Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Gewoon hopen dat er een punto komt op basis van de 208...
En met de basis van de 308 kunnen ze ook iets leuk maken
Er zijn natuurlijk ergere dingen dan met Peugeot in zee gaan, een merk dat ik wel kan appreciëren.
Hopelijk dan met wat Italiaanse eigenheid als ze dit doen...
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Bij Alfa/Fiat/Lancia is er decennia lang mismanagement geweest.
Dat, en vooral veel te weinig geld. In 1992 heeft Gianni Agnelli verklaard dat de investeringen in het toenmalige Fiat Auto van de pot gerukt waren. Sedertdien heeft het management tegen alsmaar sterkere concurrentie moeten opboksen zonder adequate fondsen. Vandaar dat er iedere keer na een beloftevolle ontwikkeling, zoals bv. de 156, de kansen niet gegrepen werden. Gewoon omdat het geld voor een verdere uitbouw van het gamma er niet was.
DÍT ZIJN DE VERNIEUWDE ALFA ROMEO GIULIA Q EN STELVIO Q
Alfa Romeo voerde eind vorig jaar een vernieuwingsronde door op de Giulia en de Stelvio, al hield het merk de gemoderniseerde Q-uitvoeringen nog even onder de pet. Tot vandaag!
Het mag geen verrassing heten dat de gekruide Q-uitvoeringen van zowel de Giulia als de Stelvio dezelfde aanpassingen ondergaan als Alfa Romeo in november vorig jaar op de reguliere uitvoeringen van dat tweetal doorvoerde. Naar grote uiterlijke wijzigingen kun je dan ook lang zoeken; het daadwerkelijke nieuws zit namelijk vanbinnen. De enige uiterlijke aanpassingen zijn, naast nieuwe kleurstellingen, de komst van nieuwe led-lichtunits met donkere lenzen en een in glanzend zwart uitgevoerde grille.
Slecht nieuws voor wie er op had gehoopt: die aanpassingen hebben geen invloed op de 2,9-liter twinturbo V6 waarmee Alfa Romeo de potente Q-versies van de Giulia en Stelvio levert. Die machtige zescilinder levert na de modeljaarupdate 'gewoon' weer 510 pk en 600 Nm koppel. Het karakter van de Q-modellen laat zich wederom via de op de middentunnel geplaatste draaiknop van het DNA Pro-systeem in vier standen instellen: Race, Dynamic, Natural en Advanced Rendement (Eco). Nieuw is de mogelijkheid om een titanium uitlaatsysteem van Akrapovič te bestellen, een exemplaar met uit koolstofvezel vervaardigde eindstukken dat volgens Alfa Romeo nóg beter klinkt dat het standaardsysteem. Kort geleden zagen we al hoe de Giulia GTA en GTAm van een van Akrapovič-uitlaatsysteem werden voorzien.
Interieur
Alfa Romeo lepelt verder een vers stuurwiel én een met leer afgewerkte keuzehendel van de automaat in de Giulia Q en Stelvio Q, maar er is meer. De Italianen stellen gordels beschikbaar die niet alleen in het zwart, maar ook in het rood en in het groen te bestellen zijn. Op termijn zijn ook met geperforeerd leer beklede sportstoelen verkrijgbaar. Net als de reguliere versies profiteren ook de Q-edities van beide modellen van het nieuwe 8,8-inch scherm dat bij het vernieuwde infotainmentsysteem hoort, een exemplaar dat het 7-inch display aflost. Prettig: het is voortaan een touchscreen. Alfa Romeo zegt verder materiaal van hogere kwaliteit toe te passen. Nieuw is onder meer ook een draadloze lader voor smartphones en verder spreekt Alfa Romeo van de komst van grotere, beter toegankelijke opbergvakken.
Ook op veiligheidsgebied gaan de Giulia en Stelvio Q er op vooruit. Alfa Romeo introduceert namelijk een pakket systemen onder de noemer Advanced Driver Assistance System. De twee Italianen krijgen onder meer een actieve rijbaanassistent, dodehoekdetectie, adaptieve cruisecontrol die samenwerkt met verkeersbordherkenning en tenslotte een file- én een snelwegassistent.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
De Giulia heeft Alfa Romeo niet het verhoopte succes kunnen brengen. Slaagt de kleine update voor modeljaar 2020 erin het tij te keren? Een confrontatie met zijn historische aartsrivaal, de BMW 3-Reeks, kan al heel wat duidelijk maken.
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Niet alleen nu, dat zijn kortingen dat ik van mijn FCA-dealer altijd krijg.
Maar het blijft veel geld anderzijds, als ik eentje samenstel zit ik aan een kleine 50.000, doe daar 12.000 en het blijft nog steeds 38.000, wat ik op dit moment in mijn leven niet aan een auto kan uitgeven zonder andere opofferingen te doen die ik niet wil doen.
En eentje kaal kopen, zoals je vaak ook kale 3’s ziet rijden, wil ik echt niet. Dan liever een Tipo met elk kruisje op de optielijst aangeduid zoals ik nu rij.
Is altijd mijn persoonlijke mening geweest: liever een kleinere/goedkopere wagen volsteken met opties dan een grote met amper opties voor dezelfde prijs.
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Maar het blijft veel geld anderzijds, als ik eentje samenstel zit ik aan een kleine 50.000, doe daar 12.000 en het blijft nog steeds 38.000, wat ik op dit moment in mijn leven niet aan een auto kan uitgeven zonder andere opofferingen te doen die ik niet wil doen.
En eentje kaal kopen, zoals je vaak ook kale 3’s ziet rijden, wil ik echt niet. Dan liever een Tipo met elk kruisje op de optielijst aangeduid zoals ik nu rij.
Is altijd mijn persoonlijke mening geweest: liever een kleinere/goedkopere wagen volsteken met opties dan een grote met amper opties voor dezelfde prijs.
Versta het, blijft nog altijd veel geld, zou het er ook niet aan kunnen geven...
Heb in de garage eens in een "basis" Giulia gezeten, en had toch geen probleem met het stoffen interieur
Blijft nog steeds stom dat er geen echte basis motoren zijn... Anders zou ik binnen paar jaar kijken voor 2de hands voor onze Giulletta te vervangen...
Is al altijd geweest, zoals bij de meeste merken... Vorige week offerte gezien voor een Passat, en de korting was ook gewoon te belachelijk...
'Altijd' en bij 'de meeste' merken 25% totale korting?
De hoogste korting waar ik ooit eens van heb genoten was op een Laguna: 21% en 'k vond dat toen veel.
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVERBekijk Berichten
'Altijd' en bij 'de meeste' merken 25% totale korting?
De hoogste korting waar ik ooit eens van heb genoten was op een Laguna: 21% en 'k vond dat toen veel.
Misschien wel beetje overdreven, maar zelf toch al iedere keer verschoten bij Skoda...
Bij de Duitse 3 zal het wel stuk minder zijn... Vooral bij minder geliefde modellen zal het echt veel zijn momenteel
Comment