Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alfa Romeo Giulia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Alfa Romeo Giulia

    Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
    het enige waarin Jag hoger staat, is dat het een voormalig quasi-artisanaal elitemerk genre Maserati is en dat het daar nog het aura van mee voert. De XE en de nieuwe XF hebben daar nog bitter weinig mee te maken. En qua kwaliteitsreputatie is Jag mogelijk het enige merk dat nog slechter gerangschikt staat dan Alfa. Want laten we eerlijk zijn, op dat vlak zitten ze bij de doorsnee-autokoper allebei ergens in de onderste cirkel van de hel.
    Tgo ik denk dat het bij zowel jag als alfa al een stuk beter is de laatste jaren al zullen die lijsten wel gelijk hebben.
    Bij mij gaat het niet om het imago hoor van jag. Ik vind het gewoon een zeer mooie wagen, net als de alfa. Ik hou van D-segementer berlines en dat zijn de twee mooiste van dit moment voor mij. Mazda 6 en lexus IS zou bengelen daar ook wat bij al is die eerste al een stuk groter.

    Hetgene wat ik zei dat de XE hoger staat is dat hij in mijn persoonlijke keuze hoger staat. En ja ergens in mijn achterhoofd vind ik ook dat het merk op zich iets hoger gepositioneerd staat. Dat zou mijn keuze echter niet beinvloeden. Als dat zo zou zijn zou ik niet met een renault van 35k catalogus rijden maar met een basic 320d ofzo
    Last edited by SteakFriet; 16/05/2016, 12:48.

    Comment


    • The Alfa Romeo Giulia Is Off To A Rough Start

      However, in other areas, Alfa Romeo seems like a stuck record, its needle unable to play past a reputation for poor quality.

      One Giulia was wheeled off like an A&E casualty after the infotainment system failed. Another I drove had an engine warning light screaming for attention from the instrument binnacle, and the cruise control refused to switch on.

      A third car tested suffered a frozen infotainment system, which could only be brought back to life by stopping the car and switching the ignition off and back on, and at times some air vents stopped blowing air whilst others continued.

      One colleague suffered jammed parking sensors, so they drove around with the car going “beeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeep”.
      The Alfa Romeo Giulia sport sedan is one of the most important cars to come out in 2016, both for enthusiasts clamoring for a real Alfa Romeo comeback and for the struggling Fiat Chrysler brand. But some first-drive reviews in Europe reveal stereotypically Alfa-esque problems that don’t exactly inspire confidence.


      Same old

      Comment


      • Staat wel bij dat het pre productie modellen zijn. Maar het zou niet mogen.

        Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
          Staat wel bij dat het pre productie modellen zijn. Maar het zou niet mogen.

          Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
          Zeker niet met auto's die je aan de pers geeft om mee rond te rijden.

          Comment


          • Haha doet me gelijk denken aan de ex A-klasse van MB. Dat was wat na de persvoorstelling maar dat ging wel over ernstiger mankementen dat dit.


            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
              Beetje gelijk Mercedes dus die ook hun eens zo roemrijke elite verleden nog gebruiken om onwetende mensen te overhalen voor hun merk te kiezen. ;-)
              Mercedes heeft al minstens 9 decennia geleden naast de eliteproducten ook een lijn met "boeren-Benzen" opgestart, auto's zonder enige franje, vaak zonder enige luxe (tenminste standaard), maar gebouwd voor de eeuwigheid. Het is vooral dat laatste dat ze volledig hebben laten varen.

              Comment


              • Doet me denken aan het autosalon van 3 jaar geleden, de XF estate stond er met een een resem alarmen waaronder een probleem met de luchtbalgen achteraan.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                  Doet me denken aan het autosalon van 3 jaar geleden, de XF estate stond er met een een resem alarmen waaronder een probleem met de luchtbalgen achteraan.
                  De on-board electronica op een autosalon is nooit wat het moet zijn, want daar wordt het één en ander gewoon afgekoppeld (vb. ruitensproeiers en andere prutserijen die je niet wil laten werken), dus dat is normaal dat het dashboard verschillende alarmkes geeft

                  De autopers laten rijden met pre-productie exemplaren, is risky business, maar nog te verantwoorden. Wat helemaal not done is wat mij betreft, is het exposeren van pre-productiemodellen waar iedere salonbezoeker gewoon in kan plaats nemen, zoals de XE op het salon van Parijs vorig jaar. Gewoon al door ernaar te kijken vielen er stukken van het dashboard en brak de plastiek van de deurdrempel af.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
                    Mercedes heeft al minstens 9 decennia geleden naast de eliteproducten ook een lijn met "boeren-Benzen" opgestart, auto's zonder enige franje, vaak zonder enige luxe (tenminste standaard), maar gebouwd voor de eeuwigheid. Het is vooral dat laatste dat ze volledig hebben laten varen.
                    Ik denk niet dat je het ziet vermits je blijkbaar niet met Tapatalk werkt maar ik heb je alvast een dikke duim (likes it) gegeven.
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                      De on-board electronica op een autosalon is nooit wat het moet zijn, want daar wordt het één en ander gewoon afgekoppeld (vb. ruitensproeiers en andere prutserijen die je niet wil laten werken), dus dat is normaal dat het dashboard verschillende alarmkes geeft

