Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alfa Romeo Giulia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Alfa Romeo Giulia live vanuit Arese

    24 juni 2015 14:04 11 reacties

    [18:00] De Alfa Romeo Giulia die we gister zagen was echt en wat er reeds over zeiden klopt. Lees hier alle live verkregen informatie van de nieuwe Alfa Romeo Giulia. De D-segment Alfa Romeo op basis van totaal nieuw ontwikkelde techniek waar heel de wereld naar uitkijkt vandaag. Het betreft het best bewaarde geheim van FCA en dat is haast een understatement. Inmiddels zijn er nog steeds geen kraakheldere beelden naar buiten gekomen op wat rondrijdende mules na. Marchionne opende persoonlijk live vanuit Arese. Het vernieuwde museum gaat overigens 30 juni officieel open. Het agressieve maar ook wat sobere uiterlijk sluit eigenlijk aan op de 4C die weliswaar meer welvingen kent. De grootste imponerende boodschap zit onderhuids en het lijkt wel alsof da fabrikant juist dat wil meedelen. De Giulia is een auto om zeer serieus te nemen. We zien trouwens ook de bevestiging van het vernieuwde Alfa-logo met enkel typisch Italiaanse tinten plus een zilveren randje. Dat deze auto vooral breed en ruig oogt lijkt alles te maken te hebben met het feit dat de helft van alle geproduceerde Giulia’s straks aan Amerikaans publiek versleten moet worden.

    De Giulia Quadrifoglio zoals de topversie dus genoemd wordt heeft inderdaad een V6 met 510 pk. Alfa Romeo spreekt bewust (opnieuw) over Ferrari-technologie als basis. Het topmodel zou in 3,9 seconden naar de 100 kunnen sprinten. De ideale 50/50 gewichtsverdeling tussen de beide assen draagt bij aan optimale prestaties. Zo ook de ophanging die aan de voorzijde exclusief is ontworpen voor Alfa Romeo. Het directe stuurgevoel is volgens de mensen achter het merk uit Arese ongeëvenaard in dit segment. Een prachtige uitspraak die het echte Alfa-DNA nog eens benadrukt. De Torque Vectoring technologie is eveneens uniek en is een nieuw soort stabiliteitscontrole. Verder is de Giulia voorzien van het Integrated Brake System voor een extra korte remweg en een Active Aero Splitter voor een extra lage luchtweerstand ook bij lagere snelheden. De pk/kg verhouding is minder dan 3. Dit dankzij het gebruik van elementen in carbon fiber (zoals door ons voorspeld) maar ook extra licht aluminium en kunststof.
    Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

    Comment


    • #42
      Hij beschikt over een beweegbare voorspoiler.

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
        Giulieta quadro vs niet-quadro is allessinds geen gigantische veranderings, dus denk de normale ook wel zal meevallen. Andere/kleinere velgen en iets minder sportieve bumpers en dat spoilerke op de koffer eraf. Ben ook wel benieuwd naar de prijs.
        Je kan dan een BMW M3 gaan voorstellen als lancering van de nieuwe 3 reeks ook.

        Comment


        • #44
          Van de facebookpagina van Autogids:




          Last edited by elio; 26/06/2015, 12:13. Reden: bronvermelding
          Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

          Comment


          • #45
            lichten lijken enorm op die van de BMW 1/2 serie, geen idee of ik die echt kan smaken.
            Ben benieuwd hoe de gewone versies er uit gaan zien. Zo een topmodel is allemaal leuk en wel, maar daarmee ga je Alfa niet terug winstgevend maken.
            Classic cars on demand

            www.facebook.com/CaliforniaDream.be
            www.californiadream.be

            - It's time to make your dream come true -

            Comment


            • #46
              Ook het logo is wat aangepast:
              Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

              Comment


              • #47
                Ik ben curieus hoe ze de nummerplaat vanvoor gaan kwijt geraken. Dat vind ik altijd zo jammer op een Alfa.
                2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

