Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes GLC

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • De mijne ook 2 maand achteruit! Ze weten nog niet waarom maar vermoedelijk heeft het te maken met artico bekleding op het dashboard.

    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    die ligt niet laag, geen airmatic
    Misschien stond hij er nog maar pas ?

    Comment


    • Volgende week doe ik testrit met de GLC AMG, voor mij is het beetje kiezen tussen de CLA amg en deze, m'n vrouw heeft voorkeur voor de SUV terwijl ik voor de sportiefste kies dus zal beide wagens een volledige dag testen om eraan uit te geraken Het interieur van de GLC is natuurlijk stukken knapper dan de CLA en ook is de wagen stuk ruimer maar daardoor ook minder sportief en de wagen is zwaarder en heeft minder pk's dus dit zal ik wel goed voelen. (aanvankelijk zou het gaan tussen de GLC en de CLS maar spijtig genoeg is deze laatste niet meer mogelijk om als nieuwe wagen te bestellen)

      UPDATE: testrit gedaan, de wagen plakt echt aan de grond, was lichtjes aan het regenen en kon volgas zonder te slippen. Wegligging was top, flip flaps aan stuur van Mercedes vind'k maar niks, als je in sport + rijdt en je zit in 1ste en duwt niet vol door bijv. als je linksaf draait na een rood licht dan flipt de automatische boot en krijg je ferme snokken, ofwel moet je doorduwen tot je in 2de zit ofwel effe uit sport + gaan. veiligheidsopties waren leuk om eens meegemaakt te hebben zoals gevaren driehoek als je dichtbij de voorligger komt, gevaardriehoek in je spiegels en geluidje als je pinker aan zet en er rijdt nog een wagen naast je enz.. allemaal leuke dingen maar voor mij niet echt noodzakelijk.

      De achteruitrijcamera en de 360cam zijn zeer goed, als je dit hebt kan je echt makkelijk parkeren of uitrijden zonder dat er iemand moet uitstappen is dus prima uitgewerkt. Bedieningselementen voor de command zijn te uitgebreid:1 wieltje, 2 pad of 3 knopjes (1 vd. 3 was genoeg geweest) Handrem zit links beetje raar heb dit toch liever in het midden is dus eventjes wennen. Groot minpunt is dat er momenteel maar 3% korting wordt gegeven op de GLC.
      Last edited by Schnippy; 09/05/2017, 13:51.

      Comment




      • "Probleem" panoramisch dak achteraan.

        Ik hoop dat er hier nog mensen zijn die een mercedes glc hebben met panoramisch dak , nu is het zo dat mijn wagen na een maand of 6 wachten geleverd is.
        Echt een zaligheid om met te rijden maar nu heb ik toch wel een probleem opgemerkt, zoals je kan zien op de foto (die ik proberen uploaden heb).
        Het schuifgedeelte van het panoramisch dak achteraan kan niet voldoende dicht. Er blijft steeds een spleet van een 2-tal mm open die voor een lichtstreep zorgt in de wagen.
        Nu heb ik dit aangekaart bij mijn garage en die zeggen heel normaal : er kan niets aangedaan worden, we hebben dit nagekeken en alle wagens op onze parking hebben hetzelfde probleem , dit zal een fout zijn bij het ontwerp/productie.
        Nu is mijn vraag als er nog mensen zijn die dit eens willen bekijken bij hen en mij eventueel hier ook een foto van bezorgen.
        Want indien blijkt dat andere mensen dit toch niet hebben , kan ik dit hard maken en eisen dat ze dit toch herstellen.
        Indien er nog mensen zijn die dit hebben , zal ik hier toch ook verder met gaan naar mercedes zelf. Want vind dit heel slordig overkomen.
        Alvast bedankt

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
          Volgende week doe ik testrit met de GLC AMG, voor mij is het beetje kiezen tussen de CLA amg en deze, m'n vrouw heeft voorkeur voor de SUV terwijl ik voor de sportiefste kies dus zal beide wagens een volledige dag testen om eraan uit te geraken Het interieur van de GLC is natuurlijk stukken knapper dan de CLA en ook is de wagen stuk ruimer maar daardoor ook minder sportief en de wagen is zwaarder en heeft minder pk's dus dit zal ik wel goed voelen. (aanvankelijk zou het gaan tussen de GLC en de CLS maar spijtig genoeg is deze laatste niet meer mogelijk om als nieuwe wagen te bestellen)

