18inch wielen enkel Runflat precies ook.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Alfa Romeo Giulia
Collapse
X
-
Woensdag op de aansluiting van de ring van Brussel richting Luxemburg een vrachtwagen vol gezien, zag er toch echt wel goed uit. Ook uitnodiging per mail gehad voor de voorstelling dit weekend - kwam op te beginnen pas deze week toe (ik zat nu echt te wachten op iets om te doen dit weekend ), en vervolgens tot de constatatie gekomen dat Festraets in Mechelen overgegaan is op Citroen en er dus geen enkele Alfa dealer meer in een redelijke straal rond mij is .
Nu bon, zolang er niet iets tussen de 4-cilinder diesels en QV komt, en er geen break is (of een 5/E/A6 concurrent qua formaat), blijft het toch maar een hoogst theoretische en op nostalgie gebaseerde interesse...
Comment
-
Vandaag de eerste 2 gezien, een zwarte super dacht ik en een donker grijze, ze zijn allebei mooie verschijningen ... Was ook de mogelijkheid om een testrit te doen maar was lang aanschuiven. Was op een evenement op de schorre in Boom. ( Heb wel een lange rit met een Abarth 595 competizione kunnen rijden en dat was toch ook wel indrukwekkend )
stond trouwens ook de nieuwe abarth 595 competizione en de nieuwe Fiat 124 spider ( allebei in het rood )Last edited by kevin_krystofiak; 12/06/2016, 21:33.2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk Berichtennaderhand allebei duidelijk geen fanSmilin' Jack - Speed Pilot
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk BerichtenWaarom niet? Gaat het om het uiterlijk of de bouwkwaliteit?Want je kan nooit teveel auto's hebben....
Comment
-
Ik vind'm heel mooi, vooral de kont vind ik geslaagd. Hij is ook veel mooier in het echt dan op foto.Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk BerichtenIk vind hem prachtig, voral dat interieur.
Ben er van't weekend naar gaan kijken en ziet er zowel van binnen als buiten erg goed uit!
Ik mag binnenkort een nieuwe leasewagen kiezen. M'n BMW 318d loopt ten einde.
Mogelijke kanshebbers:
- BMW 320d 163pk: Heb ik nu ongeveer 4 jaar mee rondgereden dus mag iets anders zijn, maar na 160k km 0 problemen gehad.
- Jaguar XE 163pk: De verantwoorde keuze.
- Alfa Giulia 180pk: De leukste waarschijnlijk, maar de minst praktische en wat met de kwaliteit?
Ik heb vroeger 4 jaar rondgereden met een Alfa 156, altijd heel tevreden van geweest. Ingeruild voor een Alfa GT die ik voor het einde van de garantieperiode heb verkocht, was ??n lopende rekening met roest, mankementen, kraakjes, piepjes, etc.
Comment
-
Ik ben dit weekend ook eens kort gaan kijken, zonder verwachtingen (beetje afgeleerd, want valt vaak tegen dan) en toch ook met een dubbel gevoel buitengekomen. Qua zithouding kan ik me perfect plaatsen met mijn 1m95, al verlies je dan wel de zitplaats achter mij. Interieur is mooi, maar ook weer niet, te gevoelige materialen op te kritische plekken vind ik persoonlijk. En van buiten is het ook weer een echte italiaan. De wagen binnen in de garage had links een naad aan de motorkap waar je net niet met je vingers tussen kon, terwijl er rechts amper twee velletjes papier tussen konden.
Kortom, ik wil er wel eens mee gaan rijden, staat nog hoog op mijn lijstje nu, zelfs hoger met hem te zien in het echt van dicht. En verschoten hoe druk het bij de dealer kon zijn en hoeveel mensen met een 159 die daar toekwamen om eindelijk te kijken naar hun vervanger. Ik had nog nooit zoveel 159's samen gezien.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichtenik mis toch de sierlijkheid die een 159 en zeker 156 wel haddenOorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Catscratch Bekijk BerichtenAls ik al een aantal reviews lees dan scoort het interieur minder goed qua bouwkwaliteit. Ik vraag me af waarop ze zich baseren?
Ben er van't weekend naar gaan kijken en ziet er zowel van binnen als buiten erg goed uit!
Ik mag binnenkort een nieuwe leasewagen kiezen. M'n BMW 318d loopt ten einde.
Mogelijke kanshebbers:
- BMW 320d 163pk: Heb ik nu ongeveer 4 jaar mee rondgereden dus mag iets anders zijn, maar na 160k km 0 problemen gehad.
