Oorspronkelijk geplaatst door El Greco
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Alfa Romeo Giulia
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk BerichtenIs dat bij ferrari ook niet zo?Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Bij Ferrari staan ze idd vast aan het stuur.Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Klopt de logica een beetje, lange flippers = vast, kort = meedraaiend?Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Wat met de Italiaanse configurator zitten spelen. Komt op 54.000 EUR voor een sportieve, quasi full option 2.2d 'Super' met automaat. Op zich lijkt dat een competitieve prijs, gezien het toch over een echte RWD sportberline gaat - waar elders ga je die kopen voor een lager bedrag? Een equivalente BMW 320d Sport met automaat en gelijkaardige opties komt op ... 54.000 EUR. Dat lijkt me geen toeval. Dat betekent wel dat Alfa nog met stevige kortingen zal moeten zwaaien om echt mee te kunnen spelen, maar als vertrekpunt is het verdedigbaar. En het moet gezegd, zuiver in de configurator bekeken is hij veel mooier dan die equivalente 320d.
Het grotere probleem dat ik zie is dat ze enkel een berline aanbieden. Ben benieuwd wat de bevindingen qua kofferruimte en achterbank zullen zijn en of dit dan echt een haalbaar alternatief voor een klein/jong gezin is. Dat is m.i. waar de Jag XE de bal compleet misslaat (krappe achterbank) - dat en het feit dat diegene die zich de 'luxe' kan permitteren van een berline te kopen in dit segment (niet uitgesproken sportieve 'sportberline') vaak voor een Duitser zal gaan. Het is net bij de liefhebber die zich maar een wagen kan permitteren, en het praktische wil combineren met sportiviteit en iets wat 'er uit springt', dat een goed uitgeruste 190PK Alfa RWD break voor minder dan 50.000 EUR echt zou kunnen scoren. En diezelfde liefhebber gaat m.i. geen SUV kopen - dat is wishful thinking van de Italianen (en Alfa mag dan wel op US mikken, maar of hun imago daar sterk genoeg voor is?).
Waar het ook nog aan ontbreekt:- Eventueel een sportpakket dat visueel nog iets meer toevoegt. Het hoeft niet zoals bij BMW met compleet andere voor/achterbumpers/skirts te zijn (Alfa moet hem gewoon 'default' bouwen zoals hij op z'n mooist is), maar iets zoals de Ti versie van de 159 destijds - inclusief een mooie 19" velg (nu niet beschikbaar) en side skirts.
- Meer kleuren voor het interieur - nu is het zwart of bruin ('saddle'). Hoewel ik ook zag dat er een beige versie bestaat maar die was in mijn config niet beschikbaar. Anyway, hier moeten ze echt het voorbeeld van de Duitse drie volgen en veel meer keuzes aanbieden. Nu goed, mijn imaginaire (non-QA) Giulia zou zwart zijn (uit nostalgie voor mijn zwarte 159), en dan past het bruin wel mooi...
- Last but not least, een motor die hen toelaat van de 'sportberline' kaart echt te spelen. Ik snap het idee van de 'halo' QV wel, maar het gat is nu te groot. Er moet echt een tussenmodel komen, wat nu blijkbaar beloofd is, met >300PK (350PK werd gezegd?) en idealiter ook wat werk aan de ophanging en remmen om te differentieren (think C43 AMG of M235i). Als dat met een fiscaal interessante 2-liter moet mag dat van mij, maar dan wel met CO2 van minder dan 155gr (75% aftrekbaarheid). Dit alles (liefst een paar 1.000 EUR) onder de 65.000 EUR full option en dan ga ik proefrijden .
Tot slot ook nog de vaststelling dat de QV zeer agressief geprijsd is - hij is quasi full option voor zijn prijs. Zelfs met automaat denk ik niet dat je boven 85.000 EUR geraakt. Mercedes C63S berline met alle toys en carbon pack (Giulia hangt daar ook vol mee): 106.500 EUR. Fiscaal is hij ook interessanter (2.9l vs 4l). Hij zal m.i. ook beter rijden, als we de eerste berichten mogen geloven. Het is enkel een beetje spijtig dat hij er zo waanzinnig agressief uit ziet (die uitlaten!), ik weet niet of ik daar me zou durven rondrijden (een subtiele non-S C63 daarentegen...).
