Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alfa Romeo Giulia

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
    Wat kwamen de gewone versies te kort in Genève? Afwerkingskwaliteit in interieur? Algemeen design?
    'Te kort' is misschien wat overdreven. Maar mij bekroop onmiddellijk het gevoel van 'Is dat nu waar we al sinds 2013 op wachten?'. Met het design is op zich weinig verkeerd maar het is ook niet 'speciaal' wat je van Alfa toch ergens mag verwachten (zeker gezien de tijd dat ze ervoor genomen hebben...). Ik mis de elegantie van de 159 en de soberheid van de 156. Vanuit bepaalde hoeken is de Giulia zelfs vrij lomp. Interieur eigenlijk idem, ziet er qua design niet slecht uit, maar zeker niet 'waauw!' Ik hou mijn hart vast voor de basisdiesel met stoffen zetels.

Laat ik het anders zeggen, mocht ik op dit moment moeten shoppen in dit segment dan maakt de Giulia vrij weinig kans. En ik vind dit als Alfa-liefhebber spijtig om zeggen. Ik zie niet 1 welbepaalde reden om de Giulia te verkiezen boven de concurrentie afgezien van 'Ik heb wel eens zin in wat anders' (wat op zich natuurlijk ook een geldige reden is). Op het vlak van uiterlijk, beschikbare motorisaties, fiscaliteit (co2) etc. springt deze Giulia er voor mij nergens bovenuit.
    Uiteindelijk zal het succes toch bepaald worden door de prijzen en de leasingvoorwaarden.
    2021 Taycan 4S
    2021 Lexus UX250h

Comment

• Volgens mijn Alfa dealer zouden ze de Giulia toch proberen een stuk goedkoper te maken dan de Duitse top 3 van dat segment.

Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk

Comment

• Ik vond het interieur heel top. Oké niet super afgewerkt maar nog steeds goed en zeer mooi vormgegeven.
        Buitenkant kan ik van uit sommige hoeken ook niet echt smaken en snap wat je bedoelde met 'lomp'. Denk dat ik gewoon nog wat moet wennen.
        Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
        www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
          Volgens mijn Alfa dealer zouden ze de Giulia toch proberen een stuk goedkoper te maken dan de Duitse top 3 van dat segment.

Zal ook nodig zijn.

Comment

• Ben echt benieuwd. Zou ik zeker overwegen volgend jaar als de prijs goed meevalt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
              Garage sprak van Mei.
              Op een weekje kijken we niet hé. ;-)

Send from somewhere, used Tapatalk.
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                'Te kort' is misschien wat overdreven. Maar mij bekroop onmiddellijk het gevoel van 'Is dat nu waar we al sinds 2013 op wachten?'. Met het design is op zich weinig verkeerd maar het is ook niet 'speciaal' wat je van Alfa toch ergens mag verwachten (zeker gezien de tijd dat ze ervoor genomen hebben...). Ik mis de elegantie van de 159 en de soberheid van de 156. Vanuit bepaalde hoeken is de Giulia zelfs vrij lomp. Interieur eigenlijk idem, ziet er qua design niet slecht uit, maar zeker niet 'waauw!' Ik hou mijn hart vast voor de basisdiesel met stoffen zetels.

Laat ik het anders zeggen, mocht ik op dit moment moeten shoppen in dit segment dan maakt de Giulia vrij weinig kans. En ik vind dit als Alfa-liefhebber spijtig om zeggen. Ik zie niet 1 welbepaalde reden om de Giulia te verkiezen boven de concurrentie afgezien van 'Ik heb wel eens zin in wat anders' (wat op zich natuurlijk ook een geldige reden is). Op het vlak van uiterlijk, beschikbare motorisaties, fiscaliteit (co2) etc. springt deze Giulia er voor mij nergens bovenuit.
                Uiteindelijk zal het succes toch bepaald worden door de prijzen en de leasingvoorwaarden.
                Heb zowat hetzelfde gevoel. Ik herinner mij nog het moment dat de 156 uitkwam dat ik vond dat die er 'boenk' op was: een perfecte moderne interpretatie van een modern Alfa. Zelfs de 159 was dat in mijn ogen ook, ook al was dit qua design een eerder te verwachten evolutie vanuit de 156.

