Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alfa Romeo Giulia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
    Ja inderdaad maar ging over de voorstelling nieuw model. Waar ik op doelde is dat de voorstelling van de nieuwe giulia en de a4 wel helemaal anders wordt aangepakt. Bij het ene merk de nadruk op sportiviteit, bij het andere meer op ecologische.

    Beginnen over de rs6 is totaal naast de kwestie.
    Als Alfa wil overleven, zullen ze voor hun gewone Giulia ook wel praten over CO2 uitstoot en ecologische snufjes.

    Comment




    • Last time we talked about the Giulia and all the renderings that followed, we mentioned how we wanted to see it in a bunch of different colors. Well, here

      Comment


      • Yes please.... :p

        Comment


        • ik vraag me nog altijd af wat de strategie is bij de presentatie : waarom uitpakken met het topmodel als je weet dat daar meestal bijkomende ontwikkelings- en testtijd bij komt kijken.
          Meestal komt zo'n sportieve variant een tijd na de presentatie van het 'gewone' model.
          Er werd al een paar jaar gesmeekt om een nieuw model en toch lijken ze de tijd gebruikt te hebben om toch nog een variant te ontwikkelen die op zichzelf niet de verkoopsaantallen zal halen.
          Dus : is het een tactiek om meer aandacht te halen ? Om het feit te benadrukken dat het nu een achterwielaandrijver is ?
          Onzekerheid of het basisontwerp sterk genoeg was ?
          Ik heb persoonlijk het gevoel dat het algemeen ontwerp van de wagen (exterieur dan) reeds een paar jaar (te) oud is.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
            ik vraag me nog altijd af wat de strategie is bij de presentatie : waarom uitpakken met het topmodel als je weet dat daar meestal bijkomende ontwikkelings- en testtijd bij komt kijken.
            Meestal komt zo'n sportieve variant een tijd na de presentatie van het 'gewone' model.
            Er werd al een paar jaar gesmeekt om een nieuw model en toch lijken ze de tijd gebruikt te hebben om toch nog een variant te ontwikkelen die op zichzelf niet de verkoopsaantallen zal halen.
            Dus : is het een tactiek om meer aandacht te halen ? Om het feit te benadrukken dat het nu een achterwielaandrijver is ?
            Onzekerheid of het basisontwerp sterk genoeg was ?
            Ik heb persoonlijk het gevoel dat het algemeen ontwerp van de wagen (exterieur dan) reeds een paar jaar (te) oud is.
            Te oud? Ik vind het een hele mooie wagen geworden, qua exterieur. Niet al te gedurfd, maar toch ook niet saai zoals 95% van de huidige modellen. Die rendering 2 posten terug? Die mogen ze me zo voor de deur komen zetten. Jammer genoeg is er buiten de QV niets van bekend, mijn vrouw is in de running voor een nieuwe firmawagen, en ze mogen deze gerust voor de deur zetten, in break vorm dan. Jammer genoeg komt er van de Jag XE geen wagon, anders was de keuze allang gemaakt.

            Comment


            • Dat Alfa deze als eerste voorstelt, is om hun imago van "anders" te benadrukken.
              Persoonlijk vind ik dit dik in orde. Neigt idd meer naar de "degelijke" Duitsers qua design, maar toch anders genoeg voor de Alfa-adepten.

              Zelfs als je die gigantische velgen wegdenkt, blijft het model overeind.
              Me like
              Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

              Comment


              • ik had waarschijnlijk iets te hoge verwachtingen. Net zoals zovelen hoopte ik op iets wat qua uiterlijk duidelijk anders was dan de concurrentie in dit segment (net zoals indertijd de 156). Pas op, ik vind het zeker geen lelijke wagen hoor, integendeel. En zoals je zegt, de rendering van de breakversie mag er absoluut zijn.

                Ik moet toegeven dat ik ivm de strategie last heb van vooroordelen. Bij Italianen denk ik vaak dat hun verklaringen niet overeenkomen met de realiteit en dat ik in het ootje genomen word. En met Marchionne heb ik dat al helemaal.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                  Als Alfa wil overleven, zullen ze voor hun gewone Giulia ook wel praten over CO2 uitstoot en ecologische snufjes.
                  Daar heb je gelijk in. Nog eens: ik vind het opvallend dat ze het beide totaal anders aanpakken en de controverse is dus groot. Hier wil ik niet noodzakelijk mee zeggen dat Audi het fout doet en alfa het goed. Het is gewoon een andere manier van aanpak.

