Oorspronkelijk geplaatst door BDP
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Alfa Romeo Giulia
Collapse
X
-
-
ik vraag me nog altijd af wat de strategie is bij de presentatie : waarom uitpakken met het topmodel als je weet dat daar meestal bijkomende ontwikkelings- en testtijd bij komt kijken.
Meestal komt zo'n sportieve variant een tijd na de presentatie van het 'gewone' model.
Er werd al een paar jaar gesmeekt om een nieuw model en toch lijken ze de tijd gebruikt te hebben om toch nog een variant te ontwikkelen die op zichzelf niet de verkoopsaantallen zal halen.
Dus : is het een tactiek om meer aandacht te halen ? Om het feit te benadrukken dat het nu een achterwielaandrijver is ?
Onzekerheid of het basisontwerp sterk genoeg was ?
Ik heb persoonlijk het gevoel dat het algemeen ontwerp van de wagen (exterieur dan) reeds een paar jaar (te) oud is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichtenik vraag me nog altijd af wat de strategie is bij de presentatie : waarom uitpakken met het topmodel als je weet dat daar meestal bijkomende ontwikkelings- en testtijd bij komt kijken.
Meestal komt zo'n sportieve variant een tijd na de presentatie van het 'gewone' model.
Er werd al een paar jaar gesmeekt om een nieuw model en toch lijken ze de tijd gebruikt te hebben om toch nog een variant te ontwikkelen die op zichzelf niet de verkoopsaantallen zal halen.
Dus : is het een tactiek om meer aandacht te halen ? Om het feit te benadrukken dat het nu een achterwielaandrijver is ?
Onzekerheid of het basisontwerp sterk genoeg was ?
Ik heb persoonlijk het gevoel dat het algemeen ontwerp van de wagen (exterieur dan) reeds een paar jaar (te) oud is.
Comment
-
Dat Alfa deze als eerste voorstelt, is om hun imago van "anders" te benadrukken.
Persoonlijk vind ik dit dik in orde. Neigt idd meer naar de "degelijke" Duitsers qua design, maar toch anders genoeg voor de Alfa-adepten.
Zelfs als je die gigantische velgen wegdenkt, blijft het model overeind.
Me likeIdleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
ik had waarschijnlijk iets te hoge verwachtingen. Net zoals zovelen hoopte ik op iets wat qua uiterlijk duidelijk anders was dan de concurrentie in dit segment (net zoals indertijd de 156). Pas op, ik vind het zeker geen lelijke wagen hoor, integendeel. En zoals je zegt, de rendering van de breakversie mag er absoluut zijn.
Ik moet toegeven dat ik ivm de strategie last heb van vooroordelen. Bij Italianen denk ik vaak dat hun verklaringen niet overeenkomen met de realiteit en dat ik in het ootje genomen word. En met Marchionne heb ik dat al helemaal.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenAls Alfa wil overleven, zullen ze voor hun gewone Giulia ook wel praten over CO2 uitstoot en ecologische snufjes.
Renault zal het ook zoals audi doen met de nieuwe laguna (talisman) binnen enkele dagen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenDat Alfa deze als eerste voorstelt, is om hun imago van "anders" te benadrukken.
Persoonlijk vind ik dit dik in orde. Neigt idd meer naar de "degelijke" Duitsers qua design, maar toch anders genoeg voor de Alfa-adepten.
Zelfs als je die gigantische velgen wegdenkt, blijft het model overeind.
Me like
Vanuit puur economisch en strategisch oogpunt zou ik het wel een fout vinden als de andere versies, laat ons zeggen een jaar eerder produktieklaar zouden zijn geweest en de presentatie enkel voor het topmodel een jaar later wordt gepland.
Maar ik heb geen idee of dit zo was, uiteraard.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk Berichtenmaar waar ik de klepel al zie hangen : nergens is er sprake wanneer dat ding in de showroom gaat staan...het feit dat er niets van de gewone gezegd/getoond wordt doet mij het ergste vermoeden
Alfa kan het zich natuurlijk permitteren om het model lang voor de commercialisering voor te stellen. 't is niet dat er nog veel 159's de deur uit moeten.Smilin' Jack - Speed Pilot
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk BerichtenInderdaad. Is er eigenlijk al een richtdatum gekend?