                1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

                2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

                2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

                Comment


                • #48
                  Persbericht:

                  World preview of the Alfa Romeo Giulia



                  Perfect blend of the new Alfa Romeo paradigm and maximum expression of the 'meccanica delle emozioni', the new model encapsulates 105 years of style excellence and Italian technology.
                  Its distinctive design expresses three quintessential features of Italian design: sense of proportions, simplicity and high quality surface finish.
                  The new Alfa Romeo badge, now refreshed while preserving its legendary shape and unmistakable style, stands out in the middle of the famous front trefoil nose.
                  The entire 'creation' centers around the driver and the promise of exhilarating driving experiences with sensitive steering, responsive acceleration and prompt shifting and braking.
                  Rear or four-wheel drive is more than just a tribute to the most authentic roots of the Alfa Romeo legend: it is also a technical solution which guarantees high performance and astounding fun.
                  State-of-the-art, innovative engines: a six-cylinder 510 HP, inspired by Ferrari technologies, the brand's new powertrain reference, will be introduced on the Quadrifoglio version.
                  Performance is thrilling: from 0 to 100 km/h in just 3.9 seconds.
                  Perfect weight distribution (50/50 across the two axles), sophisticated suspensions (the front is an Alfa Romeo exclusive) and the most direct steering on the market.
                  Unique, exclusive technical solutions, like Torque Vectoring for outstanding stability control, Integrated Brake System for considerably reducing braking distance and Active Aero Splitter for active high-speed downforce management.
                  Alfa Romeo Giulia combines extraordinary engine performance and the ample use of ultralight materials, like carbon fibre, aluminium, aluminium composite and plastic, to obtain the best weight-to-power ratio (lower than 3kg/hp).
                  The model was introduced to the international press in the renovated Alfa Romeo Museum in Arese, Italy ,which will reopen on June 30 for enthusiasts and researchers worldwide.





                  The Giulia, the top-of-the-range model sporting the legendary Quadrifoglio badge, was introduced to the international press at the Alfa Romeo Museum in Arese, near Milan, today.



                  It was a special event and a celebration of Alfa Romeo's over one century of history: in fact, today the brand celebrates its 105th year of auto making, a goal which it shares with a very select club of manufacturers, which is even smaller when considering the brand's worldwide sales successes and its racing victories.



                  A.L.F.A. (standing for 'Anonima Lombarda Fabbrica Automobili', which translates as 'Lombard Automobile Factory, Public Company' in English) was established on June 24, 1910. Today, on June 24, 2015, a new page of the brand which never ceases to surprise is being written by introducing a new model, a genuine manifesto which concentrates past, present and future and is one of the most brilliant examples of automobile excellence.



                  There could be no better venue for this splendid event within the event than the new Alfa Romeo Museum in Arese. The brand's 'home' will be opening its doors to the general public again on June 30. The renovated facility hosts Alfa Romeo's most famous and innovative creations. These cars have written some of the most important pages in automotive history and are, still today, sources of inspiration for young Alfa Romeo designers.



                  These include an elite team of engineers, designers and stylists known within FCA as the 'Skunks', a sobriquet used in industries in the USA to identify the best squads to whom the most delicate and technologically innovative missions are entrusted. Sharing a common love for Alfa Romeo and its unique concept of cars as 'mechanical creations' which transcend the realm of necessity to verge on that of the most authentic emotions and not just 'useful means of transport', the 'Skunks' have one goal: to create the Alfa Romeo of the future respecting the heritage resulting from the work and pride of thousands of people - engineers, factory workers and managers - who have taken turns in the factories, offices and on the race tracks.



                  The new Alfa Romeo logo

                  Alfa Romeo Giulia perfectly embodies the brand's new paradigm remaining loyal to its century-long tradition: not by chance, only who has a great past can face the challenges of the future. The respect for the brand's proud history is demonstrated also by the original badge - designed by Robilant Associati - that the new model will show to the world for the first time: the emblem has been renewed and modernised on the outside while, the distinctive shape and style elements which have made it an admired symbol the World over remain untouched.



