Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Yes. 't Was eerst te zien op de A8 denk ik, nu sijpelt het door naar de rest van het gamma... de Q7 heeft het alleszins ook. 2 keer raden hoe het op de nieuwe A6 zal geïmplementeerd worden.

    Comment


    • #82
      Ik merk steeds meer dat Audi een technologiemerk aan het worden is en steeds minder om design gaat geven. Het is er echt een arrogant teringzooitje geworden met de verkeerde mensen die gewoon de waardes van het merk niet kennen. Het begint al met verkeerde ontwerpers als Egger en Lichte die geleid worden door verkeerde mensen als Hackenberg. De productiekosten moeten steeds maar omlaag en dan ga je merken dat Skoda, Seat, VW en Audi van dezelfde pers- en productiemachines komen. Na de TT, Q7 en R8 vind ik ook deze A4 een gemiste kans om iets moois te laten zien. Ik denk dat Audi op een gegeven moment weinig (trouwe) fans gaat overhouden en gewoon veel zwevende kopers gaat krijgen als ze zo blijven doorgaan. In dit tijdperk van design gaan mensen deze bullshit niet lang pikken is mijn voorspelling. Ik hoop daarom dat de verkopen zullen dalen en dat er vanuit media directe kritiek gaat komen zodat Audi (of VW) de boel snel in orde gaat maken. Aan mij hebben ze alvast een fan en potentiele koper minder.

      Comment


      • #83
        @Beko. Je mag toch stellen dat de core-business van Audi eerder aanleunt bij het conservatieve en het rationele? Daarom dat ik eerder al alludeerde op het verschil tussen de Giulia en A4 presentatie, het contrast is opmerkelijk en dat vertaalt zich wellicht ook in het product. Ga eens grasduinen in het verleden van Audi, dat speelt imho al jaar en dag op het rationele. De keuze voor een Audi zal zelden een keuze van het hart zijn -denk ik-.

        Audi heeft een paar uitschieters, een paar design statements zoals de TT, Nuvolari concept en met een supersport als de R8. Vanaf het ogenblik dat Walter De'Silva bij Audi werd ingelijfd kreeg ik ook het gevoel dat design en techniek vanaf dan hand in hand zouden gaan. Duitse degelijkheid, Italiaanse passie. Maar helaas pindakaas.
        Love it or hate it, dit gaat wel een ontzettend goeie auto zijn waar je moeilijk omheen kan.
        Om die reden zal die straks weer populair zijn bij de leaserijders, en een paar meerwaardezoekers en een heleboel saaie pieten.

        Comment


        • #84
          Buiten dat ik toch graag wat meer verschil met de vorige gezien had valt het design wel mee. Persoonlijk heb ik het liever zo dan de stijlbreuk die Mercedes aan het doorvoeren is (al geven de verkoopcijfers hier wel aan dat dit voor velen nu net wel een reden is om voor dit merk te kiezen).
          Interieur is stijlvol, maar (weeral)die tablet doet afbreuk aan het geheel.

          heb gelezen dat het de stilste in zijn klasse zou worden en co2 is laag. Als de leaseprijzen meevallen ga ik er zeker naar kijken als opvolger van mijn w204 (optiepolitiek, design en geluid van de 2.1diesel is voor mij de reden om die links te laten liggen)
          Kwaliteitsgevoel en design van de huidige a4 (weliswaar met de nodige opties) altijd al knap gevonden.

          Comment


          • #85
            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
            Misschien een beetje saai, maar wel heel stijlvol vind ik.
            Vergeleken met een (veel te dure) C-klasse, vind ik deze echt wel mooier.
            Interieur is voorspelbaar perfect afgewerkt.
            Als de beenruimte achterin maar stevig vooruit gaat, dan ruil ik mijn A6 binnen een paar jaar in voor een beter uitgeruste A4.

            Ik hou wel van dat robuust saaie.
            +1

            Comment


            • #86
              Betreft dit echt een nieuw model? De huidige eigenaars kunnen content zijn.
              Inspiratieloos...

