Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik denk maar luid: verbruik hoger, moeilijker parkeren (plaats vinden), minder prestaties (gewicht en aërodynamica), enz
Minder plaats, in zo een SUV heb je geen ruimte in verhouding met de logge, grote buitenafmetingen. Zwalpt in snelle bochten door veel te hoog zwaartepunt, de mensen achter jou zien geen steek... ik zou eerder zeggen, noem behalve de hogere zit eens één voordeel? Eén is voldoende... en kom niet af met 'ik kan op het strand rijden', want bijna alle SUV's zijn voorwielaangedreven. En de 4 wiel aangedreven verbruiken NOG meer.
Je hebt toch wel ruimte in verhouding met de buitenafmetingen? Alleen de hoogte is meer maar daar stoor je niemand mee.
En zwalpen in de bochten? Dan ben je je bochten met onaangepaste snelheid aan't nemen.
De mensen achter me zien geen steek? Evenveel als achter bestelwagens... of al die breaks met geblindeerde ruiten.
Minder plaats, in zo een SUV heb je geen ruimte in verhouding met de logge, grote buitenafmetingen. Zwalpt in snelle bochten door veel te hoog zwaartepunt, de mensen achter jou zien geen steek... ik zou eerder zeggen, noem behalve de hogere zit eens één voordeel? Eén is voldoende... en kom niet af met 'ik kan op het strand rijden', want bijna alle SUV's zijn voorwielaangedreven. En de 4 wiel aangedreven verbruiken NOG meer.
slechts één voordeel hé: minder miserie met de putten in de asfalt die tevoorschijn zullen komen als het nog eens sneeuwt/vriest. .
gemakkelijk voor aanhangers te trekken, ge kunt over die betonblokskes aan de carrefour parking zonder dat ge uwe bodem verkl**t, ge schraapt niet over de grond bij van die hoge verkeersdrempels
En zwalpen in de bochten? Dan ben je je bochten met onaangepaste snelheid aan't nemen.
Hm, je zit hier wel in een Alfa thread he!
Btw, hoge zit: ook effe bij Volvo langsgeweest, mocht even in een XC90 zitten. De instap vind ik helemaal geen voordeel, dat is echt in de wagen klimmen!
Had nog metalen treden onderaan waardoor je nog verder je voeten moet uitsteken bij het uitstappen. Lijkt me niet evident op een parking bij de winkel.
slechts één voordeel hé: minder miserie met de putten in de asfalt die tevoorschijn zullen komen als het nog eens sneeuwt/vriest. .
Dat weet ik zo nog niet, want om toch 'sportief' te rijden (Suv), of het scheefhangen in de bochten tegen te gaan, is regelmatig de vering toch vrij straf.
Als je dat wil verhelpen, moet je een oude Citroën kopen (Xantia, XM, CX of zo). Ik zou echt eens graag rijden met een Xantia Activa.
Het budget een SUV te ontwikkelen ligt wel véél hoger, echt véél hoger
En dan? Dat is niet het punt dat ik aanhaal.
Kijk, alfa wilt ook verkopen in de US. Een markt waar een break niet verkoopt en een SUV wel. Dan ga je toch eerder in een SUV investeren dan in een break? De Europese markt stelt niks meer voor en bij meerdere fabrikanten liggen de investeringskosten voor een break onder vuur.
Automerken kijken globaal, welke auto gaat ons de beste ROI geven e.d. en dan komt een SUV boven een break uit.
Wat zijn dan de nadelen JosenJef? Wij overwegen een SUV dus zou dat toch graag weten
Kort gezegd dat is lomp en dat is ambetant in ons verstedelijkt landschap, zeker ambetanter dan we vooraf hadden ingeschat. Heel onoverzichtelijk om te parkeren ook. Dat overgewicht voel je op alle vlakken vind ik. Is niet ruimer dan de break waar ze zijn van afgeleid. Allemaal zaken waar een monovolume of break beter in scoort.
Wat is er leuk aan? Het zit goed en je hebt minder last van putten in de baan. Aanhangwagens trekken is ook aangenamer, al zijn ze daar ook niet zo straf in als hun uitzicht doet vermoeden ????
Verbruik 'valt mee' en is vergelijkbaar met wat een gelijkaardige break 10 jaar geleden nodig had.
