Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes GLC

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Steven DS Bekijk Berichten
    Heb zelf een C met cranberry rood. Ben er na 6 maand nog steeds verliefd op! In combinatie met selenietgrijs exterieur en nightpakket.
    Knap, bij mij is het een keuze ofwel performance seats in zwart of de gewone sportzetels in cranberry rood, aanvankelijk was ik compleet weg van de perf. seats maar begin me zorgen te maken als we op reis gaan ermee dat het echt wel niet leuk zal zijn om langer dan 4u in zo'n zetels te zitten. Kheb ze kunnen testen in verschillende testritten maar die duurde ook niet langer dan 3u.. Performance seats in cranberry rood zijn te duur denk iets van 5000€ opleg bij de sportzetels in rood.

    Dus standaard perf. seat of sportzetels in cranberry rood. (enige keuze die ik mij nog moet maken) bij mij zal het de c43 break zijn. (volgende week gaan vastleggen)

    Deze is ook wel vet:

    Comment


    • De afgelopen twee jaar genoten van volgend interieur ...


      Last edited by ; 07/04/2018, 15:43. Reden: Nieuwe eigenaar gevonden

      Comment


      • Mooi. Link verkoopsite?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
          Mooi. Link verkoopsite?

          Bedankt voor de tip

          Comment


          • Er is een apart deel van de forum voor verkoop...

            Comment


            • Ben stilaan aan het uitkijken voor nieuwe banden , heb nu 38000 km met de eerste banden op mijn GLC350e . Iemand tips welke banden goed zijn , ervaring . Zou graag 4 seizoensbanden leggen .

              Comment


              • Die gaan er goed door dan. Ofwel stevige voet.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door lorsan Bekijk Berichten
                  Ben stilaan aan het uitkijken voor nieuwe banden , heb nu 38000 km met de eerste banden op mijn GLC350e . Iemand tips welke banden goed zijn , ervaring . Zou graag 4 seizoensbanden leggen .
                  Ik rij nu al meerdere jaren met de Michelin CrossClimate's en ben nog altijd heel blij met mijn keuze voor deze band.
                  Heb ze op mijn vorige auto gehad, laten plaatsen toen de andere banden versleten waren.
                  Op mijn huidige wagen heb ik ze onmiddelijk bij aflevering van de auto laten plaatsen.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                    Ik rij nu al meerdere jaren met de Michelin CrossClimate's en ben nog altijd heel blij met mijn keuze voor deze band.
                    Heb ze op mijn vorige auto gehad, laten plaatsen toen de andere banden versleten waren.
                    Op mijn huidige wagen heb ik ze onmiddelijk bij aflevering van de auto laten plaatsen.
                    Doet er mij aan denken dat ik dit ook nog bij Claes moet vragen om onmiddellijk op de A te leggen als die toekomt. Hoor veel goeds van die banden hoewel ik over de Vredestein Quatrac ook tevreden ben. De Michelins zouden wel stiller zijn.
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • Het zijn uiteindelijk terug de Pirelli Scorpion Verde geworden maar dan 4 seizoens ipv zomerbanden .

                      Comment


                      • REKKEN EN STREKKEN

                        MERCEDES-BENZ GLC L IS SPECIAAL VOOR CHINA

                        Mercedes-Benz voegt in China een nieuwe variant aan de leveringslijst van de GLC-klasse toe. Het gaat om de GLC L, een variant met een langere wielbasis dan het origineel.

                        Een autofabrikant die de hogere segmenten een model op de Chinese markt wil brengen, doet er goed aan die auto enigszins uit te rekken. In China zijn auto's als de 3-serie, 5-serie en C- en E-klasse leverbaar met een langere wielbasis en ook SUV's ontkomen niet aan die uitrekkerij. Eerder dit jaar presenteerde Audi in China de Q5 L en die auto krijgt straks weerstand van deze hagelnieuwe Mercedes-BenzGLC L.

                        De GLC L heeft een tien centimeter langere wielbasis en daarmee komt de afstand tussen de voor- en achteras uit op 2,97 meter. De totale lengte van de auto ligt op 4,76 meter terwijl de Europese versie 4,67 meter lang is. Alle extra centimeters komen volledig ten goede aan de achterpassagiers. Op optisch vlak is er praktisch geen verschil met de GLC zoals wij hem kennen. Slechts de langere achterportieren verraden dat dit geen reguliere GLC-klasse is.

                        De GLC L komt in China naast de reguliere GLC-klasse op de prijslijst te staan. Mercedes-Benz levert de GLC L als 200, 250 en als 300. De meerprijs voor de verlengde versie ligt ten opzichte van de reguliere versie op grofweg € 1.300.









                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment








                        • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment






                          • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • Blijft mijne betaalbare droomwagen en hopelijk krijg ik hem ooit in mijn budget. Wel met digitaal dashboard dan

                              Comment


                              • DIE ANDERE AANDRIJFLIJN

                                MERCEDES-BENZ GLC F-CELL

                                Terwijl elektrische auto's en masse de automarkt bestormen, wordt er in relatieve stilte nog altijd gewerkt aan waterstofauto's. Wij konden al op pad met de eerste auto met een H2-tank én een grote Li-ion accu.

