Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Kan niet hé, anders zou er een ster moeten op staan en was het niet A4 maar A45.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
die digidash is wel onbruikbaar, mensen, doe het daar niet voor
pure afleiding
digidash oke, is veel goekoper, maar zet je gps er niet op
Oh neen. Schitterend die 'virtual cockpit'. Liever dat dan een head up. Zaterdag in de Q7 nog mogen ondervinden. Erg praktisch.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Iedereen zit hier de A4 af te breken maar ik vraag me af waarom. De oude A4 was een mooie wagen en dat is de nieuwe ook. Interieur is prachtig en de rijeigenschappen (behalve voor al die bochtenridders hier) zijn wsl ook dik in orde. En de Griek heeft bewezen dat ze qua kwaliteit niet hoeven onder te doen voor andere merken.
Haha, inderdaad. Een A4 is wel geen A6 of Allroad natuurlijk, maar ik heb hier bij het lezen al veel binnenpretjes gehad. Ofwel hebben we al 1,4 mljn km's geluk gehad ofwel leveren ze wel degelijk kwaliteit af.
De a4 bolt goe, ik had enkel maar een probleem met mijn a4 cabrio.. Slappe kas en 50/50 gewichtsverdeling ( 50% voor de vooras en 50% net achter de vooras )
Als ik een top drie moet maken louter op design/uiterlijk, tussen A4, XE-S en Giulia, komt hij toch op de laatste plaats.
Uiterlijk geef ik je gelijk (je vergelijkt ook toevallig met 2 zeer mooie modellen), maar ik vind persoonlijk dat de A4 qua interieur toch een trapje hoger staat dan bv de XE.
Oh neen. Schitterend die 'virtual cockpit'. Liever dat dan een head up. Zaterdag in de Q7 nog mogen ondervinden. Erg praktisch.
De virtuele cockpit is inderdaad niet alleen mooi maar ook praktisch. Zeker ook in combinatie met de hud. Over de rijeigenschappen kan ik kort zijn. Hij doet alles net wat beter dan de vorige. Het rijcomfort is een stuk verbeterd. De scherpte van het sturen is echt pakken beter, wat niet echt moeilijk is. De limieten in de bochten heb ik nog niet opgezocht.
Uiterlijk geef ik je gelijk (je vergelijkt ook toevallig met 2 zeer mooie modellen), maar ik vind persoonlijk dat de A4 qua interieur toch een trapje hoger staat dan bv de XE.
Is niet echt toevallig hoor...
Een testrit met de XE-S kon mij alvast zeer zeker bekeren.
Ondertussen al redelijk wat kilometers gedaan in de nieuwe A4, en 2 korte ritjes in de nieuwe passat. Eerlijkheidshalve moet ik toch zeggen dat zeker qua interieur die laatste niet moet onderdoen tegenover de A4. In tegendeel, ik vind het interieur van de passat misschien zelfs wel mooier. Strakke dashboard lijn met het grote GPS touchscherm in het dashboard. De A4 heeft in tegenstelling tot de A6 en A3 een scherm dat niet meer inklapt maar gewoon bovenop het dashboard staat. Imo toch een achteruitgang. Ben benieuwd wat ze met het volgende A6 en A3 model gaan doen.
Qua rijgedrag is de A4 een pak comfortabeler dan zijn voorganger. Met de optie geisoleerd glas is hij ook ongelooflijk stil aan hoge snelheden. Dat heb ik nog niet kunnen vergelijken met de passat.
Qua exterieur zijn de lijnen van de A4 wel erg mooi. De standaard xenon lichten vooraan (achteraan standaard is halogeen) vind ik niet zo heel mooi. Dan zijn die (toen optioneel) van het vorige model mooier. De optinele LEDs zijn dan wel weer prachtig, maar ook enorm duur.
Tweetal weken geleden een Audi A4 2.0 150pk in Manhattan grijs besteld. Best wel een mooie kleur!
Ook nog een paar packs er bij genomen (Pack Executive Plus & Pack Lounge), en nog wat kleinere opties (verchroomde dakrails & vensteromlijsting, Parkeersensoren vooraan, Audi Sound System,...). Verwachte levertijd is laatste week van maart / eerste week van april.
Heb m'n wagen intussen een dikke week, en de algemene indrukken zijn toch wel zeer positief (zowel wat looks betreft, als wat het rijgedrag & motor betreft).
Heb m'n wagen intussen een dikke week, en de algemene indrukken zijn toch wel zeer positief (zowel wat looks betreft, als wat het rijgedrag & motor betreft).
Ben hier ook aan het wachten. Levering voorzien begin juni is verzet naar begin juli.
En over de vergelijking met de passat, ik zie zelfs niet hoe de passat in de buurt van de A4 komt. In de Passat zit nog steeds dezelfde gps als die de golf meer dan 10 jaar geleden had. Zet daar de virtual cockpit en de prachtige hoger resolutie scherm van de A4 tegenover.
In de week zag ik op de autostrade een nieuwe A4 en het vak ernaast een nieuwe superb.... hoewel de A4 niet lelijk is (laat het ons houden op neutraal) moet ik zeggen dat ik qua exterieur de skoda mooier vond dan de audi, ja zelfs echt knap. Wie had dat 10 jaar geleden durven voorspellen lol
De binnenkant kan ik niks op zeggen, die kon ik niet vergelijken.
In de week zag ik op de autostrade een nieuwe A4 en het vak ernaast een nieuwe superb.... hoewel de A4 niet lelijk is (laat het ons houden op neutraal) moet ik zeggen dat ik qua exterieur de skoda mooier vond dan de audi, ja zelfs echt knap. Wie had dat 10 jaar geleden durven voorspellen lol
De binnenkant kan ik niks op zeggen, die kon ik niet vergelijken.
Ik zet de stap van een Audi naar een Skoka. Ga het me niet beklagen. Vooral niet in aankoopprijs.
2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
2023 Skoda Enyaq SUV Coupé
De passat heeft nu toch ook de virtuele cockpit?
Het valt me ook op dat de VAG producten dichter bij elkaar komen qua kwaliteit, maar de prijsverschillen blijven groot.
Ik mis bij mijn wagen de virtuele cockpit niet maar de HUD vind ik wel een fantastische toevoeging.
Ben hier ook aan het wachten. Levering voorzien begin juni is verzet naar begin juli.
En over de vergelijking met de passat, ik zie zelfs niet hoe de passat in de buurt van de A4 komt. In de Passat zit nog steeds dezelfde gps als die de golf meer dan 10 jaar geleden had. Zet daar de virtual cockpit en de prachtige hoger resolutie scherm van de A4 tegenover.
De passat heeft nu toch ook de virtuele cockpit?
Het valt me ook op dat de VAG producten dichter bij elkaar komen qua kwaliteit, maar de prijsverschillen blijven groot.
Ik mis bij mijn wagen de virtuele cockpit niet maar de HUD vind ik wel een fantastische toevoeging.
De Passat was er zelfs eerst met de virtuele cockpit (na de TT).
De volgende Golf zal wellicht ook dat dashboard krijgen.
Zal niet lang duren tot ze de Skoda er ook mee uitrusten.
volgens mij heb jij al lang niet meer in een passat gezeten.
Ik denk dat er hier ééntje aan't vloeken is.
Comment