Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alfa Romeo Giulia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik zie daar ook gewoon veel van de laatste 3-serie in.. en dan de koplampen van de pre-facelift 1-serie en audi achterlichten...
    Raar samenraapsel...
    Ik vrees dat hij in basis-trim wat banaal gaat lijken...

    Ik denk ook dat, vanuit economisch standpunt, een RWD platform nog beginnen ontwikkelen voor hun sedan niet ideaal is. Dit terwijl andere merken (mercedes-A, BMW-1/2) beginnen af te stappen van RWD. Alfa Romeo heeft nu gewoon een model nodig waar ze veel volume van kunnen verkopen, en met een zo groot mogelijk marge, om te overleven.
    Nu zitten ze daar met een duur RWD platform, en een auto die in basis-trim totaal niet tegen een audi A4 / BMW-3 op kan qua design... Ik vrees dat de verkoopcijfers niet denderend gaan zijn en dat de marge per wagen erg klein is. Gewichtsverdeling zou 50/50 zijn, zoals BMW, maar dat brengt dan nog eens extra kosten met zich mee (vb batterij in koffer achteraan etc...) ... verkleint nog eens de marge.
    En van die enkele auto-zotten die de QV gaan komen, gaan ze ook niet ineens winst draaien...

    Rare zet van Alfa Romeo, vanuit economisch standpunt...

    Dat gezegd zijnde, vind ik de QV wel een beest.... benieuwd naar de reviews...

    Comment


    • Het 'wauw 510 pk'-gevoel is al gaan liggen bij mij. Ik vind vooral het design (van de snuit) ondermaats voor Alfa. Ik mis scherpere lijnen van de stijlstudies (en de 159). Als je het neusje van de 159 naast deze zet, lijkt de Giullia op een wannabe-Alfa tuning misbaksel, zo bol van vorm ook.

      @erik219, valt wel mee denk ik, aangezien ze nu samenwerken met Chrysler ... dat platform kan in de toekomst evengoed dienen voor een Maserati, een maatje kleiner dan de Ghibli. Kan ook gebruikt worden bij Chrysler en Dodge. Vroeger zat Alfa met handen en voeten gebonden aan Fiat, terwijl Alfa een hoger segment moest aanvallen. Dat ze nu ineens met een 510pk V6 ten tonele komen maakt duidelijk dat Alfa kan shoppen in hogere regionen, achter RWD-platforms en high-end motoren die in de globale groep te vinden zijn. Alfa kan dus bij Fiat onderdelen sprokkelen voor de lower end... tot Ferarri/Maserati voor de 'hero' producten. Dat is voor het eerst dat ze in zo'n luxe-positie zitten.

      Comment


      • Precies en met een volledige product line up willen ze wereldwijd 400.000 Alfa's verkopen over een aantal jaar, dat is slechts 1/5 van wat BMW doet, de kant die ze op willen is wel duidelijk: meer exclusief. Je moet het natuurlijk ook zien in het grotere geheel van FCA

        En hoezo kan deze Giulia in basistrim niet op tegen A4 en 3 serie? Die zien er ook maar karig uit als basis. Kwestie van smaak, dat je hem zelf niet mooi vindt dat kan, maar dat is nog niet de mening van de hele wereld.

        Ik persoonlijk vind hem steeds mooier worden als ik er naar kijk

        Comment


        • Wauw een lichte RWD 50/50 die er leuk uitziet! Nieuws over de voorophanging?
          30 jaar Mr Yuge!

          Comment


          • Om weer iets positief te zeggen, dit is nu wel een auto die proportioneel exact juist zit (dankzij het RWD platform).
            Geen te grote overhang van de neus zoals op een Alfa 159 bijvoorbeeld.

            Comment


            • Photoshopje in een neutralere kleur
              Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                Wat een schitterend kar, en niet die +500pk. Gewoon een prachtig lijnenspel zoals je mag verwachten van een italiaanse.