              Comment


              • #87
                Je kan dit ontwerp misschien saai noemen, maar hoeveel mensen bouwen er geen saai huis dat ook niet meer is dan een facelift van een pastorij is van 200 jaar geleden?

                Het ontwerp is wat mij betreft homogeen, het interieur erg knap, beter dan BMW en véél beter dan Mercedes C (dat ik echt een zootje vind qua lijnen).
                Bovendien lijkt hij een pak ruimer dan zijn concurrenten. Maar de motor drijft wel de verkeerde as aan ;-)
                BMW 420dA : >>>

                Comment


                • #88
                  Een steeds groter percentage van gekochte Audi's heeft quattro.

                  Comment


                  • #89
                    Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                    Zei jij dat ook niet over de nieuwe C-klasse vorig jaar?
                    de nieuwe C heeft ook grote pijnpunten! en de verkoop is vergeleken met de voorganger toch ook een stuk minder.
                    lets have some more member berries

                    Comment


                    • #90
                      Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                      Je kan dit ontwerp misschien saai noemen, maar hoeveel mensen bouwen er geen saai huis dat ook niet meer is dan een facelift van een pastorij is van 200 jaar geleden?
                      True
                      Ik schreef hier zelf al neer dat ik het een saai design vind, maar ik moet even goed toegeven dat er ook veel mensen zijn die graag in de anonimiteit vertoeven en zeker geen opvallende kar willen.

                      Comment


                      • #91
                        Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS Bekijk Berichten
                        waarom zouden ze hun 3.0bitdi daar nu niet ingestoken hebben? bmw heeft toch ook een 335D.
                        Dat heeft Audi nog niet gedaan in deze klasse. Ik ben al blij dat ze nog zo'n 3.0 willen aanbieden, want Mercedes doet dit niet meer met hun C-klasse.
                        OO 00 OO

                        Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                        Comment


                        • #92
                          Ik was naar een A6 aan het kijken omdat op de a4 de combo 3.0tdi+stronic+quattro al een tijdje niet meer mogelijk is (2.0 tdi 190pk + multitronic + fwd is dikste configuratie)
                          Nu met die nieuwe 3.0tdi in de a4, en zo weinig co2... Ik ga toch maar even wachten met mijn beslissing en hier eens mee proefrijden denk ik :-)

                          Dat het exterieur zo conservatief evolueert had iedereen wel kunnen voorspellen, toch? Daar is trouwens mijns inziens ook nog niets mis mee. Ik vind, puur persoonlijk natuurlijk, het uitgaande model al vele malen stijlvoller dan die playmobil designs die Mercedes tegenwoordig uit zijn mouw schudt. En deze nieuwe helemaal.
                          That interior though. Wat een porno! Tegenover het huidige model écht wel een vooruitgang hoor, en geen kleine facelift

                          Comment


                          • #93
                            Ik heb de A4 nooit een mooie auto gevonden, en dat zal met deze "nieuwe" ook niet zo zijn. Hij is oersaai, zelfs zo erg dat de passat, ook niet bepaald de meest designrijke auto, nu er ineens hip begint uit te zien .

                            Dit neemt niet weg dat audi degelijke auto's maakt, maar dat doen andere merken ook en die kennen wel wat van design.
                            Misschien moeten ze er toch eens over nadenken om die 80+jarige designers eindelijk op pensioen te sturen...

                            Comment


                            • #94
                              Hij zal misschien wel minder rammelen en kraken dan de nieuwe C en een kwalitatiever interieur hebben?