Comment
-
Fiat Bravo 2008 - Lancia Delta 2010 - Fiat 500 2011 - Alfa Guilietta 2012 - VW Golf 2014 - Nissan Qashqai 2015 - Infiniti Q30 Sport 2016 - Nissan Leaf 2018 - Fiat 500e 2021
Tweede wagens Renault Twizy 2013 - Mia electric 2012 - Smart Electric drive 2013
Comment
-
Alfa Romeo Giulia
Oorspronkelijk geplaatst door Dust Bekijk BerichtenWat met de Italiaanse configurator zitten spelen. Komt op 54.000 EUR voor een sportieve, quasi full option 2.2d 'Super' met automaat. Op zich lijkt dat een competitieve prijs, gezien het toch over een echte RWD sportberline gaat - waar elders ga je die kopen voor een lager bedrag? Een equivalente BMW 320d Sport met automaat en gelijkaardige opties komt op ... 54.000 EUR. Dat lijkt me geen toeval. Dat betekent wel dat Alfa nog met stevige kortingen zal moeten zwaaien om echt mee te kunnen spelen, maar als vertrekpunt is het verdedigbaar. En het moet gezegd, zuiver in de configurator bekeken is hij veel mooier dan die equivalente 320d.
Het grotere probleem dat ik zie is dat ze enkel een berline aanbieden. Ben benieuwd wat de bevindingen qua kofferruimte en achterbank zullen zijn en of dit dan echt een haalbaar alternatief voor een klein/jong gezin is. Dat is m.i. waar de Jag XE de bal compleet misslaat (krappe achterbank) - dat en het feit dat diegene die zich de 'luxe' kan permitteren van een berline te kopen in dit segment (niet uitgesproken sportieve 'sportberline') vaak voor een Duitser zal gaan. Het is net bij de liefhebber die zich maar een wagen kan permitteren, en het praktische wil combineren met sportiviteit en iets wat 'er uit springt', dat een goed uitgeruste 190PK Alfa RWD break voor minder dan 50.000 EUR echt zou kunnen scoren. En diezelfde liefhebber gaat m.i. geen SUV kopen - dat is wishful thinking van de Italianen (en Alfa mag dan wel op US mikken, maar of hun imago daar sterk genoeg voor is?).
Waar het ook nog aan ontbreekt:- Eventueel een sportpakket dat visueel nog iets meer toevoegt. Het hoeft niet zoals bij BMW met compleet andere voor/achterbumpers/skirts te zijn (Alfa moet hem gewoon 'default' bouwen zoals hij op z'n mooist is), maar iets zoals de Ti versie van de 159 destijds - inclusief een mooie 19" velg (nu niet beschikbaar) en side skirts.
- Meer kleuren voor het interieur - nu is het zwart of bruin ('saddle'). Hoewel ik ook zag dat er een beige versie bestaat maar die was in mijn config niet beschikbaar. Anyway, hier moeten ze echt het voorbeeld van de Duitse drie volgen en veel meer keuzes aanbieden. Nu goed, mijn imaginaire (non-QA) Giulia zou zwart zijn (uit nostalgie voor mijn zwarte 159), en dan past het bruin wel mooi...
- Last but not least, een motor die hen toelaat van de 'sportberline' kaart echt te spelen. Ik snap het idee van de 'halo' QV wel, maar het gat is nu te groot. Er moet echt een tussenmodel komen, wat nu blijkbaar beloofd is, met >300PK (350PK werd gezegd?) en idealiter ook wat werk aan de ophanging en remmen om te differentieren (think C43 AMG of M235i). Als dat met een fiscaal interessante 2-liter moet mag dat van mij, maar dan wel met CO2 van minder dan 155gr (75% aftrekbaarheid). Dit alles (liefst een paar 1.000 EUR) onder de 65.000 EUR full option en dan ga ik proefrijden .
Tot slot ook nog de vaststelling dat de QV zeer agressief geprijsd is - hij is quasi full option voor zijn prijs. Zelfs met automaat denk ik niet dat je boven 85.000 EUR geraakt. Mercedes C63S berline met alle toys en carbon pack (Giulia hangt daar ook vol mee): 106.500 EUR. Fiscaal is hij ook interessanter (2.9l vs 4l). Hij zal m.i. ook beter rijden, als we de eerste berichten mogen geloven. Het is enkel een beetje spijtig dat hij er zo waanzinnig agressief uit ziet (die uitlaten!), ik weet niet of ik daar me zou durven rondrijden (een subtiele non-S C63 daarentegen...).
