Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alfa Romeo Giulia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
    De Quadrofoglio staat voor 4x4 he.


    Bijgevoegde Bestanden

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Acemath Bekijk Berichten
      Sneller dan de duitse drie. Wat ben je daar nu mee? Wat maakt het nu uit of een wagen 285 of 300 rijdt? Hierover discussieren lijkt mij meer stoefen over uw e-peen. Ford zou het eens moeten proberen om een extreme versie van de Mondeo op de markt te brengen, en er dan 100K voor durven vragen. Het kot zou te klein zijn. Hell, een GT40 kostte tijdje terug 150K. Een corvette C7 kost nieuw 92K. Een mustang gepimpt door shelby tot en met zal ook rond die prijs hangen-> http://www.autoblog.nl/nieuws/shelby...r-weinig-77912.
      Ik zie alfa toch hoger dan een Ford of zo. En heb het niet enkel over de rauwe specs maar ook over de rondetijden (Zie de Nurburgring). En 100k? 79.000 vanaf, die 95.000 zal waarschijnlijk volledig full option zijn. ook vind ik het een mooie auto en ziet het interieur er ook héél strak uit en degelijk. Een C7 is dan ook een sportwagen, geen sedan hé. Maar idd een 'Vette is mooi geprijsd, altijd al geweest
      Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
      De Quadrofoglio staat voor 4x4 he.
      nee voor klavertje vier

      Last edited by CaliforniaDream; 16/09/2015, 16:15.
      Classic cars on demand

      www.facebook.com/CaliforniaDream.be
      www.californiadream.be

      - It's time to make your dream come true -

      Comment


      • Klavertje vier inderdaad...

        Ik blijf het verbazend vinden dat ze iedereen aftroeven met hun zescilinder. Kijkend naar de Duitsers is het wel of ze dit:serveimage.jpeg doen.
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

        Comment


        • In de lange Engelstalige tekst, gepost door Elio staat er "rear or four-wheel drive"
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

          Comment


          • De Guilia Quadrifoglio is RWD only net zoals de M3 , zijn meest directe concurrent.
            Andere 'gewone' Guilia's zullen ook leverbaar worden als 4X4. Ook weer zoals de meest directe concurrent ,de 'gewone' 3serie.

            Trouwens, ik begrijp niet waarom sommigen zich zo druk maken over het lanceringschema van de nieuwe Alfa.
            Dat ze het zo moeten doen bewijzen de commentaren hier. Als men Alfa Romeo vergelijkt met een banaal merk als Ford dan is er voor Alfa werk aan de winkel en dat weten ze daar maar al te goed. En dat doe je niet door de 'bread and butter' modellen eerst te promoten. Eerst moet de topper als gangmaker weer Alfa plaatsen waar het lang geleden sterk stond, als de BMW van het zuiden. En dat zijn ze nu aan het proberen.

            Die 'Alfa' is eigenlijk een Ferrari ontwikkeling, niet alleen de motor, gewoon alles wat rijden betreft en volgens mij gaat die ook 'Ferrari' goed rijden. Komt dat effectief naar voren in de tests dan zal Alfa snel staan waar het wil en niet meer vergeleken hoeven te worden met Ford.

            Een merk met zo een historie en rijk verleden moet dat kunnen.

            Comment


            • Dan klopt er ook iets niet in die tekst, want daar hebben ze het duidelijk over de keuzemogelijkheid tussen achter en 4-wiel aandrijving.
              En die tekst gaat enkel over de quadrifoglio, niet over de andere modellen.
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

              Comment


              • Je hebt gelijk!
                De AWD komt dan wss iets later , tesamen met de gewone modellen ?
                Maakt de wagen ook aantrekelijk voor het RS Quattro clienteel.

                Goh, is echt wel een knap machien. Me likey.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk Berichten
                  De Guilia Quadrifoglio is RWD only net zoals de M3 , zijn meest directe concurrent.
                  Andere 'gewone' Guilia's zullen ook leverbaar worden als 4X4. Ook weer zoals de meest directe concurrent ,de 'gewone' 3serie.

                  Trouwens, ik begrijp niet waarom sommigen zich zo druk maken over het lanceringschema van de nieuwe Alfa.
                  Dat ze het zo moeten doen bewijzen de commentaren hier. Als men Alfa Romeo vergelijkt met een banaal merk als Ford dan is er voor Alfa werk aan de winkel en dat weten ze daar maar al te goed. En dat doe je niet door de 'bread and butter' modellen eerst te promoten. Eerst moet de topper als gangmaker weer Alfa plaatsen waar het lang geleden sterk stond, als de BMW van het zuiden. En dat zijn ze nu aan het proberen.

                  Die 'Alfa' is eigenlijk een Ferrari ontwikkeling, niet alleen de motor, gewoon alles wat rijden betreft en volgens mij gaat die ook 'Ferrari' goed rijden. Komt dat effectief naar voren in de tests dan zal Alfa snel staan waar het wil en niet meer vergeleken hoeven te worden met Ford.

