Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alfa Romeo Giulia

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
    Tiens, dan is de mijne geen Giulia.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
    Dat kan alleen jij weten

Comment

• Heel mooi in het zilver stradge !

Comment

• Peba Tja ik kan alleen maar zeggen hoe het voor mij aanvoelde. Al dan niet toevallig is die 'onrust' ook een commentaar die ik in de testen veel hoor terugkomen (en dus ook zelf kan onderschrijven). Jij blijkbaar niet, misschien omdat je op 16" rijdt wat een en ander minder uitgesproken maakt (zowel de Giulia als de Stelvio die ik reed stonden op 18") ofwel omdat je misschien niet veel lange autostradetrajecten doet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk Berichten
          Peba Tja ik kan alleen maar zeggen hoe het voor mij aanvoelde. Al dan niet toevallig is die 'onrust' ook een commentaar die ik in de testen veel hoor terugkomen (en dus ook zelf kan onderschrijven). Jij blijkbaar niet, misschien omdat je op 16" rijdt wat een en ander minder uitgesproken maakt (zowel de Giulia als de Stelvio die ik reed stonden op 18") ofwel omdat je misschien niet veel lange autostradetrajecten doet?
          De banden kunnen een rol spelen, de rijomstandigheden niet, vermits ik eigenlijk bijna alleen autostrade doe (en de minimale hoeveelheid secundaire weg om tot aan de autostrade te geraken ). De tripjes rond de kerktoren doen wij thuis met onze Fiat 500.

Maar mijn Giulia rijdt zeer stabiel op autostrade. Ik merk daar geen verschil met mijn vorige auto, een BMW 520d op standaardonderstel met 17". Terwijl er wel degelijk een verschil is te merken wanneer er bochten genomen moeten worden. De 520d was daar een volkomen boot, de Giulia helemaal niet.

Comment

• Dank voor de complimenten! Ik moet ook bevestigen dat ik nooit "onrust" op de autostrade ervaren heb en de mijne staat op 18" RFT en 17" in de winter.
            Het stuur is dan wel erg licht en heel direct eens je instuurt, maar hij ligt stabieler en rustiger op de autostrade dan mijn F20 1-Reeks of een F30. Een zware FWD als een V60 voelt uiteraard nog rustiger aan maar dat is dan qua algemeen rijgevoel in de verste verte niet te vergelijken. Je voelt bij een Giulia écht dat het geld naar de ophanging/stuur gegaan zijn, de enige auto die ik reed welke qua sport-comfort compromis en rijgevoel nog beter is, is een 2013 Porsche Boxster. Ook bij lage snelheden rijdt Giulia leuk en toch altijd stabiel en comfortabel. Als je begint te pushen (zeker met de rijhulpsystemen uit) voel je hoe gebalanceerd, stabiel en gesofisticeerd dat onderstel is. De neus bijt echt, met slechts heel mild onderstuur (was in de BMW ook wel anders) en de kont voelt levendig op een nog veilige manier. Een bult in een snelle bocht deed m'n 1-reeks soms echt springen en vervolgens wiegen met de kont, Giulia blijft altijd kalm en stabiel.
            Echt zalige auto voor de fijnproever

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
              Iemand eigen ervaring met een Giulia 2.2 jtdm? Overweeg die 2de hands te kopen.
              Heb gekeken bij Mijn Italiaanse Auto maar blijkbaar geen enkele forummer met dit type (althans toch geen topic over)
              Dank voor alle commentaren. Intussen proefgereden met de 2.2 jtdm in 136pk versie, in Super uitvoering en op 17", Montecarlo Blu en zwart leder, volledige historiek en riem al vervangen. Rijdt idd. heel direct, de zit is opvallend laag maar eens je 'diep' bent gegaan zit je prima en wel comfortabel. Je hebt heel vlug een koppelpiek dus rijdt ondanks het bescheiden vermogen wel vlot maar het is wel (te) rap gedaan. Een beetje gelijk de oude 1.6 jtdm 105 van vroeger maar dan in verhouding krachtiger natuurlijk.Beetje zonde om zo'n motor elektronisch te verstikken maar niets wat een remap niet kan oplossen... Nog even alles op een rijtje zetten en dan eerstdaags beslissen
              2.0 JTDm

