Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Alfa Romeo Giulia
Collapse
X
-
Vanaf 11u is de presentatie hier te volgen: http://www.alvolante.it/news/ginevra...diretta-345486Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt
Comment
-
OFFICIEEL: Alfa Romeo Giulia, de normale versies
maart 1, 2016 - Alfa Romeo, Highlights - Tagged: Alfa Romeo, Giulia, Super - no comments
Wat duurde het wachten toch lang. Niet alleen geteld in dagen maar ook qua gevoel, omdat we zo benieuwd waren. Nu is het moment dan echt daar en is de ‘normale’ versie van de nieuwe Alfa Romeo Giulia eindelijk onthuld.
In Genève staan vier Giulia’s: drie Giulia Supers (ja, de Super is ook terug!), met een 150 en 180 pk sterke 2.2 diesel en een 200 pk sterke 2.0 benzinemotor. De vierde is de inmiddels bekende Quadrifoglio (dus niet QV!).
Zelden werd er zo met smart op een auto gewacht als de Alfa Romeo Giulia in de versie die we vaker op de weg zullen gaan tegenkomen. Eindelijk is het moment daar en zijn de eerste reacties die we her en der tegenkomen (zoals op onze Facebook-pagina) meer dan lovend. De eenvoud van de carrosserie wordt geroemd en het lijkt er op dat Alfa Romeo op een subtiele wijze een wereld van verschil heeft weten te creëren tussen de Quadrifoglio en deze gangbare Giulia’s.
Vanaf 15 april is de nieuweling te bestellen in Nederland, prijzen volgen uiteraard zo spoedig mogelijk! De Giulia is straks leverbaar als standaard Giulia of als Super, de naam van weleer die dus weer nieuw leven in is geblazen. De Giulia Super heeft een lederen interieur van hoge kwaliteit, samen met een houten interieur pakket. 18? wielen zijn standaard, evenals een 8,8? Connect 3D Navigatie infotainment systeem. Aluminium schakelflippers aan het stuur zijn standaard als gekozen wordt voor de 8-traps automaat in plaats van de handgeschakelde zesbak.
(Corsa Italia Magazine)Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt
Comment
-
Blijkbaar komt er ook een eco-versie met 99gr Co2Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Doeme, net te laat he, van 't weekend mijne F36 430i Gran Coupé besteld...Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Prachtige versie trouwens hierboven in het Blu Montecarlo en het beige/hout interieur.
Zó mogen ze hem gelijk voor de deur komen zetten.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Alle Nederlandse informatie
Lang moesten we het stellen met de o zo begeerlijke, maar onbereikbare Quadrifoglio. Maar nu weten we hoe de Alfa Romeo Giulia eruitziet zonder alle spierballen, uitlaatpijpen en monsterwielen. En nog belangrijker: we hebben alle specificaties.
Zojuist is in Genève het doek getrokken van de Alfa Romeo Giulia voor de gewone man. Sinds de onthulling van de topversie, en vervolgens het uitblijven van de Giulia voor de gewone man, heeft Alfa Romeo heel wat hoon en kritiek over zich heen gekregen. Vandaag bewijst het merk dat van uitstel niet altijd afstel komt.
Het rood-wit-blauw-titanium kwartet op de stand vertegenwoordigt drie van de vier beschikbare motoriseringen. Behalve de Quadrifoglio is er een nieuwe tweeliter MultiAir- benzinemotor met directe inspuiting, goed voor 200 pk en 330 Nm. Deze krachtbron wordt standaard geleverd met een eveneens nieuwe Q-Tronic-achttrapsautomaat.
Dan is er ook een nieuwe 2.2 JTD, Alfa's eerste volledig uit aluminium opgetrokken dieselblok. Het wordt leverbaar met 150 pk/380 Nm en 180 pk/450 Nm. Deze motoren kunnen met een handgeschakelde zesbak of de Q-Tronic worden geleverd. De 180 pk-versie komt er ook als ECO-versie, die onder de 100 gram CO2 per kilometer moet gaan zitten. Mocht je die nog dit jaar op kenteken krijgen, dan kun je nog net het 21%-tarief meepikken.
