Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alfa Romeo Giulia

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
    Slecht vergelijk vind ik. Giulia mag je met een 4-reeks vergelijken.

Send from somewhere, used Tapatalk.
    Waarom? Op basis van afwerking? Beetje gebrek aan kennis van mijn kant, maar ik dacht dat 3 of 4 reeks dezelfde afwerking had, of vergis ik mij...?
    Op basis van carrosserievorm (klassieke 4-deurs berline) is een Giulia toch gewoon een 3-reeks concurrent, niet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
      Waarom? Op basis van afwerking? Beetje gebrek aan kennis van mijn kant, maar ik dacht dat 3 of 4 reeks dezelfde afwerking had, of vergis ik mij...?
      Op basis van carrosserievorm (klassieke 4-deurs berline) is een Giulia toch gewoon een 3-reeks concurrent, niet?
      Grote. Drie reeks zal toch een stuk kleiner zijn, althans zo komt ie toch over.

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Grote. Drie reeks zal toch een stuk kleiner zijn, althans zo komt ie toch over.

De grootte van een 4 GC valt tegen, hoor. Al eens geprobeerd er achteraan in te gaan zitten? Heel mooie auto, imho, maar een gewone 3 reeks berline is voor achterpassagiers praktischer, denk ik. En die Giulia leek me nu toch niet echt groter dan een 3. Just my thoughts, of course

Comment

• Behalve de prijs was ik toch aangenaam verrast van de Giulia.
          Vormen en gebruikte materialen kunnen me wel bekoren.
          Enkel de ruimte achteraan is om te huilen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
            Behalve de prijs was ik toch aangenaam verrast van de Giulia.
            Heb er vanachter niet in gezeten, enkel vooraan. Maar op het zicht zag dat er inderdaad niet groter uit dan de gemiddelde concurrent in dat segment.
            Design is idd perfect OK

Comment

• Ik heb er ook in Brussel ingezeten en ik moet zeggen dat ik qua gebruikte materialen toch ook aangenaam verrast was. Geen materiaal à la 5-serie, maar zo voor een pre-productiemodel vond ik hem niet onderdoen voor de 3 op vlak van afwerking en materiaal.
              Qua grootte had ik de indruk dat hij toch net een slagje groter was dan de 3.
              Prijs, tjah... het is natuurlijk het topmodel. De blauwe kwam op 86.000 EUR dacht ik. Een beetje geconfigureerde M3 gaat toch ook vlotjes over dat bedrag.
              Ik denk dat we moeten wachten tot hij (eindelijk) in de prijslijsten staat om te oordelen.
              Persoonlijk denk ik dat deze auto echt wel nog kan verrassen (op voorwaarde dat er na Genève dan niet te lang meer getreuzeld word!)

Comment

Slecht vergelijk vind ik. Giulia mag je met een 4-reeks vergelijken.
                Je mag gerust een M3/M4 vergelijken met de Alfa Giulia QV... Alfa steekt echt niet onder stoelen of banken dat dat de target was voor de QV.
                (een M3 is exact even lang en breed als de M4 trouwens)

M4
                4m67 lang
                1m87 breed
                2m81 wielbasis

Alfa Giulia QV
                4m63 lang
                1m87 breed
                2m82 wielbasis

Exact even breed.
                De wielbasis hebben ze goed afgekeken.
                En in de lengte is de Alfa zelfs een paar centimeter korter!

Die gaat @90.000 euro geen grote verkoopcijfers halen, dat is evident.
                Maar ik zou het niet onderschatten, je koopt dit soort auto niet voor de afwerking alleen.
                De "normale" Giulia zal wel een pak goedkoper zijn dan de QV.

Comment

• Normale Giulia's komen toch alleen als Diesels. ??
                  Of komt er ook nog een 1750i TB Benzine motor. ??

Comment

• De normale komen er inderdaad als 2.2 JTDM diesels, maar ook als 2.0 Benzine met een 3-tal vermogensafgiften dacht ik (200, 250 en 280 PK?).
                    Dit is ook een compleet nieuw ontworpen motor.
                    Hoedanook, niets hiervan is tot nog toe officieel bevestigd. Om definitieve specs te weten zal het Genève afwachten worden.

Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
                    Normale Giulia's komen toch alleen als Diesels. ??
                    Of komt er ook nog een 1750i TB Benzine motor. ??
                    Last edited by ; 23/01/2016, 16:33.

Comment

• Met dunkt dat er, misschien niet vanaf het begin, ook nog een 1.6 JTDM met 120 pk komt, en een 1.4 Multiair met 136/140 of 163/170 pk komt.

Alle concurrenten in dat segment zijn te krijgen met motoren rond die vermogens.

Het zou zéér stom zijn om geen 1.6 diesel aan te bieden met het oog op de leasingmarkt.
                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Als Alfa Romeo overstapt op een nieuw 2.0ltr motorblok dan kan de 1750i TB mooi in Fiat's gebruikt worden.

Comment

• In de 500X Abarth dan? Een eventuele Tipo Abarth?

Voor de 500 Abarth lijkt me dat overkill...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                            Je mag gerust een M3/M4 vergelijken met de Alfa Giulia QV... Alfa steekt echt niet onder stoelen of banken dat dat de target was voor de QV.
                            (een M3 is exact even lang en breed als de M4 trouwens)

M4
                            4m67 lang
                            1m87 breed
                            2m81 wielbasis

Alfa Giulia QV
                            4m63 lang
                            1m87 breed
                            2m82 wielbasis

Exact even breed.
                            De wielbasis hebben ze goed afgekeken.
                            En in de lengte is de Alfa zelfs een paar centimeter korter!