Comment

• Hoe verhoudt die zich tot je 159, kun je daar iets over kwijt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk Berichten
                  Hoe verhoudt die zich tot je 159, kun je daar iets over kwijt?
                  Ik vind mijn oude 159 nog steeds heel goed rijden in feite, maar de Giulia is nog een stuk scherper. Vooral het effect van het gewicht want is 100kg lichter geworden en dat voel je echt wel goed. Schakelwegen zijn een stuk korter bij de Giulia maar je moet wel meer 'gedecideerd' schakelen als je begrijpt wat ik bedoel. Kritiek over de afwerking kan ik niet helemaal delen, kwaliteit van leder en stoelen lijkt me goed. Is het bij Audi en Mercedes beter, wellicht wel, maar het is voor mij al dik ok. Hangt er ook vanaf wat je gewoon bent zeker (159 heeft stoffen zetels). Stationair is de 2.2 iets luider maar eens op snelheid is het omgekeerd. Qua prestaties is er niet echt veel verschil denk ik want mijn 2.0 is de 163pk versie (alles standaard, geen chip). De 2.2 is wel feller laag in toeren maar valt snel dood terwijl de 2.0 vrolijk doorgaat naar bijna 5000. Maar zoals al gezegd is dit een elektronisch begrensde versie dus met 180 of 210pk is het een ander verhaal vermoed ik.
                  Als ik dan toch kritiek mag geven dan is het dat ze tov de 159 op de verkeerde manier gewicht hebben bespaard door de tank te verkleinen van 70 naar 52 liter. Nu rij ik met gemak 1100km en soms meer. Dat zal er nu niet meer inzitten denk ik.
                  2.0 JTDm

Comment

• Mij lijkt een FWD of RWD auto toch wel een wereld van verschil qua rijgedrag. Kan je een 159 of een Guilia überhaupt vergelijken op dat vlak?

Comment

Als ik dan toch kritiek mag geven dan is het dat ze tov de 159 op de verkeerde manier gewicht hebben bespaard door de tank te verkleinen van 70 naar 52 liter. Nu rij ik met gemak 1100km en soms meer. Dat zal er nu niet meer inzitten denk ik.
                      Da's een probleem bij de meeste merken, met mijn Astra kon ik destijds ook 1200km met tank rijden, met mijn vorige Octavia was het ook maar 800km meer door kleinere tank...
                      Zal zijn om gewicht te besparen voor latere CO2 zeker? (terwijl je nu meer moet rond rijden om hem te gaan vullen )

Comment

• Ik haat dat ook... Kleine tanks, het is helaas een universeel iets...
                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Dank voor alle commentaren. Intussen proefgereden met de 2.2 jtdm in 136pk versie, in Super uitvoering en op 17", Montecarlo Blu en zwart leder, volledige historiek en riem al vervangen. Rijdt idd. heel direct, de zit is opvallend laag maar eens je 'diep' bent gegaan zit je prima en wel comfortabel. Je hebt heel vlug een koppelpiek dus rijdt ondanks het bescheiden vermogen wel vlot maar het is wel (te) rap gedaan. Een beetje gelijk de oude 1.6 jtdm 105 van vroeger maar dan in verhouding krachtiger natuurlijk.Beetje zonde om zo'n motor elektronisch te verstikken maar niets wat een remap niet kan oplossen... Nog even alles op een rijtje zetten en dan eerstdaags beslissen
                          En,ondertussen gekocht?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zeramed Bekijk Berichten

En,ondertussen gekocht?
                            Ja
                            2.0 JTDm

Comment

• There are Pretenders among us.....
                              Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

• Perfect samengesteld voor me

Enkel echt jammer dat het dashboard niet in leder is...

Last edited by MasterC; 28/01/2021, 10:35.

Comment

• En de dakhemel niet zwart is. Voor de rest perfect!

Comment

• mooie buitenkleur

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                      En de dakhemel niet zwart is. Voor de rest perfect!
                                      Inderdaad, net eens op de configurator gekeken, en het lijkt me ook niet mogelijk... Zou er nog met kunnen leven

Niet goed gekeken, lederen dashboard wel mogelijk op de Sprint... Voor €1000
                                      Last edited by MasterC; 29/01/2021, 18:08.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                        En de dakhemel niet zwart is. Voor de rest perfect!

Deze is gewoon perfect

Mocht je die eens kunnen krijgen met gewoon 150pk benzine :p

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten

Deze is gewoon perfect

Mocht je die eens kunnen krijgen met gewoon 150pk benzine :p
                                          Dat is hem!

Maar die prijs is van het goede te veel.

Comment

Working...
                                          X