Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alfa Romeo Giulia

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
    Peddels zitten vast aan't stuurhuis!
    Is dat bij ferrari ook niet zo?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
      Is dat bij ferrari ook niet zo?
      Geen flauw idee feitelijk. Misschien eens aan Kefkie vragen, die zou dat moeten weten.
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Bij Ferrari staan ze idd vast aan het stuur.
        Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
        www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

• Klopt de logica een beetje, lange flippers = vast, kort = meedraaiend?
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Wat met de Italiaanse configurator zitten spelen. Komt op 54.000 EUR voor een sportieve, quasi full option 2.2d 'Super' met automaat. Op zich lijkt dat een competitieve prijs, gezien het toch over een echte RWD sportberline gaat - waar elders ga je die kopen voor een lager bedrag? Een equivalente BMW 320d Sport met automaat en gelijkaardige opties komt op ... 54.000 EUR. Dat lijkt me geen toeval. Dat betekent wel dat Alfa nog met stevige kortingen zal moeten zwaaien om echt mee te kunnen spelen, maar als vertrekpunt is het verdedigbaar. En het moet gezegd, zuiver in de configurator bekeken is hij veel mooier dan die equivalente 320d.

Het grotere probleem dat ik zie is dat ze enkel een berline aanbieden. Ben benieuwd wat de bevindingen qua kofferruimte en achterbank zullen zijn en of dit dan echt een haalbaar alternatief voor een klein/jong gezin is. Dat is m.i. waar de Jag XE de bal compleet misslaat (krappe achterbank) - dat en het feit dat diegene die zich de 'luxe' kan permitteren van een berline te kopen in dit segment (niet uitgesproken sportieve 'sportberline') vaak voor een Duitser zal gaan. Het is net bij de liefhebber die zich maar een wagen kan permitteren, en het praktische wil combineren met sportiviteit en iets wat 'er uit springt', dat een goed uitgeruste 190PK Alfa RWD break voor minder dan 50.000 EUR echt zou kunnen scoren. En diezelfde liefhebber gaat m.i. geen SUV kopen - dat is wishful thinking van de Italianen (en Alfa mag dan wel op US mikken, maar of hun imago daar sterk genoeg voor is?).

Waar het ook nog aan ontbreekt:
            • Eventueel een sportpakket dat visueel nog iets meer toevoegt. Het hoeft niet zoals bij BMW met compleet andere voor/achterbumpers/skirts te zijn (Alfa moet hem gewoon 'default' bouwen zoals hij op z'n mooist is), maar iets zoals de Ti versie van de 159 destijds - inclusief een mooie 19" velg (nu niet beschikbaar) en side skirts.
            • Meer kleuren voor het interieur - nu is het zwart of bruin ('saddle'). Hoewel ik ook zag dat er een beige versie bestaat maar die was in mijn config niet beschikbaar. Anyway, hier moeten ze echt het voorbeeld van de Duitse drie volgen en veel meer keuzes aanbieden. Nu goed, mijn imaginaire (non-QA) Giulia zou zwart zijn (uit nostalgie voor mijn zwarte 159), en dan past het bruin wel mooi...
            • Last but not least, een motor die hen toelaat van de 'sportberline' kaart echt te spelen. Ik snap het idee van de 'halo' QV wel, maar het gat is nu te groot. Er moet echt een tussenmodel komen, wat nu blijkbaar beloofd is, met >300PK (350PK werd gezegd?) en idealiter ook wat werk aan de ophanging en remmen om te differentieren (think C43 AMG of M235i). Als dat met een fiscaal interessante 2-liter moet mag dat van mij, maar dan wel met CO2 van minder dan 155gr (75% aftrekbaarheid). Dit alles (liefst een paar 1.000 EUR) onder de 65.000 EUR full option en dan ga ik proefrijden .

