Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
    Xenonlichten blijken standaard te zijn.
    Vreemd dat ze nog Xenon aanbieden op een nieuw model terwijl LED intussen de norm is...

    Comment


    • De unit voor de klimaatregeling vind ik echt knap uitgewerkt:

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
        Vreemd dat ze nog Xenon aanbieden op een nieuw model terwijl LED intussen de norm is...
        Xenon is standaard i.p.v. van halogeen. Dus eigenlijk nog wel een meerwaarde. Waarom dan geen standaard LED's: don't know... Technisch duurder?
        De Passat heeft standaard bv. gewoon halogeen lampen.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
          Je moet echt wel gek zijn om 1 van die duitse sedans aan te schaffen, buiten de grotere motoren die ze aanbieden tov de concurrentie hebben ze haast niets dat de grote meerprijs kan verantwoorden. Voor de echte snufjes betaal je u toch blauw.
          Als je dan een mooi budget hebt is er nog altijd zoiets als een jag xe, lexus is300, ghibli,. Stuk voor stuk veel exclusiever en mooier.
          Volledig mee eens als je in de markt bent voor dergelijke modellen en vrij kan beschikken over je eigen budget (hoewel de je Ghibli wel tegenover een A6 moet zetten in dit rijtje )

          Maar het volumesucces van de 'Duitse 3' ligt dan ook niet bij de wat duurdere modellen, wel bij de basis diesel leasemodellen van om en bij de 140 pk die met monsterkortingen op de fleetmarkt worden gesmeten. Als je dan als 'user-chooser' uit een lijst mag kiezen waar een basis A4 naast een mooi uitgeruste Mazda 6 staat, dan kiezen de meesten er nog altijd voor om een kale A4 op de oprit te zetten...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
            Het verstand reikt altijd tot waar het gaan kan, jij bent daar duidelijk een voorbeeld van...
            LOL. Audidriver op zijn pik getrapt?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
              Volledig mee eens als je in de markt bent voor dergelijke modellen en vrij kan beschikken over je eigen budget (hoewel de je Ghibli wel tegenover een A6 moet zetten in dit rijtje )

              Maar het volumesucces van de 'Duitse 3' ligt dan ook niet bij de wat duurdere modellen, wel bij de basis diesel leasemodellen van om en bij de 140 pk die met monsterkortingen op de fleetmarkt worden gesmeten. Als je dan als 'user-chooser' uit een lijst mag kiezen waar een basis A4 naast een mooi uitgeruste Mazda 6 staat, dan kiezen de meesten er nog altijd voor om een kale A4 op de oprit te zetten...
              Die kuddedieren met hun salariswagens doen die merken hun imago ook niet echt goed natuurlijk maarja...

              Los daarvan hebben de duitsers uiteraard nog wel hun troeven maar die zijn meestal niet terug te vinden in het gros van het verkeer.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                Die kuddedieren met hun salariswagens doen die merken hun imago ook niet echt goed natuurlijk maarja...
                Tja, die kuddedieren met hun salariswagen zorgen voor het gros van de verkoop van audi (en de andere premium merken)

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                  Vreemd dat ze nog Xenon aanbieden op een nieuw model terwijl LED intussen de norm is...
                  bij de volumemerken worden erg veel centen uit opties gehaald, itt lexus

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                    Vreemd dat ze nog Xenon aanbieden op een nieuw model terwijl LED intussen de norm is...
                    bij de volumemerken worden erg veel centen uit opties gehaald, itt lexus

                    over audi hun standaard verlichting weet ik nix, wel over die van bmw en benz
                    bij bmw heb je erg veel aan de optionele verlichting, bij benz zijn de staandaard kaarsen led's

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      bij de volumemerken worden erg veel centen uit opties gehaald, itt lexus
                      Kleine correctie: er worden in verhouding weinig opties besteld. Bij de volumemerken worden centjes gehaald uit de after sales business, itt Lexus

                      Comment


                      • jij weet meer als ik

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk Berichten
                          Betreft dit echt een nieuw model? De huidige eigenaars kunnen content zijn.
                          Inspiratieloos...
                          Tja, smaken verschillen en hoewel er zo gefocused wordt op de bedrijfswagens maakt dit het toch ook interessanter bij priveaankoop. Blijf je langer het gevoel hebben in een recent model te rijden (wat dan ook zijn weerslag heeft op restwaarde)

                          Maar ja, t'isnatuurlijk genen bmw die elke keer zo hard veranderen van design dat ge op slag met een ouw krel rondrijd
                          😈

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                            Mja ik weet het niet goed. Op zich wel een mooie tijdloze wagen, zeker de break. Evolutie langs buiten is idd beperkt maar binnenin is wel alles gewijzigd. Ik vind het interieur niet echt mooi vormgegeven, materiaalgebruik zal wel goed zijn.
                            Ik vind hem niet echt begeerlijk maar wel de leukste van het duitse premium (wat een kutwoord) drietal.
                            Je moet echt wel gek zijn om 1 van die duitse sedans aan te schaffen, buiten de grotere motoren die ze aanbieden tov de concurrentie hebben ze haast niets dat de grote meerprijs kan verantwoorden. Voor de echte snufjes betaal je u toch blauw.

