Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw x1 (f48)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik vind het vreemd dat over een klein ding zoals de pook zoveel tralala gemaakt wordt dat het een goedkopere keuze is dan bij de duurdere modellen. Terwijl hierdoor dan weer wel de aandacht wordt afgeleid van het feit dat de wagen deze keer een voorwielaandrijver is. Dit maakt veel meer verschil in productiekost. Uiterlijk valt het niet op, maar het is wel iets wat je dagelijks gewaar wordt als je met de wagen rijdt. Dat is voor mij persoonlijk een veel groter minpunt dan die "verouderde" pook. Is ook weer een unique selling point minder.
    Maar voor veel bestuurders zijn de looks en kleurtjes blijkbaar belangrijker dan de onderhuidse techniek.

Comment

• voorwiel aandrijving

Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk Berichten
      Ik vind het vreemd dat over een klein ding zoals de pook zoveel tralala gemaakt wordt dat het een goedkopere keuze is dan bij de duurdere modellen. Terwijl hierdoor dan weer wel de aandacht wordt afgeleid van het feit dat de wagen deze keer een voorwielaandrijver is. Dit maakt veel meer verschil in productiekost. Uiterlijk valt het niet op, maar het is wel iets wat je dagelijks gewaar wordt als je met de wagen rijdt. Dat is voor mij persoonlijk een veel groter minpunt dan die "verouderde" pook. Is ook weer een unique selling point minder.
      Maar voor veel bestuurders zijn de looks en kleurtjes blijkbaar belangrijker dan de onderhuidse techniek.
      Is dat nu een voordeel of niet, daar bmw praktisch geen ervaring heeft met voorwiel aandrijving, uitgezonderd met de nieuwe tourer en mini

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

• de heiligschennis is verdwenen

Comment

Comment

• Die pook

2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• ...en ze zetten het bij bmw graag in de verf he...dat je géén ufo krijgt

Comment

• [QUOTE=Jocar;5641117]

Op den duur ga je goed moeten kijken naar het verschil tussen een 2 active tourer en de X1 ..

Comment

• Exterieur is echt vet! Een van de mooiste in zijn klasse. Spijtig genoeg wordt die lijn niet doorgetrokken naar het interieur. Wat een kitcherige boel met die rode lijntjes, pianolak en 101 verschillende materialen. Ze blijven in hetzelfde bedje ziek.

Comment

• die rode lijntjes zijn niet verplicht hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
                            die rode lijntjes zijn niet verplicht hé
                            Dat is een feit maar laat die lijntjes weg en het geheel trekt nog op niets. Hier op deze foto is het gewoon nog onnozeler gemaakt. Ik weet niet maar dat interieur, er zit geen structuur in. Ik was nochtans zeer harde fan van de vorige designtaal van bmw binnenin. Bv van een E90, lekker solide, spartaans geheel. De gemiddelde fransoos of jap ziet er tegewoordig al beter uit

Comment

• bouwkwaliteit en materiaalkeuze van de laatste jaren (sinds de F bouwreeksen) zijn ook niet meer om over naar huis te schrijven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk Berichten
                                Ik vind het vreemd dat over een klein ding zoals de pook zoveel tralala gemaakt wordt dat het een goedkopere keuze is dan bij de duurdere modellen. Terwijl hierdoor dan weer wel de aandacht wordt afgeleid van het feit dat de wagen deze keer een voorwielaandrijver is. Dit maakt veel meer verschil in productiekost. Uiterlijk valt het niet op, maar het is wel iets wat je dagelijks gewaar wordt als je met de wagen rijdt. Dat is voor mij persoonlijk een veel groter minpunt dan die "verouderde" pook. Is ook weer een unique selling point minder.
                                Waar staat dat ik daar niet over val?

In tegenstelling tot u heb ik daar echter al lang in berust. Het is begonnen met de 2AT, nu de X1 en straks de 1 reeks. Ge zult er u moeten overzetten.

Los daarvan is het gewoon niet verstandig een qua materialen minder kwalitatieve pook te zetten, omdat dit fel opvalt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                  We hebben een ander beeld over kwaliteit...
                                  Voor u is kwaliteit en design hetzelfde... En lelijk is in uw ogen ook goedkoop.

heb je hem al eens in het echt gezien ?
                                  Ge volgt me dus niet hé. Ik heb toch nergens gezegd dat deze pook lelijk is??

Het gaat mij niet om het design, maar om de keuze van materialen. Wat mij betreft is het geen smaakkwestie, maar kwestie van krenterige materiaalkeuze.

Comment

• en als ze daar nu eens ook de plug-in hybrid van de 225e-to-be in zouden leggen hé .... (of die van de 330e, ook goed )
                                    2016 - BMW 4GC 440i Jatoba
                                    2011 - E89 - Z4 sDrive20i Alpine Weiss III

Comment

• Dat rood biesje staat niet in het interieur vind ik. Hoort meer thuis in een sportiever model, net als de rode stiksels.

Comment

• X-line staat deze auto zowiezo beter dan het model Sport. Interieur design, op de pook na, mag er zeker wezen wat mij betreft. Je zou toch kunnen veronderstellen dat de fabricatie, stockage en montage van éénzelfde pook op alle modellen met automaat, BMW minder kost dan 2 totaal verschillende poken. Of zit er een dusdanig groot verschil in de materiaalkeuze en mindere kwaliteit hiervan ? Ben fan van deze wagen, weliswaar in X-drive en met benzine motor, en wordt daarom zo goed als zeker mijn volgende BMW.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leco Bekijk Berichten
                                          Je zou toch kunnen veronderstellen dat de fabricatie, stockage en montage van éénzelfde pook op alle modellen met automaat, BMW minder kost dan 2 totaal verschillende poken. Of zit er een dusdanig groot verschil in de materiaalkeuze en mindere kwaliteit hiervan ?
                                          'k Geloof dat de automaat (en bijhorende pook) voor alle dwarsgeplaatste motoren binnen de groep (mini, 2 AT, ...) worden gebruikt.
                                          Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

Working...
                                          X