Is er nieuws of er een 200d en of 2x4 versie uitkomt in de nabije toekomst?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes GLC
Collapse
X
-
gisteren de wagen kunnen ophalen, en is eigenlijk wel mooier dan verwacht aangezien we het exterieur amg pakket hebben moeten schrappen wegens fiscale redenen...
hebben er bovenop nog een leuk cadeautje bijgekregen door een missing van MB zit er een comand online navigatie in
wagen rijdt echt heel soepel en is toch wel een bommetje als je even niet eco wilt rijden...
ik zal asap wat foto's posten.Last edited by wOeTrE; 08/02/2017, 11:47.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wOeTrE Bekijk Berichtengisteren de wagen kunnen ophalen, en is eigenlijk wel mooier dan verwacht aangezien we het exterieur amg pakket hebben moeten schrappen wegens fiscale redenen...
hebben er bovenop nog een leuk cadeautje bijgekregen door een missing van MB zit er een comand online navigatie in
wagen rijdt echt heel soepel en is toch wel een bommetje als je even niet eco wilt rijden...
ik zal asap wat foto's posten.
Foto's posten lukt me niet , geen idee waarom .
Comment
-
nu al enkele dagen met de glc aan het rijden, hele fijne wagen, maar wat mij tot nu toe ontgoochel is het elektrisch bereik ervan.
op papier spreken ze van 34km (wij gingen er vanuit een goeie 25km) maar deze dagen haalde de glc amper 5km?!koud weer? geen idee
woon werk = 2km
nog mensen die al hybride rijden? welk is jullie bereik?Last edited by wOeTrE; 12/02/2017, 18:50.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wOeTrE Bekijk Berichtennu al enkele dagen met de glc aan het rijden, hele fijne wagen, maar wat mij tot nu toe ontgoochel is het elektrisch bereik ervan.
op papier spreken ze van 34km (wij gingen er vanuit een goeie 25km) maar deze dagen haalde de glc amper 5km?!koud weer? geen idee
woon werk = 2km
nog mensen die al hybride rijden? welk is jullie bereik?
Sintruin till I die
Comment
-
Ik kan enkel meespreken over de GLE500e die ik sinds vorige zomer heb.
Ja in de wintermaanden is de radius een heel pak kleiner dan in de zomer.
Alsook is de ene dag de andere niet omdat je soms meer moet remmen en acceleren dan een andere (of gewoon een andere route neemt).
Beste wat ik ooit heb gedaan in de zomer was 17-18km rijden in dorpen met gemiddeld een verbruik van 0,2l/100km (theoretisch heb je 28km batterij).
Het is vooral het accelereren dat batterij verbruikt, net zoals bij brandstof.
Na een 20000 km te hebben gedaan zit ik op een gemiddeld verbruik van 8,8L/100km. Nog steeds niet slecht voor een grote SUV op benzine met genoeg cilinderinhoud.
Als ik kon opladen waar ik werk... zou het wel nog iets minder zijn.
Overlaatst op en af naar Brétigny in Frankijk gereden in 1 dag en had ik een gemiddeld verbruik van 11,7L/100km.
In het weekend daarintegen wanneer ik het meeste op batterij kan rijden, haal ik in de zomer wel een 3,5-4L/100km.
In de wintermaanden is dit ook meer dankzij de kleinere radius.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wOeTrE Bekijk Berichtennu al enkele dagen met de glc aan het rijden, hele fijne wagen, maar wat mij tot nu toe ontgoochel is het elektrisch bereik ervan.
op papier spreken ze van 34km (wij gingen er vanuit een goeie 25km) maar deze dagen haalde de glc amper 5km?!koud weer? geen idee
woon werk = 2km
nog mensen die al hybride rijden? welk is jullie bereik?
Comment
-
Nuchter bekeken is hybride rijden vlakaf ontgoochelend als ik deze cijfers zie. Eigenlijk blijkt het dat het enig voordeel van fiscale aard is, de rest is gebakken lucht van de ecologisten... Mijn zoon doet amper beter met een Mitsubishi waarmee hij op de beste dagen zijn huisbezoeken elektrisch kan doen, dat zijn een paar stops in een kring van max.10km. Tijdens zijn vakantie in Croatie verbruikte hij tussen 9,5 en 11liters per 100km, hij deed de moeite niet om zijn batterijen op te laden. Mijn besluit : veel geblaat maar weinig wol...Last edited by guyugy; 13/02/2017, 18:34.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenNuchter bekeken is hybride rijden vlakaf ontgoochelend als ik deze cijfers zie. Eigenlijk blijkt het dat het enig voordeel van fiscale aard is, de rest is gebakken lucht van de ecologisten... Mijn zoon doet amper beter met een Mitsubishi waarmee hij op de beste dagen zijn huisbezoeken elektrisch kan doen, dat zijn een paar stops in een kring van max.10km. Tijdens zijn vakantie in Croatie verbruikte hij tussen 9,5 en 11liters per 100km, hij deed de moeite niet om zijn batterijen op te laden. Mijn besluit : veel geblaat maar weinig wol...
Je moet gewoon op tijd kunnen opladen en alles is ok.
Ik vind hybride eigenlijk beter als puur elektrisch. Je kan snel 'bijtanken' om terug lange afstanden te rijden. En als na x-aantal jaren het batterij-pakket toch zou falen... heb je ook nog steeds je betrouwbare verbrandingsmotor.
Het enige nadeel is de kofferruimte die je dient op te geven, maar dat zal met de volgende generaties al heel wat beter gaan vermoed ik.
Een Tesla haalt in Belgisch verkeer toch ook verre van zijn geclaimde kilometers?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten4liter/100km, dat is gelijk aan 99gr, dat doet ook een Audi Avant A4 zonder hybride te zijn...Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
Comment