Tot slot ook nog de vaststelling dat de QV zeer agressief geprijsd is - hij is quasi full option voor zijn prijs. Zelfs met automaat denk ik niet dat je boven 85.000 EUR geraakt. Mercedes C63S berline met alle toys en carbon pack (Giulia hangt daar ook vol mee): 106.500 EUR. Fiscaal is hij ook interessanter (2.9l vs 4l). Hij zal m.i. ook beter rijden, als we de eerste berichten mogen geloven. Het is enkel een beetje spijtig dat hij er zo waanzinnig agressief uit ziet (die uitlaten!), ik weet niet of ik daar me zou durven rondrijden (een subtiele non-S C63 daarentegen...).
            Last edited by ; 15/05/2016, 01:40.

Comment

• En de prijzen:
              Fiat Bravo 2008 - Lancia Delta 2010 - Fiat 500 2011 - Alfa Guilietta 2012 - VW Golf 2014 - Nissan Qashqai 2015 - Infiniti Q30 Sport 2016 - Nissan Leaf 2018 - Fiat 500e 2021
              Tweede wagens Renault Twizy 2013 - Mia electric 2012 - Smart Electric drive 2013

Comment

• Voorlopig dus 1 benzine van 200 pk....
                Prijzen van de opties zijn zeer aantrekkelijk. Een mooie 2.0 liter van rond de 40 à 42000 moet haalbaar zijn.

Comment

• Alfa Romeo Giulia

Oorspronkelijk geplaatst door Dust Bekijk Berichten
                  Wat met de Italiaanse configurator zitten spelen. Komt op 54.000 EUR voor een sportieve, quasi full option 2.2d 'Super' met automaat. Op zich lijkt dat een competitieve prijs, gezien het toch over een echte RWD sportberline gaat - waar elders ga je die kopen voor een lager bedrag? Een equivalente BMW 320d Sport met automaat en gelijkaardige opties komt op ... 54.000 EUR. Dat lijkt me geen toeval. Dat betekent wel dat Alfa nog met stevige kortingen zal moeten zwaaien om echt mee te kunnen spelen, maar als vertrekpunt is het verdedigbaar. En het moet gezegd, zuiver in de configurator bekeken is hij veel mooier dan die equivalente 320d.

Het grotere probleem dat ik zie is dat ze enkel een berline aanbieden. Ben benieuwd wat de bevindingen qua kofferruimte en achterbank zullen zijn en of dit dan echt een haalbaar alternatief voor een klein/jong gezin is. Dat is m.i. waar de Jag XE de bal compleet misslaat (krappe achterbank) - dat en het feit dat diegene die zich de 'luxe' kan permitteren van een berline te kopen in dit segment (niet uitgesproken sportieve 'sportberline') vaak voor een Duitser zal gaan. Het is net bij de liefhebber die zich maar een wagen kan permitteren, en het praktische wil combineren met sportiviteit en iets wat 'er uit springt', dat een goed uitgeruste 190PK Alfa RWD break voor minder dan 50.000 EUR echt zou kunnen scoren. En diezelfde liefhebber gaat m.i. geen SUV kopen - dat is wishful thinking van de Italianen (en Alfa mag dan wel op US mikken, maar of hun imago daar sterk genoeg voor is?).

• Eventueel een sportpakket dat visueel nog iets meer toevoegt. Het hoeft niet zoals bij BMW met compleet andere voor/achterbumpers/skirts te zijn (Alfa moet hem gewoon 'default' bouwen zoals hij op z'n mooist is), maar iets zoals de Ti versie van de 159 destijds - inclusief een mooie 19" velg (nu niet beschikbaar) en side skirts.
                  • Meer kleuren voor het interieur - nu is het zwart of bruin ('saddle'). Hoewel ik ook zag dat er een beige versie bestaat maar die was in mijn config niet beschikbaar. Anyway, hier moeten ze echt het voorbeeld van de Duitse drie volgen en veel meer keuzes aanbieden. Nu goed, mijn imaginaire (non-QA) Giulia zou zwart zijn (uit nostalgie voor mijn zwarte 159), en dan past het bruin wel mooi...
                  • Last but not least, een motor die hen toelaat van de 'sportberline' kaart echt te spelen. Ik snap het idee van de 'halo' QV wel, maar het gat is nu te groot. Er moet echt een tussenmodel komen, wat nu blijkbaar beloofd is, met >300PK (350PK werd gezegd?) en idealiter ook wat werk aan de ophanging en remmen om te differentieren (think C43 AMG of M235i). Als dat met een fiscaal interessante 2-liter moet mag dat van mij, maar dan wel met CO2 van minder dan 155gr (75% aftrekbaarheid). Dit alles (liefst een paar 1.000 EUR) onder de 65.000 EUR full option en dan ga ik proefrijden .