- Jaguar XE 163pk: De verantwoorde keuze.
- Alfa Giulia 180pk: De leukste waarschijnlijk, maar de minst praktische en wat met de kwaliteit?
Ik heb vroeger 4 jaar rondgereden met een Alfa 156, altijd heel tevreden van geweest. Ingeruild voor een Alfa GT die ik voor het einde van de garantieperiode heb verkocht, was ??n lopende rekening met roest, mankementen, kraakjes, piepjes, etc.
Oorspronkelijk geplaatst door AeroBandit Bekijk BerichtenIk ben dit weekend ook eens kort gaan kijken, zonder verwachtingen (beetje afgeleerd, want valt vaak tegen dan) en toch ook met een dubbel gevoel buitengekomen. Qua zithouding kan ik me perfect plaatsen met mijn 1m95, al verlies je dan wel de zitplaats achter mij. Interieur is mooi, maar ook weer niet, te gevoelige materialen op te kritische plekken vind ik persoonlijk. En van buiten is het ook weer een echte italiaan. De wagen binnen in de garage had links een naad aan de motorkap waar je net niet met je vingers tussen kon, terwijl er rechts amper twee velletjes papier tussen konden.
Kortom, ik wil er wel eens mee gaan rijden, staat nog hoog op mijn lijstje nu, zelfs hoger met hem te zien in het echt van dicht. En verschoten hoe druk het bij de dealer kon zijn en hoeveel mensen met een 159 die daar toekwamen om eindelijk te kijken naar hun vervanger. Ik had nog nooit zoveel 159's samen gezien.
De zithouding is voor mijn 1,97 meter zus-en-zo. De zetels hebben geen kantelbare zit, zodat mijn bovenbenen onvoldoende steun hebben. Over het algemeen is de kwaliteit van de zetels minder dan in de 159.
Het multimediasysteem in de testwagen (versie van 8 inch) is goed. Er zijn grotere systemen op de markt, maar het functioneert goed en het is grafisch best aantrekkelijk.
Het grote minpunt is voor mij evenwel de onbeschaafde 2,2 liter bestelwagenmotor in het vooronder. Het luide, schelle gekletter was vanaf de eerste meter ergerlijk en het werd naarmate de rit vorderde alleen maar ondraaglijker. Mijn 520d uit 2011 (dus nog met de vorige generatie 2.0 diesel van BMW) is ook geen wonder van stilte, maar die heeft een diep timbre, met een doffe ratel, wat veel minder enerverend is. Als ik al een Giulia koop, wordt het in geen geval deze luidruchtige Iveco-imitator.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk BerichtenIk vind de XE nu ook niet bepaald praktisch. Die is niet groter of ruimer dan de Giulia. En een Engelse auto met een volledig nieuwe motor, wat zou er verkeerd kunnen gaan ?
Ik heb zopas met een Giulia een testrit gemaakt. Het stuurgevoel is absoluut super, en het ophangingscompromis zeer goed. Hier geen beenharde toestanden, en hij neemt toch leuk de bochten. Dat was duidelijk het belangrijkste objectief bij de ontwikkeling, en hier zijn ze perfect geslaagd.
De zithouding is voor mijn 1,97 meter zus-en-zo. De zetels hebben geen kantelbare zit, zodat mijn bovenbenen onvoldoende steun hebben. Over het algemeen is de kwaliteit van de zetels minder dan in de 159.
Het multimediasysteem in de testwagen (versie van 8 inch) is goed. Er zijn grotere systemen op de markt, maar het functioneert goed en het is grafisch best aantrekkelijk.
Het grote minpunt is voor mij evenwel de onbeschaafde 2,2 liter bestelwagenmotor in het vooronder. Het luide, schelle gekletter was vanaf de eerste meter ergerlijk en het werd naarmate de rit vorderde alleen maar ondraaglijker. Mijn 520d uit 2011 (dus nog met de vorige generatie 2.0 diesel van BMW) is ook geen wonder van stilte, maar die heeft een diep timbre, met een doffe ratel, wat veel minder enerverend is. Als ik al een Giulia koop, wordt het in geen geval deze luidruchtige Iveco-imitator.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AeroBandit Bekijk BerichtenIk heb de diesel horen starten toen ik ernaast stond, is idd niet van de stilste van buitenaf, maar ook niet te vergelijken met bv een 220cdi van MB. Is dit een compleet nieuw blok? Of mag ik dit vergelijken met de 2.2TiD die Saab vroeger had?
Comment
Comment