                  Renault zal het ook zoals audi doen met de nieuwe laguna (talisman) binnen enkele dagen.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                    Dat Alfa deze als eerste voorstelt, is om hun imago van "anders" te benadrukken.
                    Persoonlijk vind ik dit dik in orde. Neigt idd meer naar de "degelijke" Duitsers qua design, maar toch anders genoeg voor de Alfa-adepten.

                    Zelfs als je die gigantische velgen wegdenkt, blijft het model overeind.
                    Me like
                    je hebt waarschijnlijk gelijk.
                    Vanuit puur economisch en strategisch oogpunt zou ik het wel een fout vinden als de andere versies, laat ons zeggen een jaar eerder produktieklaar zouden zijn geweest en de presentatie enkel voor het topmodel een jaar later wordt gepland.
                    Maar ik heb geen idee of dit zo was, uiteraard.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk Berichten
                      maar waar ik de klepel al zie hangen : nergens is er sprake wanneer dat ding in de showroom gaat staan...het feit dat er niets van de gewone gezegd/getoond wordt doet mij het ergste vermoeden
                      Inderdaad. Is er eigenlijk al een richtdatum gekend?

                      Alfa kan het zich natuurlijk permitteren om het model lang voor de commercialisering voor te stellen. 't is niet dat er nog veel 159's de deur uit moeten.
                      Smilin' Jack - Speed Pilot

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten
                        Inderdaad. Is er eigenlijk al een richtdatum gekend?

                        Alfa kan het zich natuurlijk permitteren om het model lang voor de commercialisering voor te stellen. 't is niet dat er nog veel 159's de deur uit moeten.
                        Dunno, tegen dat hunne 'M3-killer' op de markt komt, staat BMW er misschien al met een nieuwe.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
                          ik had waarschijnlijk iets te hoge verwachtingen. Net zoals zovelen hoopte ik op iets wat qua uiterlijk duidelijk anders was dan de concurrentie in dit segment (net zoals indertijd de 156). Pas op, ik vind het zeker geen lelijke wagen hoor, integendeel. En zoals je zegt, de rendering van de breakversie mag er absoluut zijn.

                          Ik moet toegeven dat ik ivm de strategie last heb van vooroordelen. Bij Italianen denk ik vaak dat hun verklaringen niet overeenkomen met de realiteit en dat ik in het ootje genomen word. En met Marchionne heb ik dat al helemaal.
                          Erg origineel is hij niet. Maar hij heeft wel trekken van de 156, dus een deel van het probleem is dat de Duitsers hun design een stukje veritalianiseerd hebben. Desalniettemin hadden ze hier méér kunnen en moeten doen, want zelfs als de auto technisch steengoed en betrouwbaar is, zal hij in eerste instantie op grond van het design verkocht moeten worden, omdat het nog zeker tien jaar van feilloze modellen zal vergen voor de mensen beginnen te geloven dat Alfa iets anders bouwt dan roestige vuilnisbakken. Dit design is geen verkoopstrekker, het is in het beste geval een gelijkspel met de Duitsers, en dat zal niet volstaan.

                          Wat de strategie en de vooroordelen over Italianen betreft: Marchionne is in zijn tienerjaren met zijn ouders geëmigreerd naar Canada, heeft daar decennia gewoond en gewerkt en brengt nog altijd een zeer substantieel deel van zijn tijd door in Noord-Amerika. Qua mentaliteit is de man dus eerder een Canadees dan een Italiaan en wordt hij in Italië ook zo ervaren. Hij legt graag provocatieve verklaringen af, maar als hij het over productiedoelstellingen en dergelijke heeft en daarbij concrete gegevens naar voor schuift, heeft hij tot op heden altijd woord gehouden. De fabriek in Pomigliano d'Arco zou vernieuwd worden (voor de productie van de huidige Panda) en dat is gebeurd. De fabriek in Grugliasco (ex-Bertone) zou vernieuwd worden, voor de productie van Quattroporte en Ghibli, en dat is gebeurd. De fabriek van Melfi zou vernieuwd worden voor de productie van de Jeep Renegade en de Fiat 500X en dat is gebeurd. En telkens stipt volgens schema.


