Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alfa Romeo Giulia

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
    Moest ik twee keer écht pech gehad hebben op rij zou ik waarschijnlijk ook anders spreken.

Alleen durf ik te stellen dat je daar - zeker als autoliefhebber - moet kunnen doorkijken. Niet élke auto van een merk kan slecht zijn, en elk merk kan een maandagsauto afleveren.
    Het enige waar ik kon doorkijken na die 2 krengen was mijn portemonnee, dus...
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Bedankt!

Moest ik twee keer écht pech gehad hebben op rij zou ik waarschijnlijk ook anders spreken.

Alleen durf ik te stellen dat je daar - zeker als autoliefhebber - moet kunnen doorkijken. Niet élke auto van een merk kan slecht zijn, en elk merk kan een maandagsauto afleveren.

Als iedereen rationeel kocht reed het waarschijnlijk vol met Dacia's en Toyota's (met alle respect hé, want zeer goede en meestal knappe wagens!).

Een auto die wat problemen heeft is voor mij persoonlijk niet zo erg (het is anders als je elke 2000km voor iets anders naar de garage moet, en het nooit stopt).
      Ja van een Alfa of Italiaans merk wordt dit niet geduld maar van een MB mag dat door de vingers gekeken worden... Mensen zitten soms toch raar ineen.
      Eén van mijn beste kameraden rijdt al jaren Alfa en is daar altijd al goed mee geweest. Waarschijnlijk nog nooit een maandag-baaldag wagen gehad.
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
        Ja van een Alfa of Italiaans merk wordt dit niet geduld maar van een MB mag dat door de vingers gekeken worden... Mensen zitten soms toch raar ineen.
        Eén van mijn beste kameraden rijdt al jaren Alfa en is daar altijd al goed mee geweest. Waarschijnlijk nog nooit een maandag-baaldag wagen gehad.
        Van Franse wagens hoor je ook zoveel zever... Ik ken in mijn familie alleen maar gelukkige eigenaren.
        Ik ken ook mensen die malcontent zijn van hun Japanse wagen.

Ik accepteer dat er met elke wagen van gelijk welk merk iets mis kan gaan.
        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
          Hoog tijd dan om eentje te proberen Van MB zou ik 2 slechte exemplaren ook niet door de vingers zien maar ik heb helaas nog geen slechte gehad, net zoals je kameraad nog geen slechte Alfa gehad heeft, zit ik nu raar ineen?
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
            Hoog tijd dan om eentje te proberen Van MB zou ik 2 slechte exemplaren ook niet door de vingers zien maar ik heb helaas nog geen slechte gehad, net zoals je kameraad nog geen slechte Alfa gehad heeft, zit ik nu raar ineen?
            Neen hoor, jij niet (denk ik)

Veel mensen zijn echter koppig. Ze hebben in de jaren 70 een slechte wagen van merk X gehad en in 2020 willen ze dat merk nog niet.

Zou jij terug een Italiaanse wagen overwegen binnen 20 jaar?

Voor mij is het simpel: als ik een nieuwe wagen koop van 20.000 Euro, voorzie ik per jaar 10% (2.000 Euro) aan onderhoud en herstellingen.
            De eerste jaren kan je dan lekker sparen, en als er eens iets kapot gaat van 3.000 Euro na drie jaar leer je dat kaderen.

Als je dan 6 jaar met je wagen kan rijden, ga je nooit om 12.000 Euro kosten hebben.

Er zijn natuurlijk ook nog de dingen zoals 'rammelen' (waar je, als ik me goed herinner, vooral bij de Punto van je zoon last mee had?). De ene zal dat al belangrijker vinden dan de andere (persoonlijk stoort het als ik passagiers in de auto heb, zoniet staat de radio toch op standje johnny ).

Comment

Zou jij terug een Italiaanse wagen overwegen binnen 20 jaar?

Er zijn natuurlijk ook nog de dingen zoals 'rammelen' (waar je, als ik me goed herinner, vooral bij de Punto van je zoon last mee had?). De ene zal dat al belangrijker vinden dan de andere (persoonlijk stoort het als ik passagiers in de auto heb, zoniet staat de radio toch op standje johnny ).
              Neen, zelfs niet over 30 jaar, hoewel het dan eerder een looprek gaat zijn

Ik heb net in 2009 een nieuwe Delta gekocht omdat ik mij had laten wijsmaken dat de Italianen op gebied van comfort en afwerking een geweldige inhaalbeweging gemaakt hadden, niet dus! Eigen schuld, dikke bult!
              In dezelfde periode kochten wij voor mijn zoon een GPunto van 1 jaar oud, ook ongeveer alles aan kapot geweest.

Over dat rammelen, klopt ook, dat deden ze allebei even hard. En daar kan ik al helemaal niet tegen, ik word daar zelfs gek van Ik had overal rubber en stukken stof tussensteken En mijn radio keihard zetten om het niet te horen doe ik ook niet, zeker niet bij een auto die 30000€ gekost heeft, sorry hé

Dus hier nooit geen mooie met het hart gekochte Italiaan meer, maar als jij met al dat gerammel en garagebezoek geen probleem hebt dan wil ik dat ook wel begrijpen. Hopelijk is dat allemaal niet nodig met jouw mooie nieuwe Tipo, succes!