Die gaat @90.000 euro geen grote verkoopcijfers halen, dat is evident.
                            Maar ik zou het niet onderschatten, je koopt dit soort auto niet voor de afwerking alleen.
                            De "normale" Giulia zal wel een pak goedkoper zijn dan de QV.
                            Ja, ik was het ondertussen ook even gaan opsnorren, of hoe je je kan verkijken op een model.
                            Giulia is inderdaad nog net wat korter als je hem vergelijkt met een M4. Een gewone 3-reeks berline is toch ook al 4m633 lang. Sta ik van te kijken. Ik dacht dat deze kleiner waren.
                            Het heeft er inderdaad alle schijn van weg dat ie de naaste concurrent van een M3 moet gaan worden. Hun vanaf prijzen verschillen wel geteld € 2700 in het voordeel van een Giulia QV en heeft ook nog 80pk meer en een licht betere uitstoot.
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                              In de 500X Abarth dan? Een eventuele Tipo Abarth?

Voor de 500 Abarth lijkt me dat overkill...
                              Als de geruchten kloppen, dan wordt de volgende 500 op de B-Wide bodemplaat gebouwd en dus weer een stuk groter.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                                Behalve de prijs was ik toch aangenaam verrast van de Giulia.
                                Voor twee mensen vind ik hem toch ruim genoeg hoor...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
                                  Als de geruchten kloppen, dan wordt de volgende 500 op de B-Wide bodemplaat gebouwd en dus weer een stuk groter.
                                  Voor wanneer zou die zijn?

Comment

Voor twee mensen vind ik hem toch ruim genoeg hoor...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alessio Bekijk Berichten
                                      Ik heb er ook in Brussel ingezeten en ik moet zeggen dat ik qua gebruikte materialen toch ook aangenaam verrast was. Geen materiaal à la 5-serie, maar zo voor een pre-productiemodel vond ik hem niet onderdoen voor de 3 op vlak van afwerking en materiaal.
                                      Qua grootte had ik de indruk dat hij toch net een slagje groter was dan de 3.
                                      Prijs, tjah... het is natuurlijk het topmodel. De blauwe kwam op 86.000 EUR dacht ik. Een beetje geconfigureerde M3 gaat toch ook vlotjes over dat bedrag.
                                      Ik denk dat we moeten wachten tot hij (eindelijk) in de prijslijsten staat om te oordelen.
                                      Persoonlijk denk ik dat deze auto echt wel nog kan verrassen (op voorwaarde dat er na Genève dan niet te lang meer getreuzeld word!)
                                      Ik heb de prijslijst hier van een QV MT/RWD maar nog niets te bespeuren over andere versies of uitvoeringen.
                                      Net voor Genève zal er wat openbaar gemaakt worden, al de rest is voor direct na dat salon. De eerste "gewone" modellen worden eind mei, begin juni in de showroom verwacht aldus 2 verschillende verkopers.
                                      Een test-Giulia QV zal ook maar eerst voor juni/juli worden en dan ook maar uitsluitend met manu.

Comment

Ik heb de prijslijst hier van een QV MT/RWD maar nog niets te bespeuren over andere versies of uitvoeringen.
                                        Net voor Genève zal er wat openbaar gemaakt worden, al de rest is voor direct na dat salon. De eerste "gewone" modellen worden eind mei, begin juni in de showroom verwacht aldus 2 verschillende verkopers.
                                        Een test-Giulia QV zal ook maar eerst voor juni/juli worden en dan ook maar uitsluitend met manu.
                                        Dat is ook wat mij verteld werd. Het is te hopen dat ze zich effectief aan die timing kunnen houden dan...
                                        Prijslijst met opties en dergelijke ook al? Ik dacht dat die nog niet beschikbaar was!

Comment

• Alfa Romeo Giulia

Met opties inderdaad...

Uiteraard nog enkel voor een Quadrifoglio versie

- € 76000 MT / RWD (automaat komt met AWD en zou een slordige € 84000 moeten gaan kosten)
                                          - Harman Cardon Pack € 1270
                                          - convenience pack light (keyless entry + verlichte deurgrepen) € 510
                                          - convenience pack full (keyless entry + verlichte deurgrepen + opbergruimte in dashboard bestuurszijde? €510 (vanaf 04/16)
                                          - Power seats pack (bestuurder & passagierszetel regelbaar in 8 richtingen + verwarmd stuurwiel + verwarmde voorzetels) € 1250
                                          - volumetric alarm € 485
                                          - kleuren: Rosso Alfa € 0,00
                                          Metaalkleuren € 905
                                          Rosso competizione € 2500
                                          Bianco Trofeo € 2500
                                          - donker getinte achterruiten € 400
                                          - carbon ceramische remschijven € 7450
                                          - Sparco zetels in koolstofvezel € 3500
                                          - zwarte, rode & gele Brembo klauwen € 210
                                          - 19" standaard velgen zien er prachtig uit.
                                          - 19" andere tegen meerprijs (klaver 5 bvb)
                                          - adaptieve CC € 0,00 (enkel in combi met automaat)

;-)

Last edited by Metaxa; 23/01/2016, 19:17.

Comment

Working...
                                          X