                          Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
                          je hebt waarschijnlijk gelijk.
                          Vanuit puur economisch en strategisch oogpunt zou ik het wel een fout vinden als de andere versies, laat ons zeggen een jaar eerder produktieklaar zouden zijn geweest en de presentatie enkel voor het topmodel een jaar later wordt gepland.
                          Maar ik heb geen idee of dit zo was, uiteraard.
                          Uit de weinige indiscreties die er tijdens het project waren, blijkt dat het niet op die manier gelopen is. Men is een tweetal jaren geleden begonnen aan de ontwikkeling van de Giulia (en van het Giorgio-platform) in verlaten hangars van Maserati in Modena. Gelet op die timing, is het dus logisch om aan te nemen dat dit topmodel als eerste ontwikkeld is, en dat de minder gespierde versies hiervan afgeleid worden. Dat strookt ook met de boodschap die Marchionne gebracht heeft: Alfa Romeo zal niet langer een badge zijn voor veredelde generalistenmodellen (lees: niet langer wat cosmetica op pakweg een Fiat Tipo smeren). Vandaar dat de bravere versies van het racemonster worden afgeleid, en niet andersom, zoals de meeste constructeurs en zelfs de Duitse triade dat doen.

                          Over de commerciële lancering zijn ze ook al vrij duidelijk geweest: begin 2016.

                          Comment


                          • bedankt voor de toelichting. Interessant.

                            Comment


                            • Deze auto is om mensen de showroom in te lokken, en dan hopen dat ze een mindere Giulia kopen.
                              Deze snelle zal hooguit door een handje vol mensen gekocht worden.

                              Comment


                              • Ik ben hem gisteren eens live gaan bekijken, voor degenen die zin hebben en in de buurt zijn: hij staat in het pas heropende Museo Storico Alfa Romeo in Arese bij Milaan (het is de witte). De rest van het museum is trouwens ook de moeite, een impressie: https://www.youtube.com/watch?v=3BNS9UeuBcc
                                Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
                                  Ik ben hem gisteren eens live gaan bekijken, voor degenen die zin hebben en in de buurt zijn: hij staat in het pas heropende Museo Storico Alfa Romeo in Arese bij Milaan (het is de witte). De rest van het museum is trouwens ook de moeite, een impressie: https://www.youtube.com/watch?v=3BNS9UeuBcc
                                  Vertel... ,wat geeft dit nu in real life?

                                  Comment


                                  • Mooie foto, zilveren velgen is voor mijn een "NO GO".

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
                                      Ik ben hem gisteren eens live gaan bekijken, voor degenen die zin hebben en in de buurt zijn: hij staat in het pas heropende Museo Storico Alfa Romeo in Arese bij Milaan (het is de witte). De rest van het museum is trouwens ook de moeite, een impressie: https://www.youtube.com/watch?v=3BNS9UeuBcc
                                      Mooi museum. Zo'n 2600 als die waar de presentator achteloos voorbijloopt in het begin, die hadden we toen ik klein was. In't zilvergrijs dan wel
                                      30 jaar Mr Yuge!

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door deltabelg Bekijk Berichten
                                        Vertel... ,wat geeft dit nu in real life?

                                        Ik vind wit niet direct de beste kleur voor dit model (doe hem mij maar in het rood of een donkere kleur), ziet er nogal alledaags uit, maar hij staat er wel stoer bij als je ernaast staat. Vooral het interieur is echt zalig, en achter de voorstoelen heb je nog genoeg beenruimte om er een fijne familiekar van te maken. Ik ben benieuwd of hij qua rijplezier de beloften gaat kunnen waarmaken!
                                        Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

                                        Comment


                                        • New Alfa Romeo Giulia Spied In Camo, Allegedly Records Top Speed Of 321km/h or 200mph.



                                          http://www.carscoops.com/2015/07/new...d-in-camo.html.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X