Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes GLC

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Welke banden zou ik kiezen als all-round band (winter en zomer) op een 19" velg voor een GLC 350e

    Comment


    • Hier vandaag de 350e van mijn vader gaan afhalen. Heel erg tevreden van de combo Cavansietblauw en Nightpack.

      Comment


      • En hoe rijdt zoiets nu?

        Mijnlijkt het een ideaal alternatief voor een firmadiesel.

        Comment


        • Ik heb er nog maar 20min mee kunnen rijden dus heb er nog geen goed beeld van. Dit weekend zal ik er eens wat langer mee gaan rijden.

          Ik zag dat het verbruik nu op ongeveer 7,8l staat na 40km en een zo goed als lege batterij. Ik schat dat deze met mijn vader zijn gebruik en rijgedrag wel vrij zuinig zal zijn. Wagen gaat ook elke dag opgeladen worden.

          De keuze ging bij ons tussen een BMW 520d xdrive, een Volvo S90 D4 AWD en deze GLC zowel als 350e en 220d. Mijn vader wou sowieso een AWD, een SUV had de voorkeur maar was geen must. Puur fiscaal is deze 350e een pak interessanter als de rest, VAA bedraagt de helft en er konden meer opties gekozen worden als op de dieselconcurrentie (enkel de 520d kwam in de buurt maar was het dubbele aan VAA) dusja de keuze was snel gemaakt. Uiteindelijk rijdt een benzine ook wel aangenamer dan een diesel en als extra bonus heeft deze 350e ook nog eens 327pk, die je af en toe eens kunt aanspreken.

          Comment


          • Jullie zullen verkocht zijn aan de hybride techniek, let op mijn woorden !
            2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
            2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
            2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

            Comment


            • Benieuwd naar je verslagje C'mon, ben geinteresseerd in zo'n hybride GLC.
              2015 BMW F11 520dA
              1976 Triumph Spitfire 1500

              Comment


              • Onze GLC350e is half juli geleverd. Ondertussen reeds 3000km achter de rug waarvan 1400 elektrisch. Ben voorlopig zeer tevreden over de wagen. Hij is zeer comfortabel met de luchtvering, ondanks de 20inch velgen. Ook zeer tevreden van het zitcomfort pakket, ik begrijp niet dat zoiets een optie kan zijn. Idem dito voor de artico bekleding, wij hebben lang getwijfeld tussen artico en dinamica maar uiteindelijk heel tevreden van de artico. Het lijkt veel kwalitatiever en minder kwetsbaar dan de dinamica bekleding. Er zijn ook perforaties in het zit- en rugvlak waardoor je niet het gevoel hebt op een "plastic zak" te zitten, integendeel. Ik ben benieuwd of deze kwaliteitsindruk behouden blijft na 3/4 jaar.
                Zelf rij ik het liefst in sport modus, dan draait de verbrandingsmotor continue en geeft de elektromotor ondersteuning bij acceleratie. Op deze manier kan je gerust spreken van een "power" SUV, zonder sportief te zijn. Hiervoor ontbreekt het hem namelijk aan een leuke motorsound, en dat vind ik qua rijervaring het enige minpunt. De GLC300 bv. is te bestellen met een sport uitlaat die ik ook zou passen vinden onder de glc350e (weliswaar optioneel).
                In stedelijke omgeving of file zet ik hem in Hybrid modus en dan rijdt hij puur elektrisch waar mogelijk.

                Voorlopig gemiddeld verbruik in sport modus met opgeladen batterij: 8.5l/100km
                Verbruik over een traject dat we vaak doen (120km totaal waarvan 30km binnenwegen en 90km autosnelweg) in hybrid-mode met opgeladen batterij: 5.1l/100km + 8kWh elektriciteit

                Er zijn wel 2 zaken die ik eigenaardig vind, namelijk rij je in gelijk welke modus, dan zal de batterij altijd bijladen tot 30% indien deze onder dit niveau is gezakt. Ik zou liever hebben dat je dit manueel dient te doen door hem bv. in "charge" te zetten. Nu gebeurt het soms dat de batterij puur elektrisch is leeggereden (dat is bij 15% batterij) en dat je daarna nog een stukje provincieweg dient te doen (70km/h) waarbij de batterij terug wordt opgeladen tot 30% om dan de oprit op te rijden waar je kan bijtanken via het stopcontact. Op deze manier heb je dan van 15% tot 30% batterijlading via de verbrandingsmotor verkregen waardoor ook het verbruik omhoog wordt geduwd, terwijl dat veel efficienter (en goedkoper) had gekund via het stopcontact.

                Het 2 eigenaardige is het feit dat puur elektrisch rijden zonder het verkeer te hinderen, maar mogelijk is tot pakweg 30% batterijlading. Dit komt omdat het vermogen van de elektromotor duidelijk afneemt bij dalende batterijspanning. 0-100 puur elektrisch bij 100% batterijspanning = 16s, 0-100 puur elektrisch bij 40% batterijspanning = 25s. Dit zorgt er dan ook voor dat die eletrische range eigenlijk zwaar overdreven is. Gelukkig had ik hier rekening mee gehouden, maar mensen die denken de laatste 8km van hun elektrische range af te leggen aan snelheden tussen 70-90kmh met af en toe een acceleratie zullen toch geduld moeten hebben. Globaal kan ik 28km rijden op 1 batterijlading in puur elektrische modus.

                Hieronder enkele foto's van toen ik hem ging halen bij car detailing corner. Zij hebben er een Gyeon durabead coating opgelegd, zeer tevreden van het resultaat! Op de fotos staat de wagen in zijn laagste stand, persoonlijk vind ik hem mooier en statiger in zijn hoogste stand, ik zal nog eens een foto hiervan nemen en later posten.