Alfa kan het zich natuurlijk permitteren om het model lang voor de commercialisering voor te stellen. 't is niet dat er nog veel 159's de deur uit moeten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichtenik had waarschijnlijk iets te hoge verwachtingen. Net zoals zovelen hoopte ik op iets wat qua uiterlijk duidelijk anders was dan de concurrentie in dit segment (net zoals indertijd de 156). Pas op, ik vind het zeker geen lelijke wagen hoor, integendeel. En zoals je zegt, de rendering van de breakversie mag er absoluut zijn.
Ik moet toegeven dat ik ivm de strategie last heb van vooroordelen. Bij Italianen denk ik vaak dat hun verklaringen niet overeenkomen met de realiteit en dat ik in het ootje genomen word. En met Marchionne heb ik dat al helemaal.
Wat de strategie en de vooroordelen over Italianen betreft: Marchionne is in zijn tienerjaren met zijn ouders geëmigreerd naar Canada, heeft daar decennia gewoond en gewerkt en brengt nog altijd een zeer substantieel deel van zijn tijd door in Noord-Amerika. Qua mentaliteit is de man dus eerder een Canadees dan een Italiaan en wordt hij in Italië ook zo ervaren. Hij legt graag provocatieve verklaringen af, maar als hij het over productiedoelstellingen en dergelijke heeft en daarbij concrete gegevens naar voor schuift, heeft hij tot op heden altijd woord gehouden. De fabriek in Pomigliano d'Arco zou vernieuwd worden (voor de productie van de huidige Panda) en dat is gebeurd. De fabriek in Grugliasco (ex-Bertone) zou vernieuwd worden, voor de productie van Quattroporte en Ghibli, en dat is gebeurd. De fabriek van Melfi zou vernieuwd worden voor de productie van de Jeep Renegade en de Fiat 500X en dat is gebeurd. En telkens stipt volgens schema.
Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichtenje hebt waarschijnlijk gelijk.
Vanuit puur economisch en strategisch oogpunt zou ik het wel een fout vinden als de andere versies, laat ons zeggen een jaar eerder produktieklaar zouden zijn geweest en de presentatie enkel voor het topmodel een jaar later wordt gepland.
Maar ik heb geen idee of dit zo was, uiteraard.
Over de commerciële lancering zijn ze ook al vrij duidelijk geweest: begin 2016.
Comment
-
Ik ben hem gisteren eens live gaan bekijken, voor degenen die zin hebben en in de buurt zijn: hij staat in het pas heropende Museo Storico Alfa Romeo in Arese bij Milaan (het is de witte). De rest van het museum is trouwens ook de moeite, een impressie: https://www.youtube.com/watch?v=3BNS9UeuBccOpenbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk BerichtenIk ben hem gisteren eens live gaan bekijken, voor degenen die zin hebben en in de buurt zijn: hij staat in het pas heropende Museo Storico Alfa Romeo in Arese bij Milaan (het is de witte). De rest van het museum is trouwens ook de moeite, een impressie: https://www.youtube.com/watch?v=3BNS9UeuBcc
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk BerichtenIk ben hem gisteren eens live gaan bekijken, voor degenen die zin hebben en in de buurt zijn: hij staat in het pas heropende Museo Storico Alfa Romeo in Arese bij Milaan (het is de witte). De rest van het museum is trouwens ook de moeite, een impressie: https://www.youtube.com/watch?v=3BNS9UeuBcc
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door deltabelg Bekijk BerichtenVertel... ,wat geeft dit nu in real life?
Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt
Comment
-
New Alfa Romeo Giulia Spied In Camo, Allegedly Records Top Speed Of 321km/h or 200mph.
http://www.carscoops.com/2015/07/new...d-in-camo.html.
Comment
Comment