Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes GLC

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door skremar Bekijk Berichten
    Merci! Daar moet ik één van de komende weekends es langsgaan. Da's wel een mooie kenterring bij Autoterminus. toen ik er 4 jaar geleden interesse had in de c-coupe was hun korting exact half zo groot als bij Cools in Jabeke.
    Ze gaan inderdaad veel werk hebben bij Auto Terminus om de vele klanten die daar de laatste jaren zijn weggelopen terug te winnen...
    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

    Comment


    • Mercedes GLC

      Vandaag testrit gedaan en ben ook positief verrast.. Enige minpunt vind ik de kleine koffer eigenlijk..
      Hebben de 250 laten uittellen bijna full met duo tone zetels enz.. Mooie prijs: rond de 10k korting ongeveer...
      Andere kandidaten: Porsche Macan en VW Touareg

      Waar staat deze GLC eigenlijk gepisitioneerd ?

      Sent from my iPhone using Tapatalk
      Last edited by E90N; 06/10/2015, 17:29.
      Sintruin till I die

      Comment


      • Ter hoogte van een X3, Q5 enz.

        Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
        2010 Mercedes S212 E350 CDI

        Comment


        • Onder de toareg dus.

          Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
            Onder de toareg dus.

            Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk
            Dacht ik al ...
            De technologie van Mercedes is wel meer up to date en betrouwbaar denk ik ..
            De gewone GLE is "to old" voor ons als jong gezin en de GLE Coupé kom je snel aan 90k (zelfde opties als GLC)
            De Macan komt rond de 80k en de Touareg weet ik nog niet... --> iemand een idee ?
            Sintruin till I die

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
              Dacht ik al ...
              De technologie van Mercedes is wel meer up to date en betrouwbaar denk ik ..
              De gewone GLE is "to old" voor ons als jong gezin en de GLE Coupé kom je snel aan 90k (zelfde opties als GLC)
              De Macan komt rond de 80k en de Touareg weet ik nog niet... --> iemand een idee ?
              Wel rekening houden dat de Macan kleiner is qua koffer en ook duurder dan de GLC, zeker dat eerste kan belangrijk zijn omdat je spreekt van gezinswagen.

              GLE 'te oud'? Ik vind dat eigenlijk wel goed meevallen met de facelift!!

              Comment


              • Ik vind zo een gle eigenlijk ook niet te oud. Sterker nog: moest ik het geld hebben, ik zou sterk twijfelen tussen x5, gle en xc90, met een voorkeur voor de gle denk ik.

                Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk

                Comment


                • Mercedes GLC

                  Koffer GLC is kleinste die we getest hebben, kofferinhoud vd Macan is ruimer..

                  Nadeel Macan: Porsche steekt veel mensen de ogen uit...


                  Sent from my iPhone using Tapatalk
                  Sintruin till I die

                  Comment


                  • tenzij het sjoemelcijfers zijn, waar ik overigens ook niet van zou verschieten

                    koffer glc : 580/1600
                    macan : 500/1500

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      tenzij het sjoemelcijfers zijn, waar ik overigens ook niet van zou verschieten

                      koffer glc : 580/1600
                      macan : 500/1500
                      Van deze cijfers verschiet ik, op eerste oog aanschouw is die koffer écht wel kleiner...

                      Ook getest met dezelfde spullen en de GLC kwam er frappant kleiner uit...
                      Sintruin till I die