                            Als je dan een mooi budget hebt is er nog altijd zoiets als een jag xe, lexus is300, ghibli,. Stuk voor stuk veel exclusiever en mooier.

                            Dan heb je de suberb, mazda 6 die stuk goedkoper zijn. De fransen hebben de 508 en binnenkort nieuwe laguna...

                            Te veel keuzes die de meerprijs van de audi (altijd hetzelfe), bmw (interieurafwerking zeer matig) en c (lelijk koreaans uitziend hok) niet kunnen verantwoorden.
                            Een Laguna/408 is duurder in lease dan een C, 3 of A4. Toen ik 7 jaar geleden een wagen moest leasen, was een C5 en een Laguna duurder dan een 3-serie of een A4 (met vergelijkbare uitrusting). Daarnaast overcompenseren de lagere CO2 waarden de VAA (en moet je geen wagen met 90 of 115 pk nemen om een lage CO2 te bekomen).

                            Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                            Volledig mee eens als je in de markt bent voor dergelijke modellen en vrij kan beschikken over je eigen budget (hoewel de je Ghibli wel tegenover een A6 moet zetten in dit rijtje )

                            Maar het volumesucces van de 'Duitse 3' ligt dan ook niet bij de wat duurdere modellen, wel bij de basis diesel leasemodellen van om en bij de 140 pk die met monsterkortingen op de fleetmarkt worden gesmeten. Als je dan als 'user-chooser' uit een lijst mag kiezen waar een basis A4 naast een mooi uitgeruste Mazda 6 staat, dan kiezen de meesten er nog altijd voor om een kale A4 op de oprit te zetten...
                            Niet de monsterkortingen, maar de veel hogere overnameprijs speelt een duidelijke rol. En de meeste bedrijven geven je een beperkte lijst van merken waaruit je mag kiezen (en zelfs modellen).Er zijn heel wat leaserijders die geen keuze hebben en een redelijk kale 316d moeten nemen.

                            Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                            Die kuddedieren met hun salariswagens doen die merken hun imago ook niet echt goed natuurlijk maarja...

                            Los daarvan hebben de duitsers uiteraard nog wel hun troeven maar die zijn meestal niet terug te vinden in het gros van het verkeer.
                            Die doen wat mij betreft het imago veel minder schade dan de Johnny 3-series / 4-series / A4 en C-klasse met te grote velgen, toegevoegde spoilers,...
                            BMW 420dA : >>>

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                              Niet de monsterkortingen, maar de veel hogere overnameprijs speelt een duidelijke rol.
                              Restwaarde speelt ook een rol, dat is waar. Maar het grootste verschil zit hem in de te financieren investeringswaarde.

                              En de meeste bedrijven geven je een beperkte lijst van merken waaruit je mag kiezen (en zelfs modellen).Er zijn heel wat leaserijders die geen keuze hebben en een redelijk kale 316d moeten nemen.
                              Klopt, dat is net wat ik al aangaf.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                jij weet meer als ik
                                Dat weet ik niet, maar ik zit er wel middenin, da's waar

                                Comment


                                • Audi A4

                                  Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                                  Een Laguna/408 is duurder in lease dan een C, 3 of A4. Toen ik 7 jaar geleden een wagen moest leasen, was een C5 en een Laguna duurder dan een 3-serie of een A4 (met vergelijkbare uitrusting). Daarnaast overcompenseren de lagere CO2 waarden de VAA (en moet je geen wagen met 90 of 115 pk nemen om een lage CO2 te bekomen).



                                  Niet de monsterkortingen, maar de veel hogere overnameprijs speelt een duidelijke rol. En de meeste bedrijven geven je een beperkte lijst van merken waaruit je mag kiezen (en zelfs modellen).Er zijn heel wat leaserijders die geen keuze hebben en een redelijk kale 316d moeten nemen.