                Hopelijk doen ze er nu niet 10 jaar over om een opvolger op de markt te brengen en daardoor telkens veel clienteel te verliezen. De 156 was destijds prachtig, de 159 een waardige opvolger. Maar het gat na de 159 en Giulia is te groot. De Giulia had eigenlijk al 2 jaar eerder moeten komen.
                En je vergeet nog de 155 zoals diene van u profielfoto (ik heb er zo twee, maar enkel op schaal 1:18 )

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
                  Photoshopje in een neutralere kleur
                  Knap!

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
                    Ik zie daar ook gewoon veel van de laatste 3-serie in.. en dan de koplampen van de pre-facelift 1-serie en audi achterlichten...
                    Raar samenraapsel...
                    Ik vrees dat hij in basis-trim wat banaal gaat lijken...
                    Tot aan de B-stijl is het een oude 3-serie, achter de B-stijl een Seat Toledo. De koplampen lijken mij toch echt niet die van de pfl F20, die waren een stuk groter. Koplampen zijn eerder die van de laatste versies van de A6. Achterlichten komen van KIA, niet van Audi.


                    Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
                    Ik denk ook dat, vanuit economisch standpunt, een RWD platform nog beginnen ontwikkelen voor hun sedan niet ideaal is. Dit terwijl andere merken (mercedes-A, BMW-1/2) beginnen af te stappen van RWD. Alfa Romeo heeft nu gewoon een model nodig waar ze veel volume van kunnen verkopen, en met een zo groot mogelijk marge, om te overleven.
                    Nu zitten ze daar met een duur RWD platform, en een auto die in basis-trim totaal niet tegen een audi A4 / BMW-3 op kan qua design... Ik vrees dat de verkoopcijfers niet denderend gaan zijn en dat de marge per wagen erg klein is. Gewichtsverdeling zou 50/50 zijn, zoals BMW, maar dat brengt dan nog eens extra kosten met zich mee (vb batterij in koffer achteraan etc...) ... verkleint nog eens de marge.
                    En van die enkele auto-zotten die de QV gaan komen, gaan ze ook niet ineens winst draaien...

                    Rare zet van Alfa Romeo, vanuit economisch standpunt...

                    Dat gezegd zijnde, vind ik de QV wel een beest.... benieuwd naar de reviews...
                    Vergelijkingen met de A-klasse of de 1/2-serie gaan niet op. Deze auto heeft de grootte van een C-klasse of een 3-serie, en dat zullen ook in de toekomst achterwielaandrijvers blijven. FCA gaat dit platform in de toekomst ook gebruiken voor Maserati's, Dodges e.d. Het is dan ook schaalbaar in de lengte, net zoals de platformen die MB of BMW voor hun (toekomstige) generaties RWD-berlines en coupés gebruiken of zullen gebruiken.

