Alfa Romeo Giulia live vanuit Arese
24 juni 2015 14:04 11 reacties
[18:00] De Alfa Romeo Giulia die we gister zagen was echt en wat er reeds over zeiden klopt. Lees hier alle live verkregen informatie van de nieuwe Alfa Romeo Giulia. De D-segment Alfa Romeo op basis van totaal nieuw ontwikkelde techniek waar heel de wereld naar uitkijkt vandaag. Het betreft het best bewaarde geheim van FCA en dat is haast een understatement. Inmiddels zijn er nog steeds geen kraakheldere beelden naar buiten gekomen op wat rondrijdende mules na. Marchionne opende persoonlijk live vanuit Arese. Het vernieuwde museum gaat overigens 30 juni officieel open. Het agressieve maar ook wat sobere uiterlijk sluit eigenlijk aan op de 4C die weliswaar meer welvingen kent. De grootste imponerende boodschap zit onderhuids en het lijkt wel alsof da fabrikant juist dat wil meedelen. De Giulia is een auto om zeer serieus te nemen. We zien trouwens ook de bevestiging van het vernieuwde Alfa-logo met enkel typisch Italiaanse tinten plus een zilveren randje. Dat deze auto vooral breed en ruig oogt lijkt alles te maken te hebben met het feit dat de helft van alle geproduceerde Giulia’s straks aan Amerikaans publiek versleten moet worden.
De Giulia Quadrifoglio zoals de topversie dus genoemd wordt heeft inderdaad een V6 met 510 pk. Alfa Romeo spreekt bewust (opnieuw) over Ferrari-technologie als basis. Het topmodel zou in 3,9 seconden naar de 100 kunnen sprinten. De ideale 50/50 gewichtsverdeling tussen de beide assen draagt bij aan optimale prestaties. Zo ook de ophanging die aan de voorzijde exclusief is ontworpen voor Alfa Romeo. Het directe stuurgevoel is volgens de mensen achter het merk uit Arese ongeëvenaard in dit segment. Een prachtige uitspraak die het echte Alfa-DNA nog eens benadrukt. De Torque Vectoring technologie is eveneens uniek en is een nieuw soort stabiliteitscontrole. Verder is de Giulia voorzien van het Integrated Brake System voor een extra korte remweg en een Active Aero Splitter voor een extra lage luchtweerstand ook bij lagere snelheden. De pk/kg verhouding is minder dan 3. Dit dankzij het gebruik van elementen in carbon fiber (zoals door ons voorspeld) maar ook extra licht aluminium en kunststof.
24 juni 2015 14:04 11 reacties
[18:00] De Alfa Romeo Giulia die we gister zagen was echt en wat er reeds over zeiden klopt. Lees hier alle live verkregen informatie van de nieuwe Alfa Romeo Giulia. De D-segment Alfa Romeo op basis van totaal nieuw ontwikkelde techniek waar heel de wereld naar uitkijkt vandaag. Het betreft het best bewaarde geheim van FCA en dat is haast een understatement. Inmiddels zijn er nog steeds geen kraakheldere beelden naar buiten gekomen op wat rondrijdende mules na. Marchionne opende persoonlijk live vanuit Arese. Het vernieuwde museum gaat overigens 30 juni officieel open. Het agressieve maar ook wat sobere uiterlijk sluit eigenlijk aan op de 4C die weliswaar meer welvingen kent. De grootste imponerende boodschap zit onderhuids en het lijkt wel alsof da fabrikant juist dat wil meedelen. De Giulia is een auto om zeer serieus te nemen. We zien trouwens ook de bevestiging van het vernieuwde Alfa-logo met enkel typisch Italiaanse tinten plus een zilveren randje. Dat deze auto vooral breed en ruig oogt lijkt alles te maken te hebben met het feit dat de helft van alle geproduceerde Giulia’s straks aan Amerikaans publiek versleten moet worden.
De Giulia Quadrifoglio zoals de topversie dus genoemd wordt heeft inderdaad een V6 met 510 pk. Alfa Romeo spreekt bewust (opnieuw) over Ferrari-technologie als basis. Het topmodel zou in 3,9 seconden naar de 100 kunnen sprinten. De ideale 50/50 gewichtsverdeling tussen de beide assen draagt bij aan optimale prestaties. Zo ook de ophanging die aan de voorzijde exclusief is ontworpen voor Alfa Romeo. Het directe stuurgevoel is volgens de mensen achter het merk uit Arese ongeëvenaard in dit segment. Een prachtige uitspraak die het echte Alfa-DNA nog eens benadrukt. De Torque Vectoring technologie is eveneens uniek en is een nieuw soort stabiliteitscontrole. Verder is de Giulia voorzien van het Integrated Brake System voor een extra korte remweg en een Active Aero Splitter voor een extra lage luchtweerstand ook bij lagere snelheden. De pk/kg verhouding is minder dan 3. Dit dankzij het gebruik van elementen in carbon fiber (zoals door ons voorspeld) maar ook extra licht aluminium en kunststof.
Comment