Tot slot ook nog de vaststelling dat de QV zeer agressief geprijsd is - hij is quasi full option voor zijn prijs. Zelfs met automaat denk ik niet dat je boven 85.000 EUR geraakt. Mercedes C63S berline met alle toys en carbon pack (Giulia hangt daar ook vol mee): 106.500 EUR. Fiscaal is hij ook interessanter (2.9l vs 4l). Hij zal m.i. ook beter rijden, als we de eerste berichten mogen geloven. Het is enkel een beetje spijtig dat hij er zo waanzinnig agressief uit ziet (die uitlaten!), ik weet niet of ik daar me zou durven rondrijden (een subtiele non-S C63 daarentegen...).
                  Dat de prijs nog "redelijk" scherp is voor een Quadrifoglio hebben we te danken aan de Amerikaanse markt volgens mij.
                  Daar gaat de Giulia een rechtstreekse concurrent zijn voor de Cadillac ATS-V Sedan. Met omgerekende prijzen van rond de € 55000 (excl. btw/taks voor Europa) komen ze wel enigszins in zijn buurt.

Zouden we die prijs doortrekken naar Europese "normen" zou hij feitelijk maar rond de € 66000 mogen gaan en dan zou hij hier evenveel moeten kosten dan een ruim uitgeruste Jaguar XE-S maar dan heb je wel een pak minder vermogen.
                  Last edited by Metaxa; 15/05/2016, 18:05.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk1 Bekijk Berichten
                    Stond al op de vorige pagina...;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dust Bekijk Berichten
                      Wat met de Italiaanse configurator zitten spelen. Komt op 54.000 EUR voor een sportieve, quasi full option 2.2d 'Super' met automaat. Op zich lijkt dat een competitieve prijs, gezien het toch over een echte RWD sportberline gaat - waar elders ga je die kopen voor een lager bedrag? Een equivalente BMW 320d Sport met automaat en gelijkaardige opties komt op ... 54.000 EUR. Dat lijkt me geen toeval. Dat betekent wel dat Alfa nog met stevige kortingen zal moeten zwaaien om echt mee te kunnen spelen, maar als vertrekpunt is het verdedigbaar. En het moet gezegd, zuiver in de configurator bekeken is hij veel mooier dan die equivalente 320d.

De prijzen buiten Italië liggen doorgaans wat lager bij de Italiaanse merken en uit wat ik lees in de Belgische prijslijst is dat nu ook zo.

Comment

• Comment

• Ff liggen tellen en voor de benzine met voor mij noodzakelijke opties kom ik toch rond de 42. Ik weet het toch niet... Langs andere kant krijg je wel rwd, automaat een knappe car met een prachtig interieur. Ik blijf hel vergelijken met de XE. Moeilijke keuze maar denk dat de jag toch net hoger staat. Misschien binnen een jaar of 2, dan is d me alfa waarschijnlijk al de helft gedaald tweedehands.

