Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw x1 (f48)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Iemand foto's van die op het autosalon?

Comment

• 2016 -BMW X1 SDrive18dA: Active Cruise Controle: zéér duur + inefficiënt + gevaarlijk
      Ik rij ondertussen sedert half februari 2016 met de nieuwe model X1 Sdrive18dA (F4. Vond naast de automatische versnellingsbak, niettegenstaande dat het een zéér dure optie is (1250€ of ruim 3,5% van de totaalprijs) de Active Cruise Control / Driving Assistant Plus - in dit overvolle land min of meer noodzakelijk: de wagen volgt, vertraagt en versnelt de voorliggende auto.
      Bij de X3 versie gebeurt dit via een radar en werkt, vermoedelijk, perfect.
      Bij de BMW2 en nu ook in de nieuwe X1 is -uit besparingsoverweging !! - gebruik gemaakt van een camera in de voorruit (thv de achteruitkijkspiegel).
      Dit absurd systeem gaat op non-actief:
      • Van zodra er overdag … zonlicht op de voorruit invalt !!!!!!!!!!!
      • S' nachts bij lichtinval van een tegenligger !!!
      • Andere keren om niet te defineren waarom het andermaal mis gaat

Wat het allemaal nog gevaarlijk maakt is de éénmalige melding/signaal dat het systeem (weeral) niet meer werkt. Wie het niet hoorde en veronderstelt dat er geremd zal worden bij een voorligger is er aan voor de moeite: een levensgevaarlijke optie dus !!!

Er is sprake van een update tegen eind dit jaar maar de keuze voor een camera sluit een technisch haalbare oplossing uit: invallend zonlicht kun je niet wegfilteren!

Conclusie: alleen wie geld teveel heeft kan, wetens willens, deze, meer niét dan wel, werkende optie kiezen. Achteraf kun je nu niet meer zeggen dat je het niet wist!

Ergerlijk dat dezelfde blunder al eerder bestond bij BMW2 en TOCH gaat men met dit gedrocht verder: BMW onwaardig.
      Algemene indruk van de wagen op zich: voor de rest ....excellent

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lucb3 Bekijk Berichten
        2016 -BMW X1 SDrive18dA: Active Cruise Controle: zéér duur + inefficiënt + gevaarlijk
        Ik rij ondertussen sedert half februari 2016 met de nieuwe model X1 Sdrive18dA (F4. Vond naast de automatische versnellingsbak, niettegenstaande dat het een zéér dure optie is (1250€ of ruim 3,5% van de totaalprijs) de Active Cruise Control / Driving Assistant Plus - in dit overvolle land min of meer noodzakelijk: de wagen volgt, vertraagt en versnelt de voorliggende auto.
        Bij de X3 versie gebeurt dit via een radar en werkt, vermoedelijk, perfect.
        Bij de BMW2 en nu ook in de nieuwe X1 is -uit besparingsoverweging !! - gebruik gemaakt van een camera in de voorruit (thv de achteruitkijkspiegel).
        Dit absurd systeem gaat op non-actief:
        • Van zodra er overdag … zonlicht op de voorruit invalt !!!!!!!!!!!
        • S' nachts bij lichtinval van een tegenligger !!!
        • Andere keren om niet te defineren waarom het andermaal mis gaat

Wat het allemaal nog gevaarlijk maakt is de éénmalige melding/signaal dat het systeem (weeral) niet meer werkt. Wie het niet hoorde en veronderstelt dat er geremd zal worden bij een voorligger is er aan voor de moeite: een levensgevaarlijke optie dus !!!

Er is sprake van een update tegen eind dit jaar maar de keuze voor een camera sluit een technisch haalbare oplossing uit: invallend zonlicht kun je niet wegfilteren!

Conclusie: alleen wie geld teveel heeft kan, wetens willens, deze, meer niét dan wel, werkende optie kiezen. Achteraf kun je nu niet meer zeggen dat je het niet wist!

Ergerlijk dat dezelfde blunder al eerder bestond bij BMW2 en TOCH gaat men met dit gedrocht verder: BMW onwaardig.
        Algemene indruk van de wagen op zich: voor de rest ....excellent
        Gevechtsvliegtuigen vielen vroeger steeds aan met de zon in de rug. Nu weten we pas de echte reden!

Comment

• Nog mensen met betere ervaringen ondertussen met deze X1? Stond op mijn lijstje en de prijs valt reuze goed mee, maar de levertermijn niet. Nu bestellen, is april 2017 ontvangen

Comment

• Heb er een relatief korte rit mee gedaan (s-drive 1.
            BMW-gevoel is er.
            Ik was niet enthousiast over de gewone stoelen. Ik vond ze te kort van zitting, en ik had het gevoel 'op' de auto te zitten, maar goed, ik zit graag laag.
            De sportstoelen in een andere X1 (waar ik passagierde) vond ik dan beter zitten.
            Algehele indruk vond ik positief.

