Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Man man , wat een opmerking is dat nu weer😕. Ik krijg al een auto met tankkaart , maar wil een grote naftbak omdat ik toch niet teveel op eigen kosten zou moeten tanken op congé

    Zegt veel over uzelf vind ik.

    Comment


    • Een bedrijfswagen maakt in mijn geval integraal deel uit van mijn salarispakket. Geen auto = meer salaris. Vanuit fiscaal standpunt is de wagen voor de werkgever neutraal (door de herberekening naar salaris), als werknemer uiteraard zeer interessant. Per jaar ga ik +- 10 keer met de wagen op vakantie naar het buitenland; het verschil van 30 liter tussen een kleine en een grote tank (bij gelijk verbruik) x 10 betekent dus 300 liter diesel of +- 350 euro die ik per jaar niet hoef te betalen. Als nadenken over 350 € per jaar iets zegt over mezelf, so be it...

      Trouwens, het comfort van om de 1000 -1100 kilometer te kunnen tanken t.o.v. om de 800 km (waarvoor een A4 dus minder dan 5 liter zou moeten verbruiken), vind ik ook mooi meegenomen...

      Comment


      • Sorry ontopic wel, maar als ge nu 7 keer op vakantie gaat, dan kunt ge die 350€ ook wel terug halen

        Comment


        • je maakt voor uzelf de rekening, dat is logisch, maar audi hiervoor dom noemen? in uw geval neem je toch gewoon de kosteloze optie van een grotere (dus normale) tank, net zoals de andere 99% van de bevolking.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
            Dat is een sneaky truukje om de uitstoot van de standaarduitvoering te drukken. Volgetankt 14 kilo lichter dus iets minder verbruik volgens de testcyclus... en dan een kosteloze optie om terug naar 54 liter te gaan (waarbij de uitstoot op het gelijkvoormigheidsattest weer een paar gram hoger komt)... maar nu kunnen ze wel uitpakken met lage CO2 cijfers op papier.
            Wel raar dat Volvo dan nog volhoud met zijn grote tanks. 1000 km met een tank bollen is echt een luxe vind ik, onze a4 kwam al maar aan een goede 800.
            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
            '15 Volvo XC60 D3

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
              Wel raar dat Volvo dan nog volhoud met zijn grote tanks. 1000 km met een tank bollen is echt een luxe vind ik, onze a4 kwam al maar aan een goede 800.
              misschien geloven ze bij audi nog zelf dat hun normverbruik realistisch is
              Bij bmw ook nog altijd deftige tanks, heb 60 liter op mn 316i , en bij rustige rijstijl op lange afstand heb k al eens net de 1000km gehaald - en dan nog op benzine - aan 120 km/h verbruikt hij niet meer dan 5.5 liter.

              Comment


              • 70 liter in mijn V70; ik tank zelden onder de 1000 km gereden na mijn tank gevuld te hebben... behalve dus wanneer ik op vakantie vertrek...

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                  misschien geloven ze bij audi nog zelf dat hun normverbruik realistisch is .
                  Die is vrij correct. 😉


                  Sent from somewhere, using Tapatalk.
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
                    Dat is wel een serieuze stap achteruit, de vorige generaties hadden een tank van ca. 60 liter
                    De Mercedes CLA en Jaguar XE zijn ook 2 recente voorbeelden met belachelijk kleine tanks...
                    Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                    Dat is een sneaky truukje om de uitstoot van de standaarduitvoering te drukken. Volgetankt 14 kilo lichter dus iets minder verbruik volgens de testcyclus... en dan een kosteloze optie om terug naar 54 liter te gaan (waarbij de uitstoot op het gelijkvoormigheidsattest weer een paar gram hoger komt)... maar nu kunnen ze wel uitpakken met lage CO2 cijfers op papier.
                    Ik vind het wel jammer dat die tanks steeds kleiner worden. Maar ja niks aan te doen zeker? Is gewoon comfort zo minder hoeven te tanken.
                    2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                    2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                    2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                    Comment


                    • ik kan er 1300 uithalen en ga toch tanken na 1000

                      1) omdat ik het mis, sigaretten of een broodje kopen
                      2) omdat de mazoet steeds cheaper wordt

                      Comment


                      • Heb 18j een leasewagen gehad, een Opel Astra ( en nu NOOIT meer na alle miserie dak ermee gehad heb... met allemaal)
                        Wegens overname firma door andere firma vanaf 2017 geen bedrijfswagen meer, maar krijg loon ter compensatie ( nie veel maar genoeg voor naft en verzekering )

                        Kan dus eindelijk eens een auto kopen naar mijn volledige goesting dus de A4 of A6... Maar snap ook het punt wel van de grotere naftbak idd handig als je op reis gaat, effe zo dicht mogelijk bij de grens tanken op kosten van 't werk :-) Das voor mij dus gedaan vanaf 2017 of vroeger als ik echt ergens een "koopje" zie staan...
                        Tegenwoordig veel A6 190PK ultra's te koop quasi full option voor ong. 50k maar als ik een A4 zou kunnen pakken quasi Full option maar met de 3.0TDI dan zou ik die overwegen maar betwijfel het zal wel wa duurder zijn vrees ik )