                  Een merk met zo een historie en rijk verleden moet dat kunnen.
                  Dat is inderdaad de strategie van Marchionne, die hij geheel in zijn persoonlijke stijl, geheim houdt door hem in alle openheid uit te leggen :-)

                  Hij heeft ooit gezegd dat de Alfa 159 een fout was. Iedereen, inclusief ikzelf als toenmalig bezitter van een Alfa 159, op zijn paard: "wat zegt die onverlaat in de slobbertrui nu weer voor gortige dingen?"

                  Blijkt dat hij bedoelde dat de strategische keuzes achter de 159 fout waren. Die auto is nl. in de markt geplaatst zoals een typische volumeconstructeur dat zou doen wanneer hij een iets hoger gesitueerde auto wil aanbieden: met de nadruk op de bread-and-butter versies (bij de lancering dus vooral de 1.9 JTDm) en met een eerder timide en gelimiteerde investering in de topversies (de onwaardige 3.2 afgeleid van een Holden-motor). Gevolg: de 159 is de geschiedenis ingegaan als een weliswaar zeer verdienstelijke gepimpte Fiat (ook al was hij dat niet, omdat hij op een exclusief platform stond), die nooit geconcurreerd heeft met de Duitse triade, maar wel met de andere semi-premium outsiders (Volvo, toen ook nog Saab) en met de D-segmenters van de volumeconstructeurs.

                  Marchionne probeert nu dus iets anders. Hij lanceert een auto die in alle opzichten is wat er zou gebeuren als Ferrari een vierdeurs uit het D-segment zou bouwen, met de bedoeling dat die halo car kopers lokt voor de meer normale versies (die qua vermogen wellicht niet zullen afdalen tot de 316d en consoorten, maar ter hoogte van de 318d of 320d zullen blijven hangen). Een soort zijdelingse aanval op de triade, dus.

                  Of deze strategie lukt, zal de toekomst moeten uitwijzen. De Duitse triade van opzij aanvallen heeft in ieder geval voor Maserati vrij goede resultaten opgeleverd. Het toeval wil dat Jaguar terzelfdertijd met de XE wel een frontale aanval inzet op de triade (alhoewel, ook Jaguar bouwt geen 316d-equivalent). We gaan de resultaten van die twee verschillende benaderingen dus zeer goed kunnen vergelijken de komende jaren.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                    Aha, dacht dat dat vroeger altijd zo was en dus nu ook.
                    Eens in mijn autoweeks van 15j geleden kijken

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten


                      Ook de Nurburgring tijden worden nog eens in de verf gezet (Weight 1530 Kg with Competition Package, top speed 307 km/h)

                      Bullshit, ze hebben geen bewijs....

                      About a month ago, the internet was set alight with a wholly unsubstantiated rumour that the new Alfa Giula QV had done a 7m49s laptime of the Nordschleife. I rolled my eyes and ignored it. But now…

                      Comment


                      • ze gaan nu ook geen nummers claimen dat niet waar zou zijn.


                        Dat zou pas enorm belachelijk zijn van hun kant uit en niet goed voor de commerce imo.

                        Op dit filmpje doen ze er met wat verkeer tussen al BTG 7min50 over ongeveer.
                        En dan gaat die Dale beweren dat ze dat niet halen, terwijl hij de filmer is in z'n seat

                        Ze laten bv al seconden liggen na de laatste bocht ( halen ze maar 160)
                        Ze laten seconden liggen in Hocheichen door de seat te willen laten passeren
                        verkeer


                        Last edited by kefkie; 17/09/2015, 11:53.
                        BMW X5 45e

                        Comment


                        • Dat ze dan met hun bewijs afkomen he Kevin, nu zijn het enkel woorden.
                          Last edited by Namaz; 17/09/2015, 13:47.

                          Comment


                          • Ik geloof wel dat die Alfa rapper is dan bijvoorbeeld een M4, zeker op een lang en snel circuit als de NS.
                            Tov een M4 heeft 'ie:
                            - meer vermogen & koppel
                            - meer vermogen/kg
                            - actieve aero
                            - vlakke bodemplaat
                            - echte diffusor

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                              Dat ze dan met hun bewijs afkomen he Kevin, nu zijn het enkel woorden.

                              Tuurlijk das waar.

                              Maar in bovenstaand filmpje zie je wel dat ze er niet ver vanaf zullen zitten.

                              Zeker zonder verkeer.
                              BMW X5 45e

                              Comment


                              • Mss wel, en des te beter voor Alfa als het echt zo is.
                                Zegt ook wel genoeg over de Cupra

                                Comment












                                • Comment












                                  • Comment


                                    • Hoeveel cc heeft die nu eigenlijk. Ik lees 2.9L en elders 3.0L maar wordt blijkbaar nergens gespecificeerd.
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                      Comment


                                      • Volgens de website van Alfa Romeo is het een 2.9.

                                        Comment


                                        • Hij zou afgeleid zijn van een Ferrari V8 met 2 cilinders minder, ik gok op het blok uit de California (3855 cc delen door 8 en maal 6 geeft 2891 cc).
                                          Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

                                          Comment

                                          Working...
                                          X