En dan het klapstuk, waarmee het Giulia-avontuur begon. De Quadrifoglio heeft een 2,9-liter V6 biturbo met 510 pk en 600 Nm. Daarmee knalt hij in 3,9 seconden van 0 naar 100 en bereikt hij een top van 307 km/h, waarmee hij beoogd concurrent BMW M5 - op papier tenminste - een Italiaans poepje kan laten ruiken. Ondanks die bloedstollende cijfers belooft Alfa een alleszins acceptabel verbruik, onder meer door toepassing van cilinderuitschakeling. Met handgeschakelde transmissie stoot de V6 198 gram CO2 per kilometer uit.
(Autoweek.nl)Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt
Comment
-
Zou die Quadrifoglio er enkel in MT komen?
Op de bestaande prijslijst althans geen Q-tronic te bespeuren.
Zou er een naamsruil zijn toegepast tussen Alfa & Audi?
Audi had Q2 nodig en Alfa Q-tronic ipv S-tronic?...
(denk maar wat hardop).
Send from somewhere, used Tapatalk.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
Als nu de algemene en interieurkwaliteit mee volgt, dan is er weer een leuk alternatief bij op de markt tegenover de Duitse 3.
Comment
-
Persbericht (http://www.alfaromeopress.nl/press/article/524)
Elke versie van de nieuwe Alfa Romeo Giulia heeft de elementen die van Alfa Romeo een van 's werelds meest begeerde merken maakt: onderscheidend Italiaans design, state-of-the-art innovatieve motoren, optimale gewichtsverdeling, unieke technische oplossingen en de best mogelijke verhouding tussen gewicht en vermogen. Een van de kenmerkende bijzonderheden is dus een perfecte 50:50 gewichtsverdeling voor en achter. Dit is fundamenteel voor het typerende Alfa Romeo-rijplezier en wordt bereikt door de lay-out van de auto te perfectioneren en de zwaardere elementen zo centraal mogelijk te positioneren. Behalve de gewichtsverdeling is - voor een optimale wegligging - de wielophanging essentieel. Achter is gekozen voor een multilink-oplossing met zelfcorrigerende sporing (patent Alfa Romeo), waardoor topprestaties, rijplezier en comfort zijn gegarandeerd. Voor is een nieuwe double wishbone wielophanging ontwikkeld, om een snelle, accurate besturing te garanderen.
Ultralichte materialen
Alfa Romeo gebruikt ultralichte materialen, zoals koolstofvezel voor de aandrijfas van de motor naar het achterdifferentieel of aluminium voor de motor en de wielophanging (inclusief de frames voor en achter). De dwarsbalk achter is gemaakt van aluminiumcomposiet en kunststof. Dat levert bij de versie met de 2,2-liter dieselmotor met 180 pk een drooggewicht op 1.374 kg. Ondanks de aandacht voor een zo laag mogelijk gewicht blinkt de Giulia uit door extreme stijfheid voor perfecte handling en comfort, ook onder de zwaarste omstandigheden.
In de Giulia Quadrifoglio zijn ook talrijke delen van de body van lichtgewicht materiaal gemaakt. Motorkap, dak, frontsplitter en body inserts zijn bijvoorbeeld gemaakt van koolstofvezel. De deuren en de spatborden zijn van aluminium. Ook het remsysteem is zeer licht van gewicht dankzij de toepassing van aluminium elementen en koolstof-keramische remschijven (optioneel). De stoelen hebben een inwendige structuur van koolstofvezel (optioneel). Alles bij elkaar komt het drooggewicht uit op 1.524 kg en dat levert een perfecte verhouding tussen gewicht en vermogen van minder dan 3 staat tot 1.
Innovatieve, state-of-the-art motoren voor Giulia
Innovatieve, state-of-the-art motoren zijn een ander kenmerk van een echte Alfa Romeo. Daarom is voor de Quadrifoglio-versie gekozen voor een unieke motor op het gebied van technologie en prestaties, die dient als nieuwe benchmark voor Alfa Romeo. In navolging van de zescilinder 2,9-liter V6 turbo benzinemotor profiteren ook alle andere nieuwe motoren binnen de FCA Group van deze technologische kennis en ervaring. Alle krachtbronnen worden geproduceerd in Italië in de fabriek in Termoli (benzinemotoren) en Pratola Serra (diesels).
