Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alfa Romeo Giulia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
    Een greep uit de nodige rondetijden:
    7:24.29 – Maserati MC12
    7:24.44 – Pagani Zonda F Clubsport
    7:25.00 – Lamborghini Aventador
    7:26.40 – Chevrolet Corvette C6 ZR1
    7:27.88 – BMW M4 GTS
    7:28.00 – Lamborghini Huracan LP610-4
    7:29.37 – Ferrari 458 Speciale
    7:32.00 – Porsche 991 GT3
    7:32.00 – Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio (ZF)
    7:33.55 – Koenigsegg CCX
    7:34.00 – Lexus LFA
    7:35.00 – Mercedes AMG GT S
    7:35.00 – Mclaren 650S Spider
    7:38.00 – Lamborghini Gallardo LP570-4 Superleggara
    7:38.85 – Porsche Panamera Turbo 2016
    7:40.00 – Bugatti Veyron 16.4
    7:42.00 – Porsche Cayman GT4
    7:46.00 – Mercedes C 63 AMG Coupe Black Series
    7:49.00 – BMW M3 GTS
    7:52.00 – BMW M4
    Haha bekijk dat lijstje... bedenk dat er nog altijd ruimte is om een GTA versie te bouwen die de GTS van de tabellen veegt.
    't Is weinig betekenisvol maar wel plezant om de BMW fanboys te zien afdruipen.

    Comment


    • Dale lomas:

      It still amazes me that manufacturers will spend millions developing sportscars, and then allow a total noob*to fit the GoPro to the car doing a lap record of the Nürburgring. It takes less than a minute to connect the camera to your phone, check the “spot” exposure point is over the windscreen and then click record.

      Of course,*BMW’s 7m28s onboard lap from the mega-pricey M4 GTS*is precisely opposite from the Alfa. The driving is smooth, and not scary. Some*data is present, the camera is correctly setup and, even, set in 4k mode!

      But, I have to admit, it’s not anywhere near as ‘exciting’ as Fabio Francia’s lap in the QV. Here are*some more of my thoughts:

      Top of the foxhole, that was FAST… because he hit the bottom with no lifting, there wasn’t enough time to slow the car before the kerb. Notice the myriad error messages arriving on screen! (often this is the mistake*that can lead to catastrophic ABS failure)Exiting Tiergarten, braking into Hohenrain, when*BOOM the car is airborne! Scary crap.It reminds me a lot of the*Lamborghini Aventador lap, and even Michael Vergers in the Radical. Casually dressed guys going balls-out in road-legal cars. So far over the limit, so exciting to watch.Those tyres are epic, I need a set! Pirelli Trofeo Rs, if I’m not mistaken…






      Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
        Dale lomas:

        It still amazes me that manufacturers will spend millions developing sportscars, and then allow a total noob*to fit the GoPro to the car doing a lap record of the Nürburgring. It takes less than a minute to connect the camera to your phone, check the “spot” exposure point is over the windscreen and then click record.

        Of course,*BMW’s 7m28s onboard lap from the mega-pricey M4 GTS*is precisely opposite from the Alfa. The driving is smooth, and not scary. Some*data is present, the camera is correctly setup and, even, set in 4k mode!

        But, I have to admit, it’s not anywhere near as ‘exciting’ as Fabio Francia’s lap in the QV. Here are*some more of my thoughts:

        Top of the foxhole, that was FAST… because he hit the bottom with no lifting, there wasn’t enough time to slow the car before the kerb. Notice the myriad error messages arriving on screen! (often this is the mistake*that can lead to catastrophic ABS failure)Exiting Tiergarten, braking into Hohenrain, when*BOOM the car is airborne! Scary crap.It reminds me a lot of the*Lamborghini Aventador lap, and even Michael Vergers in the Radical. Casually dressed guys going balls-out in road-legal cars. So far over the limit, so exciting to watch.Those tyres are epic, I need a set! Pirelli Trofeo Rs, if I’m not mistaken…
        Ik heb die kritiek van Dale "BMW" Lomas nooit goed begrepen... hij zit er al langer op af te geven, maar ik hoop dat 'em zijn grijze massa genoeg gebruikt om te snappen dat de Giulia en de M3/4 niet zo gek veel verschillen van elkaar, waarbij de Giulia op een aantal belangrijke punten wel een verschil maakt.

