Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alfa Romeo Giulia

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• In Nederland kom ik gewoon afgerond naar boven op € 123.500,- uit voor de handgeschakelde QV.

Comment

• Koopje!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
        En eindelijk deze eens kunnen zien.
        90 á 95% is positief nieuws. M.a.w. hiermee kan je geen slechte koop doen.
        Toch heel benieuwd hoe het totale financiële plaatje zich gaat verhouden met een S4. Werk aan de winkel!
        Een S4, allee man, dat is echt geen vergelijk. Ik word droevig van het gedacht...
        Ik hoop dat je voor de Giulia gaat!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
          Een S4, allee man, dat is echt geen vergelijk. Ik word droevig van het gedacht...
          Ik hoop dat je voor de Giulia gaat!
          Jaja dat weet ik wel dat je die technisch niet met elkaar kan/mag vergelijken maar vermits we deze later privé gaan gebruiken en ook de centen daarvoor op tafel moeten komen; kunnen we maar best buiten een Giulia naar een waardig alternatief zoeken om het totale financiële plaatje te laten kloppen.
          Aankoop (korting afhankelijk) zal in principe geen probleem zijn maar BIV, rijtaks & maandelijkse VAA gaan zeker niet in het voordeel van een Giulia zijn als we de Co2-getallen vergelijken.
          Goed, we hebben er wel wat voor over maar het moet de spuigaten niet uitlopen, gek doen is niet aan mij besteed.
          Ik zal in ieder geval mijn best doen om een Giulia Quadrifoglio te "bemachtigen". (maar niet ten koste van alles).
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Qua emotie vind ik de keuze gemakkelijk, al is dat maar mijn persoonlijke mening. Gek doen is ook niet aan mij besteed maar het is anderzijds heel gek om een prijs te kleven op het emotionele aspect (& daar gaat het bij deze auto's toch ook wel om). Als je dan -ik zeg maar wat- 3000 euro netto per jaar meer moet betalen klinkt dat misschien al veel, maar bedenk hoeveel die S4 ook al kost, in verhouding is dat laatste verschil niet zoveel. Dat is zoals meedoen aan de 10 miles en bij 9 mile ermee ophouden. Moest je doodvallen bij 9.1 mile, zou ik ook wel stoppen (maar dan zou ik waarschijnlijk niet eens meegedaan hebben aan de 10 miles). Ik wil geen afbreuk doen aan de S4, dat is een heel berekende machine en keuze, van het type dagdagelijkse alleskunner en betrouwbare wolf in schaapskleren. Maar die Giulia gaat iedere dag een grotere smile op u gezicht toveren, geen twijfelen aan! Dat is kiezen voor de ervaring en voor het plezier van het leven, 't is de laatste mile dubbel en dik waard, YOLO.

Ik probeer u wat te pushen in de "juiste" richting...

Comment

Qua emotie vind ik de keuze gemakkelijk, al is dat maar mijn persoonlijke mening. Gek doen is ook niet aan mij besteed maar het is anderzijds heel gek om een prijs te kleven op het emotionele aspect (& daar gaat het bij deze auto's toch ook wel om). Als je dan -ik zeg maar wat- 3000 euro netto per jaar meer moet betalen klinkt dat misschien al veel, maar bedenk hoeveel die S4 ook al kost, in verhouding is dat laatste verschil niet zoveel. Dat is zoals meedoen aan de 10 miles en bij 9 mile ermee ophouden. Moest je doodvallen bij 9.1 mile, zou ik ook wel stoppen (maar dan zou ik waarschijnlijk niet eens meegedaan hebben aan de 10 miles). Ik wil geen afbreuk doen aan de S4, dat is een heel berekende machine en keuze, van het type dagdagelijkse alleskunner en betrouwbare wolf in schaapskleren. Maar die Giulia gaat iedere dag een grotere smile op u gezicht toveren, geen twijfelen aan! Dat is kiezen voor de ervaring en voor het plezier van het leven, 't is de laatste mile dubbel en dik waard, YOLO.

Ik heb je wel door hoor. Inderdaad niets mis mee dagdagelijkse, betrouwbare wolf in schaapskleren als alleskunner. 4-ringen for ever, of toch niet...
              Graag hadden we iets meer speciaals gehad voor einde job-carrière en privé-gebruik zodat we die in onze nadagen kunnen meenemen.
              Ik vermoed dat we een Quadrifoglio, minstens € 10k netto meer gaan betalen dan een rijkelijk uitgeruste S4. Shoppen in de UK zou een oplossing kunnen zijn om dit verschil aanzienlijk te verkleinen.
              BIV & jaarlijkse rijtaks verschillen zowat het dubbel. (met het eerste geen probleem mee, het tweede vind ik al een dooddoener).
              VAA voor nog een 3 á 4 jaar hebben we nog geen zicht op. Het maandelijks verschil hierop zal vermoedelijk toch hoger oplopen dan je in eerste gedachte zou vermoeden denk ik.
              Zolang er nog geen exacte prijs is voor een S4 & Quadrifoglio met automaat is het allemaal wat lastig te berekenen. Streefdoel is toch er binnen enkele maanden uit te geraken zodat ie tegen april/mei 2017 hier zou kunnen zijn en dat zal ook al een probleem (Giulia-automaat-gewijs) zijn vrees ik.
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Tabelletje gemaakt:

S4: 354pk - 500Nm / 1370-4500 - 1630kg - 0 > 100 = 4,7sec - vanaf €59300(D) - BIV/VB = €917,56/788,82

M3/4: 431pk - 550Nm / 1850-5500 - 1590kg - 0 > 100 = 4,1sec - vanaf €78700(M3) - BIV/VB = €1864,45/845,96

Quadrifoglio: 510pk - 600Nm / 2500-5500 - 1524kg - 0 > 100 = 3,9sec - vanaf €76000 - BIV/VB = €2083,23/855,48(Man.)
                Last edited by Metaxa; 04/07/2016, 23:00.

