Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes GLC

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Tim R Bekijk Berichten
    Na de vergelijking tussen een porsche macan 2.0 en GLC SUV 350e blijkt de TCO van een 350e een pak gunstiger te zijn. Hierdoor zullen wij voor de GLC350e gaan. Heeft er iemand ervaring met onderstaande opties?

- Akoestische beglazing: dealer vermelde dat de GSM ontvangst veel minder goed is met deze optie, iemand ervaring?
    - Garmin VS Command online: prijsverschil is 2500Euro, is dit gerechtvaardigd volgens jullie?
    - Artico vs Artico met microvezel dynamica: Vooral bij gebruik in zomermaanden?
    Ik heb de GLC coupe 350e met de akoestische beglazing - absoluut geen minder ontvangst met de gsm.
    Comand is zeker een meerwaarde. Het comand systeem gaat verder dan alleen een andere gps.
    Ik heb gekozen bij het AMG-interieur pakket voor de gewone Artico. Ik had in het verleden slecht ervaringen met de alcantara-lookalike. Veel meer sleet, en meer wrijving bij in en uit stappen.

Comment

• Ter info: ik had gezien dat er nu in de config een optie staat "smartphone integratie".
      Heb nagevraagd of dit aftermarket kon geïnstalleerd worden, maar dat is helaas niet het geval.

nog elf dagen!!

Comment

• Mooie wagen ! De bmw X3 zal straf uit de hoek moeten komen.

Comment

• Morgennamiddag afspraak bij de dealer om 15U ... eindelijk , na 8 maanden wachten...

Comment

• Zalig, geniet ervan! bij mij zal het volgende week zijn
            Kan je enkele foto's posten, aub?

Comment

• Na 8 maanden wachten, en infosessie van 1U was het gisteren eindelijk zover ... nu alles verder uitzoeken.. Ik tracht nog enkele foto's te plaatsen

Comment

• Nu bestellen, zou leveren in mei zijn.
                Mei '18 .
                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                  Nu bestellen, zou leveren in mei zijn.
                  Mei '18 .
                  Ik zou aanraden om eens langs te gaan bij een andere dealer dan. Volgens de verkoper van de onze zijn de levertijden afhankelijk van het aantal slots dat de dealer toegewezen heeft gekregen.

Comment

• Kennis van mij heeft de zijne in februari besteld, wordt eind september geleverd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon

Ik zou aanraden om eens langs te gaan bij een andere dealer dan. Volgens de verkoper van de onze zijn de levertijden afhankelijk van het aantal slots dat de dealer toegewezen heeft gekregen.
                      Was hetgeen mijn collega me vertelde. Zijn bedrijfswagen is aan vervanging toe, binnen 6 maand, en hij wou een GLC.
                      Zal nu waarschijnlijk een Q5 worden.
                      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Was hetgeen mijn collega me vertelde. Zijn bedrijfswagen is aan vervanging toe, binnen 6 maand, en hij wou een GLC.
                        Moest ik van hem zijn zou ik dus eens bij een andere dealer gaan horen. Die van mijn vader is besteld in februari en zal bij de dealer zijn eind juni/begin juli. Tim R sprak ook van midden juli voor de levertermijn van de zijne.

Comment

• 2 weken geleden was levering voor de suv versie van de 350e nog halfweg juli (2 slots beschikbaar). Morgenamiddag heb ik de glc 350e ter beschikking voor een paar uur, als dat meevalt zullen we bestellen. Dealer vermelde echter dat levertermijn ondertussen half augustus is geworden. Dat ding verkoopt dus blijkbaar heel goed. Ik had gedacht dat de Volvo xc60 t8 ook een mogelijkheid zou zijn, maar deze is vlotjes 12500euro duurder!

Btw, klopt het dat de aandrijflijn van de glc anders is dan deze van de c350e? Blijkbaar zou de elektromotor krachtiger zijn, of is dit een foutje in de configurator?

Comment

dan zal hij heel snel moeten gaan tekenen... maar er zijn stockwagens bij d'Ieteren...

Comment

• levertermijn is 3 maanden op q5, geen stock

Comment

• Zijn er 350e bezitters die iets meer kunnen vertellen over benzineverbruik op lange afstanden, en klopt het dat je maar 400-450km bereik hebt met een volle tank? Ik lees op het Duitse Motor Talk forum ervaringen van iemand wat niet echt positief is, ik moet nog 2.5 maand wachten voordat ik het zelf kan ondervinden :

Verbrauch dürfte so bei 12 - 15 l/100km liegen. Der Tank ist relativ klein, so dass die Reichweite bei. ca. 400 - 450 km liegt.