                      De autopers laten rijden met pre-productie exemplaren, is risky business, maar nog te verantwoorden. Wat helemaal not done is wat mij betreft, is het exposeren van pre-productiemodellen waar iedere salonbezoeker gewoon in kan plaats nemen, zoals de XE op het salon van Parijs vorig jaar. Gewoon al door ernaar te kijken vielen er stukken van het dashboard en brak de plastiek van de deurdrempel af.
                      Tja, dat was wat in Parijs. Volvo XC90 was trouwens ook zo.
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                      Comment


                      • Och, ik herinner me nog die perstest met Volvo's voetgangerssysteem. Ook daar werd de testpop omver gereden. Shit happens, zeuren over de electronica op preproductie is gemakkelijk, Jalopnik zou beter moeten weten.

                        Comment


                        • Eigenlijk ben ik toch wel blij dat Alfa toch nog zijn ziel heeft weten te behouden!
                          Ik herinner me nog mijn 147 waarvan de airco dacht: laat ik eens links ijskoude lucht blazen en rechts heel hete. Op de voeten en die klep werkt nu even niet meer. Prachtig toch zo'n dual zone airco.

                          Reed toch fantastisch dat karretje, dikke leut. Zetels zaten ook pakken beter dan eender welke Alfa waar ik in gezeten heb de laatste 10j. Behalve 159 TI. Maar de zetels vind ik wel bummer in de Giulia en Giulietta.

                          Comment


                          • Kijk he, dat Jaguar pre-productiemodellen toont moeten zij weten.
                            Dat er eens een demo bij Volvo in de mist ging, shit happens.
                            Maar voor Alfa Romeo is deze Giulia niet zomaar een volgende generatie, 't is het uur van de waarheid en dit model gaat Alfa mogelijks maken of kraken.
                            Waarvoor diende elk uitstel tot introductie van het model?
                            Met hun reputatie in het achterhoofd kan je zo'n persvoorstelling ook niet maken vind ik, er staat teveel op het spel.
                            Ik ben het dan ook niet eens dat Jalopnik "beter had moeten weten", neen, Alfa Romeo had het beter moeten doen.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                            Ik herinner me nog mijn 147 waarvan de airco dacht: laat ik eens links ijskoude lucht blazen en rechts heel hete. Op de voeten en die klep werkt nu even niet meer. Prachtig toch zo'n dual zone airco. Reed toch fantastisch dat karretje, dikke leut.
                            Meh... 't is alsof ik de humor van de Duitsers heb overgenomen. Heb ooit met de 159 op een winterse dag met 3 personen naar Antwerpen <> Ieper en terug gereden zonder werkende verwarming/airco. Alles dampte aan, toen zat er niks anders op dan met de ramen open te rijden. Ik kan u verzekeren, mijn gezelschap was al sceptisch over Alfa Romeo, die dag zal in hun geheugen gegrift staan. Normaal kijk je op zoiets terug met een nostalgische glimlach, maar nee, nope, 'k zeg het, Duitsers maken hier geen mopjes over & ik lach er ook niet meer mee.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten


                              Meh... 't is alsof ik de humor van de Duitsers heb overgenomen. Heb ooit met de 159 op een winterse dag met 3 personen naar Antwerpen <> Ieper en terug gereden zonder werkende verwarming/airco. Alles dampte aan, toen zat er niks anders op dan met de ramen open te rijden. Ik kan u verzekeren, mijn gezelschap was al sceptisch over Alfa Romeo, die dag zal in hun geheugen gegrift staan. Normaal kijk je op zoiets terug met een nostalgische glimlach, maar nee, nope, 'k zeg het, Duitsers maken hier geen mopjes over & ik lach er ook niet meer mee.
                              Ik herinner me een lezer van een Car die alle kritiek op de betrouwbaarheid van Rover beu was, terwijl de Duitsers als betrouwbaar werden afgedaan. Hij had toen net zijn VW passat van 3 jaar oud verkocht waar echt alles elektronica defect was gegaan (motorsturing, radio) en ook al een nieuwe motor had. De laatste panne die hij had meegemaakt was het elektrisch open dak dat ongevraagd open ging toen hij in een file op de M1 stond, vlak voordat er een onweer passeerde.

                              Ik herinner me ook dat de Audi TT eerste generatie een probleem had waarbij de koffer opensprong als je het portier dichtklapte.

                              De kettingproblemen bij BMW

                              De elandtest van de Mercedes A, en zoveel andere problemen bij andere Mercedessen
                              ...

