Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alfa Romeo Giulia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
    3 oktober, 2016 by CorsaItalia Altavilla: Alfa Romeo Giulia vol op stoom!



    Alfa Romeo kan natuurlijk wel een prachtige auto maken, er moet ook nog een kopersgroep zijn. Dat dat helemaal goed zit blijkt wel uit de tevredenheid in Italië: de verkopen van de Giulia zijn veel beter dan verwacht.
    De Giulia werd al zeer goed ontvangen door de pers. Journalisten zijn lovend over de kwaliteit van de auto en de rijeigenschappen worden massaal gewaardeerd. Kennelijk zijn de potentiële kopers het daar mee eens, eind september zijn er al dermate veel auto’s besteld dat het doel van geheel 2016 al gehaald is! De uitspraken komen van Alfredo Altavilla, de grote man van FCA voor Europa. Hij voegt er aan toe dat de Giulia niet alleen in Italië als een speer gaat maar ook buiten het thuisland zijn de aantallen hoger dan verwacht.
    Ook in Nederland lijkt de Giulia zeer goed aan te slaan. De dealers die we tot nu toe spraken zijn zeer tevreden en navraag van ons leert dat er opvallend veel Audi’s A4 en BMW’s 3-serie worden ingeruild. Juist dát was de grote vraag: krijgt Alfa Romeo de kopers die jaren geleden noodgedwongen voor wat anders gingen weer terug. Het lijkt er op dat die vraag met een keiharde ‘JA!’ beantwoord kan worden!

    Hopelijk kunnen ze hun cliënteel in de toekomst ook houden.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
      Dat is voor de gewichtsverdeling dat hij naar achter staat nadeel is wel dat het meestal meer werk is voor er aan te sleutelen .

      idd een motor die voor of op de vooras ligt is niet echt leuk om bochten mee te nemen
      lets have some more member berries

      Comment


      • Gisteren even naar de garage geweest om folder op te halen.
        Toch zeer spijtig dat er geen break komt; de opening van het koffer lijkt me toch te klein om er gemakkelijk materiaal in en uit te halen.

        En andere opmerkingen die me nu toch opvielen:
        - het lijkt wel of ik helemaal tegen de A-stijl aanzat. In mijn wagen (Mazda 6) staat die veel meer naar links, in de Giulia lijkt die half in mijn zichtsveld te komen. Iemand ook al opgevallen?
        - zetels zittten niet slecht, maar toch niet echt sportief. Zitvlak is helemaal vlak en amper wangen in de rugleuning. In mijn 6 zijn die veel meer geprofileerd. In mijn oude 147 waren de standaardzetels nog meer geprofileerd en kon je nog 2 soorten sportzetels bestellen. Nu zijn er geen optionele sportzetels.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
          Toch zeer spijtig dat er geen break komt
          Er komt toch wél een Sportwagon?

          Smilin' Jack - Speed Pilot

          Comment


          • Dat is nog niet helemaal zeker...
            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

            '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

            Comment


            • Dat is een photoshop.

              Comment


              • Inderdaad photoshop. Die is hier meer dan een jaar geleden al eens opgedoken. Denk dat Elio die nog geplaatst heeft. Een Giulia met een patrijspoort heb ik er nog op geantwoord...
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                Comment


                • 't Is nog waar ook (al kan ik de foto van elio niet meer zien).

                  Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
                  Blijkbaar zijn ze ook de Sportwagon aan het uittesten:


                  EDIT, bij nader inzien duidelijk een photoshopke :-(
                  Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

                  een wagen met een patrijspoort?
                  Smilin' Jack - Speed Pilot

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten
                    't Is nog waar ook (al kan ik de foto van elio niet meer zien).
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                    Comment


                    • Verkoper zei me dat ik er echt niet op moest rekenen, zeker niet voor Jan/Feb 2017 te bestellen.
                      Wees me natuurlijk door naar de komende SUV, maar dat is voor mij hoogstwaarschijnlijk geen alternatief.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                        Verkoper zei me dat ik er echt niet op moest rekenen, zeker niet voor Jan/Feb 2017 te bestellen.
                        Wees me natuurlijk door naar de komende SUV, maar dat is voor mij hoogstwaarschijnlijk geen alternatief.
                        Waarom niet?
                        De markt van breaks krimpt waardoor het niet meer rendabel is.
                        SUV's daarentegen zijn nog steeds booming dus als je maar een beperkt R&D budget hebt, dan moet je keuzes maken. Een D-SUV gaat nu eenmaal beter verkopen dan een D-break.
                        Classic cars on demand

                        www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                        www.californiadream.be

                        - It's time to make your dream come true -

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                          Waarom niet?
                          De markt van breaks krimpt waardoor het niet meer rendabel is.
                          SUV's daarentegen zijn nog steeds booming dus als je maar een beperkt R&D budget hebt, dan moet je keuzes maken. Een D-SUV gaat nu eenmaal beter verkopen dan een D-break.
                          Verwachten ze daar geen kentering in? Ik denk altijd dat de moment dichterbij komt dat mensen gaan inzien dat SUV's lompe breaks zijn met hogere gebruikskosten.
                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                          '15 Volvo XC60 D3

                          Comment


                          • Ik denk dat ook wel, maar voorlopig gaat ieder merk nog een pak meer SUV's uitbrengen.
                            Iedereen wil hoger zitten om beter uitzicht te hebben, maar als iedereen een SUV heeft, is dat voordeel weg he.
                            Kennelijk heeft iedereen tegenwoordig zo'n slechte rug dat ze in een SUV moeten zitten. Hadden mensen vroeger dan geen slechte ruggen, of waren de gewone wagens zoveel beter?

