denk vooral warme start vs koude start, een 220cdi is zowat de meest luidruchtigste bij belasting
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Alfa Romeo Giulia
Collapse
X
-
nieuwe Ingenium 2.0 diesel van Land Rover/Jaguar is ook wel een lawaaimaker, toch in de XE
Je hebt veel 6 cil diesels die stiller zijn.
Blijkbaar is dat aartsmoeilijk om een 4 cil. diesel met 2 liter of meer stil te krijgen want niemand kan hetMY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichtennieuwe Ingenium 2.0 diesel van Land Rover/Jaguar is ook wel een lawaaimaker, toch in de XE
Je hebt veel 6 cil diesels die stiller zijn.
Blijkbaar is dat aartsmoeilijk om een 4 cil. diesel met 2 liter of meer stil te krijgen want niemand kan het
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AeroBandit Bekijk BerichtenIk heb de diesel horen starten toen ik ernaast stond, is idd niet van de stilste van buitenaf, maar ook niet te vergelijken met bv een 220cdi van MB. Is dit een compleet nieuw blok? Of mag ik dit vergelijken met de 2.2TiD die Saab vroeger had?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtendenk vooral warme start vs koude start, een 220cdi is zowat de meest luidruchtigste bij belastinglets have some more member berries
Comment
-
Gisteren naar een voorstelling geweest van de Giulia op het kasteel van Cleydael in Aartselaar.
Prachtige locatie en goede catering.
Na een uitgebreide uiteenzetting van FCA was een mogelijkheid tot testrijden met oa een Giulia 2.2, een Giulietta, nieuwe Tipo, Jeep Renegade, enz...
Jammer genoeg dus geen Giulia Quadrifoglio tussen de modellen.
Twee zaken die zéér prominent aanwezig zijn in die Giulia, het al eerder aangehaalde ratelend geluid van de dieselversie en het uitstekend stuurhuis > stuur > zitpositie in de wagen. Wat is dit een lekker sturend ding.
Voor de rest bevestiging van al wat er ook almaar ooit is geschreven over de Giulia. Ze komen niet in de buurt van het Audi-interieur van een A4 bvb maar volgens mijn medebegeleiders wel op het gelijke level met een BMW-3 reeks bvb.
Goed zittende zetels en voortreffelijk gebruikt leder.
De motor had onderin net wat potenter mogen zijn, hij brengt je absoluut niet in verlegenheid maar het opschakelen ging alvast net niet zo vlot genoeg dan wat je zou verwachten.
De testrit nadien met de automaat uit een Giulietta was een aangenamere verrassing maar daar was de sturing dan weer een fameuze domper op het rijden.
We wachten dan ook met ongeduld op een mogelijkheid om eindelijk eens te kunnen proeven van een Giulia Quadrifoglio.
Sending from somewhere, used with TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Senna4ever Bekijk BerichtenHet is oorverdovend stil of, en wanneer, die 2.0 benzine zou komen. In de prijslijsten is er alvast geen spoor van te bekennen. Deze zou ik wel zien zitten, alleen jammer van die kleine kofferopening, als je een break of hatch gewoon bent is dit toch een serieuze beperking.
2.0L AWD ZF8 automaat, 280pk.
Opening is inderdaad niet van de hoogste.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Senna4ever Bekijk BerichtenHet is oorverdovend stil of, en wanneer, die 2.0 benzine zou komen. In de prijslijsten is er alvast geen spoor van te bekennen.
Smilin' Jack - Speed Pilot
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk BerichtenPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
-
Heb me eens eentje samengesteld via de configurator. Kom toch tegen de 50.000 euro voor een 180pk diesel. Niet zo duur als een BMW is, maar het ligt er niet ver van.
Ik versta niet waarom die configurator je eerst aparte opties laat kiezen en pas op het einde met packs komt aandraven. Misschien ligt het aan m'n beperkte hooligan brein, maar ik vind dat niet echt logisch in elkaar zitten.