        Naar mijn idee hebben de technici bij Alfa de huidige BMW M3/4 als basis genomen, misschien om ontwikkelingstijd te besparen, maar zeker en vast om de benchmark te kunnen attaqueren. Hoe zaken zoals wielbasis, breedte van het voertuig, allemaal identiek zijn gaat geen toeval zijn denk ik. Ook een carbon dak, ook een carbon aandrijfas, ...

        Maar waar de Alfa begint te verschillen zijn puntjes die een rondetijd wel beïnvloeden, zo'n V6 is een kort blok wat dieper in de auto ligt vergeleken met een zes-in-lijn. Het specifiek vermogen ligt hoger, dat maakt op een rondje Nurburging echt een verschil (en de M4 GTS toont dat het nog wat rapper kan). Heel belangrijk en onderscheidend punt is dat de Alfa een vlakke bodemplaat heeft met een echte diffuser. BMW heeft dat niet, en moet het op de GTS van z'n taartscheppen hebben om lift tegen te gaan.

        Ik vind het raar dat Dale deze technische verbeteringen niet naar waarde schat en het verhaal bijna wegwuift als hekserij,
        bij de M4 GTS -die nog een paar seconden sneller is- stelt hij dat resultaat niet in vraag, vreemd?
        Hij zal nog raar opkijken als Alfa ook zulke taartscheppen monteert denk ik...

        Waar hij wel gelijk heeft is hoe heftig en tegelijk casual dat rondje Nurburgring in de Alfa was.
        Joerg Weidinger kroop -terecht- in brandwerende kledij en helm achter het stuur van de GTS, ... zegt 10 keer in de video "here we need a stable car"... "stable car"... "stable car".
        En dan vergeleken met die Italiaan die eens effe in jeans en polo rond de ring vliegt, met een dansende Alfa, hier en daar heel duidelijk op (en ietsje over) de limiet.

        Zo'n recordpogingen kunnen lelijk aflopen. Heel de opzet is bedoelt om een standaard auto een rondje te laten rijden, ze halen vlotjes snelheden van een racewagen maar hebben niet die specifieke veiligheidsuitrusting.

        Comment


        • Dat is als de Italiaan die op teensletsen en in short op zijn Aprilia het beste van zichzelf geeft op een kronkelende kustbaan.
          Of probeer Nonno (opaatje) maar eens te volgen als hij met zijn aftandse Panda een heuvel in Toscane opvliegt.
          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

          Comment


          • alfa heeft hier wel een mooie basis wagen mee om terug te DTM'en
            lets have some more member berries

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
              alfa heeft hier wel een mooie basis wagen mee om terug te DTM'en
              155 DTM
              2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                alfa heeft hier wel een mooie basis wagen mee om terug te DTM'en
                Zou zalig zijn

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                  Ik heb die kritiek van Dale "BMW" Lomas nooit goed begrepen... hij zit er al langer op af te geven, maar ik hoop dat 'em zijn grijze massa genoeg gebruikt om te snappen dat de Giulia en de M3/4 niet zo gek veel verschillen van elkaar, waarbij de Giulia op een aantal belangrijke punten wel een verschil maakt.

                  Naar mijn idee hebben de technici bij Alfa de huidige BMW M3/4 als basis genomen, misschien om ontwikkelingstijd te besparen, maar zeker en vast om de benchmark te kunnen attaqueren. Hoe zaken zoals wielbasis, breedte van het voertuig, allemaal identiek zijn gaat geen toeval zijn denk ik. Ook een carbon dak, ook een carbon aandrijfas, ...

