Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik ben absoluut een voorstander van handgeschakelde versnellingsbakken, maar deze bak overtuigt mijn niet op basis van de beelden.
Het ziet er bijvoorbeeld naar uit dat het een lange slag versnellingsbak is, wat snel schakelen negatief beïnvloed.
Als ik een versnellingsbak zou testen komt lange/korte slag toch achteraan het lijstje hoor. Dan is lange/korte pedaalslag al een stuk belangrijker.
- Oefening stuurbehandeling
- Remmen en uitwijken
- Uitwijken voor een hindernis
- Herkenning rempunt
- Sensibiliseren volgafstand - reactietijd - remmen
- Bochttechniek: "De ideale lijn"
- Rechtlijnige slalom met lastwissel
- Powerslide
- Slalomparcours
- Dubbel uitwijkmanoeuvre (Elandtest)
- MDM-test
Ik vraag me af wat daarvan bij hoge snelheid hoort.
Ik zou uitwijkmaneuver aan hoge snelheid belangrijk vinden. In de regen heel snel kunnen uitwijken naar een ander vak.
Kijk gij het maar na. Uw eigen tijd heet 'proper time' in het artikel. Als twee waarnemers bewegen tegenover elkaar lijkt de ander zijn klok trager te gaan dan de eigen klok. Als ze versnellen tegenover elkaar kan er vanalles gebeuren, maar de 'proper time' blijft altijd zijn eigen saaie zelve.
I was recently invited to the presentation of the new Alfa Romeo Giulia and Giulia Quadrifoglio and all I can say is "WOW'. I couldn't believe how good this ...
Kijk gij het maar na. Uw eigen tijd heet 'proper time' in het artikel. Als twee waarnemers bewegen tegenover elkaar lijkt de ander zijn klok trager te gaan dan de eigen klok. Als ze versnellen tegenover elkaar kan er vanalles gebeuren, maar de 'proper time' blijft altijd zijn eigen saaie zelve.
De bijna 45 jaar oude fabriek van FCA in Cassino gaat maar een korte zomerstop tegemoet. Dat heeft alles te maken met de productie van de Giulia. Volgens de laatste berichten is de vraag naar de D-segment sedan relatief groot en stromen de orders uit heel Europa en de VS binnen. Alleen al in Italië werden vorige maand alvast 800 exemplaren op kenteken gezet en ook deze maand is men te spreken over de cijfers. Momenteel staat de productie van het aantal Giulia’s op een kleine 200 per dag. Ongeveer evenveel als de Giulietta, maar dat aantal zal snel toenemen richting de 400 tot 450. De fabriek in Piedimonte San Germano stuurt het personeel dat aan de Giulietta werkt, weliswaar voor de normale periode van 25 juli tot 21 augustus op vakantie, maar de mensen die aan de Giulia werken kunnen slechts van 8 tot 21 augustus van een dagje aan het strand genieten.
Op 22 augustus moet al het personeel weer in de fabriek aan het werk zijn, inclusief zij die volgens een sociale regeling nog noodgedwongen thuis zaten. Door de in productie name van de Stelvio zal iedereen hard nodig zijn. Vanaf de productie van een derde model ergens in 2017 zullen er zelfs nieuwe werknemers aangetrokken worden. Zeer waarschijnlijk zal het om een coupé versie gaan van de Giulia. Over een stationwagon wordt enkel nog gespeculeerd, maar bij voldoende vraag op de Europese markt moet dit slechts een kleine stap zijn voor de beleidsmakers van FCA.
Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
I’ve waited nearly three decades for this car. The Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde. An Alfa Romeo that isn’t just a rebadged Fiat. An Alfa Romeo that has rear-wheel drive and serious power. An Alfa Romeo that you would actually want to buy.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Zijn torque vanaf 2500t/m lijkt me toch een beetje parten te spelen in "de belevenis".
Nog even een vergelijk:
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Zijn torque vanaf 2500t/m lijkt me toch een beetje parten te spelen in "de belevenis".
Mja, 'k vind dat een vreemde opmerking... Chris Harris zei er iets van in zijn review inderdaad. Wanneer kom je nu nog onder de 2500tr, als die gekoppeld is aan een 8-traps automaat? 't Minste dat je wat sportief begint te rijden zit je in hogere toerentallen. Sowieso rijd ik ook liever op souplesse ipv zo laag onderin te planken... want echt goed voor het materiaal is dat namelijk niet. Komt er nog bij dat de gasrespons in die regionen beduidend trager is (door de turbo's).
Je moet die koppelcurve zien vooraleer zo'n getal iets zegt. Een piek van 600nm bij een iets hoger toerental (feitelijk nog steeds een laag toerental voor een benzinemotor), zegt niks over het verloop. Het kan bijvoorbeeld zijn dat de Alfa pas vanaf 2500tr op gang schiet (en z'n concurrenten vroeger), maar 't kan ook zijn dat die op 2000tr al 500nm produceert (wat echt veel is) en bij een iets hoger toerental nog meer koppel heeft. Wie weet het?
Mja, 'k vind dat een vreemde opmerking... Chris Harris zei er iets van in zijn review inderdaad. Wanneer kom je nu nog onder de 2500tr, als die gekoppeld is aan een 8-traps automaat? 't Minste dat je wat sportief begint te rijden zit je in hogere toerentallen. Sowieso rijd ik ook liever op souplesse ipv zo laag onderin te planken... want echt goed voor het materiaal is dat namelijk niet. Komt er nog bij dat de gasrespons in die regionen beduidend trager is (door de turbo's).
Je moet die koppelcurve zien vooraleer zo'n getal iets zegt. Een piek van 600nm bij een iets hoger toerental (feitelijk nog steeds een laag toerental voor een benzinemotor), zegt niks over het verloop. Het kan bijvoorbeeld zijn dat de Alfa pas vanaf 2500tr op gang schiet (en z'n concurrenten vroeger), maar 't kan ook zijn dat die op 2000tr al 500nm produceert (wat echt veel is) en bij een iets hoger toerental nog meer koppel heeft. Wie weet het?
Mmmmja.
U vraagt wij draaien:
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Ja, zoals ik al dacht en zelfs nog meer, 550nm bij 2000tr. Heb nog niemand weten klagen over het gebrek aan koppel bij 'n M3, integendeel. Dat brengt mij bij dieje Chris Harris. Hoe graag ik zou willen geloven dat die mens altijd objectief blijft, je kan er niet omheen dat 'ie een M3 rijdt, al dan niet gesponsord.
Comment