          UPDATE: testrit gedaan, de wagen plakt echt aan de grond, was lichtjes aan het regenen en kon volgas zonder te slippen. Wegligging was top, flip flaps aan stuur van Mercedes vind'k maar niks, als je in sport + rijdt en je zit in 1ste en duwt niet vol door bijv. als je linksaf draait na een rood licht dan flipt de automatische boot en krijg je ferme snokken, ofwel moet je doorduwen tot je in 2de zit ofwel effe uit sport + gaan. veiligheidsopties waren leuk om eens meegemaakt te hebben zoals gevaren driehoek als je dichtbij de voorligger komt, gevaardriehoek in je spiegels en geluidje als je pinker aan zet en er rijdt nog een wagen naast je enz.. allemaal leuke dingen maar voor mij niet echt noodzakelijk.

          De achteruitrijcamera en de 360cam zijn zeer goed, als je dit hebt kan je echt makkelijk parkeren of uitrijden zonder dat er iemand moet uitstappen is dus prima uitgewerkt. Bedieningselementen voor de command zijn te uitgebreid:1 wieltje, 2 pad of 3 knopjes (1 vd. 3 was genoeg geweest) Handrem zit links beetje raar heb dit toch liever in het midden is dus eventjes wennen. Groot minpunt is dat er momenteel maar 3% korting wordt gegeven op de GLC.
          Dat is inderdaad niet zo heel veel. Kan er niet over oordelen, want 2 jaar terug voor een CLA gaan zien als firmawagen en toen was het 8,5% op een CLA. Maar vermoed dat het door wordt getrokken dat percentage over alle modellen.

          Keuze tussen CLA en GLC is bij mij zeer snel gemaakt, maar ik rij dan ook het liefste met een SUV. De CLA coupé staat op mijn verlanglijstje, maar denk dat de gewone SUV versie zal ver boven mijn volgend budget gaat zitten, dus die coupe komt er niet in dan
          Moest ik zelf ne auto kopen en in een goede bui zijn, zou ik voor de GLE Coupé gaan, maar dan niet de AMG versie omdat dit wat boven mijn bankrekening is

          Comment


          • https://www.whatcar.com/news/new-aud...-mercedes-glc/

            Toch verrassend.
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
              niet voor mij, na de testrit was ik weInig geboeid door dezelfde vaststellingen als in de review, die allemaal vlug aan het licht waren gekomen
              maar de nieuwe Q5 was ook niet merkelijk beter dan mijn oude Q5 eerste generatie... die ik dus nog een tijdje zal blijven slijten !

              Comment


              • In verband met het pano dak: heb eens goed gekeken en bij mij is dit mooi aansluitend dicht --> géén spleet ofd ....
                Sintruin till I die

                Comment


                • Ik heb de wagen momenteel een week en heb maar 2,5 maand moeten wachten.
                  Verbruik hier ook 8,6 op 700 km. Van het bedrijf rij ik volledig elektrisch naar huis (27km) en is de batterij meestal zo goed als plat bij aankomst (tenzij er niet veel verkeer is). Terug naar het bedrijf met platte batterij, vlot doorrijden maar niet te snel optrekken toch makkelijk iets meer dan 8L.
                  Zo lang je een deel elektrisch kan rijden valt het verbruik heel goed mee.
                  Betreft het pano dak. Ik check het ook even na.
                  Kan iemand me vertellen welke soort blauw de voorste klauwen hebben want ik vind het schandalig dat de achterste grijs zien. Ofwel alles in blauw ofwel alles gewoon grijs laten.. het stoort me gewoon enorm.
                  Last edited by wachma; 12/05/2017, 23:37.
                  2000 VW Golf IV 1.9 tdi (sold)
                  2008 VW Golf V 2.0 tfsi dsg (sold)

                  2008 Opel Astra Break 1700 cdti (gone)

                  2004 VW Touareg 5.0 v10 tdi

                  2014 Skoda Octavia 2.0 tsi dsg Combi

                  Comment


                  • Die remmen storen mij ook daarom heb ik de "wegval hybride kenmerken" op de bestelbon van mijn vader gezet.