                        Comment


                        • Ik zie écht het probleem van die kleinere tank niet in. Echt niet. En het is één van de kleine verbeteringen die de wagen zuiniger maakt (ongeveer 1%). We kunnen onmogelijk blijven verder doen zoals we nu bezig zijn.
                          BMW 420dA : >>>

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                            Ik zie écht het probleem van die kleinere tank niet in. Echt niet. En het is één van de kleine verbeteringen die de wagen zuiniger maakt (ongeveer 1%). We kunnen onmogelijk blijven verder doen zoals we nu bezig zijn.
                            Ja maar als ge bijna 2 keer per week moet gaan tanken. En het komt altijd op de verkeerde momenten... Ik ben pro grote naftbak.
                            2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                            2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                            2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

                            2007 BMW E91 318d - 122pk

                            Bekijk
                            dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                            http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Invictus66 Bekijk Berichten
                              Ik heb net een offerte voor de nieuwe a4 break binnengegeven om te laten berekenen bij de leasing. Hij is inderdaad behoorlijk duur en de kortingen wat minder dan bij de concurrentie, volgens de verkoper zou dit in de leasing gecompenseerd worden doordat het een splinternieuw model is met een hoge restwaarde.
                              Ik heb meteen dan ook maar een offerte gevraagd voor een a6 sedan, het prijsverschil tussen de 2 is minimaal (a6 sedan is €700 duurder, maar ook iets beter uitgerust door het prestige pack)
                              Dat bewijst dat ze momenteel al te veel orders hebben voor de A4, en te weinig voor de A6...

                              Ik denk dat Audi wel een jaartje zal wachten voor ze een prestige pack op de A4 beschikbaar maken, zodat de prijs wat redelijker wordt.

                              Hoe zit de prijs van een A4 eigenlijk in vergelijking met een BMW 3 of een C-klasse? Daar moeten ze toch ook aan de hoge kant zitten.

                              We will see.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                                Ik zie écht het probleem van die kleinere tank niet in. Echt niet. En het is één van de kleine verbeteringen die de wagen zuiniger maakt (ongeveer 1%). We kunnen onmogelijk blijven verder doen zoals we nu bezig zijn.
                                ja... "onmogelijk verder doen zoals wel nu bezig zijn".. dat gaan we eens lekker veranderen met een tank van een paar liter minder erin te schroeven, die niemand in praktijk kiest, om een auto van 1000+kg wat lichter te maken zodat we net binnen de marge vallen om door het verkrijgen van een of ander vaag berekend officieel cijfer wat sterker in de fiscale rankings te komen en zo de verkoop extra te pushen...

                                als je denk dat ze zo veranderen hoe dat we bezig zijn.... bizar.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                                  ja... "onmogelijk verder doen zoals wel nu bezig zijn".. dat gaan we eens lekker veranderen met een tank van een paar liter minder erin te schroeven, die niemand in praktijk kiest, om een auto van 1000+kg wat lichter te maken zodat we net binnen de marge vallen om door het verkrijgen van een of ander vaag berekend officieel cijfer wat sterker in de fiscale rankings te komen en zo de verkoop extra te pushen...

                                  als je denk dat ze zo veranderen hoe dat we bezig zijn.... bizar.
                                  Klopt is allemaal maar gemorrel in de marge, net zoals bv. start-stop systeem.
                                  Misschien moeten ze maar eens accijnzen beginnen invoeren op vliegtuigbrandstof en BTW op een vliegticket, of dacht je dat 25 euro een realistische prijs is voor een vlucht van 1000km, gezien de milieu impact e.d.

                                  Comment


                                  • On topic: vanaf vandaag blijkbaar te configureren op audi.be . Op het eerste zicht lijkt hij in de basis zon 500 a 1000 € duurder te zijn dan een 3 serie, maar hij heeft wel standaard xenon en de CO2 is lager wat weer van belang is voor het VAA.

                                    Comment


                                    • 't Lijkt er toch op dat hij met gelijkwaardige uitrusting iets minder duur is dan een 3-serie of C klasse.

                                      Comment


                                      • Tjonge, jonge.
                                        A4 Avant diesel 150pk Ultra, start op 34.000.
                                        3 basis packs erbij, andere 16" velg en sportzetels: 42.000!
                                        En dan durven ze nog 84,7 euro te vragen voor een verlicht makeup spiegeltje...

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                          Tjonge, jonge.
                                          A4 Avant diesel 150pk Ultra, start op 34.000.
                                          3 basis packs erbij, andere 16" velg en sportzetels: 42.000!
                                          En dan durven ze nog 84,7 euro te vragen voor een verlicht makeup spiegeltje...
                                          welke 3 basic packs? als je lounge, executive plus en tech pakt, ben je toch al behoorlijk compleet (waarbij ik zelf die tech niet zou nemen... )

                                          Comment

                                          Working...
                                          X