                      Comment


                      • Wsl een of ander opbergvak onder de laadvloer.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                          Wsl een of ander opbergvak onder de laadvloer.
                          klopt. Net proefrit gedaan. Inderdaad nog veel bergruimte onder de laadvloer, wel onregelmatig van vorm.
                          proefrit: rijdt zeer vlot, prstaties vergelijkbaar met mn 520d f10. Negentrapsautomaat goed, wel soms schokjes bij afremmen en dus terugschakelen.
                          geluid: stil bij constante snelheid, windgeruis hogere snelheid, relatief luidruchtig bij optrekken.
                          comfort: was een AMG met 19-duimers. Veel te hard voor mij, groot verschil met mn f10. Zou willen rijden met een gewone ophanging en 17 of 18 duimers om zeker te zijn dat het comfort dan vergelijkbaar is met mn bmw. De luchtvering is natuurlijk een mogelijkheid, maar erg duur, zal me teveel kosten in leasing.
                          Qua navigatie heb je echt wel de command nodig, de garmin navigatie die in de testwagen zat is enkele stappen terug t.o.v. De professional navigatie in de bmw. Hat ipadscherm blijft wat raar vind ik, staat ook gewoon recht, niet licht naar bestuurder draaid. jammer.
                          Samengevat zeker een kanshebber als opvolger, maar met standaardophanging, en enkel als ik de juiste opties in mn leasebudget krijg. Eigenlijk stel ik na elke testrit vast dat mn bmw echt een fantastische auto is ... Jammer genoeg einde model, en anderzijds rij je dan ook zeer lang met eigelijk dezelfde wagen, de enige reden dat ik wshl een ander model/merk zal nemen.

                          Comment


                          • Eigenlijk stel ik na elke testrit vast dat mn bmw echt een fantastische auto is ... Jammer genoeg einde model, en anderzijds rij je dan ook zeer lang met eigelijk dezelfde wagen, de enige reden dat ik wshl een ander model/merk zal nemen.[/QUOTE]

                            Heb eigenlijk ook net hetzelfde gedacht,er kunnen niet veel wagens tippen aan m'n f10,heel mooi interieur,luxe...
                            Twijfel eigenlijk om hem te houden,heb nu 134000km.
                            Enige die me waarschijnlijk zou kunnen bekoren is een X4 maar dan wel met M-pakket en in 3,0d /3,5d... ,prijzen zakken al redelijk snel in DE voor een jonge tweedehandse.
                            Heb testgereden met de 2,0d en die is te licht voor zo'n zware kas.
                            Last edited by zeramed; 10/10/2015, 13:38.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door bartdc Bekijk Berichten
                              klopt. Net proefrit gedaan. Inderdaad nog veel bergruimte onder de laadvloer, wel onregelmatig van vorm.
                              proefrit: rijdt zeer vlot, prstaties vergelijkbaar met mn 520d f10. Negentrapsautomaat goed, wel soms schokjes bij afremmen en dus terugschakelen.
                              geluid: stil bij constante snelheid, windgeruis hogere snelheid, relatief luidruchtig bij optrekken.
                              comfort: was een AMG met 19-duimers. Veel te hard voor mij, groot verschil met mn f10. Zou willen rijden met een gewone ophanging en 17 of 18 duimers om zeker te zijn dat het comfort dan vergelijkbaar is met mn bmw. De luchtvering is natuurlijk een mogelijkheid, maar erg duur, zal me teveel kosten in leasing.
                              Ik heb voor mijn nieuwe wagen ook een testrit gedaan met 19" en was er van uit gegaan dat die met 17" wel heel wat comfortabeler zou rijden, maar vind de rit en zetelzit ook bij 17" vrij hard ivm mijn vorige wagen (F11 17"). Ga er dus niet vanuit dat het wel in orde zal zijn bij 17", test de configuratie die je wil kopen.

                              Qua navigatie heb je echt wel de command nodig, de garmin navigatie die in de testwagen zat is enkele stappen terug t.o.v. De professional navigatie in de bmw. Hat ipadscherm blijft wat raar vind ik, staat ook gewoon recht, niet licht naar bestuurder draaid. jammer.
                              Samengevat zeker een kanshebber als opvolger, maar met standaardophanging, en enkel als ik de juiste opties in mn leasebudget krijg. Eigenlijk stel ik na elke testrit vast dat mn bmw echt een fantastische auto is ... Jammer genoeg einde model, en anderzijds rij je dan ook zeer lang met eigelijk dezelfde wagen, de enige reden dat ik wshl een ander model/merk zal nemen.
                              Dat was ook mijn conclusie over de F11. Alhoewel ik niet alleen niet opnieuw dezelfde wagen wou, maar ook iets minder groot wenste te rijden.
                              BMW 420dA : >>>

