Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes GLC

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Proper!

Als je daarmee in Duitsland rijdt onder het motot: gas geven als er plaats is, en voor de rest go with the flow., wat zou je dan verbruiken?

Comment

• Wij zijn naar Kroatie geweest en hadden een verbruik van 9,4l/100 km . In Duitsland serieus doorgereden met snelheden boven de 200 en lange stukken 180-190 gereden .
      Stukken waar 130 was altijd aan de snelheid gehouden net als bij de wegenwerken .

Comment

• Gaat ook nog.

Comment

• Vandaag voor de eerste keer zelf iets een iets langere rit mee kunnen en kunnen vertrekken met een volle batterij. Tot nu toe had ik er enkel maar iets langere ritjes mee kunnen doen met een batterij die ver leeg was ofwel korte ritjes met een volle batterij (= volledig elektrisch rijden).

Thuisgekomen met dit resultaat

67km gereden waarvan 41km elektrisch. Dat geeft dus een gecombineerd verbruik van 4,9l/100km, net resultaat imo. In de heenrit heb ik praktisch volledig elektrisch gereden met enkele kleine tussenkomsten van de motor bij het optrekken. Gewoon rustig met het verkeer mee in de comfortstand. In het terugkomen was het een mengeling van comfort en sport. Enerzijds rustig met het verkeer mee in de comfortstand en sport voor wat hernemingen als ik vrije baan had (wel nog niet doorgetrokken, eerste de motor wat tijd geven om te roderen).

't Is geen auto die aanzet tot sportief rijden. In de comfortstand met het verkeer mee (eventueel gecombineerd met de Distronic) is waar deze auto in uitblinkt, heerlijk relaxt en stil rijden. In de sportstand merk je wel dat er 327pk inzit en dat ie vooruit wil.

Sinds we hem hebben is dit het verbruik, (zit nog steeds op zijn eerste tank die nog voor 1/3e gevuld is, geschatte range +-250km) 668km gereden waarvan 398km elektrisch aan een verbruik van 5,4l/100km. Mijn bevinding, na iets meer dan een week in bezit hebben, is dat zo een plugin-hybride dus wel degelijk werkt, zij het in de juiste omstandigheden. Deze auto wordt dagelijks opgeladen (soms zelf 2 maal), doet voornamelijk secundaire wegen (op die +600km zit er hoogstens 15km autosnelweg bij) en mijn vader zijn woon-werkverkeer kan voor een groot stuk volledig elektrisch gereden worden.

Comment

• Prachtig resultaat, had ik niet verwacht van zo'n toch wel zware bak. Ik raak stilaan meer en meer overtuigd dat mijn volgende ook een hybride gaat zijn.
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• En nog enkele foto's:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                Prachtig resultaat, had ik niet verwacht van zo'n toch wel zware bak. Ik raak stilaan meer en meer overtuigd dat mijn volgende ook een hybride gaat zijn.
                Zoals gezegd hangt het een groot stuk van uw gebruikersprofiel af. Voor iemand die veel autostrade doet, is dit niet de ideale oplossing denk ik. Althans, is dat mijn eerste aanvoelen na een relatief beperkt gebruik op de autosnelweg en dan nog met een batterij die leeg was. Dan ga je de elektrische kracht te weinig/niet efficiënt genoeg kunnen gebruiken om er echt voordeel uit te halen denk ik terwijl je wel onderweg bent met een auto die 200kg meer weegt dan een 220d of 250 benzine (waar de 350e op gebaseerd is).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten

Zoals gezegd hangt het een groot stuk van uw gebruikersprofiel af. Voor iemand die veel autostrade doet, is dit niet de ideale oplossing denk ik. Althans, is dat mijn eerste aanvoelen na een relatief beperkt gebruik op de autosnelweg en dan nog met een batterij die leeg was. Dan ga je de elektrische kracht te weinig/niet efficiënt genoeg kunnen gebruiken om er echt voordeel uit te halen denk ik terwijl je wel onderweg bent met een auto die 200kg meer weegt dan een 220d of 250 benzine (waar de 350e op gebaseerd is).
                  Dat begrijp ik idd, zal ik eens moeten uitproberen.

Maar nu ze van de diesels hier staatsvijand nummer 1 aan het maken zijn is dat geen optie meer, die gaan al helemaal onbetaalbaar en op termijn onverkoopbaar worden, zelfs met een verbruik onder de 5 liter. Euro 6 of niet
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Dus als je niet op laadt, dan geraak je met een volle tank amper 250 km ver?

Was de batterij helemaal leeg na die rit van 67 km?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                      Dus als je niet op laadt, dan geraak je met een volle tank amper 250 km ver?

Was de batterij helemaal leeg na die rit van 67 km?
                      Van waar haal jij die 250km? Zonder op te laden zal je iets van een 500km kunnen rijden met een tank schat ik. Misschien iets meer. De tankinhoud is ook maar 50l trouwens.

