Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes GLC

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door illi4ever Bekijk Berichten

Dit heeft blijkbaar niks met de velgenmaat te maken, wel met het AMG-packet, op de coupé toch, gewone versie met 19 of 20" -> 59g -> AMG met 19 of 20" -> 64g
    Je bewering klopt absoluut niet qua SUV versie, en ik spreek uit ervaring Ik heb vorige maand de 350e SUV besteld, AMG pakket binnen/buiten. Ik ben ook bezig geweest met het uitzoeken van dit CO2 "probleem" voordat ik mijn bestelling plaatste aangezien mijn voorkeur ging naar de 20" AMG wielen, maar ik wilde wel 100% fiscale aftrekbaarheid hebben.

Het is dus NIET afhankelijk van het AMG pakket, maar van je wielmaat. Ik heb hierover ook contact gehad met de technische dienst van MB Belgie en zij hebben dit bevestigd, met 20" wielmaat is de uitstoot 64g, bij de 19" AMG wielen is de uitstoot 59g, je moet ook banden hebben met lage rolweerstand (optie R05 in mijn orderbevestiging). Dit geldt dus voor de SUV, ik weet niet hoe dit zit met de Coupe versie.

Comment

• Maat 20" en lage rolweerstand is contradictio in terminis... dus verhoogd verbruik, en hogere CO2 uitstoot...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beemer z4 Bekijk Berichten
        Ik rijd nu 3 weken met de glc 350e hybride, en ben zeer tevreden. Momenteel zit ik aan een verbruik gemiddeld van 4,1 liter op een afstand van 787 km. Laden zoveel je kan is wel de boodschap.
        ikzelf ben jaren bmw rijder geweest, en reed hiervoor met een 330d touring. Ik ben nog altijd een grote bmw fan, maar constateer wel dat ik nu veel rustiger en relaxer rijd dan vroeger, en wat zeker meegenomen is, is dat iedereen je bij het invoegen er tussen laat. Blijkbaar werkt de ster niet als een rode lap op een stier.
        Leuk om hier nog een BMW rijder te ontmoeten die de overstap gemaakt heeft naar mercedes. Ik ben al meer dan 16 jaar BMW rijder en heb uiteindelijk toch de overstap gewaagd. Het nadeel is dat ik nog tot juli moet wachten voor de levering. Ik heb vorige maand een Coupe GLC 350d Edition 1 met air body control besteld in de kleur selenietgrijs. Deze keer ben ik meer gegaan voor comfort ipv sportieve rijstijl. Bij mij ging de keuze tussen Macan, F-pace of BMW X4/X6. Omwille van geen luchtvering vond ik de ophanging van de F-pace vrijhard zeker met 20" velgen. BMW vond ik ook nogal hard afgeveerd zeker op betonbanen. Macan is ondertussen al sinds 2014 op de markt en krijgt waarschijnlijk eind dit jaar of begin volgend jaar een facelift. Wachten tot volgend jaar zag ik dan ook weer niet zitten. Uiteindelijk dan bij de GLC coupe uitgekomen en hopelijk heb ik de juist keuze gemaakt.
        Hij zou er moeten uitzien als de foto in onderstaande link maar dan met nightpakket.

https://scontent-ams3-1.cdninstagram...85389056_n.jpg
        Last edited by ; 23/02/2017, 18:04.

Comment

• Raar dat je de nieuwe Q5 uitgesloten hebt van je selectie, het juist omwille van een recente vergelijkingstest van dat model met de GLC dat ik de Mercedes links zal laten liggen. Tenzij natuurlijk dat het per se een coupé moest zijn, dat heeft Audi nog niet in zijn arsenaal

Comment

• Voor mij is de nieuwe Q5 niet vernieuwend genoeg. Het verschil met het vorig model is veel te klein. Een niet auto liefhebber ziet het verschil niet eens. Ook zijn er op dit moment enkel 4 cilinders leverbaar en de automaat is ook niet alles in vgl met mercerdes. De test van de Q5 in autogids was toch ook niet overweldigend vond ik. Een ander verhaal is de showrooms (verkopers) van audi. Ik heb er slechte ervaringen mee. Er zijn voor mij meerdere redenen om niet voor audi te kiezen, maar dat heeft eigenlijk niks met de Q5 te maken. Neen, voor mij geen audi!

