Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Bmw x1 (f48)
Collapse
X
-
Wat me ik afvraag, is hoe de techniek van de X1 X-drive er precies uitziet, nu het een voorwielaandrijver is geworden.
Het klassieke X-drive systeem bij BMW heeft een standaard 60/40 verdeling van het vermogen op achteras respectievelijk vooras bij normale omstandigheden.
Nu de X1 voorwielaangedreven is, vraag ik me af of de X1 X-drive nu een gewone voorwielaandrijver is, waar de achterwielen slechts bij gripverlies of via anticipatie daarop tussenkomen, en de X-drive hier dus hetzelfde systeem is als de Haldex koppeling die bij VW, sommige Audi's en Volvo gebruikt wordt voor hun AWD systemen. Ik vind hier eigenlijk geen duidelijk uitsluitsel over.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenWat me ik afvraag, is hoe de techniek van de X1 X-drive er precies uitziet, nu het een voorwielaandrijver is geworden.
Het klassieke X-drive systeem bij BMW heeft een standaard 60/40 verdeling van het vermogen op achteras respectievelijk vooras bij normale omstandigheden.
Nu de X1 voorwielaangedreven is, vraag ik me af of de X1 X-drive nu een gewone voorwielaandrijver is, waar de achterwielen slechts bij gripverlies of via anticipatie daarop tussenkomen, en de X-drive hier dus hetzelfde systeem is als de Haldex koppeling die bij VW, sommige Audi's en Volvo gebruikt wordt voor hun AWD systemen. Ik vind hier eigenlijk geen duidelijk uitsluitsel over.
Comment
-
Staat al wel - in het wit - in de showroom op de Waterloolaan in Brussel. Zag er zeer goed uit. Ruimte achterin viel goed mee. De kinderen zagen het al zeker zitten als volgend karretje voor mijn vrouw. Het was nog wel niet duidelijk wat standaard en wat optie was (bv de verstelbaarheid van de rugleuning op de achterbank)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk BerichtenRuchtprijs met wat opties, rond welk budget zit die?
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Comment
-
Mijn vrouw ziet deze wagen helemaal zitten voor haar en ook de kinderen vinden het wel tof. En daar wringt nu net het schoentje. We zouden voor een benzineversie willen gaan, maar buiten de driecilinder, zijn deze alleen verkrijgbaar met automaat. En vanaf volgend jaar begint kind nummer 1 met rijles.....
Mijn F10 is ook al automaat en dus ook geen optie.
Iemand een idee of de 2,0 handgeschakeld gaat komen? Driecilinder met 136pk lijkt me wat te min.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fünfer Bekijk BerichtenMijn vrouw ziet deze wagen helemaal zitten voor haar en ook de kinderen vinden het wel tof. En daar wringt nu net het schoentje. We zouden voor een benzineversie willen gaan, maar buiten de driecilinder, zijn deze alleen verkrijgbaar met automaat. En vanaf volgend jaar begint kind nummer 1 met rijles.....
Iemand een idee of de 2,0 handgeschakeld gaat komen? Driecilinder met 136pk lijkt me wat te min.
Je zoon/dochter kan toch ook met een automaat leren rijden, is nog zo gemakkelijk (ik spreek uit ervaring)
Binnenkort zijn automaten toch de standaard in nieuwe wagens
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fünfer Bekijk BerichtenMijn vrouw ziet deze wagen helemaal zitten voor haar en ook de kinderen vinden het wel tof. En daar wringt nu net het schoentje. We zouden voor een benzineversie willen gaan, maar buiten de driecilinder, zijn deze alleen verkrijgbaar met automaat. En vanaf volgend jaar begint kind nummer 1 met rijles.....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk BerichtenFoei, je kind een nummer noemen
Je zoon/dochter kan toch ook met een automaat leren rijden, is nog zo gemakkelijk (ik spreek uit ervaring)
Binnenkort zijn automaten toch de standaard in nieuwe wagens
Verzonden met behulp van Tapatalk
Comment
-
Comment
-
als je rij-examen doet met een automaat, wordt dit vermeld op je rijbewijs en mag je niet met een handgeschakelde rijden "indien op uw rijbewijs de code 10.02 staat,mag u enkel met een automatische schakeling rijden."
Klinkt niet meer "als van deze tijd", maar is nog wel van kracht.
Een extra "leer" autootje zou natuurlijk ook een optie kunnen zijn.
btw. wij geven onze kinderen wel echte namen hoor, maar na kind 1 volgen nog nummer 2 en 3 - om maar aan te tonen dat de nieuwe wagen wel wat jong volk aan het stuur zal krijgen.
Comment
-
Heb deze week eens in de nieuwe X1 met automaat gezeten en daar viel me op dat die pook van de automaat heel lang is?? Hij moet ook versteld worden in drive etc zoals een oude automaat. Niet zoals de ZF8 normaal is bij andere types bmw (de pook blijft centraal staan) . Geen idee waarom ze zoiets doen. Het is niet dat een X1 een budget model is lol.
Comment
-
X1 staat op het platform van de 2 Active Tourer. Het doelpubliek hiervan (2AC) blijkt volgens onderzoek door BMW (voornamelijk) bij 60- 70-jarigen te liggen. En die zouden een voorkeur hebben om de stand van de pook bij een automaat te kunnen zien als ie in D of N staat bv. Daarom hebben ze de pook zo lang gemaakt met duidelijke bewegingen voor de versnellingen. En omdat de F48 ook op dit onderstel staat en de techniek hiermee deelt, is dat dus ook eenzelfde versnellingspook (voor de automaat)
Comment
-
Ik ken toch iemand met een C220CDi coupé die zich vergiste met de selectiehendel van de automaat (aan het stuur). Het was dus R ipv D en z'n achterbumper - en lichten hebben het geweten. Zit goed in elkaar achteraan.
Ik heb ook zo'n oude selectie met raster op m'n Mazda en vind dat toch aangenaam. Anderen zien dat als ouderwetse brol. iedereen z'n ding zeker?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenHeb deze week eens in de nieuwe X1 met automaat gezeten en daar viel me op dat die pook van de automaat heel lang is?? Hij moet ook versteld worden in drive etc zoals een oude automaat. Niet zoals de ZF8 normaal is bij andere types bmw (de pook blijft centraal staan) . Geen idee waarom ze zoiets doen. Het is niet dat een X1 een budget model is lol.
Comment
Comment