2,0-liter TBi benzinemotor
Deze nieuwe viercilindermotor is volledig van aluminium. Bijzonder aan deze krachtbron is de MultiAir elektro-hydraulische klepbediening, inclusief de "2-in-1"-turbolading en de directe brandstofinjectie met 200 bar inspuitdruk. Het zorgt voor een snelle gasrespons en een efficiënt brandstofverbruik. Het maximumvermogen van 200 pk wordt geleverd bij 5.000 toeren en het maximumkoppel van 330 Nm bij 1.750 toeren. De motor is gekoppeld aan de nieuwe automatische achttraps Q-Tronic-transmissie.
2,2-liter JTDm dieselmotor
Een compleet nieuwe viercilinderkrachtbron en de eerste volledig van aluminium gemaakte diesel in de historie van Alfa Romeo. Deze krachtbron is voorzien van de jongste generatie van de MultiJet II-brandstofinjectie met Injection Rate Shaping (IRS) en een systeemdruk van 2.000 bar. De turbo met elektrisch variabele turbinegeometrie reageert supersnel dankzij de lagering met "Ball Bearing"-technologie. Dit draagt ook bij aan de efficiency. Een balansas reduceert trillingen en resonanties en draagt bij aan comfort en rijplezier. De turbodiesel is er in twee vermogensversies: 180 pk bij 3.750 toeren (maximumkoppel van 450 Nm bij 1.750 toeren) - met een CO2-uitstoot van minder dan 100 g/km in de ECO-versie - en 150 pk bij 4.000 toeren (380 Nm koppel bij 1.500 toeren). Beide zijn leverbaar met de achttraps Q-Tronic-automaat en de handgeschakelde zesversnellingsbak. De Giulia 2.2 JTDm met 180 pk in combinatie met de automatische transmissie kwalificeert zich in Nederland voor 21% bijtelling.
375 kW (510 pk) 2,9-liter V6 BiTurbo benzinemotor
Een unieke krachtbron exclusief voor de uitvoering Quadrifoglio, die ontworpen is volgens de nieuwste maatstaven, geïnspireerd door Ferrari-technologie en technische kennis. De zescilinder BiTurbo is volledig van aluminium om het gewicht op de voorwielen zo laag mogelijk te houden. Behalve een hoog vermogen biedt de krachtbron ook een toonaangevende trekkracht van 600 Nm. Dat levert een geweldig snelle acceleratie van 0 naar 100 km/h op van slechts 3,9 seconden. De topsnelheid bedraagt 307 km/h. Deze nieuwe krachtbron is ook een van de beste in zijn klasse qua lage CO2-emissie (198 g/km met handgeschakelde zesversnellingsbak). Het brandstofverbruik komt eveneens verrassend gunstig uit dankzij CEM (Cylinders' Efficient Management, elektronische cilinderuitschakeling).
Torque Vectoring (alleen op de Giulia Quadrifoglio)
Met een dubbele koppeling regelt en verdeelt de Torque Vectoring-technologie de aandrijfkracht tussen de achterwielen. Dat levert een optimale krachtsoverdracht naar het wegdek vooral bij omstandigheden met minder grip. Het zorgt voor meer veiligheid en fun, zonder dat een regulier stabiliteitscontrolesysteem hinderlijk ingrijpt.
Integrated Brake System (IBS)
De Giulia is tevens voorzien van een innovatief elektromechanisch systeem dat de stabiliteitscontrole en het traditionele servo-remsysteem combineert. Dat scheelt gewicht en vermindert trillingen in het rempedaal. Ook is de remrespons veel directer, wat resulteert in een zeer korte remweg: 38,5 meter van 100 km/h naar stilstand. En zelfs minder dan 32 meter voor de Giulia Quadrifoglio met koolstof-keramische remschijven.
