Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik ken toch iemand met een C220CDi coupé die zich vergiste met de selectiehendel van de automaat (aan het stuur). Het was dus R ipv D en z'n achterbumper - en lichten hebben het geweten. Zit goed in elkaar achteraan.
Ik heb ook zo'n oude selectie met raster op m'n Mazda en vind dat toch aangenaam. Anderen zien dat als ouderwetse brol. iedereen z'n ding zeker?
je kunt je toch net zo goed vergissen van richting met een vloerpook richting d is net hetzelfde of het nu aan het stuur zit of niet
X1 staat op het platform van de 2 Active Tourer. Het doelpubliek hiervan (2AC) blijkt volgens onderzoek door BMW (voornamelijk) bij 60- 70-jarigen te liggen. En die zouden een voorkeur hebben om de stand van de pook bij een automaat te kunnen zien als ie in D of N staat bv. Daarom hebben ze de pook zo lang gemaakt met duidelijke bewegingen voor de versnellingen. En omdat de F48 ook op dit onderstel staat en de techniek hiermee deelt, is dat dus ook eenzelfde versnellingspook (voor de automaat)
X1 staat op het platform van de 2 Active Tourer. Het doelpubliek hiervan (2AC) blijkt volgens onderzoek door BMW (voornamelijk) bij 60- 70-jarigen te liggen. En die zouden een voorkeur hebben om de stand van de pook bij een automaat te kunnen zien als ie in D of N staat bv. Daarom hebben ze de pook zo lang gemaakt met duidelijke bewegingen voor de versnellingen. En omdat de F48 ook op dit onderstel staat en de techniek hiermee deelt, is dat dus ook eenzelfde versnellingspook (voor de automaat)
Ik denk toch dat BMW de X1 voor een ander doelpubliek op de wereld heeft gezet, en dat de oorzaak eerder moet gezocht worden in het feit dat men geen hoge middenconsole wil, à la citroen picasso of iets dergelijks. Men wil ook blijkbaar nog steeds absoluut de manuele handrem blijven behouden, en als je die mooi ingewerkt wil hebben valt dat maar moeilijk te combineren.
Ik ben voor een automaat in de markt als volgende leaser, offerte is aangevraagd, maar die pook is idd iets wat me wel stoort. Zeker als je weet hoe elegant men dat bij BMW anders oplost.
Zou graag die studie eens zien of het doelpubliek van de 2 AT en X1 echt bij 60 -70 jarigen ligt. Denk dat de reden anders ligt, namelijk het platform (Mini) en de dwarsinplanting van de motoren. Daarom is ook gekozen voor een Aisin automaat in plaats van de ZF, en misschien was de kost van de pook uit de hogere reeksen gewoon te hoog. Trouwens zo groot is de pook nu ook weer niet. Ik stoor er mij alvast niet aan
Ik geloof ook niet dat het doelpubliek van de X1 bij de 60/70 jarigen ligt. Men mikt veel ruimer.
Kleine SUV's zijn momenteel namelijk zéér populair, men wil iets wat hoog zit (comfortabel) maar tegelijk compact genoeg om er ook mee in de stad te kunnen rijden/parkeren, en eventueel met vierwielaandrijving kan worden voorzien voor wie het wenst.
Ik ben ervan overtuigd dat deze X1 een succes zal worden.
Ik heb gezegd dat het doelpubliek van de 2 Active tourer bij de 60/70 jarigen ligt. Ik beweerde niet dat dat ook de beoogde doelgroep van de X1 is. Maar net omdat de X1 op het onderstel van de Active tourer staat, heb je die pook. En is die nu echt zo groot dat het een no-go zou worden bij een evt keuze?
Deze X1 wordt hoedanook (zelfs met die monsterschakelhefboom) een hit..
Ik denk toch dat BMW de X1 voor een ander doelpubliek op de wereld heeft gezet, en dat de oorzaak eerder moet gezocht worden in het feit dat men geen hoge middenconsole wil, à la citroen picasso of iets dergelijks. Men wil ook blijkbaar nog steeds absoluut de manuele handrem blijven behouden, en als je die mooi ingewerkt wil hebben valt dat maar moeilijk te combineren.
Ik ben voor een automaat in de markt als volgende leaser, offerte is aangevraagd, maar die pook is idd iets wat me wel stoort. Zeker als je weet hoe elegant men dat bij BMW anders oplost.
Een 2 active tourer of X1 heeft altijd een elektronische handrem.
En over de pook, tja je moet er maar een draai aan proberen te geven zodanig dat het niet lijkt dat vooral de kostprijs de doorslag gaf bij de keuze voor die pook. We zijn te veel verwend met de vorige / andere pookjes van bmw zeker
De X1 wordt zo goed als zeker mijn nieuwe wagen volgend jaar omwille van zijn kwaliteiten (ruimte, looks, motoren,...), en de pook nemen wij erbij, maar moest deze kunnen vervangen worden door een andere pook, dan zou ik dit zeker doen. Is vergelijkbaar met de discussie over het enkele uitlaatpijpje op de (vroegere) 2l motoren van BMW.
De X1 wordt zo goed als zeker mijn nieuwe wagen volgend jaar omwille van zijn kwaliteiten (ruimte, looks, motoren,...), en de pook nemen wij erbij, maar moest deze kunnen vervangen worden door een andere pook, dan zou ik dit zeker doen. Is vergelijkbaar met de discussie over het enkele uitlaatpijpje op de (vroegere) 2l motoren van BMW.
Je kan je troosten met de idee dat de nieuwe X1 er een pak beter uitziet dan de eerste generatie.
Had bij het zien van de foto's ook schrik voor die afgrijselijke 'pook'.
Heb nu al zo'n 2 maand deze X1 en pook valt in het echt veel beter mee dan gedacht... alleen de standaard stoelen zijn rotdingen. Zitten echt slecht (ja nog heel wat slechter dan de standaardstoelen van mijn vorige bmw 3).
Comment