                  'La meccanica delle emozioni'

                  Five are the elements which made Alfa Romeo one of the world's most desirable automotive brands: distinctive Italian design, state-of-the-art, innovative engines, perfect 50/50 weight distribution, unique technical solutions and the best weight-to-power ratio. These are the indispensable ingredients for creating an Alfa Romeo.



                  Just sitting in the new Alfa Romeo is like entering a new dimension which centers around the driver, firing emotions and the promise of exhilarating driving experiences. Merit goes to the sensitive steering, the responsive acceleration and the prompt shifting and braking. Additionally, rear or four-wheel drive is more than just a tribute to the most authentic roots of the Alfa Romeo legend: it is also a technical solution which offers high performance and astounding enjoyment.



                  In Alfa Romeo, this is all summed up by the words 'la meccanica delle emozioni'. This bold, distinctive pay-off will be publicised worldwide in Italian only to pay homage to the homeland where the legend was born over one century ago. Still today, the brand carries Italian-made pride on everyday roads, on the most famous race tracks and in the hearts of millions of enthusiasts in the four corners of the Earth.



                  Distinctive Italian design

                  An Alfa Romeo springs from the perfect balance of heritage, speed and beauty which makes it the highest expression of Italian style in the automotive world. The new Giulia is no exception because it encapsulates three particularities of Italian design: sense of proportions, simplicity and care for surface quality. This is the 'skin' that Alfa Romeo stylists have modelled with painstaking care on the mechanical parts.



                  In particular, the proportions are based on the technical architecture of the entire car: for Alfa Romeo the key elements were the 50/50 weight balance and rear wheel drive. In order to balance the weights perfectly, the engine and the mechanical parts are arranged between the two axles. This is why the Giulia has very short overhangs, a long bonnet and front wings, a retracted passenger compartment 'settled' on the drive wheels and muscular rear wings which visually mark the point where power is unleashed onto the road. All this translates into a very generous wheelbase - the longest in its category - but contained in one of the most compact bodies. These proportions draw the dynamic shape of an ellipsis in plan view. Furthermore, the rounded angles and the enveloping pillars convey momentum to the car creating a 'teardrop-shaped' profile which is reminiscent of the Giulietta Sprint, one of the most beautiful cars ever made.



                  A second aspect of the Italian style is 'simplicity' which enshrouds what is in fact the most complex creative processes in industry: designing a car. It is up to style to conceal the long, complex work behind a simple, natural line which enhances elegant shapes and sophisticated Italian taste. This approach permeates the entire history of Alfa Romeo expressed by means of clean, taut lines. For this reason, the new Alfa Romeo boasts a strong identity drawn in few simple strokes: a line gouged along the sides which marks the doors and envelops the handles and, naturally, the legendary trefoil nose, possibly the most famous and recognisable style element in automotive history.



                  Finally, Italian style is characterised by a high quality surface finish which means creating rich, harmonious reflections across the volumes. The end result is the new Giulia, a sculptured shape reminiscent of a big cat just about to pounce. The same inspiration is found inside the car. Everything is clean, essential and centers around the driver, such as the controls grouped on the small steering wheel designed to adapt to all driving styles. And more. The driver's position was 'cut' as a fabric with a diagonal tunnel, a slightly undulated dashboard and cleverly oriented instruments which convey the impression of a tailor-made suit with hand-crafted care and premium materials: carbon fibre, wood and fabrics are chosen for their visual and tactile pleasantness and assembled in such a way to make the human touch visible.



                  State-of-the-art, innovative engines

                  State-of-the-art, innovative engines are another characterising element of a genuine Alfa Romeo. For this reason, a unique engine in terms of technology and performance, destined to become the new benchmark of the brand, has been created for the Quadrifoglio version.