                            Mij spreekt het in ieder geval niet aan: teveel gewicht, meer luchtweerstand, hogere tiltdrempel voor het koffer, te hoog zwaartepunt, meestal duurder, ...
                            Dus nee: een SUV is geen vervanging van een break!

                            Maar inderdaad als fabrikant zou ik ook eerst investeren in een SUV en dan pas een break. (als er nog budget over is)

                            Comment


                            • ah de meeste lopen zoals altijd gewoon mee met de hype
                              lets have some more member berries

                              Comment


                              • Ook geen SUV-fan hier.
                                Een break is dan weer wel mijn ding.
                                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                                  Waarom niet?
                                  De markt van breaks krimpt waardoor het niet meer rendabel is.
                                  SUV's daarentegen zijn nog steeds booming dus als je maar een beperkt R&D budget hebt, dan moet je keuzes maken. Een D-SUV gaat nu eenmaal beter verkopen dan een D-break.
                                  Het budget een SUV te ontwikkelen ligt wel véél hoger, echt véél hoger

                                  Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                  Ik denk dat ook wel, maar voorlopig gaat ieder merk nog een pak meer SUV's uitbrengen.
                                  Iedereen wil hoger zitten om beter uitzicht te hebben, maar als iedereen een SUV heeft, is dat voordeel weg he.
                                  Kennelijk heeft iedereen tegenwoordig zo'n slechte rug dat ze in een SUV moeten zitten. Hadden mensen vroeger dan geen slechte ruggen, of waren de gewone wagens zoveel beter?

                                  Mij spreekt het in ieder geval niet aan: teveel gewicht, meer luchtweerstand, hogere tiltdrempel voor het koffer, te hoog zwaartepunt, meestal duurder, ...
                                  Dus nee: een SUV is geen vervanging van een break!
                                  Mij zegthet ook niets, zo'n SUV. De rijbelevenis in zo'n tractor is echt afstompend
                                  BMW 420dA : >>>

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                    Ik denk dat ook wel, maar voorlopig gaat ieder merk nog een pak meer SUV's uitbrengen.
                                    Iedereen wil hoger zitten om beter uitzicht te hebben, maar als iedereen een SUV heeft, is dat voordeel weg he.
                                    Kennelijk heeft iedereen tegenwoordig zo'n slechte rug dat ze in een SUV moeten zitten. Hadden mensen vroeger dan geen slechte ruggen, of waren de gewone wagens zoveel beter?

                                    Mij spreekt het in ieder geval niet aan: teveel gewicht, meer luchtweerstand, hogere tiltdrempel voor het koffer, te hoog zwaartepunt, meestal duurder, ...
                                    Dus nee: een SUV is geen vervanging van een break!

                                    Maar inderdaad als fabrikant zou ik ook eerst investeren in een SUV en dan pas een break. (als er nog budget over is)
                                    Wij hebben een SUV en ik 2 hernia's in mijn onderrug, enige verschil is de instap die makkelijker is. Maar daar staan toch wel wat nadelen tegenover waardoor de simpele 308 vaker in het voordeel is dan we zelf vooraf dachten. Uiteraard gekeken vanuit gebruik hier in be, misschien dat er op de globale markt nog meer voordelen zijn.
                                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                    '15 Volvo XC60 D3

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                      Wij hebben een SUV en ik 2 hernia's in mijn onderrug, enige verschil is de instap die makkelijker is. Maar daar staan toch wel wat nadelen tegenover waardoor de simpele 308 vaker in het voordeel is dan we zelf vooraf dachten. Uiteraard gekeken vanuit gebruik hier in be, misschien dat er op de globale markt nog meer voordelen zijn.
                                      Wat zijn dan de nadelen JosenJef? Wij overwegen een SUV dus zou dat toch graag weten

                                      Comment


                                      • Ik denk maar luid: verbruik hoger, moeilijker parkeren (plaats vinden), minder prestaties (gewicht en aërodynamica), enz

                                        Comment


                                        • rij al genoeg met bestelwagens (type Ducato 3.0) om hoog te zitten. Daarnaast dan nog een S-Max, meeste plezier echter in de 16 jaar oude Fiat Coupe. Geef mij dan maar een Giulia (Veloce - benzine graag). Beleving is helemaal anders. En de aantal keren dat ik bv. meer ruimte nodig heb, dat kan ik allemaal op 1 hand tellen. Zelfs toen de kinderen peuters waren, reed de vrouw continue met die coupe rond + wat echt nodig was (je hebt dus echt geen halve huisraad om ergens naartoe te gaan nodig omdat je plots kinderen hebt).

                                          Comment

                                          Working...
                                          X