Autonomous Emergency Braking (AEB) met voetgangersdetectie
Dit systeem remt automatisch om een aanrijding te voorkomen. Met behulp van radarsensoren en een camera detecteert het systeem remmende of stilstaande voorliggers en andere obstakels (inclusief overstekende voetgangers). Remt de bestuurder niet op tijd, dan wordt hij gewaarschuwd met een geluidssignaal. Volgt dan nog geen reactie, dan remt het systeem automatisch.
Active Aero Splitter, Alfa DNA en DNA Pro (alleen op Giulia Quadrifoglio)
De excellente Cw-waarde van 0,32, de perfecte verdeling van neerwaartse krachten en meer downforce bij hogere snelheden, zijn bij de Quadrifoglio-versie mede te danken aan de Active Aero Splitter aan de voorkant.
Een Alfa DNA-selector maakt keuze uit diverse rijmodi mogelijk: Dynamic, Natural, Advanced Efficiency (efficiencymodus voor het eerst op een Alfa Romeo) en Race (alleen Giulia Quadrifoglio).
Chassis Domain Control (alleen op Giulia Quadrifoglio)
Samen met Magneti Marelli is de Chassis Domain Control-technologie (CDC) ontwikkeld. Het is het brein van alle onboard elektronica. CDC regelt diverse systemen, zoals de DNA Pro selector, de Torque Vectoring, de Active Aero Splitter, de actieve wielophanging en de stabiliteitscontrole ESC. CDC past het rijkarakter continu aan aan de omstandigheden met gebruik van de DNA Pro-mappings en sensoren die data leveren over acceleratie en de rotatiesnelheid van de wielen. Het 'brein' informeert vervolgens de elektronische systemen in een vroeg stadium, voordat kritische situaties kunnen ontstaan.
Exclusieve wielophanging
De double wishbone-voorwielophanging is ontwikkeld voor perfect wegcontact, maximale controle en directe stuurreacties. De wielvlucht blijft in bochten constant voor een perfect contact tussen band en wegdek ook bij hoge snelheid in bochten. Daardoor stuurt de Alfa Romeo Giulia met gevoel, natuurlijk en instinctief, mede dankzij de directe overbrengingsverhouding tussen stuurwiel en voorwielen (11,. De gepatenteerde multilink-achterwielophanging verzekert de rijder van topprestaties, rijplezier en comfort.
8,8" Connect 3D Nav
Het 8,8" Connect 3D Nav-systeem, eveneens ontwikkeld samen met Magneti Marelli, biedt diverse geavanceerde features en functies zoals de nieuwste HMI (human-machine interface). Bediening is mogelijk via de Rotary Pad en de touchscreen met hoge resolutie in het dashboard. Connect 3D Nav is uitgerust met stemherkenning en biedt connectiviteit met smartphones en tablets, zowel met Apple iOS- als Android-besturingssystemen. Andere functies zijn Bluetooth, DAB-radio-ontvangst, navigatie met 3D-kaarten en kaartupdates via TomTom. Het systeem biedt ook informatie over rijstijl en de gekozen rijmodus van de Alfa DNA Pro-selector. Alle belangrijke bedieningsfuncties, inclusief de startknop, zijn te vinden op het stuurwiel.
Dashboard
Afhankelijk van het uitrustingsniveau kijkt de bestuurder uit op een instrumentarium met een 3,5- of 7-inch kleurendisplay, dat informatie weergeeft over de auto. De weergave is afhankelijk van de gekozen DNA-modus en biedt informatie variërend van G-krachten in bochten, brandstofverbruik en schakelindicatie.
Sound Theatre by Harman Kardon
Het geavanceerde Sound Theatre by Harman Kardon is specifiek ontwikkeld voor de Giulia. Het biedt een rijk geluid dankzij een 900 watt twaalfkanaals Class D-versterker. Die stuurt veertien speakers aan via Logic 7®-technologie om een 5,1 surround-effect te krijgen.