                  Maar waar de Alfa begint te verschillen zijn puntjes die een rondetijd wel beïnvloeden, zo'n V6 is een kort blok wat dieper in de auto ligt vergeleken met een zes-in-lijn. Het specifiek vermogen ligt hoger, dat maakt op een rondje Nurburging echt een verschil (en de M4 GTS toont dat het nog wat rapper kan). Heel belangrijk en onderscheidend punt is dat de Alfa een vlakke bodemplaat heeft met een echte diffuser. BMW heeft dat niet, en moet het op de GTS van z'n taartscheppen hebben om lift tegen te gaan.

                  Ik vind het raar dat Dale deze technische verbeteringen niet naar waarde schat en het verhaal bijna wegwuift als hekserij,
                  bij de M4 GTS -die nog een paar seconden sneller is- stelt hij dat resultaat niet in vraag, vreemd?
                  Hij zal nog raar opkijken als Alfa ook zulke taartscheppen monteert denk ik...

                  Waar hij wel gelijk heeft is hoe heftig en tegelijk casual dat rondje Nurburgring in de Alfa was.
                  Joerg Weidinger kroop -terecht- in brandwerende kledij en helm achter het stuur van de GTS, ... zegt 10 keer in de video "here we need a stable car"... "stable car"... "stable car".
                  En dan vergeleken met die Italiaan die eens effe in jeans en polo rond de ring vliegt, met een dansende Alfa, hier en daar heel duidelijk op (en ietsje over) de limiet.

                  Zo'n recordpogingen kunnen lelijk aflopen. Heel de opzet is bedoelt om een standaard auto een rondje te laten rijden, ze halen vlotjes snelheden van een racewagen maar hebben niet die specifieke veiligheidsuitrusting.

                  Je hebt een punt, maar Dale is altijd zo geweest tegenover constructeurs die dingen verkondigen zonder bewijs.
                  Nu het bewijs is er en hij geeft ook toe dat dit een record van jewelste is.

                  Maar ze hadden idd die camera wat mooier kunnen hangen


                  Wel nen zotte chauffeur precies, zo risico's nemen.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                    Dat is als de Italiaan die op teensletsen en in short op zijn Aprilia het beste van zichzelf geeft op een kronkelende kustbaan.
                    Of probeer Nonno (opaatje) maar eens te volgen als hij met zijn aftandse Panda een heuvel in Toscane opvliegt.
                    Haha, heel typerend inderdaad, grappig, ... beetje vernederend voor die serieuze Duitsers, tot alles eindigt in één grote vuurbal.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                    alfa heeft hier wel een mooie basis wagen mee om terug te DTM'en
                    DTM heeft -tegenwoordig nog minder dan vroeger- niks met de auto's van de straat te maken, beetje spijtige zaak vind ik... ik heb er om die reden geen enkele band mee.

                    Comment


                    • Je moet de Giulia vergelijken met de M3 niet met de m4, en al zeker niet met de M4 GTS.
                      Natuurlijk is een M4 GTS stabieler, dat ding heeft een frontsplitter zo groot als een bijzettafel, een rolkooi, taartschep achterop, aangepaste demping en dergelijke.
                      Het zou al erg zijn als de GTS met al deze upgrades nog niet stabieler op de baan ligt hé.
                      Ik vind het ontzettend knap wat ze daar neerzetten. Is gewoon een auto die je dagelijks kan rijden met 4 personen!
                      Classic cars on demand

                      www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                      www.californiadream.be

                      - It's time to make your dream come true -

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                        Je moet de Giulia vergelijken met de M3 niet met de m4, en al zeker niet met de M4 GTS.
                        Natuurlijk is een M4 GTS stabieler, dat ding heeft een frontsplitter zo groot als een bijzettafel, een rolkooi, taartschep achterop, aangepaste demping en dergelijke.
                        Het zou al erg zijn als de GTS met al deze upgrades nog niet stabieler op de baan ligt hé.
                        Ik vind het ontzettend knap wat ze daar neerzetten. Is gewoon een auto die je dagelijks kan rijden met 4 personen!
                        Als ze nog eens een GTA variant maken in een latere fase... waarom niet ineens met de originele Ferrari V8 erin hé.