                                  Die doen wat mij betreft het imago veel minder schade dan de Johnny 3-series / 4-series / A4 en C-klasse met te grote velgen, toegevoegde spoilers,...
                                  Er staat dan ook aan te schaffen, wat ik bedoelde is privé aankoop. Dat van leaseprijzen klopt inderdaad. Dit komt voor een deel door de restwaarde maar daar heb ik altijd mijn twijfels bij. Zoek u een mazda 6 van vier jaar oud en een audi a4 van vier jaar oud. Voor de audi betaal je meer omdat die ook duurder in aankoop is maar percentueel gezien zal je niet meer terugkrijgen voor de audi. Enkel sommigr fransen krijgen altijd een pak slaag met restwaarde. Volgens mij ligt het gros gewoon gelijk qua % verlies. Bij een leasebedrijf zal dat wel anders gaan maar prive heb ik evengoed mijn broek gescheurd aan een 1 reeks, als een honda, mazda en megane zelfs.
                                  Last edited by SteakFriet; 01/07/2015, 08:47.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                                    Ik denk niet dat deze een uitklappend scherm heeft, volgens mij staat dit vast opgesteld zoals in een C klasse.
                                    Het interieur lijkt me heel mooi , maar dat scherm hadden ze beter zoals in de A6 inklapbaar gemaakt volgens mij , ik heb in m'n A6 ook zo'n uitklapbaar scherm en wat je schrijft dat dit lastiger leesbaar is klopt helemaal niet, integendeel, ik heb nog geen enkele auto gereden die een beter opgesteld en leesbaar scherm heeft als m'n huidige, mooie er aan is als je het niet nodig hebt je het propertjes inklapt en dan loopt de dashbordlijn heel mooi door.
                                    Ah, ik verwachtte idd een scherm zoals in de A6. De paar keer dat ik daarin meereed, zat de zon op dat GPS scherm - bij de huidige A4 heb je nog dat "kapje" erboven dat met een beetje geluk de zon afschermt.

                                    In de foto's hierboven vind ik de doorlopende lijn van de ventilatieroosters (zoals in de nieuwe Passat) wel minder geslaagd.
                                    VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                                      Er staat dan ook aan te schaffen, wat ik bedoelde is privé aankoop. Dat van leaseprijzen klopt inderdaad. Dit komt voor een deel door de restwaarde maar daar heb ik altijd mijn twijfels bij. Zoek u een mazda 6 van vier jaar oud en een audi a4 van vier jaar oud. Voor de audi betaal je meer omdat die ook duurder in aankoop is maar percentueel gezien zal je niet meer terugkrijgen voor de audi. Enkel sommigr fransen krijgen altijd een pak slaag met restwaarde. Volgens mij ligt het gros gewoon gelijk qua % verlies. Bij een leasebedrijf zal dat wel anders gaan maar prive heb ik evengoed mijn broek gescheurd aan een 1 reeks, als een honda, mazda en megane zelfs.
                                      Bij het afsluiten van een leasecontract is het de schatting van de leasemaatschappij die van belang is, niet de realiteit na 4 jaar... en soms zit daar inderdaad een wereld van verschil! Vandaar ook dat dezelfde wagen, met een zelfde korting voor verschillende leasemaatschappijen toch een (sterk) verschillende te financieren bedrag / leaseprijs kan opleveren gewoon door een andere inschatting van de restwaarde.

                                      En waarom zetten de meeste bedrijven met stip de Duitse drie op hun keuzelijsten voor leasewagens? Simpelweg omdat dit de grootste gemene deler is voor heel wat fleetbestuurders; niemand die een wagen moet overnemen van een collega zal hard kunnen klagen wanneer hij een A4, C of 3 onder de poep krijgt... bij meer exotische merken kan dat al eens tegenvallen! Zo heeft mijn vrouw in een ver verleden eens enkele jaren met een full option Alfa 147 2.0 Benzine 3 deurs die echt niemand wou, kunnen rijden. Dat waren nog de tijden waarin dieren konden spreken, Co2-uitstoot en cataloguswaarde niet werd bekeken...

                                      On topic: als je een VAG-liefhebber bent en je wil iets nieuws in deze categorie moet je ofwel voor een nieuwe binnenkant gaan (audi) ofwel voor een nieuwe buitenkant (Passat). De 2 samen is blijkbaar een te grote taak voor de VAG-ontwerpers, al komt de nieuwe Superb het dichtst in de buurt.

                                      Comment


                                      • -edit- dubbelpost
                                        Last edited by Löwe; 01/07/2015, 13:22.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
                                          Filmpje dat wat meer in detail gaat: (Duits)
                                          Veel blablabla, maar dat was te verwachten. Wel een aantal leuke details in het mooi afgewerkte interieur, maar het meeste lijkt natuurlijk weer optioneel te zijn. Benieuwd of er veel van overschiet bij een manuele basis fleetuitvoering.
                                          Waar ik persoonlijk nooit optioneel geld voor zou over hebben, is die virtual cockpit in die tellerpartij. Knap staaltje techniek en design, dat wel, maar verschrikkelijk afleidend en stoort de leesbaarheid van de belangrijkste info. Als je toch al de mogelijkheid hebt van een voldoende groot centraal scherm + een head-up display, dan is dit item compleet overbodig.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X