                              Alle merken hebben iets, maar bij 't ene merk wordt dat wat sneller vergeven en vergeten als bij 't andere merk. Ook al geloof ik dat Alfa nog net iets minder betrouwbaar is.

                              Eerlijk gezegd, die Giulia zegt me nog wel iets. Misschien over enkele jaren...
                              BMW 420dA : >>>

                              Comment


                              • Heb het denk ik al eens aangehaald: in 2004 een testrit gedaan met een 147, op een traject van +- 30 km twee keer volledig stil gestaan door problemen met het motormanagement... en bij terugkomst in de garage een bestelbon getekend (met een extra korting als bibbergeld!). Daarna drie jaar zonder 1 enkel probleem met mijn superleuke 147 gereden (120.000 km) en mijn vrouw heeft daarna nog 3 jaar een 147 als bedrijfswagen gehad (ook zonder problemen). En inderdaad, die zetels in de 147 werden voor mij enkel overtroffen door de exemplaren van mijn V70s.

                                Comment


                                • het is haast aandoenlijk mooi hoe zowat iedereen de mercedes histories kent en ook hoe ze worden uitvergroot in de pers, het maakt het merk alleen maar beter

                                  Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                                  Ik herinner me ook dat de Audi TT eerste generatie een probleem had waarbij de koffer opensprong als je het portier dichtklapte.

                                  De elandtest van de Mercedes A, en zoveel andere problemen bij andere Mercedessen
                                  ...
                                  de tt was - helaas - veel erger dan alleen een koffer die opensprong
                                  het onderstel was desastreus afgesteld waardoor er ook hier weer doden zijn gevallen, op een bepaald moment net na aflevering eerste modellen waren het er 5 op evenveel weken, allemaal zonder aantoonbare reden en audi deed net zoals het er in 2016 nog steeds aan toe gaat, van nix

                                  pas toen rallylegende walter rohrl een open brief schreef aan vag werd er actie ondernomen, net zoals de a kreeg de tt esp standaard en veel belangrijker werd het onderstel aangepast

                                  Comment


                                  • 2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                      Meh... 't is alsof ik de humor van de Duitsers heb overgenomen. Heb ooit met de 159 op een winterse dag met 3 personen naar Antwerpen <> Ieper en terug gereden zonder werkende verwarming/airco. Alles dampte aan, toen zat er niks anders op dan met de ramen open te rijden. Ik kan u verzekeren, mijn gezelschap was al sceptisch over Alfa Romeo, die dag zal in hun geheugen gegrift staan. Normaal kijk je op zoiets terug met een nostalgische glimlach, maar nee, nope, 'k zeg het, Duitsers maken hier geen mopjes over & ik lach er ook niet meer mee.
                                      Eh... heb je net "Duitsers" en "humor" in dezelfde zin gebruikt?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten

                                        Not Found

                                        The requested URL /webkit-fake-url://03230afc-3dfe-4738-8ee4-781ec4d8b306/imagejpeg was not found on this server.
                                        Smilin' Jack - Speed Pilot

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door voxpopuli Bekijk Berichten
                                          Heb het denk ik al eens aangehaald: in 2004 een testrit gedaan met een 147, op een traject van +- 30 km twee keer volledig stil gestaan door problemen met het motormanagement... en bij terugkomst in de garage een bestelbon getekend (met een extra korting als bibbergeld!). Daarna drie jaar zonder 1 enkel probleem met mijn superleuke 147 gereden (120.000 km) en mijn vrouw heeft daarna nog 3 jaar een 147 als bedrijfswagen gehad (ook zonder problemen). En inderdaad, die zetels in de 147 werden voor mij enkel overtroffen door de exemplaren van mijn V70s.
                                          Met mijn 147 heb ik wel wat probleempjes gehad:
                                          - airco
                                          - handremkabel die brak
                                          - eens een lampje dat aanging
                                          - bussen in de achterophanging die vrij snel versleten waardoor de auto wat springerig werd
                                          Maar vermits garage naast het werk was, altijd 's morgens auto binnen gebracht en 's avonds was hij gemaakt.

                                          Golf IV, zelfde traject, zelfde kilometers (65.000 per jaar), slechts 2 problemen gehad.
                                          - stang in de versnellingsbak gebroken -> men kon het onderdeel niet bestellen, geen nummer, dus 2 weken moeten wachten met vervangingswagen
                                          - slangen van airco gebroken -> duurde ook weer 2 weken eer de onderdelen er waren. Ik dacht dat je geen japanner mocht kopen omdat de levering van onderdelen zo lang duurde?
                                          Wat is dan de meest betrouwbare auto? Diegene waar je meer kleine probleempjes mee hebt, maar waar je altijd wel mee kan rijden, of diegene met 2 problemen, maar waarvoor je wel 4 weken een vervangwagen nodig hebt?


                                          Maar zoals hierboven aangehaald: dit is een belangrijk model voor Alfa, zeker gezien hun Amerikaanse lancering en dan MOET het gewoonweg helemaal in orde zijn.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X