                        Qua stabiliteit speelt nog wel een ander feit mee, de stuurinrichting van de Alfa is directer, de setup van de M3/4 is ook bedoelt voor stabiliteit te creëren, je zal met de Alfa bijvoorbeeld op de autobahn wat meer moeten opletten denk ik (ik heb het ook liever zo direct hoor, maar ik snap anderzijds de keuze wel).
                        Ik moet u wel tegenspreken wat het verschil tussen M3 en M4 betreft, die zijn mekaars gelijke gebleken, zowel qua gewicht, als wielbasis en prestaties. De vergelijking is maw niet zo onjuist als je zou denken.

                        Comment


                        • Blijkbaar doen ze in Oostende geen Alfa Romeo meer ? Ik dacht van de Giulia eens te gaan bekijken maar het was noppes......

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Bercki Bekijk Berichten
                            Blijkbaar doen ze in Oostende geen Alfa Romeo meer ? Ik dacht van de Giulia eens te gaan bekijken maar het was noppes......

                            Enkele km's verder is er een echte dealer te Koksijde .
                            Fiat Bravo 2008 - Lancia Delta 2010 - Fiat 500 2011 - Alfa Guilietta 2012 - VW Golf 2014 - Nissan Qashqai 2015 - Infiniti Q30 Sport 2016 - Nissan Leaf 2018 - Fiat 500e 2021
                            Tweede wagens Renault Twizy 2013 - Mia electric 2012 - Smart Electric drive 2013

                            Comment


                            • Idd. Marrannes in Wulpen. In Oostende doen ze enkel nog Fiat en zelfs niet als officiële dealer. Begrijpe wie begrijpen kan ....

                              Comment


                              • Nochtans een top garage in Oostende. (Ital Mobil) Ging er een paar jaar terug als niet klant mijn Bravo binnen doen om een remprobleem. Vroeg een vervangwagen om thuis te geraken. Er waren er geen ter beschikking. De zaakvoerder heeft me zonder verpinken z'n eigen auto gegeven. Ik geraak wel thuis, zei hij. Hoeveel garages zouden zoiets doen voor een niet klant? En gratis een bonnetje om in het restaurant er naast een koffie te gaan drinken. Is me een raadsel waarom die geen officiële dealer meer zijn.

                                Comment


                                • omdat er als niet-dealer veel minder kosten zijn. Als je dan goede relaties hebt met een echte dealer, kan je veel meer verdienen. Wij hebben ook zo'n ex dealer die bij ons stukken besteld, die al eens een auto verkoopt en waar wij de garantie-administratie voor in orde brengen. Hij hoeft geen grote show-room te onderhouden, en geen verantwoording aan het merk af te leggen maar heeft toch zijn klanten.

                                  Comment


                                  • Ben er een jaar of twee geleden langs geweest, en toen kloeg hij al steen en been over de verregaande en soms al te gekke verplichtingen die Fiat oplegde (showroom (+ vulling ervan) opleiding personeel, werkplaatsinrichting, informatica, maar ook verplichte stock reserveonderdelen enzomeer
                                    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                                    Comment


                                    • werkt de zoon van ex-garage Goderis nog bij Ital Mobiel? (ook nog een Alfa dealer die ermee opgehouden is)

                                      Comment


                                      • Toen ik er langs ben geweest, werkte Guy Godderis er nog. En opgehouden? In Brugge ja, maar zitten die nu niet in Oostkamp?

                                        Comment


                                        • Neen, Godderis is gestopt, al een paar jaar.

                                          In het Brugse heb je enkel Deboo nog als 'officiële' Alfa-Fiat-Jeep garage.
                                          2021 Taycan 4S
                                          2021 Lexus UX250h

                                          Comment

                                          Working...
                                          X