Mijn 308 met 1.6 diesel voelt vinnig aan en lijkt 2 keer zo klein als je wil gaan parkeren de xc60 is al 2 keer blijven staan om met de 308 op verlof te gaan, niet dat die beter is, het toont vooral hoe weinig meerwaarde de SUV heeft die het dubbel kost ...
Ik kan mij voorstellen dat in minder verstedelijkte gebieden dan Vlaanderen de balans anders is.
Kijk, alfa wilt ook verkopen in de US. Een markt waar een break niet verkoopt en een SUV wel. Dan ga je toch eerder in een SUV investeren dan in een break? De Europese markt stelt niks meer voor en bij meerdere fabrikanten liggen de investeringskosten voor een break onder vuur.
Automerken kijken globaal, welke auto gaat ons de beste ROI geven e.d. en dan komt een SUV boven een break uit.
Dat de Europese markt niets meer voorstelt, is overdreven. Het gaat nog altijd om dik meer dan 10 miljoen wagens per jaar. Wat Alfa betreft, is het probleem eerder dat hun marktaandeel op de Europese markt onbestaande is en dat de marktstructuur in het D-segment en hoger van die aard is dat daar weinig verbetering in kan komen (omdat de leasingsector in het premiumsegment alleen nog auto's van de Duitse triade aankoopt, aangevuld met wat Volvo's en een occasionele Jaguar). Vandaar dat Alfa bij de heropbouw van het gamma de noden van de Amerikaanse markt als uitgangspunt neemt: een middelgrote sedan, een grotere sedan en een paar SUV's. Voor Europa zit er hoogstens nog een kleine hatchback (opvolger van de Giulietta) als extraatje in, maar geen breaks.
Het kan natuurlijk zijn dat veel mensen dat ook gewoon (kies maar uit) 'mooier, vetter, stoerder, knapper, ...' vinden.
Dat op zich is al genoeg reden om eentje te kopen uiteindelijk. Niemand hoeft verantwoording af te leggen voor wat hij koopt.
Een break is hier weliswaar populair, elders is hij dat minder. Eigenlijk is dat ook maar een veredeld boerenvoertuig hé.
En zo koopt iedereen wat hij wilt. Maar in grote markten als de VS liggen breaks absoluut niet goed, en SUV's juist wel.
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Counting down Chris's biggest videos of 2016, its no 2: TG's Speed Week
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Inderdaad beetje vreemd om die in zijn top 5 te zien maar denk dat ie hem vooral leuk vind omdat het een hatch is.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Ben eens benieuwd naar de finale prijzen voor BE voor een Alfa Romeo Veloce (Benzine) en het uitrustingspakket. Als dat na korting onder, of rond 50 kEuro kan blijven mmmm
2014 BMW (F31) 335 d 2011 Mini One D 2007 Kawasaki ZX6R 1997 Honda VFR
1984 Opel Kadett 1.2, 1985 Opel Ascona 1.6, 1988 Opel Corsa 1.5 d, 1990 Opel Kadett 2.0 GSI, 1994 Opel Astra 1.7 d, 1991 Opel Calibra 2.0 16V, 1996 BMW 318d, 2000 BMW 320d, 2004 Saab 9-3 2.2 TiD, 2003 BMW Break 320 d, 2004 Audi Avant 1.9 TDI, 2006 BMW Touring 535 d, 2010 BMW Touring 530 D
1996 Suzuki GSX-F 750, 1997 Honda Blackbird, 2003 Honda Fireblade, 1999 Yamaha R6, 2005 Kawasaki ZX6R
Ben eens benieuwd naar de finale prijzen voor BE voor een Alfa Romeo Veloce (Benzine) en het uitrustingspakket. Als dat na korting onder, of rond 50 kEuro kan blijven mmmm
Ben eens benieuwd naar de finale prijzen voor BE voor een Alfa Romeo Veloce (Benzine) en het uitrustingspakket. Als dat na korting onder, of rond 50 kEuro kan blijven mmmm
Prachtige wagen maar Alfa..... Ik rij nu met een BMW 520D en wil overstappen naar een 430i. Nu ik deze veloce zie ....mmmmm. Met mijn BMW helemaal geen problemen gehad. Ik durf eigenlijk niet goed overstappen naar Alfa , en zo zullen er nog wel zijn zeker.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment