Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alfa Romeo Giulia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Alfa Romeo Giulia

    Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
    Pak toch gewoon een RS6? je bent toch zo content van de A6 dus

    Verkeerd topic.

    Wel bangelijke kleur, 100% mijn goesting mochten we er ooit de centen voor hebben...mmmmmm

    Sending from somewhere, used with Tapatalk
    Last edited by Metaxa; 05/07/2016, 23:44.
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

    Comment


    • Stond just een identieke aant blauwhof in kapellen, straf

      Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

      Comment


      • Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
          Mooi plaatje.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
            Is dat niet wat luidruchtig binnen?


            Sending from somewhere, used with Tapatalk
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
              Is dat niet wat luidruchtig binnen?
              Goh, ligt aan het camera standpunt denk ik (en/of audiokwaliteit ervan).
              Vergelijkbaar: https://www.youtube.com/watch?v=GdeljyFvYeg
              Terwijl die vanuit dit standpunt toch opvallend minder wind- en rolgeluiden heeft: https://www.youtube.com/watch?v=OzVfLD9zpTw

              Zo stil als een A6 zijn ze hoegenaamd niet, en waarschijnlijk is die S4 ook wel stiller aan boord.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                Goh, ligt aan het camera standpunt denk ik (en/of audiokwaliteit ervan).
                Vergelijkbaar: https://www.youtube.com/watch?v=GdeljyFvYeg
                Terwijl die vanuit dit standpunt toch opvallend minder wind- en rolgeluiden heeft: https://www.youtube.com/watch?v=OzVfLD9zpTw

                Zo stil als een A6 zijn ze hoegenaamd niet, en waarschijnlijk is die S4 ook wel stiller aan boord.
                Mjaaa....waarschijnlijk niet vermoed ik en zeker niet als een Q7. Die is nog opmerkelijk stiller dan mijn Allroad. Soms zou je denken dat je met een Lexus onderweg bent. ????
                Toch benieuwd naar windgeluiden. Was in de gewone dieselversie al niet van de stilste vond ik maar daar was de motorisatie de oorzaak van, die redelijk doorkwam.


                Sending from somewhere, used with Tapatalk
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                  Ik ben absoluut een voorstander van handgeschakelde versnellingsbakken, maar deze bak overtuigt mijn niet op basis van de beelden.
                  Het ziet er bijvoorbeeld naar uit dat het een lange slag versnellingsbak is, wat snel schakelen negatief beïnvloed.
                  Tevens lijkt de auto een overdrive te hebben, hij schakelt nog bij hoge snelheid terug in deze video.

                  Comment


                  • Viel me ook op, die lange slag.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                      Goh, ligt aan het camera standpunt denk ik (en/of audiokwaliteit ervan).
                      Vergelijkbaar: https://www.youtube.com/watch?v=GdeljyFvYeg
                      Terwijl die vanuit dit standpunt toch opvallend minder wind- en rolgeluiden heeft: https://www.youtube.com/watch?v=OzVfLD9zpTw

                      Zo stil als een A6 zijn ze hoegenaamd niet, en waarschijnlijk is die S4 ook wel stiller aan boord.

                      Boven de 270 gaat het niet zo snel meer met zo'n M4.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                        Mjaaa....waarschijnlijk niet vermoed ik en zeker niet als een Q7.
                        Ik bedoelde, binnen z'n segment gaat de nieuwe A4/S4 de stilste zijn. De Q7 heb ik met de 3.0TFSI kunnen testen, zo stil wil je 'em natuurlijk ook niet hebben. Ik weet dat de motor fraai klinkt, deed het raampje open maar merkte meteen dat 'ie stationair al niet wou meewerken. Johnny achter het stuurwiel bleef op zijn honger zitten omdat een toerental-begrenzer de boel dichtkneep bij 3000tr.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
                        Boven de 270 gaat het niet zo snel meer met zo'n M4.
                        Op een zeker moment botst elke auto op z'n grenzen hé.
                        Bij de M4 is het trouwens een betalende optie om harder dan 270 te kunnen gaan, om die restrictie weg te werken moet je eerst op cursus, of naar een chiptuner, haha.

                        Ik mag geen conclusies trekken uit één video van de Giulia, er stond die dag misschien wat tegenwind, of het ging lichtjes bergop... In elk geval, op de momenten dat 'ie in rechte lijn kon doorgaan was het vet van de soep bij 270 (zelfs lichtjes trager dan de M4 heb ik de indruk). Normaal moet de Giulia met het extra vermogen tov de M4 dan net het verschil maken, toch zeker als 'ie >300km/u kan.

                        De M4 GTS heeft 500pk & die z'n topsnelheid ligt ook niet toevallig op 305km/u. 't Is een aërodynamische wetmatigheid.

                        Comment


                        • 100-200 ziet er niet geweldig uit voor een 500+ wagen.

                          Comment


                          • weet er iemand wat zo'n cursus + 300per uur inhoudt ?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              weet er iemand wat zo'n cursus + 300per uur inhoudt ?
                              Ik vind 'em niet meer terug in de online configurator, 't was alleszins een relatief dure optie (moet je dan nog VAA op betalen ook). Hoewel de verkoper het voor de ervaring aanprees, op vakantie wat op circuit gaan sjeezen... mijn eerste reflex was toch dat dit de domste optie uit de optielijst is zolang die mee op de aankoopfactuur komt.

                              De meeste Duitse autofabrikanten hebben een gentlemens agreement om de topsnelheid van hun modellen af te regelen op 250 km/h. Meer dan genoeg zou je denken, maar als je toch kiest voor een BMW M moet er toch meer in zitten.

                              BMW biedt nu ook voor de nieuwe BMW M3 (F80) en de BMW M4 (F82) als optie het M Driver’s Package aan. Hiermee wordt de topsnelheid verhoogd naar 280 km/h. Dit valt onder de optiecode 7 ME. Theoretisch zitten er nog wel een paar km/h meer in , maar BMW M GmbH vondt het nodig om nog enige afstand tot de duurdere BMW M5 en BMW M6 te bewaren.

                              Het M Driver’s Package voor de nieuwe M modellen kost €2.450,- en daar zit dan ook een rijtraining op een circuit bij. Hierbij worden de fijne kneepjes van het hard en veilig rijden bijgeschoold. Afhankelijk van het model hoort er ook een kleine extra achterspoiler bij het pakket. Dit hele pakket is ook achteraf te monteren.

                              Het M Driver’s Package zorgt voor de volgende snelheidsverhogingen bij de verschillende BMW M modellen:

                              305 km/h – BMW M5 en M6
                              280 km/h – BMW M3 en M4
                              275 km/h – BMW X5 M, X6 M en Z4 M Coupé

                              Bron: BMW M GmbH
                              - Oefening stuurbehandeling
                              - Remmen en uitwijken
                              - Uitwijken voor een hindernis
                              - Herkenning rempunt
                              - Sensibiliseren volgafstand - reactietijd - remmen
                              - Bochttechniek: "De ideale lijn"
                              - Rechtlijnige slalom met lastwissel
                              - Powerslide
                              - Slalomparcours
                              - Dubbel uitwijkmanoeuvre (Elandtest)
                              - MDM-test

                              Comment


                              • thx...maar zou bmw ook niet uit veiligheidsopzicht de m3 en 4 bij 280 houden (hierarchie respecteren klinkt natuurlijk aannemelijk ), zo nog eens 25 erbij fabrieksuit is toch wel veel, chippers moeten naar nix zien bmw zelf draagt toch nog enige (morele) verantwoordelijk
                                Last edited by bobo; 06/07/2016, 22:18.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  thx...maar zou bmw ook niet uit veiligheidsopzicht de m3 en 4 bij 280 houden, zo nog eens 25 erbij fabrieksuit is toch wel veel, chippers moeten naar nix zien bmw zelf draagt toch nog enige (morele) verantwoordelijk
                                  Kwestie van dat gentlemen's agreement niet flagrant aan hun laars te lappen, denk ik eerlijk gezegd dat dit in de eerste plaats een life-style optie is...
                                  Beetje vermomd als een extra optie waarbij het toch vooral gaat om de experience (en de fiscus gaat niet klagen over één of andere vakantie/evenement die in uw onkosten steekt).

                                  Uiteindelijk blijft dat een heel informele aangelegenheid. Indien een constructeur enige morele verantwoordelijkheid zou nemen, zouden ze beter iedere klant die zo'n wagen koopt op cursus sturen, of die nu 270 of 290 op de teller doet... 't gaat soms bij 50 per uur al mis.

                                  Comment


                                  • ...en je krijgt een zichtbare kleine spoiler kwestie van het merk van je veston te laten hangen op de mouw

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      ...en je krijgt een zichtbare kleine spoiler kwestie van het merk van je veston te laten hangen op de mouw
                                      Naja, de spoiler is ook apart verkrijgbaar... Dan doen ze toch alles voor geld, de hoeren.
                                      Bij de Giulia alle levels meteen unlocked.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
                                        Het ziet er bijvoorbeeld naar uit dat het een lange slag versnellingsbak is, wat snel schakelen negatief beïnvloed.
                                        Groothoek waar pook in hoek van beeld zit, geeft een vertekend beeld.

                                        Dacht dat ik de M3 liever had maar na het zien van dit filmpje begin ik van gedacht te veranderen :

                                        Alfa Romeo are kickstarting big things for themselves with the introduction of the new Giulia Quadrifoglio, their first rear wheel drive saloon car in 30 yea...


                                        De manuele

                                        Comment


                                        • Aan 280km/u nog even schakelen....
                                          Geef mij maar een automaat! In het begin hoor je hem in de limiter gaan, das toch een beetje belachelijk.
                                          Voor de rest lijkt me dat zeer vlot te gaan.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X