Mijn collega heeft ondertussen een paar duizend kilometer met zijn X1 gereden, komende van twee 3-reeksen op rij, en daarvoor een trits Mercedessen (C, E, w124,...). In feite dus zijn eerste FWD in tientallen jaren. En hij mist de stabiliteit van een RWD.
            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• In mijn geval sowizo de sportstoelen. Denk dat de levertermijn een spelbreker gaat zijn. Tenzij de baas liever heeft dat het nen BMW wordt vermist hij ook BMW rijdt en het aantal
              dealers wil beperken en natuurlijk ook de fiscaliteit die bij de andere kandidaten ietske slechter is. Ben benieuwd.
              Twijfel vooral over XC60 en Tiguan

Comment

• De XC 60 vind ik een heel mooie wagen maar hij begint toch wel wat gedateerd te worden.
                De X1 in standaarduitrusting is 'te kaal' naar mijn smaak.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vw.fan Bekijk Berichten
                  De XC 60 vind ik een heel mooie wagen maar hij begint toch wel wat gedateerd te worden.
                  De X1 in standaarduitrusting is 'te kaal' naar mijn smaak.
                  U bent niet alleen met die smaak
                  daarom ook hebben ze bij BMW de optielijst uitgevonden.

Comment

• Eerder een optieboek

Comment

• Zijn de levertermijnen nog zo lang?

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

Comment

• 3 weken terug prijs laten maken en levering voorzien mei/april 2017. Dus ja, nog zo lang:-(

Comment

• Iemand een idee hoe de koffer van deze x1 zicht verhoudt tov die van mijn huidige astra J sportstourer?
                          Is die koffer veel kleiner van de X1?

waarom is de levertermijn zo lang? Zal dat nog beteren? iK moet begin volgend jaar een nieuwe bestellen, maar heb geen zin om 8 maand te wachten op een auto

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Er komt een hybride versie van eind dit jaar/begin volgend jaar. Bron: dealership die het als alternatief voor mijn i8 aangaf die eind dit jaar einde renting is.

Comment

• De LCI versie

Comment

• De X1 plug inn hybride is dat nog een 6 traps automaat in tegenstelling tot andere motorversies die een 8 traps hebben. Is dit dan nog een oude automaat versie?
                                  Verkoper heeft daar eigenlijk niets over gezegd.
                                  We twijfelen nog tussen 2 auto's: de X1 phev en de 3008 phev.
                                  De 3008 al gereden, maar de X1 is nog niet beschikbaar als testwagen jammer genoeg.

Comment

• Mijn diesel wordt op 4 maart afgeleverd... het aftellen kan nu echt beginnen.

Rest van de collega's zal ook voor de hybride moeten gaan.
                                    Op leaseplan staat de hybride weergegeven als 8 trapsautomaat, maar ik weet niet hoe juist die info altijd is.

Ik kan alleen maar over de diesel spreken, maar ik heb de 3008 ook al test gereden, én daarnaast de X1
                                    Toch wel een wereld van verschil qua rijgevoel.
                                    3008 ziet er mss een beetje premium uit, maar tijdens het rijden had ik dat gevoel helemaal niet.

Comment

• Ja ik heb ook eerst op leaseplan gekeken en was ook van de overtuiging dat het een 8 traps was. Gisteren voor offerte gegaan en dan nog wat rondgesnuffeld op website bmw en daar staat dan heel in het klein een vinkje bij hybride met vermelding enkel met 6 traps automaat.
                                      Wees maar blij dat je nog voor een diesel kon kiezen, heb ergens gezien dat het tankje van de hybride 35 liter inhoud heeft.
                                      De 3008 gaf wel zo een gevoel van leuk, totdat je inderdaad wat dieper begint kijken.
                                      Nu we zouden er toch beiden met een 3008 kunnen leven denk ik, moet tenslotte van eigen centen komen en dan ga je toch keuzes maken moeten hoor.

Comment

• Hierbij het topic van de facelift, beter daar verder gaan

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door noname Bekijk Berichten
                                          Ja ik heb ook eerst op leaseplan gekeken en was ook van de overtuiging dat het een 8 traps was. Gisteren voor offerte gegaan en dan nog wat rondgesnuffeld op website bmw en daar staat dan heel in het klein een vinkje bij hybride met vermelding enkel met 6 traps automaat.
                                          Wees maar blij dat je nog voor een diesel kon kiezen, heb ergens gezien dat het tankje van de hybride 35 liter inhoud heeft.
                                          De 3008 gaf wel zo een gevoel van leuk, totdat je inderdaad wat dieper begint kijken.
                                          Nu we zouden er toch beiden met een 3008 kunnen leven denk ik, moet tenslotte van eigen centen komen en dan ga je toch keuzes maken moeten hoor.
                                          Uiteraard, moest ik privé kopen zou dat ook zeker mee spelen.
                                          En moest ik voor een Frans merk kiezen, zou het ook zéker Peugeot zijn.
                                          Ben zelf 4 jaar een zeer tevreden 508 rijder geweest.

35 liter? man man, ben idd blij dat ik nog net even de dans ontsprongen ben..
                                          Maar misschien kan je die ook wel laten vergroten, net zoals bij de diesel?

WLPT verbruik is zogezegd wel maar 2l/100km, maar die wil ik nog zien, die dat in't echt haalt.
                                          Last edited by Bud Wijzer; 12/02/2020, 15:45.

Comment

Working...
                                          X