                    Comment


                    • Bij mij stond het ook op de bestelbon maar toch heb ik de remmen en de logo's hangen..
                      2000 VW Golf IV 1.9 tdi (sold)
                      2008 VW Golf V 2.0 tfsi dsg (sold)

                      2008 Opel Astra Break 1700 cdti (gone)

                      2004 VW Touareg 5.0 v10 tdi

                      2014 Skoda Octavia 2.0 tsi dsg Combi

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
                        In verband met het pano dak: heb eens goed gekeken en bij mij is dit mooi aansluitend dicht --> géén spleet ofd ....
                        Kan je mij hier toevallig eens geen foto van bezorgen a.u.b , hiermee zou je mij al heel veel kunnen helpen en kan ik verder met de garage.
                        Alvast bedankt.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door TVP Bekijk Berichten

                          Kan je mij hier toevallig eens geen foto van bezorgen a.u.b , hiermee zou je mij al heel veel kunnen helpen en kan ik verder met de garage.
                          Alvast bedankt.
                          Stuur me een pm met je mailadres ;-)
                          Egon
                          Sintruin till I die

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                            AutoReview.nl heeft ook een test deze maand van deze 3 + de BMW X3, hier komt de GLC 250D als winnaar uit de test

                            Het heeft er hier en daar om gespannen, maar uiteindelijk is de nieuwe Audi Q5 de concurrentie alleen met zijn rijeigenschappen de baas. Niettemin scoort hij sterk met zijn goede comfort, fijne aandrijflijn en uitstekende remmen. De Mercedes GLC draait al weer een tijdje mee, maar blijft een sterk aanbod. Hij is niet alleen de comfortabelste, maar ook de snelste en de zuinigste. Bovendien biedt de GLC de meeste waar voor zijn geld. Dat maakt hem tot de winnaar van deze test. Ook de BMW heeft een fijne aandrijflijn, daarnaast enthousiasmeert hij met zijn aangename besturing. Dat de X3 op leeftijd begint te komen, zien we aan zijn wat achterlopende veiligheidsuitrusting. De remmen van de BMW weten evenmin te overtuigen. Al met al belandt de Beier nog net op het podium. Wie valt op een eigenzinnig uiterlijk, zal zeker gecharmeerd zijn van de Land Rover. Ook binnenin heeft de Brit een geheel eigen stijl. De instapprijs is gunstig, maar de optielijst is niet zo flexibel. Om die reden zit je voor bepaalde zaken aan een duurdere uitvoering vast. Toch behaalt de veelzijdige Discovery Sport een nette tweede
                            plaats in het kostenhoofdstuk. Daarnaast heeft elke Land Rover natuurlijk een onbetaalbaar imago op het gebied van terreinvaardigheid. In deze – op asfalt georiënteerde – test komt hij in het eindklassement echter niet verder dan een vierde plek.

                            Comment


                            • Rij-impressie van de AMG GLC 43.

                              Nog voordat modellen als de Audi Q3 RS en BMW X6M het levenslicht zagen, maakte Mercedes al AMG-modellen van zijn SUV’s. Toch is met deze GLC 43 iets bijzonders aan de hand.

                              Het AMG-label is al sinds jaar en dag beschikbaar voor zo'n beetje elke Mercedes op de markt. R=klasse, S-klasse, ML- en GL-klasse: maakt niet uit, AMG wist er raad mee. Uiteraard waren er uitzonderingen, de meeste nog begrijpelijk ook. Iedereen snapt wel dat er weinig behoefte was aan AMG-versies van de B-klasse of de eerste generatie A-klasse. Opvallend genoeg was er ook geen Affalterbach-variant van de GLK, en dat ligt minder voor de hand. Wellicht pasten de V8-en waarmee AMG's in die tijd (minimaal) standaard werden voorzien, niet in de auto. De opvolger van de GLK heet GLC en nu is het wel tijd voor wat extra power en blingbling. Dat gaat in twee stappen. Er is pas een heuse 63-versie met de weergaloze 4.0 biturbo V8 onthuld, maar wij reden al met de iets bravere 43 AMG-versie.