Daar gaat de Giulia een rechtstreekse concurrent zijn voor de Cadillac ATS-V Sedan. Met omgerekende prijzen van rond de € 55000 (excl. btw/taks voor Europa) komen ze wel enigszins in zijn buurt.
Zouden we die prijs doortrekken naar Europese "normen" zou hij feitelijk maar rond de € 66000 mogen gaan en dan zou hij hier evenveel moeten kosten dan een ruim uitgeruste Jaguar XE-S maar dan heb je wel een pak minder vermogen.Last edited by Metaxa; 15/05/2016, 18:05.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk1 Bekijk BerichtenEn de prijzen:
http://buga-auto.be/sites/default/fi..._Pricelist.pdfPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dust Bekijk BerichtenWat met de Italiaanse configurator zitten spelen. Komt op 54.000 EUR voor een sportieve, quasi full option 2.2d 'Super' met automaat. Op zich lijkt dat een competitieve prijs, gezien het toch over een echte RWD sportberline gaat - waar elders ga je die kopen voor een lager bedrag? Een equivalente BMW 320d Sport met automaat en gelijkaardige opties komt op ... 54.000 EUR. Dat lijkt me geen toeval. Dat betekent wel dat Alfa nog met stevige kortingen zal moeten zwaaien om echt mee te kunnen spelen, maar als vertrekpunt is het verdedigbaar. En het moet gezegd, zuiver in de configurator bekeken is hij veel mooier dan die equivalente 320d.
Het grotere probleem dat ik zie is dat ze enkel een berline aanbieden. Ben benieuwd wat de bevindingen qua kofferruimte en achterbank zullen zijn en of dit dan echt een haalbaar alternatief voor een klein/jong gezin is. Dat is m.i. waar de Jag XE de bal compleet misslaat (krappe achterbank) - dat en het feit dat diegene die zich de 'luxe' kan permitteren van een berline te kopen in dit segment (niet uitgesproken sportieve 'sportberline') vaak voor een Duitser zal gaan. Het is net bij de liefhebber die zich maar een wagen kan permitteren, en het praktische wil combineren met sportiviteit en iets wat 'er uit springt', dat een goed uitgeruste 190PK Alfa RWD break voor minder dan 50.000 EUR echt zou kunnen scoren. En diezelfde liefhebber gaat m.i. geen SUV kopen - dat is wishful thinking van de Italianen (en Alfa mag dan wel op US mikken, maar of hun imago daar sterk genoeg voor is?).
Waar het ook nog aan ontbreekt:- Eventueel een sportpakket dat visueel nog iets meer toevoegt. Het hoeft niet zoals bij BMW met compleet andere voor/achterbumpers/skirts te zijn (Alfa moet hem gewoon 'default' bouwen zoals hij op z'n mooist is), maar iets zoals de Ti versie van de 159 destijds - inclusief een mooie 19" velg (nu niet beschikbaar) en side skirts.
- Meer kleuren voor het interieur - nu is het zwart of bruin ('saddle'). Hoewel ik ook zag dat er een beige versie bestaat maar die was in mijn config niet beschikbaar. Anyway, hier moeten ze echt het voorbeeld van de Duitse drie volgen en veel meer keuzes aanbieden. Nu goed, mijn imaginaire (non-QA) Giulia zou zwart zijn (uit nostalgie voor mijn zwarte 159), en dan past het bruin wel mooi...
- Last but not least, een motor die hen toelaat van de 'sportberline' kaart echt te spelen. Ik snap het idee van de 'halo' QV wel, maar het gat is nu te groot. Er moet echt een tussenmodel komen, wat nu blijkbaar beloofd is, met >300PK (350PK werd gezegd?) en idealiter ook wat werk aan de ophanging en remmen om te differentieren (think C43 AMG of M235i). Als dat met een fiscaal interessante 2-liter moet mag dat van mij, maar dan wel met CO2 van minder dan 155gr (75% aftrekbaarheid). Dit alles (liefst een paar 1.000 EUR) onder de 65.000 EUR full option en dan ga ik proefrijden .