                  The six-cylinder turbo petrol tuned by engineers with Ferrari background delivers 510 HP and exhilarating performance: for instance, it accelerates from 0 to 100 km/h in only 3.9 seconds. Incidentally, despite the sensational power and torque output, the new engine is surprisingly fuel efficient and implements an electronically controlled cylinder deactivation system. Obviously, as all next-generation petrol and diesel engines, this six-cylinder is made entirely of aluminium to reduce weight particularly on the front axle of the car and make that genuinely Alfa Romeo sound.



                  Perfect weight distribution

                  A peculiarity of the new Giulia is the astute management of weights and materials to obtain a perfect 50/50 distribution across the two axles. This is fundamental to secure the typical Alfa Romeo driving satisfaction and reached by tweaking the layout and arranging the heavier elements in the most central position possible.



                  The suspensions are as essential for optimal ride as weight distribution. In particular, a multilink solution ensuring top performance, driving pleasure and comfort has been chosen for the rear axle. On the front, instead, a new double wishbone suspension with semi-virtual steering axis was developed to optimise the filtering effect and guarantee rapid, accurate steering. This Alfa Romeo exclusive keeps the constant caster trail on corners and can tackle high lateral accelerations as a result of the always perfect footprint.In any situation and at all speeds, driving Alfa Romeo Giulia with the most direct steering ratio available is natural and instinctive.



                  Innovative, exclusive technical solutions

                  As a further expression of the Alfa Romeo engineering culture, the design, the build and the choice of materials of the chassis and the suspensions is always perfect. As a consequence, it was decided that electronics should only be used to make the driving experience guaranteed by excellent basic mechanicals even more exhilarating.



                  This is demonstrated by the exclusive technical solutions present on the new car, like Torque Vectoring with a double clutch to allow the rear differential to control the torque delivery to each wheel separately. In this manner, power transmission to the road is improved also in low grip conditions. So, the driving is safe and fun without ever having to run up against an invasive stability control system. The Integrated Brake System - an innovative electromechanical system which combines stability control and a traditional servo brake for instantaneous brake response and consequent record-breaking stopping distances in addition to the all-important weight optimisation - is being introduced on the new Alfa Romeo.



                  Together with an excellent Cx, a perfect balance of forces on corners and downforce behaviour, the new model has Active Aero Splitter, a front system which actively manages downforce for higher performance and better grip even at high speed. These state-of-the-art systems are all governed by Chassis Domain Control, the 'brains' of the on-board electronics which assigns the specific task of optimising performance and driving pleasure to each one.



                  The new Alfa Romeo Giulia also features a renewed Alfa DNA which modifies the car's dynamic behaviour according to the driver's selection: Dynamic, Natural, Advanced Efficient (energy efficiency mode implemented for the first time on an Alfa Romeo) and naturally Racing (on high performance versions).



                  The passenger compartment of the new car offers the best in terms of quality, safety, equipment and comfort with a specific, profoundly Alfa Romeo style element: the centrality of the driver.

                  Not by chance, all the main controls are incorporated in the steering wheel as on a Formula 1 car, while the human-machine interface consists of two simple, user-friendly knobs for adjusting the Alfa DNA selector and the infotainment system.



                  The best weight-to-power ratio

                  To obtain an excellent weight-to-power ratio (remarkably lower than 3kg/hp), Alfa Romeo Giulia combines extraordinary engine performance and the ample use of ultralight materials throughout. For example, carbon fibre was chosen for the propeller shaft, the bonnet and the roof and aluminium was picked for the engine, brakes, suspension (including front domes and front and rear frames), in addition to many other body components, such as the doors and the wings. Furthermore, the rear crossmember is made of aluminium composite and plastic.



                  In order to decrease the total weight, the braking system was tweaked using aluminium elements and carbon ceramic discs and the seats have a carbon fibre structural frame. Despite all this weight optimisation, the car boasts the best torsional rigidity in its class to guarantee quality over time, acoustic comfort and handling even in conditions of extreme stress.
                  Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

                  Comment


                  • #49
                    maar waar ik de klepel al zie hangen : nergens is er sprake wanneer dat ding in de showroom gaat staan...het feit dat er niets van de gewone gezegd/getoond wordt doet mij het ergste vermoeden
                    Want je kan nooit teveel auto's hebben....

