Oorspronkelijk geplaatst door skremar
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes GLC
Collapse
X
-
Mercedes GLC
Vandaag testrit gedaan en ben ook positief verrast.. Enige minpunt vind ik de kleine koffer eigenlijk..
Hebben de 250 laten uittellen bijna full met duo tone zetels enz.. Mooie prijs: rond de 10k korting ongeveer...
Andere kandidaten: Porsche Macan en VW Touareg
Waar staat deze GLC eigenlijk gepisitioneerd ?
Sent from my iPhone using TapatalkLast edited by E90N; 06/10/2015, 17:29.Sintruin till I die
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk BerichtenOnder de toareg dus.
Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk
De technologie van Mercedes is wel meer up to date en betrouwbaar denk ik ..
De gewone GLE is "to old" voor ons als jong gezin en de GLE Coupé kom je snel aan 90k (zelfde opties als GLC)
De Macan komt rond de 80k en de Touareg weet ik nog niet... --> iemand een idee ?Sintruin till I die
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk BerichtenDacht ik al ...
De technologie van Mercedes is wel meer up to date en betrouwbaar denk ik ..
De gewone GLE is "to old" voor ons als jong gezin en de GLE Coupé kom je snel aan 90k (zelfde opties als GLC)
De Macan komt rond de 80k en de Touareg weet ik nog niet... --> iemand een idee ?
GLE 'te oud'? Ik vind dat eigenlijk wel goed meevallen met de facelift!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtentenzij het sjoemelcijfers zijn, waar ik overigens ook niet van zou verschieten
koffer glc : 580/1600
macan : 500/1500
Ook getest met dezelfde spullen en de GLC kwam er frappant kleiner uit...Sintruin till I die
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenWsl een of ander opbergvak onder de laadvloer.
proefrit: rijdt zeer vlot, prstaties vergelijkbaar met mn 520d f10. Negentrapsautomaat goed, wel soms schokjes bij afremmen en dus terugschakelen.
geluid: stil bij constante snelheid, windgeruis hogere snelheid, relatief luidruchtig bij optrekken.
comfort: was een AMG met 19-duimers. Veel te hard voor mij, groot verschil met mn f10. Zou willen rijden met een gewone ophanging en 17 of 18 duimers om zeker te zijn dat het comfort dan vergelijkbaar is met mn bmw. De luchtvering is natuurlijk een mogelijkheid, maar erg duur, zal me teveel kosten in leasing.
Qua navigatie heb je echt wel de command nodig, de garmin navigatie die in de testwagen zat is enkele stappen terug t.o.v. De professional navigatie in de bmw. Hat ipadscherm blijft wat raar vind ik, staat ook gewoon recht, niet licht naar bestuurder draaid. jammer.
Samengevat zeker een kanshebber als opvolger, maar met standaardophanging, en enkel als ik de juiste opties in mn leasebudget krijg. Eigenlijk stel ik na elke testrit vast dat mn bmw echt een fantastische auto is ... Jammer genoeg einde model, en anderzijds rij je dan ook zeer lang met eigelijk dezelfde wagen, de enige reden dat ik wshl een ander model/merk zal nemen.
Comment
-
Eigenlijk stel ik na elke testrit vast dat mn bmw echt een fantastische auto is ... Jammer genoeg einde model, en anderzijds rij je dan ook zeer lang met eigelijk dezelfde wagen, de enige reden dat ik wshl een ander model/merk zal nemen.[/QUOTE]
Heb eigenlijk ook net hetzelfde gedacht,er kunnen niet veel wagens tippen aan m'n f10,heel mooi interieur,luxe...
Twijfel eigenlijk om hem te houden,heb nu 134000km.
Enige die me waarschijnlijk zou kunnen bekoren is een X4 maar dan wel met M-pakket en in 3,0d /3,5d...,prijzen zakken al redelijk snel in DE voor een jonge tweedehandse.