Tot slot ook nog de vaststelling dat de QV zeer agressief geprijsd is - hij is quasi full option voor zijn prijs. Zelfs met automaat denk ik niet dat je boven 85.000 EUR geraakt. Mercedes C63S berline met alle toys en carbon pack (Giulia hangt daar ook vol mee): 106.500 EUR. Fiscaal is hij ook interessanter (2.9l vs 4l). Hij zal m.i. ook beter rijden, als we de eerste berichten mogen geloven. Het is enkel een beetje spijtig dat hij er zo waanzinnig agressief uit ziet (die uitlaten!), ik weet niet of ik daar me zou durven rondrijden (een subtiele non-S C63 daarentegen...).
Comment
-
Ff liggen tellen en voor de benzine met voor mij noodzakelijke opties kom ik toch rond de 42. Ik weet het toch niet... Langs andere kant krijg je wel rwd, automaat een knappe car met een prachtig interieur. Ik blijf hel vergelijken met de XE. Moeilijke keuze maar denk dat de jag toch net hoger staat. Misschien binnen een jaar of 2, dan is d me alfa waarschijnlijk al de helft gedaald tweedehands.
Comment
-
het enige waarin Jag hoger staat, is dat het een voormalig quasi-artisanaal elitemerk genre Maserati is en dat het daar nog het aura van mee voert. De XE en de nieuwe XF hebben daar nog bitter weinig mee te maken. En qua kwaliteitsreputatie is Jag mogelijk het enige merk dat nog slechter gerangschikt staat dan Alfa. Want laten we eerlijk zijn, op dat vlak zitten ze bij de doorsnee-autokoper allebei ergens in de onderste cirkel van de hel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk BerichtenFf liggen tellen en voor de benzine met voor mij noodzakelijke opties kom ik toch rond de 42. Ik weet het toch niet... Langs andere kant krijg je wel rwd, automaat een knappe car met een prachtig interieur. Ik blijf hel vergelijken met de XE. Moeilijke keuze maar denk dat de jag toch net hoger staat. Misschien binnen een jaar of 2, dan is d me alfa waarschijnlijk al de helft gedaald tweedehands.
We hebben de Giulia Quadrifoglio nu ondertussen tweemaal irl gezien, ingezeten, betast en besnuffeld en dat staat op niveau van een XE of C-klasse, zonder meer.
Ik zou niet te voorbarig redeneren over die waardebepaling. Daar hangt veel meer vanaf dan wat je in eerste instantie zou denken.
Als de leasings goede voorwaarden krijgen zou het wel eens een onverwacht succesmodel kunnen worden want je krijgt toch wel wat voor een gewone Giulia daar waar je bij andere modellen ferm mag in de buidel tasten en dat zien de leasings niet graag. Dus afwachten maar of ze pijlsnel in waarde zullen dalen. (er zijn geen zekerheden meer) ;-)Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichtenhet enige waarin Jag hoger staat, is dat het een voormalig quasi-artisanaal elitemerk genre Maserati is en dat het daar nog het aura van mee voert. De XE en de nieuwe XF hebben daar nog bitter weinig mee te maken. En qua kwaliteitsreputatie is Jag mogelijk het enige merk dat nog slechter gerangschikt staat dan Alfa. Want laten we eerlijk zijn, op dat vlak zitten ze bij de doorsnee-autokoper allebei ergens in de onderste cirkel van de hel.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtendas de eerste wagen die mij zou kunnen doen afwijken van een C63 indien het budget er zou zijn
Zou je feitelijk niet mogen vergelijken maar begrijp het wel omdat er louter naar de pk's en Nm's gekeken wordt natuurlijk.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenC63 is een fantastische wagen natuurlijk maar dat wordt zo goed als 95% door de motor bepaald. Nog enkel goed voor de Amerikaanse markt & het Midden Oosten.
Zou je feitelijk niet mogen vergelijken maar begrijp het wel omdat er louter naar de pk's en Nm's gekeken wordt natuurlijk.
Ik zou als bmw fan nog eerder de C63S boven de M3 kiezen. Because fuck everything lol.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenMotor, prestaties, agressieve looks en vooral meest brute sound.
Ik zou als bmw fan nog eerder de C63S boven de M3 kiezen. Because fuck everything lol.
(en vele €€€€€€€ meer)Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
Comment