Daarom hebben ze de pook zo lang gemaakt met duidelijke bewegingen voor de versnellingen. En omdat de F48 ook op dit onderstel staat en de techniek hiermee deelt, is dat dus ook eenzelfde versnellingspook (voor de automaat)
Ik ben voor een automaat in de markt als volgende leaser, offerte is aangevraagd, maar die pook is idd iets wat me wel stoort. Zeker als je weet hoe elegant men dat bij BMW anders oplost.
Comment
-
Zou graag die studie eens zien of het doelpubliek van de 2 AT en X1 echt bij 60 -70 jarigen ligt. Denk dat de reden anders ligt, namelijk het platform (Mini) en de dwarsinplanting van de motoren. Daarom is ook gekozen voor een Aisin automaat in plaats van de ZF, en misschien was de kost van de pook uit de hogere reeksen gewoon te hoog. Trouwens zo groot is de pook nu ook weer niet. Ik stoor er mij alvast niet aan
Comment
-
Ik geloof ook niet dat het doelpubliek van de X1 bij de 60/70 jarigen ligt. Men mikt veel ruimer.
Kleine SUV's zijn momenteel namelijk zéér populair, men wil iets wat hoog zit (comfortabel) maar tegelijk compact genoeg om er ook mee in de stad te kunnen rijden/parkeren, en eventueel met vierwielaandrijving kan worden voorzien voor wie het wenst.
Ik ben ervan overtuigd dat deze X1 een succes zal worden.
Comment
-
Ik heb gezegd dat het doelpubliek van de 2 Active tourer bij de 60/70 jarigen ligt. Ik beweerde niet dat dat ook de beoogde doelgroep van de X1 is. Maar net omdat de X1 op het onderstel van de Active tourer staat, heb je die pook. En is die nu echt zo groot dat het een no-go zou worden bij een evt keuze?
Deze X1 wordt hoedanook (zelfs met die monsterschakelhefboom) een hit..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenIk denk toch dat BMW de X1 voor een ander doelpubliek op de wereld heeft gezet, en dat de oorzaak eerder moet gezocht worden in het feit dat men geen hoge middenconsole wil, à la citroen picasso of iets dergelijks. Men wil ook blijkbaar nog steeds absoluut de manuele handrem blijven behouden, en als je die mooi ingewerkt wil hebben valt dat maar moeilijk te combineren.
Ik ben voor een automaat in de markt als volgende leaser, offerte is aangevraagd, maar die pook is idd iets wat me wel stoort. Zeker als je weet hoe elegant men dat bij BMW anders oplost.
En over de pook, tja je moet er maar een draai aan proberen te geven zodanig dat het niet lijkt dat vooral de kostprijs de doorslag gaf bij de keuze voor die pook. We zijn te veel verwend met de vorige / andere pookjes van bmw zeker
Comment
-
De X1 wordt zo goed als zeker mijn nieuwe wagen volgend jaar omwille van zijn kwaliteiten (ruimte, looks, motoren,...), en de pook nemen wij erbij, maar moest deze kunnen vervangen worden door een andere pook, dan zou ik dit zeker doen. Is vergelijkbaar met de discussie over het enkele uitlaatpijpje op de (vroegere) 2l motoren van BMW.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leco Bekijk BerichtenDe X1 wordt zo goed als zeker mijn nieuwe wagen volgend jaar omwille van zijn kwaliteiten (ruimte, looks, motoren,...), en de pook nemen wij erbij, maar moest deze kunnen vervangen worden door een andere pook, dan zou ik dit zeker doen. Is vergelijkbaar met de discussie over het enkele uitlaatpijpje op de (vroegere) 2l motoren van BMW.
Comment
-
Had bij het zien van de foto's ook schrik voor die afgrijselijke 'pook'.
Heb nu al zo'n 2 maand deze X1 en pook valt in het echt veel beter mee dan gedacht... alleen de standaard stoelen zijn rotdingen. Zitten echt slecht (ja nog heel wat slechter dan de standaardstoelen van mijn vorige bmw 3).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenWaarom dan geen sportzetels gekozen als ge wist dat het standaardmeubilair ondermaats is?
Comment
Comment