Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alfa Romeo Giulia

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door fuxhound Bekijk Berichten
    Volgens de website van Alfa Romeo is het een 2.9.
    http://www.alfaromeo.com/models/giulia/powertrain
    Ja die hadden we ook al. In de press spreken sommige dan over 3.0L V6

Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
    Hij zou afgeleid zijn van een Ferrari V8 met 2 cilinders minder, ik gok op het blok uit de California (3855 cc delen door 8 en maal 6 geeft 2891 cc).
    Mmmm, dat zou wel eens goed kunnen natuurlijk. Straf dat dit nog nergens gemeld staat.
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Lijkt me nog een leuke challenge,

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 510 pk/600Nm vs Cadillac ATS-V. 470 pk/603Nm Laatste heeft wel zijn gewicht niet mee maar wel meer long inhoud.
      Hebben beiden 3,9 op hun "palmares" staan.
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Ik heb 0,0 technische kennis.
        Welk voordeel of effect heeft een grotere longinhoud vergeleken met de meerdere pk's van de Alfa?

Comment

• Loopcultuur, motorkarakter...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
            In de press spreken sommige dan over 3.0L V6

Waarschijnlijk in de veronderstelling dat het de Pentastar V6 is uit de Ghibli...
            Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fuxhound Bekijk Berichten
              Ik heb 0,0 technische kennis.
              Welk voordeel of effect heeft een grotere longinhoud vergeleken met de meerdere pk's van de Alfa?
              Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
              Loopcultuur, motorkarakter...
              Ik veronderstel (buiten wat Matini R. schreef) ook souplese en uithouding van voordelen geeft.
              Als de 0 > 100 tijden correct zijn zou dit kunnen verklaren waarom de Amerikaan even snel is als de Italiaan. Gezien hun (redelijk verschil) van gewicht to power ratio, lijkt mij het grotere luchtinhoud de reden te zijn van zijn (gelijke) prestatie t.o.v. een Giulia.
              Ik kan ook mis zijn hoor want zo technisch ben ik helemaal niet maar denk maar wat hard op hé. (en ook een beetje om de ATS-V te promoten natuurlijk ), want hier wordt weinig over geschreven maar lijkt mij een aardige ontdekking.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
                Waarschijnlijk in de veronderstelling dat het de Pentastar V6 is uit de Ghibli...
                Tja, vreemde denkpistes allemaal. Ik blijf het bizar vinden dat die inhoud nog steeds niet gekend is voor het grote publiek. Soit, niets om over wakker te liggen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
                  Hij zou afgeleid zijn van een Ferrari V8 met 2 cilinders minder, ik gok op het blok uit de California (3855 cc delen door 8 en maal 6 geeft 2891 cc).
                  Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
                  Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                  Tja, vreemde denkpistes allemaal. Ik blijf het bizar vinden dat die inhoud nog steeds niet gekend is voor het grote publiek. Soit, niets om over wakker te liggen.
                  Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                  Ja die hadden we ook al. In de press spreken sommige dan over 3.0L V6

Mmmm, dat zou wel eens goed kunnen natuurlijk. Straf dat dit nog nergens gemeld staat.
                  Nee, het is een afgeleide van de nieuwe V8 van de 488, met dezelfde inhoud per cilinder, dus 488 x 6 = 2.928. Staat zo in Quattroruote (interview met Krief, de projectleider).

Comment

• er zijn tal van artikels waarin het wordt gezegd dat het een ferrari derivaat is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
                      Nee, het is een afgeleide van de nieuwe V8 van de 488, met dezelfde inhoud per cilinder, dus 488 x 6 = 2.928. Staat zo in Quattroruote (interview met Krief, de projectleider).
                      Dank voor de info.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        er zijn tal van artikels waarin het wordt gezegd dat het een ferrari derivaat is
                        Ja dat was al lang geen geheim meer hé.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                          Hoeveel cc heeft die nu eigenlijk. Ik lees 2.9L en elders 3.0L maar wordt blijkbaar nergens gespecificeerd.
                          Is ie eigenlijk officieel voorgesteld? Ik bedoel met prijs en alles. Dan zullen we pas weten of het een 2.9L of een 3.0L is....

Comment

• Ja, sinds de IAA Frankfurt is alles bekend, inclusief prijs. Alleen van de Quadrifoglio dan wel. Het is een 2.9l zoals ook op de site van Alfa Romeo staat: http://www.alfaromeo.com/models/giulia/powertrain

Comment

• Donderdag ga ik deze en vele andere aanschouwen in frankfurt. Ben benieuwd hoe ik er dan tegenover sta want weet nog altijd niet goed wat ik van het exterieur moet vinden.

Comment

• Alfa Romeo Giulia

Er staan er zeker 5! De mooiste was een donkerblauwe. Ik heb eens even plaatsgenomen in het interieur (dat moet je lief vragen aan één van de hostessen, want ze waren allemaal gesloten), en het interieur is bijzonder knap gestyled.
                                Nu zijn ze allemaal manueel, maar begin volgend jaar zou er ook een automaat komen.

Opvallend was dat de neus, met dat kleine carbon lipje, zeer laag tegen de grond hangt. Dat gaat geen lang leven beschoren zijn.

Last edited by BMWMB; 19/09/2015, 21:02.
                                OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Amai toen wij daar vandaag waren was het een overrompeling aan de stand...bij jou viel dat precies nogal mee
                                  Want je kan nooit teveel auto's hebben....

Comment

• Gisteren was het behoorlijk rustig op het salon. De merken Mercedes en Audi hadden wel veel kijklustigen, maar nooit werd het overdreven druk. Ik heb in alle auto's kunnen zitten die ik wilde, zonder lang moeten te wachten. Bij Alfa was het bijna sluitingstijd, en was de drukte compleet weg. Het was zalig gisteren.
                                    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Hoe valt het salon mee in zijn totaliteit? Eerste keer dat ik richting daar trek dus weet niet goed wat ik moet verwachten. Is het dubbel zo groot als Brussel, vierdubbel?? Misschien rare vraag maar heb maar 1 dagje en wil er het maximum uithalen. Vertrek wel woensdagmiddag om een overnachting te doen en ineens donderdagmorgen er te staan. Ik las trouwens van die lage emmissiezone in frankfurt, heb een hotelletje vlak buiten de rand genomen. Is die rebstockparking duidelijk aangegeven als je geen groene sticker hebt?
                                      Sorry voor offtopic gezwam.

Comment

• Rebstock is geen probleem zonder sticker en staat duidelijk aangegeven zodra in de buurt van de Messe komt.
                                        Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                        Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                        If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                                          Rebstock is geen probleem zonder sticker en staat duidelijk aangegeven zodra in de buurt van de Messe komt.
                                          Ok thanx

Comment

Working...
                                          X