                                Voordat waterstoffans naar de dealer rennen om vast een Mercedes GLC F-Cell te bestellen: de auto komt niet naar Nederland. Hoewel de SUV echt in serie wordt geproduceerd, blijft het bij een relatief beperkte oplage die alleen in Japan en Duitsland zal gaan rijden via een leaseconstructie. Het aantal waterstoftankstations is wat Mercedes betreft nog te beperkt om de auto overal te koop aan te bieden. De logistiek van wereldwijde verkoop is simpelweg te ingewikkeld voor die paar auto’s die je wellicht kunt slijten. Evengoed is de F-Cell de conceptfase wel voorbij. De auto is klaar voor dagelijks gebruik. Hij is bovendien de eerste in zijn soort. Om het probleem van het beperkte tanknetwerk te ondervangen, heeft de auto een range extender, maar geen exemplaar dat benzine verstookt. Nee, de GLC is behalve een brandstofcelauto ook een plug-in hybride. Je kunt zijn 13,8 kWh- accu, waarvan 9,3 kWh daadwerkelijk wordt gebruikt, met een stekker opladen zodat je met die stroom op papier zo’n
                                50 kilometer (in de praktijk eerder 35 km) kunt rijden. Voor de aandrijving maakt het niet uit: een brandstofcelauto heeft immers ook een elektromotor.

                                VEEL EFFICIËNTER

                                Voor wie het niet meer weet, nog even kort een versimpelde uitleg over de werking van een brandstofcel. De waterstof (H2) uit een tank reageert langs een membraan op molecuulniveau met zuurstof (O2) uit de lucht tot water (H2O). Tijdens dit proces komen elektronen vrij, wat neerkomt op opgewekte elektriciteit. Deze omzetting is voor het opwekken van rij-energie veel efficiënter dan het verbranden van water- stof (of benzine), ook al is dat dezelfde chemische reactie. De opgewekte stroom wordt gebruikt om de elektromotor aan te drijven en voilà: je rijdt. Zo ging het in ieder geval tot op heden, maar in deze Mercedes kun je je waterstof ook gebruiken om de accu op te laden. Dat is in dit geval niet nodig om zonder emissies door een stad te kunnen rijden, want op waterstof rijd je ook emissievrij. Maar stel voor dat je weet dat je binnen afzienbare tijd waterstof kunt tanken en je vervolgens zo lang mogelijk wilt kunnen rijden, dan kun je op deze manier bij een waterstoftankstation aankomen met een volle accu, ook al heb je eerder al stroom verbruikt.

                                De opbouw van de auto is interessant: de accu ligt helemaal achterin, de met carbon versterkte waterstoftanks (goed voor 4,4 kg waterstof onder 700 bar druk) liggen onder de achterbank en onder de middentunnel. De brandstofcel-unit zit op de plek waar je een verbrandingsmotor zou verwachten. Op deze manier is de unit gemakkelijk bereik- baar voor eventuele reparaties of vervanging. De unit, die uit honderden losse brandstofcellen bestaat, steunt op dezelfde motorsteunen als in een ‘normale’ GLC voorhanden zijn. Hoe lang het geheel meegaat, is volgens Mercedes nog onduidelijk. “Het absolute minimum voor ons is op dit moment 150.000 kilometer, maar we gaan in de praktijk uitproberen wat haalbaar is”, verklaart een technicus. Omdat een defect in een enkele cel kan leiden tot een klein brandgat, zou dat doorgegeven kunnen worden naar de cellen eromheen, wat het geheel kwetsbaar maakt. Niet voor niets start Mercedes met een leasevloot, zodat het merk zelf goed de vinger aan de pols kan houden van deze nieuwe techniek.

                                GEEN LICHTGEWICHT

                                De SUV rijdt logischerwijs als een elektrische auto, maar dan zonder het vermogen dat je tegenwoordig verwacht bij een EV in dit segment. Zo heeft de net onthulde elektrische Mercedes EQC 400 pk, terwijl deze zo goed als even grote GLC F-Cell 211 pk heeft. Omdat hij wel zo’n 2.150 kilo weegt, maakt dat de auto niet overdreven snel. Soepel gaat het wel. Switchen tussen de hybride-, EV- of laadfunctie maakt geen noemenswaardig verschil in aandrijving of geluid. Als je je bestemming invoert in de navigatie, zal de auto zo efficiënt mogelijk omgaan met beide vormen van energie- opslag, waardoor de hybridemodus vaak de beste keus is. Tijdens het rijden merk je wel dat de auto zwaar is. Bovendien heeft de auto de brandstofcel-unit op de vooras liggen, waardoor de auto niet zo blij de hoek om gaat als de meeste EV’s, waarbij zo’n zwaar blok juist ontbreekt. De winst ten opzichte van een EV zit hem uiteraard in het feit dat de actieradius met een paar minuten tanken meteen weer maximaal is. Dat is bij een EV zelfs met snelladers nog altijd niet mogelijk.

                                Dat je ook in Duitsland nog maar weinig plekken hebt waar je waterstof kunt tanken, vermindert de feestvreugde uiteraard ietwat, maar net als bij laadpalen zal dit moeten groeien. De prijs van een brandstofcel is daarbij nog zo hoog dat Mercedes geen verkoopprijs voor de auto noemt. Ja, er komen (in de genoemde landen) leasetarieven, maar je kunt erop rekenen dat die niet kostendekkend zijn. De hele F-Cell-vloot wordt één grote, rijdende proeftuin, waarmee Mercedes wil onderzoeken hoe commercieel haalbaar waterstofauto’s zijn voor de toekomst en welke problemen nog moeten worden opgelost naast die van het tanknetwerk. Qua rijkwaliteiten is deze GLC in elk geval helemaal af. Door de SUV, zij het gecontroleerd, als productieauto de markt op te sturen, geeft Mercedes aan vertrouwen te hebben in een brandstofceltoekomst. En dat is in deze tijden van blinde EV-hosanna best leuk.








                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment

                                Working...
                                X