                              De 43-serie is een rechtstreeks antwoord op de S-modellen van Audi. Waar de Audi RS modellen concurreren met de AMG's van Mercedes, wist Audi met zijn S-modellen een niche te creëren waar de concurrentie tot voor kort geen echt antwoord op had. Maar nu heeft BMW zijn M-performance modellen (zoals de M235i naast de 'echte' M2) en heeft Mercedes zijn 43-lijn in het leven geroepen. Meer power, meer glimmers en een eigen badge zonder dat het ten koste gaat van het hardcore werk in de vorm van de 63-versies. In het geval van de GLC komt daar bij dat dikke versies van de Porsche Macan en de Jaguar F-pace en heel eigen niche aan het creëren zijn. Daarvan moet de GLC 43 een graantje meepikken.

                              Het is een wat merkwaardige auto. De V6 ramt de auto in minder dan 5 seconden naar
                              100 km/h, dus hij is snel zat. Het hoge koppel van 520 Nm is wat je in praktijk meer zult waarderen. Je stuwt de auto voorwaarts en dankzij de soepele negentraps automaat wordt al die trekkracht efficiënt ingezet.


                              KOPPELOCEAAN

                              Dankzij luchtvering is het in de Comfortstand evengoed een prima reisauto, maar het onderstel weet goed raad met hoog tempo in de bochten. Evengoed staan de Porsche Macan en de BMW X4 op een andere planeet qua rijdynamiek. De GLC moet het vooral hebben van zijn hoogwaardige afwerking, het hoge vermogen en zijn uitstraling, en zo een alternatief bieden voor genoemde Macan of wellicht een Audi SQ5. BMW heeft op zijn beurt nog de X4 M40i in de aanbieding, die qua carrosserievorm natuurlijk een concurrent is voor de GLC 43 Coupé.

                              Ondanks het feit dat hij bochten niet uit de weg gaat, is de GLC dus geen overdreven dynamische auto. De doelgroep maakt dat vermoedelijk niet veel uit. Ze willen de GLC en hebben geld, dus doe maar een dikke. Totdat de GLC 63 in de showroom staat, kunnen die mensen met deze 43 prima uit de voeten. Daarna wordt het twijfelen.

                              OORDEEL

                              • +Snel zat
                              • +Prachtig interieur, stoere buitenkant
                              • -Duur zonder opties, nog duurder met opties
                              • -Rijbeleving niet bijzonder









                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment








                              • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • Weet iemand welk type velg op die glc 43 staat? Ik zoek nog een zomervelg
                                  2000 VW Golf IV 1.9 tdi (sold)
                                  2008 VW Golf V 2.0 tfsi dsg (sold)

                                  2008 Opel Astra Break 1700 cdti (gone)

                                  2004 VW Touareg 5.0 v10 tdi

                                  2014 Skoda Octavia 2.0 tsi dsg Combi

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door wachma Bekijk Berichten
                                    Weet iemand welk type velg op die glc 43 staat? Ik zoek nog een zomervelg
                                    Dat zijn de 21" AMG velgen. Nr 684 in de prijslijst van de GLC die je kan downloaden op de Mercedes website.

                                    Velgen zijn 1.600,00 zonder 1.936.00 met BTW

                                    Comment


                                    • Ik heb ook gevraagd naar de 21" AMG velgen als zomerset, maar die zouden volgens mijn dealer niet passen. Heb dan de 20" Inch van het AMG-pakket genomen. De prijzen liggen echter een stuk hoger dan wat jij zegt, of is de 1600Euro per velg?

                                      Comment


                                      • Zijn prijzen uit de GLC prijslijst, waarschijnlijk prijs als je er de wagen bijkoopt :-)

                                        Comment


                                        • Inderdaad, dat zal de meerprijs zijn tov de basisvelg.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X