Comment

• het enige waarin Jag hoger staat, is dat het een voormalig quasi-artisanaal elitemerk genre Maserati is en dat het daar nog het aura van mee voert. De XE en de nieuwe XF hebben daar nog bitter weinig mee te maken. En qua kwaliteitsreputatie is Jag mogelijk het enige merk dat nog slechter gerangschikt staat dan Alfa. Want laten we eerlijk zijn, op dat vlak zitten ze bij de doorsnee-autokoper allebei ergens in de onderste cirkel van de hel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                              Ff liggen tellen en voor de benzine met voor mij noodzakelijke opties kom ik toch rond de 42. Ik weet het toch niet... Langs andere kant krijg je wel rwd, automaat een knappe car met een prachtig interieur. Ik blijf hel vergelijken met de XE. Moeilijke keuze maar denk dat de jag toch net hoger staat. Misschien binnen een jaar of 2, dan is d me alfa waarschijnlijk al de helft gedaald tweedehands.
                              Ik ben eind november gaan testrijden met een XE-S en daar was niets mis mee. Goed, die binnenafwerking stond niet op het niveau van mijn Allroad maar dat lijkt me vrij normaal te zijn omdat het over een totaal andere classificatie gaat.
                              We hebben de Giulia Quadrifoglio nu ondertussen tweemaal irl gezien, ingezeten, betast en besnuffeld en dat staat op niveau van een XE of C-klasse, zonder meer.
                              Ik zou niet te voorbarig redeneren over die waardebepaling. Daar hangt veel meer vanaf dan wat je in eerste instantie zou denken.
                              Als de leasings goede voorwaarden krijgen zou het wel eens een onverwacht succesmodel kunnen worden want je krijgt toch wel wat voor een gewone Giulia daar waar je bij andere modellen ferm mag in de buidel tasten en dat zien de leasings niet graag. Dus afwachten maar of ze pijlsnel in waarde zullen dalen. (er zijn geen zekerheden meer) ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
                                het enige waarin Jag hoger staat, is dat het een voormalig quasi-artisanaal elitemerk genre Maserati is en dat het daar nog het aura van mee voert. De XE en de nieuwe XF hebben daar nog bitter weinig mee te maken. En qua kwaliteitsreputatie is Jag mogelijk het enige merk dat nog slechter gerangschikt staat dan Alfa. Want laten we eerlijk zijn, op dat vlak zitten ze bij de doorsnee-autokoper allebei ergens in de onderste cirkel van de hel.
                                Beetje gelijk Mercedes dus die ook hun eens zo roemrijke elite verleden nog gebruiken om onwetende mensen te overhalen voor hun merk te kiezen. ;-)

Comment

• das de eerste wagen die mij zou kunnen doen afwijken van een C63 indien het budget er zou zijn
                                  lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                    das de eerste wagen die mij zou kunnen doen afwijken van een C63 indien het budget er zou zijn
                                    C63 is een fantastische wagen natuurlijk maar dat wordt zo goed als 95% door de motor bepaald. Nog enkel goed voor de Amerikaanse markt & het Midden Oosten.
                                    Zou je feitelijk niet mogen vergelijken maar begrijp het wel omdat er louter naar de pk's en Nm's gekeken wordt natuurlijk.

Comment

• het zijn ook 2 compacte sportieve sedans.
                                      soit benieuwd of hier ook een coupe van zal komen
                                      lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                        C63 is een fantastische wagen natuurlijk maar dat wordt zo goed als 95% door de motor bepaald. Nog enkel goed voor de Amerikaanse markt & het Midden Oosten.
                                        Zou je feitelijk niet mogen vergelijken maar begrijp het wel omdat er louter naar de pk's en Nm's gekeken wordt natuurlijk.
                                        Motor, prestaties, agressieve looks en vooral meest brute sound.

Ik zou als bmw fan nog eerder de C63S boven de M3 kiezen. Because fuck everything lol.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                          Motor, prestaties, agressieve looks en vooral meest brute sound.

Ik zou als bmw fan nog eerder de C63S boven de M3 kiezen. Because fuck everything lol.
                                          Heeft er wel 1000cc & 2 kleppen meer voor nodig hé.
                                          (en vele €€€€€€€ meer)

Comment

Working...
                                          X