Comment

• Vrijdag en zaterdag in Duitsland m'n allereerste 2 Guilia's op de baan gezien ( beiden nog met reclamebestikkering op ) , een rode en een blauw-paarse ... Die rode vond ik de minst lelijke... niet echt onder de indruk eigenlijk. Op foto vond ik hem mooier dan in real life...

Comment

Tabelletje gemaakt:

S4: 354pk - 500Nm / 1370-4500 - 1630kg - 0 > 100 = 4,7sec

M3/4: 431pk - 550Nm / 1850-5500 - 1590kg - 0 > 100 = 4,1sec

Quadrifoglio: 510pk - 600Nm / 2500-5500 - 1524kg - 0 > 100 = 3,9sec
                    Ben nog het meest nieuwsgierig naar dat financieel tabelletje

Comment

• Wist niet dat deze al geleverd werden?

Bij mijn schoonouders in de straat rijd er al een. Een donkerblauwe met mooie velgen.

Echt mooie wagen!

Comment

Tabelletje gemaakt:

S4: 354pk - 500Nm / 1370-4500 - 1630kg - 0 > 100 = 4,7sec - vanaf €59300(D) - BIV/VB = €917,56/788,82

M3/4: 431pk - 550Nm / 1850-5500 - 1590kg - 0 > 100 = 4,1sec - vanaf €78700(M3) - BIV/VB = €1864,45/845,96

Quadrifoglio: 510pk - 600Nm / 2500-5500 - 1524kg - 0 > 100 = 3,9sec - vanaf €76000 - BIV/VB = €2083,23/855,48(Man.)
                        Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                        Ben nog het meest nieuwsgierig naar dat financieel tabelletje
                        Huiswerk is half af...

Comment

Huiswerk is half af...
                          Ah merci. Met de automaat versie gaat het verschil in de jaarlijkse verkeersbelasting nog geen 100 euro zijn & de BIV 1000 euro meer. Valt al goed mee.

Comment

Ah merci. Met de automaat versie gaat het verschil in de jaarlijkse verkeersbelasting nog geen 100 euro zijn & de BIV 1000 euro meer. Valt al goed mee.
                            Inderdaad. Ik dacht dat die jaarlijkse VB de dooddoener ging zijn maar zal zéker nog meevallen met automaat (189gr? = €1618,49/834,05).

Comment

• Taksen vallen toch goed mee voor 510 pk?

Comment

• Als de cc en de co laag is wel.

Comment

• Comment

Qua emotie vind ik de keuze gemakkelijk, al is dat maar mijn persoonlijke mening. Gek doen is ook niet aan mij besteed maar het is anderzijds heel gek om een prijs te kleven op het emotionele aspect (& daar gaat het bij deze auto's toch ook wel om). Als je dan -ik zeg maar wat- 3000 euro netto per jaar meer moet betalen klinkt dat misschien al veel, maar bedenk hoeveel die S4 ook al kost, in verhouding is dat laatste verschil niet zoveel. Dat is zoals meedoen aan de 10 miles en bij 9 mile ermee ophouden. Moest je doodvallen bij 9.1 mile, zou ik ook wel stoppen (maar dan zou ik waarschijnlijk niet eens meegedaan hebben aan de 10 miles). Ik wil geen afbreuk doen aan de S4, dat is een heel berekende machine en keuze, van het type dagdagelijkse alleskunner en betrouwbare wolf in schaapskleren. Maar die Giulia gaat iedere dag een grotere smile op u gezicht toveren, geen twijfelen aan! Dat is kiezen voor de ervaring en voor het plezier van het leven, 't is de laatste mile dubbel en dik waard, YOLO.

Zelfs ik met een behoorlijk Audi verleden zou niet kiezen voor een S4.
                                    Het prachtige Italiaanse design van de Guilia is toch 10x mooier dan het doodsaaie design van de S4.
                                    De vraag is, neem je een beslissing met je hart of je hoofd.
                                    Last edited by ; 05/07/2016, 23:54.

Comment

• Ik vind hem uitermate knap, en dat is volgens mij ook altijd de eerste reden waarom je voor iets kiest. Is met vrouwen toch ook zo. Nadien kan je wel eens bedrogen uitkomen en dat is met auto's soms ook zo...

Sending from somewhere, used with Tapatalk

Comment

Ik vind hem uitermate knap, en dat is volgens mij ook altijd de eerste reden waarom je voor iets kiest. Is met vrouwen toch ook zo. Nadien kan je wel eens bedrogen uitkomen en dat is met auto's soms ook zo...

Sending from somewhere, used with Tapatalk
                                        Pak toch gewoon een RS6? je bent toch zo content van de A6 dus

Comment

• Comment

Working...
                                          X