Verder vind ik de neus iets wat vrij snel gedateerd gaat lijken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk BerichtenGisteren naar een voorstelling geweest van de Giulia op het kasteel van Cleydael in Aartselaar.
Prachtige locatie en goede catering.
Na een uitgebreide uiteenzetting van FCA was een mogelijkheid tot testrijden met oa een Giulia 2.2, een Giulietta, nieuwe Tipo, Jeep Renegade, enz...
Jammer genoeg dus geen Giulia Quadrifoglio tussen de modellen.
Twee zaken die zéér prominent aanwezig zijn in die Giulia, het al eerder aangehaalde ratelend geluid van de dieselversie en het uitstekend stuurhuis > stuur > zitpositie in de wagen. Wat is dit een lekker sturend ding.
Voor de rest bevestiging van al wat er ook almaar ooit is geschreven over de Giulia. Ze komen niet in de buurt van het Audi-interieur van een A4 bvb maar volgens mijn medebegeleiders wel op het gelijke level met een BMW-3 reeks bvb.
Goed zittende zetels en voortreffelijk gebruikt leder.
De motor had onderin net wat potenter mogen zijn, hij brengt je absoluut niet in verlegenheid maar het opschakelen ging alvast net niet zo vlot genoeg dan wat je zou verwachten.
De testrit nadien met de automaat uit een Giulietta was een aangenamere verrassing maar daar was de sturing dan weer een fameuze domper op het rijden.
We wachten dan ook met ongeduld op een mogelijkheid om eindelijk eens te kunnen proeven van een Giulia Quadrifoglio.
Sending from somewhere, used with Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk BerichtenWat vind je in vergelijking met de XE?
Kofferinhoud/opening zal bij beiden niet echt veel verschillen leek me.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk BerichtenBeetje (héél) moeilijk te vergelijken wat motorisatie betreft want we hebben bij Jag met een XE-S gereden en nu met een diesel-versie in afwachting van een QV dus, maar kwa bouwkwaliteit zou ik ze op een gelijk level zetten. Ik vond de keuze materialen behoorlijk goed in een Giulia. Wel geen "leder look" afwerking op het dashboard zoals bij een XE-S.
Kofferinhoud/opening zal bij beiden niet echt veel verschillen leek me.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk BerichtenIk heb de XE 2.0D 180 automaat gereden en dat was een schitterende auto met helaas dezelfde nadelen als diegene je beschrijft van de Giulia. De afwerking was niet overal even netjes en de motor voelde wat plat aan eens je echt begon door te duwen, de ZF raakte daarbij ook de kluts kwijt. Ik hoop dat het lag aan het feit dat het een van de allereerste exemplaren was en hij nog geen 1000km had. In een BMW is die automaat zo goed, hier en blijkbaar in de Alfa krijgen ze hem precies niet zo goed gestuurd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk BerichtenIk heb de XE 2.0D 180 automaat gereden en dat was een schitterende auto met helaas dezelfde nadelen als diegene je beschrijft van de Giulia. De afwerking was niet overal even netjes en de motor voelde wat plat aan eens je echt begon door te duwen, de ZF raakte daarbij ook de kluts kwijt. Ik hoop dat het lag aan het feit dat het een van de allereerste exemplaren was en hij nog geen 1000km had. In een BMW is die automaat zo goed, hier en blijkbaar in de Alfa krijgen ze hem precies niet zo goed gestuurd.Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk BerichtenMet een XE heb ik nog niet gereden, met een XF 2.0D 180 wel. Ik had niet de indruk dat de ZF daar de kluts kwijt was. Of toch niet erger dan in een BMW. Ik hou simpelweg niet van die 8- of meer versnellingsautomaten, die voortdurend in de tussenversnellingen zitten te roeren als je door ons typische, qua snelheid erg "golvende" verkeer aan het ploegen bent.
Sending from somewhere, used with TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
Comment