                              Comment


                              • #95
                                Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                Deze Audi is wel alweer groter geworden met z'n 4.72m lengte. Hiermee is 'm zomaar eens eventjes 10cm langer dan een BMW 3. Op foto zie je het niet duidelijk, maar ik denk dat 'm platter en breder gaat zijn, zoals ook de nieuwe Passat, wat me toch wel bevalt. Ik kijk er toch naar uit om 'm irl te zien...
                                De vorige A4 was toch ook 4m71 lang, op die ene cm komt het niet aan

                                Het werd trouwens tijd dat ze het interieur eens grondig aanpakten, dat begon er toch verouderd uit te zien. Al ben ik totaal geen fan van dat uitklappende scherm dat trouwens ook veel lastiger leesbaar is als de zon binnen schijnt...
                                VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

                                Comment


                                • #96
                                  Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
                                  De vorige A4 was toch ook 4m71 lang, op die ene cm komt het niet aan

                                  Het werd trouwens tijd dat ze het interieur eens grondig aanpakten, dat begon er toch verouderd uit te zien. Al ben ik totaal geen fan van dat uitklappende scherm dat trouwens ook veel lastiger leesbaar is als de zon binnen schijnt...
                                  Ik denk niet dat deze een uitklappend scherm heeft, volgens mij staat dit vast opgesteld zoals in een C klasse.
                                  Het interieur lijkt me heel mooi , maar dat scherm hadden ze beter zoals in de A6 inklapbaar gemaakt volgens mij , ik heb in m'n A6 ook zo'n uitklapbaar scherm en wat je schrijft dat dit lastiger leesbaar is klopt helemaal niet, integendeel, ik heb nog geen enkele auto gereden die een beter opgesteld en leesbaar scherm heeft als m'n huidige, mooie er aan is als je het niet nodig hebt je het propertjes inklapt en dan loopt de dashbordlijn heel mooi door.

                                  Comment


                                  • #97
                                    Wanneer komt dit ding juist op de markt? Dan kan ik mij al voorbereiden voor wanneer er weer een leaseclown zit te bumperkleven met zijn A4 station.

                                    LAGE CO ZEG IK U!!!

                                    Comment


                                    • #98
                                      Audi A4

                                      Mja ik weet het niet goed. Op zich wel een mooie tijdloze wagen, zeker de break. Evolutie langs buiten is idd beperkt maar binnenin is wel alles gewijzigd. Ik vind het interieur niet echt mooi vormgegeven, materiaalgebruik zal wel goed zijn.
                                      Ik vind hem niet echt begeerlijk maar wel de leukste van het duitse premium (wat een kutwoord) drietal.
                                      Je moet echt wel gek zijn om 1 van die duitse sedans aan te schaffen, buiten de grotere motoren die ze aanbieden tov de concurrentie hebben ze haast niets dat de grote meerprijs kan verantwoorden. Voor de echte snufjes betaal je u toch blauw.

                                      Als je dan een mooi budget hebt is er nog altijd zoiets als een jag xe, lexus is300, ghibli,. Stuk voor stuk veel exclusiever en mooier.

                                      Dan heb je de suberb, mazda 6 die stuk goedkoper zijn. De fransen hebben de 508 en binnenkort nieuwe laguna...

                                      Te veel keuzes die de meerprijs van de audi (altijd hetzelfe), bmw (interieurafwerking zeer matig) en c (lelijk koreaans uitziend hok) niet kunnen verantwoorden.
                                      Last edited by SteakFriet; 30/06/2015, 11:06.

                                      Comment


                                      • #99
                                        Het scherm staat vast en is dus niet meer in het dashboard weg te schuiven. 7" in de basis en 8,3" in de duurdere uitvoering.
                                        Voor de lancering werd er gesteld dat er een nieuwe 9-traps S-tronic zou komen. Het is een 7-traps geworden.
                                        Bij de automaten zit de MMI controller achter de pook maar bij de manuele komt die ervoor te liggen.
                                        Xenonlichten blijken standaard te zijn.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door orange Bekijk Berichten
                                          Wanneer komt dit ding juist op de markt? Dan kan ik mij al voorbereiden voor wanneer er weer een leaseclown zit te bumperkleven met zijn A4 station.

                                          LAGE CO ZEG IK U!!!
                                          Het verstand reikt altijd tot waar het gaan kan, jij bent daar duidelijk een voorbeeld van...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X