In Nederland kom ik gewoon afgerond naar boven op € 123.500,- uit voor de handgeschakelde QV.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Alfa Romeo Giulia
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk BerichtenEn eindelijk deze eens kunnen zien.
90 á 95% is positief nieuws. M.a.w. hiermee kan je geen slechte koop doen.
Toch heel benieuwd hoe het totale financiële plaatje zich gaat verhouden met een S4. Werk aan de winkel!
Ik hoop dat je voor de Giulia gaat!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenEen S4, allee man, dat is echt geen vergelijk. Ik word droevig van het gedacht...
Ik hoop dat je voor de Giulia gaat!
Aankoop (korting afhankelijk) zal in principe geen probleem zijn maar BIV, rijtaks & maandelijkse VAA gaan zeker niet in het voordeel van een Giulia zijn als we de Co2-getallen vergelijken.
Goed, we hebben er wel wat voor over maar het moet de spuigaten niet uitlopen, gek doen is niet aan mij besteed.
Ik zal in ieder geval mijn best doen om een Giulia Quadrifoglio te "bemachtigen". (maar niet ten koste van alles).Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Qua emotie vind ik de keuze gemakkelijk, al is dat maar mijn persoonlijke mening. Gek doen is ook niet aan mij besteed maar het is anderzijds heel gek om een prijs te kleven op het emotionele aspect (& daar gaat het bij deze auto's toch ook wel om). Als je dan -ik zeg maar wat- 3000 euro netto per jaar meer moet betalen klinkt dat misschien al veel, maar bedenk hoeveel die S4 ook al kost, in verhouding is dat laatste verschil niet zoveel. Dat is zoals meedoen aan de 10 miles en bij 9 mile ermee ophouden. Moest je doodvallen bij 9.1 mile, zou ik ook wel stoppen (maar dan zou ik waarschijnlijk niet eens meegedaan hebben aan de 10 miles). Ik wil geen afbreuk doen aan de S4, dat is een heel berekende machine en keuze, van het type dagdagelijkse alleskunner en betrouwbare wolf in schaapskleren. Maar die Giulia gaat iedere dag een grotere smile op u gezicht toveren, geen twijfelen aan! Dat is kiezen voor de ervaring en voor het plezier van het leven, 't is de laatste mile dubbel en dik waard, YOLO.
Ik probeer u wat te pushen in de "juiste" richting...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenQua emotie vind ik de keuze gemakkelijk, al is dat maar mijn persoonlijke mening. Gek doen is ook niet aan mij besteed maar het is anderzijds heel gek om een prijs te kleven op het emotionele aspect (& daar gaat het bij deze auto's toch ook wel om). Als je dan -ik zeg maar wat- 3000 euro netto per jaar meer moet betalen klinkt dat misschien al veel, maar bedenk hoeveel die S4 ook al kost, in verhouding is dat laatste verschil niet zoveel. Dat is zoals meedoen aan de 10 miles en bij 9 mile ermee ophouden. Moest je doodvallen bij 9.1 mile, zou ik ook wel stoppen (maar dan zou ik waarschijnlijk niet eens meegedaan hebben aan de 10 miles). Ik wil geen afbreuk doen aan de S4, dat is een heel berekende machine en keuze, van het type dagdagelijkse alleskunner en betrouwbare wolf in schaapskleren. Maar die Giulia gaat iedere dag een grotere smile op u gezicht toveren, geen twijfelen aan! Dat is kiezen voor de ervaring en voor het plezier van het leven, 't is de laatste mile dubbel en dik waard, YOLO.
Ik probeer u wat te pushen in de "juiste" richting...
Graag hadden we iets meer speciaals gehad voor einde job-carrière en privé-gebruik zodat we die in onze nadagen kunnen meenemen.
Ik vermoed dat we een Quadrifoglio, minstens € 10k netto meer gaan betalen dan een rijkelijk uitgeruste S4. Shoppen in de UK zou een oplossing kunnen zijn om dit verschil aanzienlijk te verkleinen.
BIV & jaarlijkse rijtaks verschillen zowat het dubbel. (met het eerste geen probleem mee, het tweede vind ik al een dooddoener).
VAA voor nog een 3 á 4 jaar hebben we nog geen zicht op. Het maandelijks verschil hierop zal vermoedelijk toch hoger oplopen dan je in eerste gedachte zou vermoeden denk ik.