Heb testgereden met de 2,0d en die is te licht voor zo'n zware kas.Last edited by zeramed; 10/10/2015, 13:38.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bartdc Bekijk Berichtenklopt. Net proefrit gedaan. Inderdaad nog veel bergruimte onder de laadvloer, wel onregelmatig van vorm.
proefrit: rijdt zeer vlot, prstaties vergelijkbaar met mn 520d f10. Negentrapsautomaat goed, wel soms schokjes bij afremmen en dus terugschakelen.
geluid: stil bij constante snelheid, windgeruis hogere snelheid, relatief luidruchtig bij optrekken.
comfort: was een AMG met 19-duimers. Veel te hard voor mij, groot verschil met mn f10. Zou willen rijden met een gewone ophanging en 17 of 18 duimers om zeker te zijn dat het comfort dan vergelijkbaar is met mn bmw. De luchtvering is natuurlijk een mogelijkheid, maar erg duur, zal me teveel kosten in leasing.
Qua navigatie heb je echt wel de command nodig, de garmin navigatie die in de testwagen zat is enkele stappen terug t.o.v. De professional navigatie in de bmw. Hat ipadscherm blijft wat raar vind ik, staat ook gewoon recht, niet licht naar bestuurder draaid. jammer.
Samengevat zeker een kanshebber als opvolger, maar met standaardophanging, en enkel als ik de juiste opties in mn leasebudget krijg. Eigenlijk stel ik na elke testrit vast dat mn bmw echt een fantastische auto is ... Jammer genoeg einde model, en anderzijds rij je dan ook zeer lang met eigelijk dezelfde wagen, de enige reden dat ik wshl een ander model/merk zal nemen.
Comment
-
Mercedes GLC
Ik heb nu een C450 in bestelling, en kan beamen dat het duidelijk een klasse lager is dan BMW 5 op gebied van comfort. De ophanging is stugger in comfort dan mijn (verlaagde) 5 in Sport, en het verschil is zelfs groot, wat ik niet had verwacht van een Mercedes. Als je echt comfort wil, moet je dit niet kopen!
Ook is er snel behoorlijk wat windgeruis op de snelweg, wat ik hoop dat minder is met het akoestische glas.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenIk heb nu een C450 in bestelling, en kan beamen dat het duidelijk een klasse lager is dan BMW 5 op gebied van comfort. De ophanging is stugger in comfort dan mijn (verlaagde) 5 in Sport, en het verschil is zelfs groot, wat ik niet had verwacht van een Mercedes. Als je echt comfort wil, moet je dit niet kopen!
Ook is er snel behoorlijk wat windgeruis op de snelweg, wat ik hoop dat minder is met het akoestische glas.
Ik vind comfort erg belangrijk, de lexus NX300 waar ik onlangs mee reed was comfortabeler dan de GLC gisteren. Volgende week rijd ik eens met een Volvo XC60, geen idee wat dat zal geven, nooit eerder mee gereden of zelfs maar ingezeten. Ook de land rover discovery sport eens uitproberen binnenkort.
Op zich vind ik 't raar dat men kiest voor een AMG versie als tetswagen, de verkoper zei na de gtestrit zelf dat de meesten idd vinden dat hij hard rijdt , tja ... Neem dan die andere als testauto he ... Mij schrikken ze er alvast mee af, en gaan ze niet overtuigen enkel door de uitspraak dat een gewone wel zachter rijdt .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenIk heb nu een C450 in bestelling, en kan beamen dat het duidelijk een klasse lager is dan BMW 5 op gebied van comfort. De ophanging is stugger in comfort dan mijn (verlaagde) 5 in Sport, en het verschil is zelfs groot, wat ik niet had verwacht van een Mercedes. Als je echt comfort wil, moet je dit niet kopen!
Ook is er snel behoorlijk wat windgeruis op de snelweg, wat ik hoop dat minder is met het akoestische glas.
heb zelf al met 5 serie, 3 serie, E klasse, E cabrio, E coupe "11 c "13 en c 15 gereden.
geef mij de 5 maar voor rijcomfort
Comment
-
Heeft er iemand de GLC 250D 4 Matic getest ? Duidelijk verschil ???
Vinden jullie niet dat de 20 duims velg van de AMG Line iets te braaf is (uitzicht?)
Zou liever iets robuuster zien ...
De 220 D heb ik getest ZONDER luchtvering en vond die ook wat hard, daarom in offerte inbegrepen evenals akoestisch glas....
Is de upgrade van muziekinstallatie een MUST ???
Deze auto blijft nog steeds aangevinkt als mogelijke opvolger maar ben nog niet overtuigd...Sintruin till I die
Comment
Comment