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
                      één van de redenen waarom ik geen giuletta heb gekocht Men broer heeft een tijdje zo ene als vervangwagen gehad. Da piepte en kraakte langs alle kanten en alles kwam los Ik weet niet meer hoeveel km hem had, maar het was sowieso onder de 50k

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                        Dat QV is blijkbaar mede ontwikkeld met Ferrari.


                        Dat moet ik dus hebben
                        Ik ook, wat een kar!
                        Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                        Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                        Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                        Comment


                        • #52
                          Het totaalplaatje is knap! Vooraan heel Alfa, achteraan een mengeling van verschillende merken!

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
                            één van de redenen waarom ik geen giuletta heb gekocht Men broer heeft een tijdje zo ene als vervangwagen gehad. Da piepte en kraakte langs alle kanten en alles kwam los Ik weet niet meer hoeveel km hem had, maar het was sowieso onder de 50k
                            Vrienden en kennissen die Alfa's hebben(en hebben gehad) zijn allemaal te spreken over de kwaliteit en betrouwbaarheid!

                            Ik hoor meer problemen van merken waar men het juist niet van verwacht(Japans en Duits)

                            Zelf rijden we ook met Fiat en tot nu toe geen enkel probleem! Hij wordt 4 jaar en zijn nog altijd even verliefd op :love:
                            Last edited by ; 24/06/2015, 20:36.

                            Comment


                            • #54
                              Een detail dat me meteen opviel was de plaatsing van de buitenspiegels. Zoals het hoort dus, en niet op de portieren.

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk Berichten
                                maar waar ik de klepel al zie hangen : nergens is er sprake wanneer dat ding in de showroom gaat staan...het feit dat er niets van de gewone gezegd/getoond wordt doet mij het ergste vermoeden
                                Begin 2016, als alles goed gaat...
                                Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

                                Comment


                                • #56
                                  Volg het hier al een tijdje, toch ff reageren.


                                  Man, wat een kar! Nu maar hopen dat de techniek wat verbeterd is want AR maakt gen lelijke wagens.

                                  Comment


                                  • #57
                                    Deze komt net een jaar te laat... Wat een kar Nu wachten op een prijs en een C02-uitstoot.
                                    sigpic

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door KBK Racing Bekijk Berichten
                                      Deze komt net een jaar te laat... Wat een kar Nu wachten op een prijs en een C02-uitstoot.
                                      QV V6 510 PK biturbo.. er zijn zeker 2 kandidaten in België om ééntje te kopen.

                                      En wat wordt de onderkant? Een 1.6 eco jtdm 105 PK?

                                      Comment


                                      • #59
                                        Zie ik dat nu als enige?? Ik zie er een perfecte doordruk van de 3 serie in vooraan en in zij aanzicht. En achterkant is een snuifje Lexus IS.
                                        Het BMW dna druipt er vanaf! Hebben ze zo veel tijd nodig gehad om tot dit resultaat te komen?? Van een anticlimax gesproken.. Maar er zit 500+ pk onder de kap, en het halve forum valt in zwijm..
                                        Dit is het einde van Alfa Romeo imo (al helemaal als ze ook nog denken de BMW prijzen te moeten hanteren..)

                                        Comment


                                        • #60
                                          Ik weet nog heel goed, 10 jaar geleden: de onthulling van de 159. De verwachtingen waren niet zo hoog gespannen omdat het model die schitterende 156 moest aflossen, wat niet makkelijk was.
                                          Toch sloeg die bij mij in als een bom op het netvlies en nog steeds vind ik dat een prachtig ding.
                                          Met deze heb ik die eerste indruk jammer genoeg niet. Misschien verandert het nog.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X