Zolang er nog geen exacte prijs is voor een S4 & Quadrifoglio met automaat is het allemaal wat lastig te berekenen. Streefdoel is toch er binnen enkele maanden uit te geraken zodat ie tegen april/mei 2017 hier zou kunnen zijn en dat zal ook al een probleem (Giulia-automaat-gewijs) zijn vrees ik.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Tabelletje gemaakt:
S4: 354pk - 500Nm / 1370-4500 - 1630kg - 0 > 100 = 4,7sec - vanaf €59300(D) - BIV/VB = €917,56/788,82
M3/4: 431pk - 550Nm / 1850-5500 - 1590kg - 0 > 100 = 4,1sec - vanaf €78700(M3) - BIV/VB = €1864,45/845,96
Quadrifoglio: 510pk - 600Nm / 2500-5500 - 1524kg - 0 > 100 = 3,9sec - vanaf €76000 - BIV/VB = €2083,23/855,48(Man.)Last edited by Metaxa; 04/07/2016, 23:00.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk BerichtenTabelletje gemaakt:
S4: 354pk - 500Nm / 1370-4500 - 1630kg - 0 > 100 = 4,7sec
M3/4: 431pk - 550Nm / 1850-5500 - 1590kg - 0 > 100 = 4,1sec
Quadrifoglio: 510pk - 600Nm / 2500-5500 - 1524kg - 0 > 100 = 3,9sec
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk BerichtenTabelletje gemaakt:
S4: 354pk - 500Nm / 1370-4500 - 1630kg - 0 > 100 = 4,7sec - vanaf €59300(D) - BIV/VB = €917,56/788,82
M3/4: 431pk - 550Nm / 1850-5500 - 1590kg - 0 > 100 = 4,1sec - vanaf €78700(M3) - BIV/VB = €1864,45/845,96
Quadrifoglio: 510pk - 600Nm / 2500-5500 - 1524kg - 0 > 100 = 3,9sec - vanaf €76000 - BIV/VB = €2083,23/855,48(Man.)Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenBen nog het meest nieuwsgierig naar dat financieel tabelletjePhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk BerichtenHuiswerk is half af...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenAh merci. Met de automaat versie gaat het verschil in de jaarlijkse verkeersbelasting nog geen 100 euro zijn & de BIV 1000 euro meer. Valt al goed mee.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenQua emotie vind ik de keuze gemakkelijk, al is dat maar mijn persoonlijke mening. Gek doen is ook niet aan mij besteed maar het is anderzijds heel gek om een prijs te kleven op het emotionele aspect (& daar gaat het bij deze auto's toch ook wel om). Als je dan -ik zeg maar wat- 3000 euro netto per jaar meer moet betalen klinkt dat misschien al veel, maar bedenk hoeveel die S4 ook al kost, in verhouding is dat laatste verschil niet zoveel. Dat is zoals meedoen aan de 10 miles en bij 9 mile ermee ophouden. Moest je doodvallen bij 9.1 mile, zou ik ook wel stoppen (maar dan zou ik waarschijnlijk niet eens meegedaan hebben aan de 10 miles). Ik wil geen afbreuk doen aan de S4, dat is een heel berekende machine en keuze, van het type dagdagelijkse alleskunner en betrouwbare wolf in schaapskleren. Maar die Giulia gaat iedere dag een grotere smile op u gezicht toveren, geen twijfelen aan! Dat is kiezen voor de ervaring en voor het plezier van het leven, 't is de laatste mile dubbel en dik waard, YOLO.
Ik probeer u wat te pushen in de "juiste" richting...
Het prachtige Italiaanse design van de Guilia is toch 10x mooier dan het doodsaaie design van de S4.
De vraag is, neem je een beslissing met je hart of je hoofd.
Comment
-
Ik vind hem uitermate knap, en dat is volgens mij ook altijd de eerste reden waarom je voor iets kiest. Is met vrouwen toch ook zo. Nadien kan je wel eens bedrogen uitkomen en dat is met auto's soms ook zo...
Sending from somewhere, used with TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk BerichtenIk vind hem uitermate knap, en dat is volgens mij ook altijd de eerste reden waarom je voor iets kiest. Is met vrouwen toch ook zo. Nadien kan je wel eens bedrogen uitkomen en dat is met auto's soms ook zo...
Sending from somewhere, used with Tapatalk
Comment
Comment