Verlichtingsunits vóór en achter: technologie in stijlvolle verpakking
Ook weer samen met Magneti Marelli heeft Alfa Romeo de koplampen en achterlichtunits ontwikkeld. Het design heeft een herkenbare lichtsignatuur. De koplampunits zijn er in drie versies: met halogeen en met de nieuwste generatie xenonverlichting met een 25- of nog krachtigere 35-wattmodule. Die laatste biedt tot zo'n 200 procent meer lichtcapaciteit dan halogeen. Ook is bij deze krachtige xenonversie AFS (Adaptive Front-lighting System) standaard, met bochtenverlichting. Voor de achterlichten, de dagrijverlichting en de richtingaanwijzers wordt gebruikgemaakt van ledlampen.
Uitvoeringen en uitrusting
Giulia
In de basisuitvoering is de Giulia standaard voorzien van lichtmetalen 16-inchwielen, mistlampen, een verchroomd uitlaatuiteinde, stoffen bekleding, zesvoudig verstelbare stoelen en een met leder bekleed stuurwiel met geïntegreerde startknop. De veiligheidsuitrusting omvat Forward Collision Warning, IBS (Integrated Braking System) en Lane Departure Warning. Verder zijn er nog gescheiden regelbare climate control, cruisecontrol, elektrische parkeerrem, regen- en lichtsensoren, Alfa Connect-systeem met 6,5-inch touchscreen en de nieuwe Alfa DNA-selector.
De Giulia is leverbaar met de 2,0-liter TBi-motor en de 2,2-liter JTDm-dieselmotor in beide vermogensvarianten.
Super
Uitvoeringsniveau Super biedt bovenop de standaarduitrusting onder meer lichtmetalen 17-inchwielen, een dubbele uitlaatuit en bekleding in de combinatie leder en stof. De Giulia Super is eveneens verkrijgbaar met de benzinemotor en beide diesels.
Quadrifoglio
De exclusieve Giulia Quadrifoglio is de compleetste en sportiefste uitvoering en louter met de krachtige 2,9-liter V6 BiTurbo benzinemotor leverbaar. Het uiterlijk oogt agressief dankzij de speciale luchtinlaten in het front en in de motorkap, de sportbumpers en 35-watt bi-xenonkoplampunits met AFS. Andere opvallende zaken zijn het Active Aero Splitter-systeem, optionele koolstof-keramische remschijven, de Alfa DNA Pro-selector met Race-modus en Torque Vectoring-technologie. Het Connect 3D Nav-systeem met 8,8-inch touchscreen en de ultralichte stoelen met koolstofvezel frames zijn eveneens beschikbaar.
Personalisatie-pakketten
Bovenop het uitrustingsniveau Super is nog te kiezen uit de pakketten Lusso en Sport. Lusso biedt onder meer 35-watt bi-xenonkoplampen, volledig lederen bekleding, automatisch inklapbare buitenspiegels en verwarmbare stoelen en stuurwiel. Voor de Sport zijn er talrijke sportieve accessoires, zoals een met leder bekleed sportstuur en aluminium inserts.
Verregaande inkleuring van de uitrusting is mogelijk met Performances (actieve demping, schakelpeddels voor bediening van de automatische transmissie, Alfa Q2 zelfsperrend differentieel) en Sound Theatre By Harman / Kardon (premium soundsysteem met veertien speakers, inclusief subwoofer en ambient light).
Verder is te kiezen voor het Convenience-pakket (keyless entry), het Driver Assistance Plus-pakket (parkeersensoren voor en achter, achteruitrijcamera, automatisch dimmende buitenspiegels, Blind Spot Monitoring en high-beam assist), het Power Seats-pakket (elektrisch, zesvoudig te verstellen voorstoelen) en het Lighting AFS-pakket (35-watt bi-xenonkoplamunits met AFS en koplampsproeiers).Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenIk wil eentje
Send from somewhere, used Tapatalk.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenJij bent toch Audi-man.
Send from somewhere, used Tapatalk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk BerichtenIk zie dit toch niet de redding worden van Alfa Romeo.
Heb toch het gevoel van een SAAB scenario hierbij, nog even een laatste nieuwe auto uitbrengen en dan gaat het ligtje uit.
Send from somewhere, used Tapatalk.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenLichtje....
Send from somewhere, used Tapatalk.
Comment
Comment