Comment

• lees je wel verder ? de 2 andere, met ander rijprofiel vast (korte ritten batt vol), zitten aan 6.7 en 6.8

natuurlijk is een benzine-suv zonder opgeladen batt sportief gereden makkelijk tot 15 te krijgen

spritmonitor met schamele 2 gebruikers

https://www.spritmonitor.de/de/ueber...=6&powerunit=2

alleen bij korte ritten en ei onder gaspedaal rendeert zo'n stekkermachien

Comment

• Zijn wel nette cijfers een benzine SUV met uiteindelijk toch een verbrandingsmotor van 211pk in het vooronder. Ik ben benieuwd wat de 350 van mijn vader gaat doen als we hem hebben. Zijn gebruik is eigenlijk ideaal voor een 350e, mengeling van fileverkeer, 50, 70 en 90km/h over ongeveer 20km. Heen en terug geeft dat dus 40km/dag. De auto gaat wel enkel thuis opgeladen kunnen worden want op de parking waar hij staat zijn er (nog) geen oplaadpunten (mogen die eigenlijk wel gebruikt worden voor plugins?).
                                    Vraag is dus hoelang de batterijen dus zullen meegaan op dat traject. Ik vermoed dat als we de electromotor enkel gebruiken voor het aanzetten, lage snelheden en fileverkeer en de benzinemotor voor hogere snelheiden zo 1 lading wel zal voldoen voor heen en terug?

Comment

• Net een testrit van een 3-tal uur achter de rug. Batterij was bij afhalen 85% geladen en eerste 30km in sport+ gereden langs binnenwegen met maximale acceleratie waar mogelijk. Gemiddeld verbruik was 10,8l en lading was toen gedaald tot 30%. Ik vind dit een straffe prestatie, zeker gezien de potentieel van deze auto. Daarna de wagen in charge laten opladen tot 60% capaciteit en ongeveer 40km in hybrid modus gereden, gewoon met het verkeer mee. Dat resulteerde in een verbruik van 3.9l/100km (zonder charge modus mee te rekenen), batterij was net leeg wanneer we hem terugbrachten.
                                      Ik ben dus zeker onder de indruk van het verbruik, temeer omdat een Macan 2.0 bij gelijkaardig traject aan 14.1l/100km en 9.0l/100km zat. De GLC350e is dan ook nog eens een stuk sneller dan de macan. Het was ook aangenaam te ervaren dat de wagen met lege batterij nog steeds dezelfde acceleratie heeft als met een volle batterij. Er blijft dus duidelijk steeds een hoeveelheid energie in de batterij zitten die gebruikt wordt bij stevige acceleratie.
                                      Ook de overgangen tussen verbrandingsmotor en elektromotor zijn zeer geslaagd, iets waarvan ik op voorhand had verwacht dat het me zou irriteren.

Waar de GLC dan weer wat tekort schiet is enerzijds in beleving en anderzijds in kofferruimte. Hij is heel snel, stuurt aangenaam, maar is van een totaal ander kaliber dan bv. de macan, die ik veel plezanter rijden en klinken vind.

Wij twijfelen dus momenteel over de aankoop, en ik had net verwacht dat de testrit een uitsluitsel zou geven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        levertermijn is 3 maanden op q5, geen stock
                                        10 voertuigen tegenwoordig aangeboden op de site (9 diesels, 1 benzine)
                                        eind januari was de leveringstermijn ten vroegste september voor nieuwe bestellingen. Sommige dealers verkopen wel al hun eerste dienstwagen vanaf juni

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ReneK Bekijk Berichten
                                          Zijn er 350e bezitters die iets meer kunnen vertellen over benzineverbruik op lange afstanden, en klopt het dat je maar 400-450km bereik hebt met een volle tank? Ik lees op het Duitse Motor Talk forum ervaringen van iemand wat niet echt positief is, ik moet nog 2.5 maand wachten voordat ik het zelf kan ondervinden :

http://www.motor-talk.de/forum/erfah...-t5982156.html

Verbrauch dürfte so bei 12 - 15 l/100km liegen. Der Tank ist relativ klein, so dass die Reichweite bei. ca. 400 - 450 km liegt.
                                          Ik heb de coupé 350e en rij er elke dag mee van Tongeren naar Brussel. 's morgens met volledige batterij. Eerst een 18 km gewone weg (snelheden tussen 30 en 90 km/u), dan 69 km autostrade met cruise control op 125, dan terug 7 km gewone weg (50 km/u). Verbruik 6,7 liter en nog een 10km over op de batterij. 's avonds zonder extra opladen terug naar huis. In het weekend rij ik nog wat in Tongeren zelf rond, doe mijn kinderen naar hun hobbies en wekelijks nog een ritje Tongeren - Hasselt, meestal niet met een batterij die is opgeladen.
                                          Tot nu toe kom ik, na 1700 km in totaal op een gemiddeld verbruik van 7,7 liter uit. Gecombineerd haal ik ongeveer een 650 km voor ik terug aan het tankstation sta.
                                          Wat mij heel erg stoort, is dat je niet meer ziet hoeveel km je nog kan rijden als je tank bijna leeg is, dan is het rijbereik vervangen door een dom icoon dat je moet gaan tanken... ja, dat weet ik ook wel, maar ik zou graag zien of hoeveel ik nog kan rijden voor de tank volledig leeg is... Denk wel dat je het op de mobile me app kan zien, maar dan nog... Blijkbaar is dit bij alle Mercedes modellen zo...
                                          Last edited by illi4ever; 28/03/2017, 09:54.

Comment

Working...
                                          X