De vraag is maar of ze voldoende financiële kracht zullen hebben om die Duitse prijzenslag te kunnen voeren in fleet. Ook benieuwd naar eventuele stationwagon of SUV derivaten...

Comment

Heb zowat hetzelfde gevoel. Ik herinner mij nog het moment dat de 156 uitkwam dat ik vond dat die er 'boenk' op was: een perfecte moderne interpretatie van een modern Alfa. Zelfs de 159 was dat in mijn ogen ook, ook al was dit qua design een eerder te verwachten evolutie vanuit de 156.

De vraag is maar of ze voldoende financiële kracht zullen hebben om die Duitse prijzenslag te kunnen voeren in fleet. Ook benieuwd naar eventuele stationwagon of SUV derivaten...
                  De 159 was naar mijn mening knapper dan de 156. Die laatste had in zijn originele versie last van het typische nineties blubberdesign aan de voorbumper, met daarboven te kleine oogjes. Deze Giulia komt mij over als een gemoderniseerde versie van de post-facelift 156. De 159 blijft dus superieur, zoals het één van de allerlaatste Giugiaro-meesterwerken betaamt.

De prijzenslag met de Duitsers gaan ze grotendeels uit de weg door geen 100 pk-dieselversies aan te bieden, want het is vooral op die exemplaren dat de Duitse drie zelfs niet meer pretenderen om een broek aan te hebben bij de onderhandelingen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
                    De prijzenslag met de Duitsers gaan ze grotendeels uit de weg door geen 100 pk-dieselversies aan te bieden, want het is vooral op die exemplaren dat de Duitse drie zelfs niet meer pretenderen om een broek aan te hebben bij de onderhandelingen.
                    OK, maar zonder de juiste motorisatie en prijs blijft het qua aantallen rommelen in de marge. Voordeel: je zal hem dan niet op elke hoek van elke straat tegenkomen. Da's ook leuk

Comment

OK, maar zonder de juiste motorisatie en prijs blijft het qua aantallen rommelen in de marge. Voordeel: je zal hem dan niet op elke hoek van elke straat tegenkomen. Da's ook leuk
                      Jullie bieden toch ook niet zomaar wat dieselmotortjes zonder vermogen aan in jullie Japanse luxesleeen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                        Op een weekje kijken we niet hé. ;-)

Send from somewhere, used Tapatalk.
                        Is waar ja.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
                          Jullie bieden toch ook niet zomaar wat dieselmotortjes zonder vermogen aan in jullie Japanse luxesleeen?
                          Klopt. Helemaal géén diesel, trouwens. Een bewuste keuze en daar zijn we fier op

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                            Nou, als de Insigna er had uitgezien als de Saab 9-5, dan was het een stuk leuker geweest op de wegen de laatste paar jaar Ter zake: zonder alle tuperware van de QV ziet dit er goed en strak uit. Tijdloos. En in tegenstelling tot sommige Duitsers, geen vijfendertigduizend vouwen en plooien. Maar evenmin uitgemolken Bauhaus-derivaat. Eindelijk. 't Is dat ik niet op zoek ben naar een sedan of break, anders zou het moeilijk kiezen worden tussen de Mazda 6 of de Giulia. Maar naar het schijnt heeft Abarth iets dat mijn meug zou kunnen zijn
                            Geef die Bram een standbeeld!

Comment

• Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Rood interieurtje

Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

• Alfa Romeo Giulia

Not my cup of tea dat rood. Ik wacht echt geinteresseerd op de prijzen. Ben zo benieuwd voor de basis benzine en hoe deze zich gaat positioneren in de markt (zeker tov de duitse drie)
                                  Last edited by SteakFriet; 25/03/2016, 15:45.

Comment

• Alfa Romeo Giulia BTCC Retro Racer.

Comment

• Q4 betekend 4WD, toch. ??

Comment

• ➥ Subscribe for more: https://www.youtube.com/davide458italia➥ Facebook: https://www.facebook.com/davide458italia➥ Instagram: https://www.instagram.com/david...

Comment

• ➥ Subscribe for more: https://www.youtube.com/davide458italia➥ Facebook: https://www.facebook.com/davide458italia➥ Instagram: https://www.instagram.com/david...

Comment

Working...
                                          X