Comment

• De discussie over de velgen is toch geen probleem, ik heb een 350e met amg pakket en 59co2. Ik heb op mijn 19 duim velgen winterbanden gestoken en 21" zomerbanden appart gekocht, probleem opgelost.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kayapuna Bekijk Berichten
                Voor mij is de nieuwe Q5 niet vernieuwend genoeg. Het verschil met het vorig model is veel te klein. Een niet auto liefhebber ziet het verschil niet eens. Ook zijn er op dit moment enkel 4 cilinders leverbaar en de automaat is ook niet alles in vgl met mercerdes. De test van de Q5 in autogids was toch ook niet overweldigend vond ik. Een ander verhaal is de showrooms (verkopers) van audi. Ik heb er slechte ervaringen mee. Er zijn voor mij meerdere redenen om niet voor audi te kiezen, maar dat heeft eigenlijk niks met de Q5 te maken. Neen, voor mij geen audi!
                ik heb wel de stap gedaan om een eigen mening te kunnen hebben, dat is na een testrit. Het is waar dat de Q5 buiten weinig innoverend is, maar aan het stuur voel je wel het verschil met de vorige versie (en ook met de GLC..) Verkopers zijn wat ze zijn in alle merken, ik laat mij niet beïnvloeden door hun gedrag of commentaren, meestal ben ik evenzeer op de hoogte van hun product alvorens de showroom te betreden... Qua automaat heb ik geen wezenlijk verschil kunnen noteren tussen de S-tronic en de 9-gang. Beide zijn onberispelijk, wat men ook schrijft in de boekskes.

Comment

• @guyugy:
                  Het is inderdaad zo dat je niet alles moet geloven wat ze schrijven. Het best is natuurlijk om dit zelf te ondervinden. Ik had misschien een test rit moeten maken met de Q5 dan had ik het verschil zelf gemerkt. Als ik voor een bepaalde wagen ga kijken bereid ik me altijd goed voor. Het komt er dan bijna altijd op neer dat ik evenveel of zelfs meer weet over het model dan de verkoper zelf. Ik heb het nu ook weer voor gehad dat de verkoper met het tablet in de hand naar antwoorden moet gaan zoeken over bepaalde dingen van de wagen. Op autoblog staat er nu een rijtest en video op van de Q5. S-tronic blijkt hier toch ook niet ideaal te zijn. Ik zal het in juli ervaren dat ik een goede keuze gemaakt heb of niet. Wat ik nog vergeten was dat de 4 jaar garantie ook meegeteld heeft om voor de GLC te kiezen.

Comment

• Mijn vader zijn GLC is besteld. Dit is het geworden:

GLC 350e
                    • AMG Line exterieur
                    • AMG Line interieur
                      • Dinamica/Artico bekleding
                    • Professional pack COMAND ipv Garmin
                      • COMAND
                      • Elektrische kofferklep
                      • Metaalkleur (Cavansietblauw)
                      • Automatisch inparkeren
                    • Comfort pack
                      • Verwarmde voorzetels
                      • Dimmende buitenspiegels, elektrisch inklapbaar
                      • Elektrische lendensteun
                    • Design pack
                      • LED lampen icm AMG Line
                    • Parkeerpakket
                      • Automatisch inparkeren
                      • Achteruitrijcamera
                      • 360° camera
                    • Essenhout zwart
                    • DISTRONIC PLUS
                    • Nightpakket (zonder velgen met zwarte accenten)
                    • Wegval uiterlijke kenmerken hybride

Nu nog geduld uitoefenen tot augustus.

Comment

• proficiat, al ben ik gek van glc 350e hybrid op de kont

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        proficiat, al ben ik gek van glc 350e hybrid op de kont
                        't Is voornamelijk om de felblauwe remklauwen weg te hebben. Gaat daarmee ook het monogram weg?

Comment

• zou denken van wel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            zou denken van wel
                            Het GLC350e logo op de kont blijft staan denk ik maar het plugin logo op de flank niet. Dat logo zou mij niet storen maar die blauwe klauwen wel. Donkerblauw met zwarte accenten en daar dan nog de felblauwe remmen bij, 't zou een mengelmoes worden. En die klauwen zijn enkel blauw vooraan wat er imo niet echt evenwichtig uitziet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ReneK Bekijk Berichten

Je bewering klopt absoluut niet qua SUV versie, en ik spreek uit ervaring Ik heb vorige maand de 350e SUV besteld, AMG pakket binnen/buiten. Ik ben ook bezig geweest met het uitzoeken van dit CO2 "probleem" voordat ik mijn bestelling plaatste aangezien mijn voorkeur ging naar de 20" AMG wielen, maar ik wilde wel 100% fiscale aftrekbaarheid hebben.