                    Economisch lijkt het me dus wel een zinvolle strategie. Je mag ook niet vergeten dat Alfa een stuk minder volume moet draaien dan MB of BMW, die onafhankelijke constructeurs zijn, die alle rekeningen moeten betalen met wat auto's als de C-klasse of de 3-reeks opbrengen. Daar horen precies om die reden dus ook absolute basismodellen bij, genre 316d, die in fleetverkoop onder de 30K EUR aangeboden kunnen worden. Niemand wordt daar wild van, maar ze zijn nodig om de ontwikkeling van het straffere spul te financieren. Alfa laat zijn rekeningen betalen door FCA, en moet in ruil daarvoor proberen om een paar honderdduizend auto's per jaar te verkopen aan een hogere marge dan wat FCA kan krijgen op een Fiat of een Dodge.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
                      Vergelijkingen met de A-klasse of de 1/2-serie gaan niet op. Deze auto heeft de grootte van een C-klasse of een 3-serie, en dat zullen ook in de toekomst achterwielaandrijvers blijven. FCA gaat dit platform in de toekomst ook gebruiken voor Maserati's, Dodges e.d. Het is dan ook schaalbaar in de lengte, net zoals de platformen die MB of BMW voor hun (toekomstige) generaties RWD-berlines en coupés gebruiken of zullen gebruiken.
                      Economisch lijkt het me dus wel een zinvolle strategie. Je mag ook niet vergeten dat Alfa een stuk minder volume moet draaien dan MB of BMW, die onafhankelijke constructeurs zijn, die alle rekeningen moeten betalen met wat auto's als de C-klasse of de 3-reeks opbrengen. Daar horen precies om die reden dus ook absolute basismodellen bij, genre 316d, die in fleetverkoop onder de 30K EUR aangeboden kunnen worden. Niemand wordt daar wild van, maar ze zijn nodig om de ontwikkeling van het straffere spul te financieren. Alfa laat zijn rekeningen betalen door FCA, en moet in ruil daarvoor proberen om een paar honderdduizend auto's per jaar te verkopen aan een hogere marge dan wat FCA kan krijgen op een Fiat of een Dodge.
                      Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                      @erik219, valt wel mee denk ik, aangezien ze nu samenwerken met Chrysler ... dat platform kan in de toekomst evengoed dienen voor een Maserati, een maatje kleiner dan de Ghibli. Kan ook gebruikt worden bij Chrysler en Dodge. Vroeger zat Alfa met handen en voeten gebonden aan Fiat, terwijl Alfa een hoger segment moest aanvallen. Dat ze nu ineens met een 510pk V6 ten tonele komen maakt duidelijk dat Alfa kan shoppen in hogere regionen, achter RWD-platforms en high-end motoren die in de globale groep te vinden zijn. Alfa kan dus bij Fiat onderdelen sprokkelen voor de lower end... tot Ferarri/Maserati voor de 'hero' producten. Dat is voor het eerst dat ze in zo'n luxe-positie zitten.
                      Tja, hopelijk heb ik het mis want op zich is het wel gedurfd van Alfa Romeo, eerst de 4C en nu dit...

                      Ik ben eigenlijk benieuwd hoe lang de 3-reeksen / mercedes-C's nog RWD gaan blijven... ik vrees een beetje dat die binnen 10j ook FWD gaan worden, gezien de huidige trend... Automakers moeten nu eenmaal rendabel blijven... Weeral, ik HOOP van niet maar...

                      Edit: in't zwart toont het nog beter...

                      Comment






                      • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment




                        • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • De uitleg bij de aanwezigheid van Bocelli bij de presentatie: Bocelli wachtte vroeger thuis op de zingende motor van zijn vaders Alfa die zijn thuiskomst aankondigde...
                              Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

                              Comment


                              • Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door RedFive Bekijk Berichten
                                  En zo prijzen ze zich helemaal uit de markt, nog voor ze in de toonzaal staan.. Komaan: 35K als basisprijs.. Beetje opties en je zit zo aan 40.000 ?!
                                  Enkele verstokte AR fans zullen (misschien) happen..
                                  Je moet wel hun prijzensysteem een beetje snappen, dat gaat ongeveer als volgt:

                                  - QV 60.000 - niemand koopt dat
                                  - Catalogusprijs - 40 à 45.000 - niet kopen
                                  - Speciale series "sprint edizione" - 29.000
                                  - We hebben nog een stockwagen met alles er op en eraan - 26.000 VERKOCHT

                                  Comment


                                  • Het interieur ziet er wel enorm lekker uit, geeft zin om dat stuur vast te grijpen en te vertrekken.
                                    autofans.be

                                    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

                                    Comment


                                    • Wat zou hij zeggen moesten ze hem vragen wat hij van de auto vindt??
                                      .....
                                      Slechte lol??
                                      2008 Opel Corsa 1.7CDTI
                                      2009 Mazda 2 1.5 Sport

                                      Comment


                                      • Dat hij lekker klinkt zeker

                                        In het reclamefilmpje vanaf halverwege

                                        Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

                                        Comment


                                        • Photoshop van de sportwagon.







                                          Stelt u zich dit eens voor: de Giulia QV met een carrosserie die plaats biedt aan de hond, een set trackday-wielen, en de boodschappen van moeders de vrouw. We kunnen ons niet voorstellen dat Ome Serg deze variant níét aan zijn line-up wil toevoegen. In navolging van de 156 Sportwagon en de 159 Sportwagen is […]

                                          Comment

                                          Working...
                                          X