                              Comment


                              • Mercedes GLC

                                Ik heb nu een C450 in bestelling, en kan beamen dat het duidelijk een klasse lager is dan BMW 5 op gebied van comfort. De ophanging is stugger in comfort dan mijn (verlaagde) 5 in Sport, en het verschil is zelfs groot, wat ik niet had verwacht van een Mercedes. Als je echt comfort wil, moet je dit niet kopen!
                                Ook is er snel behoorlijk wat windgeruis op de snelweg, wat ik hoop dat minder is met het akoestische glas.
                                OO 00 OO

                                Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                Comment


                                • De showroom-GLC met 20-duimers die ik bekeken heb was op runflats-banden...hoe kan zoiets (zonder pneumatische vering) nog wat comfort bieden ?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                    Ik heb nu een C450 in bestelling, en kan beamen dat het duidelijk een klasse lager is dan BMW 5 op gebied van comfort. De ophanging is stugger in comfort dan mijn (verlaagde) 5 in Sport, en het verschil is zelfs groot, wat ik niet had verwacht van een Mercedes. Als je echt comfort wil, moet je dit niet kopen!
                                    Ook is er snel behoorlijk wat windgeruis op de snelweg, wat ik hoop dat minder is met het akoestische glas.
                                    ik ga er inderdaad zeker geen bestellen zonder dat ik gereden heb met 1 met standaardophanging. Allicht is de luchtvering wel perfect comfortabel af te stemmen, maar da's weer 2500€ die ik allicht niet meer in m'n leasebudget krijg.
                                    Ik vind comfort erg belangrijk, de lexus NX300 waar ik onlangs mee reed was comfortabeler dan de GLC gisteren. Volgende week rijd ik eens met een Volvo XC60, geen idee wat dat zal geven, nooit eerder mee gereden of zelfs maar ingezeten. Ook de land rover discovery sport eens uitproberen binnenkort.

                                    Op zich vind ik 't raar dat men kiest voor een AMG versie als tetswagen, de verkoper zei na de gtestrit zelf dat de meesten idd vinden dat hij hard rijdt , tja ... Neem dan die andere als testauto he ... Mij schrikken ze er alvast mee af, en gaan ze niet overtuigen enkel door de uitspraak dat een gewone wel zachter rijdt .

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                      Ik heb nu een C450 in bestelling, en kan beamen dat het duidelijk een klasse lager is dan BMW 5 op gebied van comfort. De ophanging is stugger in comfort dan mijn (verlaagde) 5 in Sport, en het verschil is zelfs groot, wat ik niet had verwacht van een Mercedes. Als je echt comfort wil, moet je dit niet kopen!
                                      Ook is er snel behoorlijk wat windgeruis op de snelweg, wat ik hoop dat minder is met het akoestische glas.
                                      een E klasse is ook veel comfyer rijden dan een C klasse.. een 5 serie vergelijk je dan beter met zn evenbeeld de GLE (e klasse suv) denk ik niet?

                                      heb zelf al met 5 serie, 3 serie, E klasse, E cabrio, E coupe "11 c "13 en c 15 gereden.
                                      geef mij de 5 maar voor rijcomfort

                                      Comment


                                      • Spijtig dat de nieuwe Touareg zo onderschat wordt.
                                        Het feit dat de eerste versies niet echt probleemloos waren heeft daar misschien wat mee te maken.

                                        Qua design vind ik het één van de mooiste SUV's

                                        Comment


                                        • Heeft er iemand de GLC 250D 4 Matic getest ? Duidelijk verschil ???
                                          Vinden jullie niet dat de 20 duims velg van de AMG Line iets te braaf is (uitzicht?)
                                          Zou liever iets robuuster zien ...
                                          De 220 D heb ik getest ZONDER luchtvering en vond die ook wat hard, daarom in offerte inbegrepen evenals akoestisch glas....
                                          Is de upgrade van muziekinstallatie een MUST ???

                                          Deze auto blijft nog steeds aangevinkt als mogelijke opvolger maar ben nog niet overtuigd...
                                          Sintruin till I die

                                          Comment

                                          Working...
                                          X