Ik heb niet gekeken hoeveel % de batterij nog had bij aankomst maar ik schat rond de 10%. Wanneer de batterij voldoende spanning heeft zie je op het centrale display een groene stekker met daarop de range. Wanneer de spanning te laag wordt die stekker rood en staat er geen range meer op. In dat laatste geval rijdt je enkel elektrisch wanneer je stilstaat, aanschuift in de file, heel langzaam vertrekt (amper mogelijk om aan te houden bij lage spanning) en wanneer je rijdt aan constante snelheid. In die rode stand springt de motor aan bij het accelereren, bij het rijden op een helling, kortom telkens wanneer er "kracht" nodig is. Op dat ritje is de auto in die rode stand gegaan na, schat ik, 25km.
                      Last edited by C'Mon; 20/08/2017, 09:59.

Comment

• Dus zonder laden zit die iets onder de 10 l verbruik. Lijkt me redelijk voor zijn gewicht en formaat.

Comment

• Hier maar bijposten, ga er geen apart topic voor openen.

MERCEDES-BENZ TOONT GLC F-CELL NOG EENMAAL

ONTHULLING TIJDENS DE IAA

Bergen met nieuws van Mercedes-Benz vandaag. De Duitsers hebben er een schepje bovenop gedaan en laten een ingepakte pre-productieversie van de GLC F-Cell zien.

In juni 2016 liet Mercedes-Benz al eens een afbeelding zien van de GLC F-Cell, een GLC-klasse met een brandstofcel aan boord. Het idee van een GLC-klasse met zo'n kleine energiecentrale heeft het merk nadien niet meer losgelaten. Tijdens de IAA van Frankfurt wordt een pre-productieversie van de GLC F-Cell gepresenteerd, een auto die daadwerkelijk op de markt moet verschijnen.

De GLC F-Cell is een combinatie van een plug-in hybride én een auto met een brandstofcel. De specificaties houdt Mercedes-Benz nog even onder de pet. Wel weten we dat het merk met de ster mikt op een actieradius van zo'n 500 kilometer.

Comment

• ZONDER PLAKKERS: MERCEDES-BENZ GLC F-CELL

BRANDSTOFCEL GOED VOOR 500 KILOMETER ACTIERADIUS

Mercedes-Benz heeft een arsenaal aan noviteiten meegebracht naar de IAA in Frankfurt. Eerder maakten we al kennis met de bizarre Project One. Aan de andere kant van het spectrum staat deze GLC F-Cell.

De GLC F-Cell is kort gezegd een GLC-klasse met een brandstofcel aan boord. Eerlijk is eerlijk, het is geen verrassing dat Mercedes-Benz met deze auto op de proppen kwam. In juni 2016 liet het merk immers al een afbeelding van de auto zien en onlangs werden officiële foto's van een reeks ingepakte testexemplaren gepresenteerd. Ook deze toekomstige nieuwe smaak in het Mercedes-gamma wordt gevoerd onder de EQ-vlag.

De GLC F-Cell is een combinatie van een plug-in hybride én een auto met een brandstofcel. De F-Cell moet dankzij een voorraad van 4,4 kilo waterstof zo'n 437 kilometer ver kunnen komen volgens de NEDC-cyclus. De twee tanks zijn verstopt onder de achterbank en op de plek waar normaal gesproken een aandrijfas is geplaatst. De volledig elektrische actieradius ligt op 49 kilometer als er alleen de accu wordt gereden. De auto beschikt over 200 pk en 350 Nm aan elektrokracht. De batterij in de auto is 13,8 kWh sterk en voorziet de elektomotor van stroom. Het pakket kan dus ook met een stekker worden geladen.

In Hybrid-modus gebruikt de auto zowel energie uit z'n brandstofcel als uit het accupakket. In F-Cell-modus wordt nagenoeg alleen de brandstofcel aangesproken. In Battery-modus wordt, je raadt het al, alleen het accupakket aangesproken terwijl in Charge-modus het opladen van de batterij de voorkeur heeft. Mercedes-Benz bevestigt dat de GLC F-Cell daadwerkelijk in productie gaat.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Tof concept. Maar waar kan ik waterstof tanken?
                                Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                                • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                                • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                                • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• De GLC 350e hybride is de laatse weken niet meer configureerbaar op de officiële website.

Iemand een idee wat er voor Europa / België in de pipeline zit?

Nieuw type batterij?

Comment

• Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Janneman9940
                                          De GLC 350e hybride is de laatse weken niet meer configureerbaar op de officiële website.

Iemand een idee wat er voor Europa / België in de pipeline zit?

Nieuw type batterij?
                                          Is gewoon niet meer bestelbaar. Productie is volledig verkocht.
                                          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Working...
                                          X