Oorspronkelijk geplaatst door Doa
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes GLC
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtende 4 liter van Geert is ook in de week-end, hé...
Overall is inderdaad 8,8L.
Enkel rit in de zomer haal ik wel 6,xL/100km als ik uiteraard niet volgas erop ga maar normaal rij.
Alsook nog te kijken welke A4 het zou zijn voor 4L
Mojn GLE500e weegt ook namelijk 2,4ton en is wel wat groter dan een A4. Alsook bijna full-option in mijn geval.
Uiteraard benzinemotor en vb geen diesel.
En de basismotor is een 3.0 V6 die 333pk heeft
Denk dat bovenstaande ook wel wat verschil geeft.
Zoals ik al zei in mijn vergelijking met mijn vorige bedrijfswagen op dezelfde trajecten die ik doe:
C220 coupé, 2.1L 163pk en op diesel = 7,3L
Comment
-
Leverdatum bedroeg, bij dealer in Sint-Truiden 2 weken geleden, 20 augustus... Dus ging het voor mij niet door, huur nu een wagen, dat komt me veel te duur uit.
Omdat ik dan toch maar de diesel-variant wou kopen ging ik naar de dealer in Tienen, daar hadden ze 2 GLC 350e coupé in bestelling (wel niet meer aanpasbaar, maar hadden alles wat ik wou) met levering 31/03 en dan hadden ze nog een paar aanpasbare met levering voor mei in bestelling staan.
Heb voor die van maart gekozen, dus binnen max 6 weken mag ik mezelf ook de eigenaar van een GLC350e coupé noemenKan niet wachten!
Comment
-
Mijn vergelijking met een A4 was uiteraard iets scheef getrokken, om de het idyllisch beeld van de hybrides te temperen... de keuze voor een hybride is trouwens zelden gebaseerd op het werkelijk verbruik maar op de fiscale voordelen. Wat logisch is daar het meestal om wagens gaat met dewelke de bedoeling geenszins is te sparen... behalve op de taksen en de VAA.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenMijn vergelijking met een A4 was uiteraard iets scheef getrokken, om de het idyllisch beeld van de hybrides te temperen... de keuze voor een hybride is trouwens zelden gebaseerd op het werkelijk verbruik maar op de fiscale voordelen. Wat logisch is daar het meestal om wagens gaat met dewelke de bedoeling geenszins is te sparen... behalve op de taksen en de VAA.
Maar inderdaad als je dagelijks vb 300km doet, helpt een plugin-hybride niet zoveel. Het doet wel iets omdat hij wel de batterij bijlaadt met de motor en dergelijke.... maar toch.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Iridium Bekijk Berichtenproficiat. Mag ik dan eens komen kijken?
Comment
-
We zijn er zo goed als uit. 't Wordt een Cavansietblauwe met nightpakket. Althans als het nightpakket verkrijgbaar is zonder de velgen met zwarte accenten want die vind ik echt niet mooi. Volgens de configurator is het geen probleem, de verkoper ging het voor de zekerheid wel eens nagaan.
Comment
-
Als je de GLC350e op bedrijf aankoopt omwille van fiscale aftrekbaarheid moet je zorgen dat je niet boven de 60 CO2 gaat. Dan wordt de fiscale aftrekbaarheid namelijk 90%.
Een grote(re) velg zorgt voor een stijging van de CO2 die standaard 59 gram is. Enkele berichten hoger lees ik iemand die afgestapt is van het AMG exterieur pakket omwille van '"fiscale redenen". Dat zal volgens mij dus ook met de velg te maken hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KoenD Bekijk BerichtenAls je de GLC350e op bedrijf aankoopt omwille van fiscale aftrekbaarheid moet je zorgen dat je niet boven de 60 CO2 gaat. Dan wordt de fiscale aftrekbaarheid namelijk 90%.
Een grote(re) velg zorgt voor een stijging van de CO2 die standaard 59 gram is. Enkele berichten hoger lees ik iemand die afgestapt is van het AMG exterieur pakket omwille van '"fiscale redenen". Dat zal volgens mij dus ook met de velg te maken hebben.
Comment
-
Iemand een idee op welke manier je best foto's upload ? Zowel met iPad als met vaste computer lukt het niet.
Ondertussen heb ik ondervonden dat je met het rijden in Hybrid je batterij-potentieel optimaal benut. In E-mode lukte het mij tot 7km elektrisch te rijden. In Hybrid kon ik over een afstand van een 30-tal km 19km elektrisch rijden.
Comment
-
Vandaag een rit gedaan met een 163pk diesel, ik mag zeker niet zeggen dat het geen aangename wagen is, na weinig kilometers komt het gevoel dat (bijna) alles op zijn plaats is, alhoewel bepaalde dingen eIgen aan Mercedes zijn, zoals de ruitenwissers links van het stuur en de pook als selector voor de automaat.
Met de lage toerentallen die in D door de automaat opgelegd zijn, blijft alles stil...tot men een krachtige kick-down forceert, dan komt heel wat rumoer uit de motorkap. Echter, vinnig kan de wagen niet genoemd worden, zelfs met de hulp van de 9 korte verzetten. Het zicht naar achter is niet schitterend, maar de 360°-camera compenseert dit ruimschoots. De sfeer aan boord in een kwestie van persoonlijke smaak, wel te bling- bling voor mij... Al bij al vrij positieve ervaring, ik wacht op een test met een benzine-versie om te besluiten. (trouwens ook op rit met de benzine-versie van de Q5...)
Comment
-
Ik rijd nu 3 weken met de glc 350e hybride, en ben zeer tevreden. Momenteel zit ik aan een verbruik gemiddeld van 4,1 liter op een afstand van 787 km. Laden zoveel je kan is wel de boodschap.
ikzelf ben jaren bmw rijder geweest, en reed hiervoor met een 330d touring. Ik ben nog altijd een grote bmw fan, maar constateer wel dat ik nu veel rustiger en relaxer rijd dan vroeger, en wat zeker meegenomen is, is dat iedereen je bij het invoegen er tussen laat. Blijkbaar werkt de ster niet als een rode lap op een stier.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KoenD
Als je de GLC350e op bedrijf aankoopt omwille van fiscale aftrekbaarheid moet je zorgen dat je niet boven de 60 CO2 gaat. Dan wordt de fiscale aftrekbaarheid namelijk 90%.
Een grote(re) velg zorgt voor een stijging van de CO2 die standaard 59 gram is. Enkele berichten hoger lees ik iemand die afgestapt is van het AMG exterieur pakket omwille van '"fiscale redenen". Dat zal volgens mij dus ook met de velg te maken hebben.
Comment
Comment