Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 308 GTi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Benieuwd naar handling....

    Comment


    • #22

      Voulez-vous rouler avec moi, ce soir?

      ..is wat deze toetsenbordheld waarschijnlijk nog net uit zou kunnen brengen met een nerveuze blik die het midden houdt tussen de 308 en het meisje ernaast, maar daarom ben ik ook maar lekker op de redactie achtergebleven. Onze fotograaf gelukkig niet, en dus nam hij de hete hatch met zijn two-tone lak op de korrel.

      Peugeot doet eindelijk weer echt mee in het C-segment, met een volbloed GTi-variant van zijn 308-bestseller, en daar zijn we erg content mee.

      Voor zijn werelddebuut toont Peugeot de dikste uitvoering, de GTi 270, en uiteraard is dat ook de versie die je wilt hebben, met 20 extra pk’s, Torsen-differentieel en andere goodies. Als je toch al grof geld op je hot hatch stuk slaat dan maken de 3 extra rooitjes ook niet meer uit.

      Peugeot nam ook de racevariant (de 308 Racing Cup) van de 308 mee, dus die knipten we meteen maar even. Checken dus!
      http://www.autoblog.nl/nieuws/peugeot-308-gti-270-toont-zijn-coupe-franche-80234












      Comment


      • #23
        GEFACELIFTE PEUGEOT 308 GTI GELEKT

        Dankzij Peugeot Spanje kunnen we al een blik werpen op de gefacelifte Peugeot 308. Net als bij de reguliere 308 zien we vooral aan de voorkant het één en ander veranderen.

        De Franse versie van Motor1 wist net voordat het bericht werd verwijderd deze foto van het twitteraccount van Peugeot Spanje te plukken. Waarvoor dank, uiteraard, want nu kunnen we de auto alvast bekijken. Zoals gezegd neemt de GTI de veranderingen van de gewone 308 over. Dat betekent een grotere grille, met een soort gaaspatroon. Overigens heeft de huidige GTI een andere grille dan andere 308's, maar dat verschil lijkt er nu niet meer te zijn. Ook het logo zat bij de pre-facelift 308 GTI al in de grille, wat dankzij de facelift nu voor alle 308's het geval is. De koplampen hebben verder een iets andere indeling gekregen met een prominentere lijn ledverlichting.

        Daarbij zien we in de eveneens gewijzigde voorbumper nu een rode lijn onder de centrale luchtinlaat. De zwart-blauwe kleurstelling is ook nieuw, maar is waarschijnlijk voorbehouden aan de sterkste versie. Hoe sterk die is, valt nog even te bezien. Bij de facelift werd namelijk bekend dat er onder de kap ook het één en ander aangepast is. Momenteel levert de 1.6 viercilinder in de GTI 250 pk en in de sterkste variant 270 pk. We zullen zien of Peugeot er nog een schepje bovenop weet te doen, als het merk officieel het doek trekt van de vernieuwde GTI.

        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #24












          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #25




            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #26
              Duitse prijs:

              Technische Daten und Preis: 272 PS reichen für 250 km/h

              Peugeot 308 GTi • Motor: Vierzylinder-Benziner • Hubraum: 1598 ccm • Leistung: 200 kW (272 PS) bei 6000 U/min • max. Drehmoment: 330 Nm bei 1900 U/min • Beschleunigung: 0-100 km/h in 6,0 s • Vmax: 250 km/h • Gewicht: 1280 kg • Verbrauch: 6,0 l/100 km • Preis: ab 35.350 Euro.
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #27
                Die halve lak kleur heb ik nooit begrepen maar voor de rest een prachtige hot hatch.

                Comment


                • #28
                  Rij-impressie: PEUGEOT 308 GTI

                  SCHERPERE KLAUWEN

                  Met een aangescherpt design gaat de Peugeot 308 GTi opnieuw in de aanval. We voelen hem aan de tand op het Ascari Racetrack in het zuiden van Spanje. Zal de Golf GTI het Spaans benauwd krijgen van deze Fransoos?

                  Op het eerste gezicht zijn de Fransen behoedzaam te werk gegaan bij het opfrissen van de 308 GTi. Nu was er ook weinig reden om het wiel opnieuw uit te vinden; het model is immers nog maar vier jaar in productie. Ook in technisch opzicht verandert er niet veel, maar de 250 pk-versie is komen te vervallen omdat het merendeel van de kopers voor de sterkere variant ging. Zodoende heeft de 308 GTi nu altijd 272 pk aan boord, zodat hij de 245 pk sterke Golf GTI Performance achter zich laat.

                  Dat je met de nieuwe 308 GTi van doen hebt, is vooral aan de voorkant te zien. De Peugeot beschikt namelijk over een nieuwe, compleet zwarte grille met honingraatstructuur. Tegen meerprijs zijn ledkoplampen leverbaar, terwijl de achterlichten over matte afdekkappen beschikken. Op de optielijst staat net als voorheen tweekleurige lak, waarbij de combinatie blauw/zwart nieuw is. Een ander kenmerk van de 308 GTi zijn de donkergekleurde 19-inch wielen met Michelin Pilot Super Sport-banden. De remschijven hebben voor een diameter van 380 mm en achter van 268 mm, rode remklauwen zijn welhaast een must bij een sportieveling als deze Peugeot.

                  Op het circuit laat de 308 GTi zien dat er beslist geen sprake is van 'veel geschreeuw, weinig wol'. In bochten bijt de aangedreven vooras zich in het asfalt, waarbij het torsen-differentieel ervoor zorgt dat het wiel aan de buitenzijde van de bocht meer koppel krijgt toebedeeld dan het binnenste wiel. Bij het uitkomen van de bocht is dat een groot voordeel. Ondanks het sportieve karakter is de 308 GTi volgens Peugeot een bescheiden innemer. Volgens het merk bedraagt het gemiddelde verbruik 6,0 liter op 100 kilometer, ofwel 1 op 16,7. In de praktijk kun je daar alleen maar van dromen, daarvoor daagt deze auto je te veel uit. Het maximumkoppel is volgens de specificaties beschikbaar van 1.900 tot 5.000 toeren, maar gevoelsmatig gaat de 1,6-liter turbomotor pas bij zo'n 2.500 tpm lekker aan de slag. Bij 6.000 tpm wordt vervolgens het maximale vermogen geleverd, terwijl de begrenzer ingrijpt bij 7.500 tpm.

                  Opvallend is de relatief zachte onderstelafstelling, die op het circuit resulteert in een carrosserie die wat meer in beweging is dan wenselijk. In de praktijk valt er echter mee te leven en je krijgt er een hoog comfortniveau voor terug. Het leven bestaat immers niet alleen maar uit haarspeldbochten.

                  OORDEEL

                  • +Vooras heeft veel grip
                  • +Overtuigende prestaties
                  • -Veel bodyroll
                  • -Motor komt pas boven de 2.500 tpm op stoom





                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #29
                    One-Off Tuned Peugeot 308 GTi Has Racing-Inspired Looks, 302 PS.



                    There are Pretenders among us.....
                    Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                    Comment


                    • #30
                      310 PS Peugeot 308 GTi Breathes Down The Neck Of VW Golf R.



                      There are Pretenders among us.....
                      Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                      Comment

                      Working...
                      X