Dit is juist wat mij stoort met een hybride : men is constant bezig met het verbruik, zeker voor dagelijkse middellange afstanden. En dat voor een een verbruik te halen dat niet sprekend lager is dan met een dom dieseltje. Eigenlijk is het voordeel hoofdzakelijk van fiscale aard, het was ook de verwittiging van de verkoper toen hij na mijn testrit vernam dat ik op geen fiscaal voordeel kon rekenen.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes GLC
Collapse
X
-
Tja, waartoe dienen al die paardjes als je ze uit vrees voor een hoger verbruik in hun stal laat ? Dezelfde verkoper verwittigde mij ook dat de gewone benzine versie niet precies zuinig was, wel stiller dan de diesel (2,0) , die ik zelf rumoerig vond bij het optrekken (wat de verkoper beaamde)
Het zal dus wat mij betreft geen GLC worden...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door illi4ever Bekijk Berichten
Wat mij heel erg stoort, is dat je niet meer ziet hoeveel km je nog kan rijden als je tank bijna leeg is, dan is het rijbereik vervangen door een dom icoon dat je moet gaan tanken... ja, dat weet ik ook wel, maar ik zou graag zien of hoeveel ik nog kan rijden voor de tank volledig leeg is... Denk wel dat je het op de mobile me app kan zien, maar dan nog... Blijkbaar is dit bij alle Mercedes modellen zo...
en niet wachten tot de laatste drup met het risico je zonder valt...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
mij stoort dat ook, maar je moet het lampje nemen voor wat het dient : gaan tanken !
en niet wachten tot de laatste drup met het risico je zonder valt...
Comment
-
Blijkbaar is dit bij alle Mercedes modellen zo...
2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
ik zie het nut niet van het onderste van de bak te gebruiken, daar zit al het vuil. Ik daal zelden onder 1/4 van mijn bak en tank zo steeds aan dezelfde pomp voor dewelke ik regelmatig passeer... geen stress, geen omweg, nooit moeten zoeken. Ik tank zo om de + - 700 km, dat is bij mij 2x per maand...
Comment
-
Sjah, ik wil ook niet rijden tot er 0 op staat, maar ipv op 50km te gaan tanken, bv op 10km, ik kan ook maar bij een beperkt aantal tankstations gaan tanken en dat maakt de zaak ook weeral moeilijker soms. Snap gewoon niet waarom dat er niet meer op staat.Ben ik verkeerd dat je nu eigenlijk aan het l*llen zijt over pakweg een liter of 4 ?
B.T.W. : een kleiner rijbereik dan 30 km wordt (en werd) er in een Renault ook niet meer aangeduid, ook alleen maar lampje.(en ik denk bij de meeste merken)
Ik vermoed dat de nauwkeurigheid bij die laatste litertjes niet erg groot meer zal zijn: stel je hebt rustig 95 % van uw tank opgereden aan 6 l/ 100km en zou de laatste 30 km stadsverkeer moeten doen... aan -ik zeg maar iets- 12 l/100km... je zou geen 30 km maar slechts 15 km kunnen doen, maar zo rekent die module niet hé, die baseert zich op het gemiddelde sinds de laatste reset...Last edited by Maurice P.P.; 28/03/2017, 14:19.
- Likes 1
Comment
-
Het gaat over de laatste 50 km, en dan is er volgens mij nog wel wat reserve.
Ik tank wekelijks, en rij quasi altijd tot de laatste 5 liter (tank van 67 l, en doe er altijd 62 of meer in).
Ik tank dus vier keer per maand, telkens goed voor een 1200 km.
Altijd Total Excellium, maar aan verschillende stations.2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
Deze namiddag de GLC 350e SUV besteld in onderstaande configuratie. Levering half augustus.- AMG Line exterieur met 20 inch AMG velgen
- AMG Line interieur
- Artico bekleding zwart
- Professional pack COMAND
- COMAND
- Elektrische kofferklep
- Metaalkleur (obsidiaanzwart)
- Automatisch inparkeren
- Night pack
- Design pack
- LED lampen icm AMG Line
- Zitcomfortpakket
- Dashboard in Artico leder
- Verbrede instaptreden in edelstaal, met gummi-noppen
- Zijdelingse airbags achteraan
- Akoestische beglazing
Enkel nog twijfel om de luchtvering toe te voegen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tim R Bekijk BerichtenDeze namiddag de GLC 350e SUV besteld in onderstaande configuratie. Levering half augustus.- AMG Line exterieur met 20 inch AMG velgen
- AMG Line interieur
- Artico bekleding zwart
- COMAND
- Elektrische kofferklep
- Automatisch inparkeren
- Night pack
- Design pack
- Zitcomfortpakket
- Akoestische beglazing
Comment
-
Het is blijkbaar de moeite waard om de luchtvering zelf te testen. Toen ik mijn testrit gedaan heb, heb ik hierover de vraag gesteld aan de verkoper. Hij antwoorde dat de zachtste afstelling van de luchtvering overeenstemt met het algemeen comfort van de gewone vering. Ik vond dat wel raar... het zou dus nog altijd geen vliegtapijt zijn...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tim R Bekijk BerichtenDeze namiddag de GLC 350e SUV besteld in onderstaande configuratie. Levering half augustus.- AMG Line exterieur met 20 inch AMG velgen
- AMG Line interieur
- Artico bekleding zwart
- COMAND
- Elektrische kofferklep
- Automatisch inparkeren
- Night pack
- Design pack
- Zitcomfortpakket
- Akoestische beglazing
Welke CO2 uitstoot ga je hebben? 64g?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door lorsan Bekijk Berichten
Ik zou zeker de luchtvering erbij nemen , wij hebben ze niet en daar heb ik echt spijt van , vooral op vluchtheuvels vindt ik het comfort niet goed .
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
Het is blijkbaar de moeite waard om de luchtvering zelf te testen. Toen ik mijn testrit gedaan heb, heb ik hierover de vraag gesteld aan de verkoper. Hij antwoorde dat de zachtste afstelling van de luchtvering overeenstemt met het algemeen comfort van de gewone vering. Ik vond dat wel raar... het zou dus nog altijd geen vliegtapijt zijn...
Oorspronkelijk geplaatst door Audi A5 Bekijk Berichten
De luchtvering zou ik ook zeker nemen in combinatie met de 20 inch. Ik heb een testrit gedaan met de luchtvering en 20 inch en dit komt het comfort zeker ten goede. Voor de 19 inch is het blijkbaar niet nodig zeggen ze in de garage.
Welke CO2 uitstoot ga je hebben? 64g?
Comment
-
Ik heb gereden met een een GLC 220d Coupe met luchtvering en een GLC 220d SUV zonder luchtvering. Beide met AMG-pack en 20 inch velgen. Ik vond het verschil in comfort nu niet echt gigantisch. Wij hebben wel niet op echt slechte wegen gereden maar ik vond de versie zonder luchtvering zeker niet oncomfortabel. Zoal guyugy zegt wordt het idd geen vliegend tapijt met die luchtvering. Ieder moet het voor zichzelf testen natuurlijk maar ook onze verkoper vond de meerprijs het niet echt waard op de GLC.
Comment
Comment