Comment

Neen, zelfs niet over 30 jaar, hoewel het dan eerder een looprek gaat zijn

Ik heb net in 2009 een nieuwe Delta gekocht omdat ik mij had laten wijsmaken dat de Italianen op gebied van comfort en afwerking een geweldige inhaalbeweging gemaakt hadden, niet dus! Eigen schuld, dikke bult!
                In dezelfde periode kochten wij voor mijn zoon een GPunto van 1 jaar oud, ook ongeveer alles aan kapot geweest.

Over dat rammelen, klopt ook, dat deden ze allebei even hard. En daar kan ik al helemaal niet tegen, ik word daar zelfs gek van Ik had overal rubber en stukken stof tussensteken En mijn radio keihard zetten om het niet te horen doe ik ook niet, zeker niet bij een auto die 30000€ gekost heeft, sorry hé

Dus hier nooit geen mooie met het hart gekochte Italiaan meer, maar als jij met al dat gerammel en garagebezoek geen probleem hebt dan wil ik dat ook wel begrijpen. Hopelijk is dat allemaal niet nodig met jouw mooie nieuwe Tipo, succes!
                Voor alle duidelijkheid: ik heb welgeteld 1 keer naar de garage moeten gaan buiten het gewone onderhoud om met mijn Doblo, en nog niet met de 500. Ook nog nooit in panne gestaan.

Bovendien zou ik je graag eens laten meerijden in mijn huidige Doblo na 160.000km: het enige dat rammelt is de rommel die losligt in de koffer.

Soit. Veel succes met welke auto je ook kiest in de toekomst!

Comment

• Some guys have all the luck

Comment

• Heb ook nooit problemen gehad met Alfa, maar de Italiaanse "flair" laat zich wel voelen. Vertragingen, beloftes die niet ingevuld worden, productie die wordt "herzien" en een leveringstermijn bij benadering. Het Alfa Unica programma, beetje de tegenhanger van een BMW Individual of een Audi Exclusive, 't werd mooi gepresenteerd op de Frankfurt motorshow maar heb het nooit in België gezien of nooit informatie van te pakken gekregen. Bij de voorstelling van de Giulia QV dacht ik eventjes dat de aankoop van de M4 povere timing van mijn part was, maar straks zijn we bijna een jaar verder hé... en komt die nu met een automaat of niet, want eerst zei men van wel? Nevermind, 'k kom nog eens kijken als de wielen vanonder m'n BMW vallen.

Comment

...ik heb helaas nog geen slechte gehad ...
                      Helaas ? Ik zou eerder zeggen 'gelukkig' ! :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                        Helaas ? Ik zou eerder zeggen 'gelukkig' ! :-)
                        Uiteraard

Comment

• Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Allé, de eerste "echte" is van de band gerold:
                            Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

• Ipv zichzelf te feliciteren zouden ze beter de band volle bak laten draaien!
                              Gaat er nu eigenlijk nog een break komen?
                              Van de Jaguar XE komt geen break is net bevestigd, geen idee welke niet Duitse ik ga nemen volgend jaar...

Comment

• Geen break. Daar zijn ze altijd duidelijk over geweest. Dat is een afstervend segment, waar alleen de Duitse triade omwille van hun verpletterend marktaandeel voorlopig nog voldoende stuks van kunnen bouwen om rendabel re zijn. Maar zelfs daar zou het mij niet verbazen dat het over 1 modelgeneratie gedaan is met breaks.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
                                  Geen break. Daar zijn ze altijd duidelijk over geweest. Dat is een afstervend segment, waar alleen de Duitse triade omwille van hun verpletterend marktaandeel voorlopig nog voldoende stuks van kunnen bouwen om rendabel re zijn. Maar zelfs daar zou het mij niet verbazen dat het over 1 modelgeneratie gedaan is met breaks.
                                  Ik verschiet daar van (van dat afstervend segment hé).

Je ziet immens veel breaks rondrijden...

Comment

In een beperkt aantal Westeuropese landen. En ook daar worden alsmaar meer SUV's verkocht. Overal elders is een break onbekend of not done (VS). En West-Europa telt economisch alsmaar minder mee. Wie hier dus geen gevestigde, grote marktspemer is, zoals Jaguar of Alfa, heeft weinig incentive om in een globaal gezien marginale koetswerkvariant te investeren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
                                      In een beperkt aantal Westeuropese landen. En ook daar worden alsmaar meer SUV's verkocht. Overal elders is een break onbekend of not done (VS). En West-Europa telt economisch alsmaar minder mee. Wie hier dus geen gevestigde, grote marktspemer is, zoals Jaguar of Alfa, heeft weinig incentive om in een globaal gezien marginale koetswerkvariant te investeren.
                                      Is de markt dan zo drastisch gewijzigd na de 159 die er wel was als break? En er tevens best goed uit zag.

Fiat kiest wel vlotjes voor niche's anders, misschien op die manier wat overgeheveld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Christophe Bekijk Berichten
                                        Is de markt dan zo drastisch gewijzigd na de 159 die er wel was als break? En er tevens best goed uit zag.
                                        Bekijk de verkoopscijfers van SUV's maar eens. En puur anekdotisch heb ik de indruk minder F31's tegen re komen dan E91's bijvoorbeeld. Maar ondertussen struikel je wel over de X1 en X3.

Comment

suv's zijn vergelijkbaar met breaks, daar gaat een groot stuk van het marktaandeel naartoe. Persoonlijk vind ik dat een spijtige zaak.

Comment

Working...
                                          X