Het is dus NIET afhankelijk van het AMG pakket, maar van je wielmaat. Ik heb hierover ook contact gehad met de technische dienst van MB Belgie en zij hebben dit bevestigd, met 20" wielmaat is de uitstoot 64g, bij de 19" AMG wielen is de uitstoot 59g, je moet ook banden hebben met lage rolweerstand (optie R05 in mijn orderbevestiging). Dit geldt dus voor de SUV, ik weet niet hoe dit zit met de Coupe versie.
                              Weet ik niet, aangezien ik de 350e Coupé heb besteld en daar hebben ze me in de concessie laten zien op scherm dat het toevoegen van AMG 19" voor 64gr zorgde en dat de gewone 20" de co2 op 59gr bleef. Daarom dus geen AMG exterieur in mijn bestelling en om eerlijk te zijn vind ik dat packet redelijk duur voor wat je krijgt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door illi4ever Bekijk Berichten

Weet ik niet, aangezien ik de 350e Coupé heb besteld en daar hebben ze me in de concessie laten zien op scherm dat het toevoegen van AMG 19" voor 64gr zorgde en dat de gewone 20" de co2 op 59gr bleef. Daarom dus geen AMG exterieur in mijn bestelling en om eerlijk te zijn vind ik dat packet redelijk duur voor wat je krijgt.
                                Idd, bij de coupé is niet mogelijk om onder de 60 gr te duiken met AMG uitvoering. Vorige week zelfde verhaal gekregen. Daarom denk ik hé te wagen bij de v90 t8.

Comment

• Last edited by ; 10/03/2017, 21:07.

Comment

• Na de vergelijking tussen een porsche macan 2.0 en GLC SUV 350e blijkt de TCO van een 350e een pak gunstiger te zijn. Hierdoor zullen wij voor de GLC350e gaan. Heeft er iemand ervaring met onderstaande opties?

- Akoestische beglazing: dealer vermelde dat de GSM ontvangst veel minder goed is met deze optie, iemand ervaring?
                                    - Garmin VS Command online: prijsverschil is 2500Euro, is dit gerechtvaardigd volgens jullie?
                                    - Artico vs Artico met microvezel dynamica: Vooral bij gebruik in zomermaanden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tim R Bekijk Berichten
                                      Na de vergelijking tussen een porsche macan 2.0 en GLC SUV 350e blijkt de TCO van een 350e een pak gunstiger te zijn. Hierdoor zullen wij voor de GLC350e gaan. Heeft er iemand ervaring met onderstaande opties?

- Akoestische beglazing: dealer vermelde dat de GSM ontvangst veel minder goed is met deze optie, iemand ervaring?
                                      - Garmin VS Command online: prijsverschil is 2500Euro, is dit gerechtvaardigd volgens jullie?
                                      - Artico vs Artico met microvezel dynamica: Vooral bij gebruik in zomermaanden?
                                      Is het actiepakket voor de COMAND in combinatie met het professional pack niet meer geldig? Ik dacht dat de promo verlengd was tot eind deze maand, misschien handig om eens na te vragen bij je verkoper. Met dat promopack wordt het supplement voor de COMAND iets van een €1300 als ik mij niet vergis.

Voor mijn vader zijn GLC hebben wij gekozen voor de Artico met Dinamica. Vooral omdat we geen fan zijn van nep leder en met die Dinamica blijft het nep leder redelijk beperkt. De testauto waar we mee gereden hebben had Dinamica en dat zat toch wel aangenaam en het ziet er goed uit ook. Meer ervaring hebben we er ook niet mee want de GLC is nog niet geleverd.

Comment

• Ik heb full-Artico, in het zwart, in mijn C: valt tot nu toe heel goed mee, maar de zomer moet nog komen, natuurlijk.
                                        Garmin: het werkt, maar is traag in het (her)rekenen. Prijsverschil was voor mij te groot om voor de Comand te gaan (waar ik de werking ook niet super van vond)
                                        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Deze middag naar de dealer gebeld. Het klopt dat er op dit moment een (verlengde) actie loopt waarbij je voor de comand ongeveer 1300Euro dient op te leggen bij het profesional pack. Ik ga dan ook voor de comand gaan, deze was aanwezig bij de testrit en vond dit systeem al behoorlijk achterhaald in vergelijking met de duurdere GPS-systemen die Audi en BMW aanbieden. Als die Garmin ook nog eens traag is, naast de beperkte graphics, dan is mijn keuze snel gemaakt.

Voor de zetels gaat mijn voorkeur naar artico met dinamica, al denk ik dat full-artico makkelijker te onderhouden is met 2 kleine kinderen op de achterbank.
                                          Wagen zal er zo uitzien (levering op 19inch voor winterbanden wegens co2-uitstoot, daarna zomerbanden op 20inch):

Comment

Working...
                                          X