                Comment


                • Mooie auto! Is het laden op de motor nergens in te stellen?

                  Comment


                  • Volgens mij niet in te stellen maar toen ik dit aan het typen was schoot mij te binnen dat er ook een E-hold functie is. Mogelijks kan dit de oplossing zijn, ik ga het allesinds eens uittesten.

                    Comment


                    • Zeer knap. Geen last van krassen op de pianolak vanbinnen?

                      En handige review!
                      2015 BMW F11 520dA
                      1976 Triumph Spitfire 1500

                      Comment


                      • Ik vermoed dat die 30% er is om de electrische boost te garanderen.
                        Als de batterij helemaal leeg is, dan heb je alleen een benzinemotor, de electrische kan dan onmogelijk bijspringen.

                        Wat verbruikt die auto als je een deftig ritje doet in Duitsland onder het motto, gas geven als er plaats is en het mag?

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
                          Zeer knap. Geen last van krassen op de pianolak vanbinnen?

                          En handige review!
                          Nog geen last van krassen, wel van vuile vingers en stof. Hoewel ik de pianolak mooier vind dan de zwarte houtinleg zou ik de volgende keer wel durven kiezen voor de houtinleg, gewoon omdat je er veel minder op ziet.

                          Ik vermoed dat die 30% er is om de electrische boost te garanderen.
                          Als de batterij helemaal leeg is, dan heb je alleen een benzinemotor, de electrische kan dan onmogelijk bijspringen.

                          Wat verbruikt die auto als je een deftig ritje doet in Duitsland onder het motto, gas geven als er plaats is en het mag?
                          Als je heel goed je best doet kan je de batterij nooit verder leegrijden dan 10%. Die 10% wordt dan gebruikt om nog steeds "boost" te kunnen geven wanneer nodig. Daarna wordt de batterij terug opgeladen tot 30% om opnieuw korte stukjes elektrisch te kunnen rijden. Die cyclus blijft zich ook herhalen zolang je aan het rijden bent. Op deze manier verhoog je natuurlijk wel het aantal elektrisch gereden kilometers, maar als je pech hebt kom je thuis met 30% batterijlading.

                          Verbruik op een snelwegrit aan hoge snelheid (160-170kmh) heb ik nog niet gedaan met deze auto, maar verwacht u dan maar aan een stevig verbruik. Uiteindelijk zal de elektromotor dan enkel dienen om de acceleratie te boosten, voor het overige heb je een 2 ton wegende midsize SUV die zich een weg door de lucht probeert te klieven. Ik gok in dat geval op 14 a 15l/100km.

                          Qua verbruik zit ik "rond de kerktoren" in sport modus aan 8.5l/100km. ik rij dan gewoon mee met het verkeer, en duw door waar het kan. Dat is niet sportief, maar met mijn vrouw naast mij zou ik het bv. niet moeten doen. Ik vertrek dan met volle batterij en kom terug met pakweg 90% batterijlading (ongeacht hoeveel km de rit heeft geduurd). Dit komt omdat je door te remmen en gas los de batterij terug aan het opladen bent, terwijl ze enkel wordt ontladen bij acceleratie. Op zich vind ik dat een goed verbruikscijfer als je kijkt naar het beschikbare vermogen, afgelegde traject, rijstijl e.d. Je gaat er de hybridetechniek nooit door terugverdienen, maar daar is het mij niet om te doen. Voor mij is de GLC350e op dit moment de goedkoopste manier om met een krachtige wagen te rijden die ook voor het gezin kan dienen.

                          Comment


                          • Mijn vader heeft vandaag voor de eerste keer zijn normaal woon-werktraject gedaan met de GLC. Dat is ongeveer 20km enkel en een mengeling van 50-70-90 en fileverkeer. Deze morgen heeft hij trajcect volledig elektrisch gereden, niets op de verbrandingsmotor. Op de terugweg was het een mengeling van de benzinemotor en de elektromotor aangezien de batterij bijna leeg was. Dat gaf een verbruik van 5,5l gemiddeld voor de terugweg. Mooie resultaten.

                            Comment


                            • Da's idd een mooi resultaat.
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Tim R Bekijk Berichten
                                Volgens mij niet in te stellen maar toen ik dit aan het typen was schoot mij te binnen dat er ook een E-hold functie is. Mogelijks kan dit de oplossing zijn, ik ga het allesinds eens uittesten.
                                En?

                                Comment


                                • Gisteren getest en ook in E-save modus wordt de wagen bijgeladen tot 30%, niks aan te doen dus.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
                                    Mijn vader heeft vandaag voor de eerste keer zijn normaal woon-werktraject gedaan met de GLC. Dat is ongeveer 20km enkel en een mengeling van 50-70-90 en fileverkeer. Deze morgen heeft hij trajcect volledig elektrisch gereden, niets op de verbrandingsmotor. Op de terugweg was het een mengeling van de benzinemotor en de elektromotor aangezien de batterij bijna leeg was. Dat gaf een verbruik van 5,5l gemiddeld voor de terugweg. Mooie resultaten.
                                    Wat was de gemiddelde snelheid ? Hoeveel procent lading op het einde van de heen-rit ?

                                    Comment


                                    • 30%

                                      Comment


                                      • Daarnet een zuinigheidsritje gedaan aan lage snelheid, vertrokken met volle batterij en aangekomen met 11% lading (= leeg). Gereden in comfort-setting en hybrid-mode. Traject was wel ideaal voor de elektrische range. (krijg de onderstaande foto niet gedraaid).

                                        Comment


                                        • Bedankt !

                                          Comment

                                          Working...
                                          X