Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Met een min of meer gelijkaardige uitrusting als mijn huidige A4 kom ik 6.500 euro duurder uit als de mijne vorig jaar :s
    2014 Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Line
    2016 Audi A3 G-tron

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
      Ja maar als ge bijna 2 keer per week moet gaan tanken. En het komt altijd op de verkeerde momenten... Ik ben pro grote naftbak.
      Me to , dat is gewoon makkelijk , op al m'n A6'en die ik heb gehad heb ik dit steevast genomen ( kost 100 euro extra ofzo ) , op m'n A4 kon ik dit niet nemen en dat vond ik toch jammer...
      In m'n huidige kan ik ongeveer een kleine 70 liter kwijt en da's toch steevast goed voor 1050 a 1100km , da's gemiddeld om de anderhalve week tanken, liever zo dan om de 4 dagen aan de pomp te moeten staan...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
        welke 3 basic packs? als je lounge, executive plus en tech pakt, ben je toch al behoorlijk compleet (waarbij ik zelf die tech niet zou nemen... )
        Ja, die drie packs.
        En de tech lijkt me leuk, maar wel veel geld voor iets dat je niet echt nodig hebt.

        Als ik de A4 even goed uitrust als een Mazda 6 (zonder tech pack), heeft hij evenveel vermogen, 60Nm koppel minder en kost hij bijna 10.000€ meer.

        10.000€, daar kan je bvb een leuke MX-5 2dehands van kopen.

        Comment


        • Nen audi koopt ge niet voor de goedkoop, dat mazda betere prijs/kwaliteit is was mij ook al langer bekend
          ik ben de nieuwe A4 aan het vergelijken geweest met de facelift 3-reeks en die laatste is echt niet goedkoper, en dan heb je wel RWD maar ook een mindere afwerking. Audi is ook waardevaster dan bmw, de opvolger van mijn F30 zou wel eens de A4 2.0 tfsi ultra kunnen worden.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
            Tjonge, jonge.
            A4 Avant diesel 150pk Ultra, start op 34.000.
            3 basis packs erbij, andere 16" velg en sportzetels: 42.000!
            En dan durven ze nog 84,7 euro te vragen voor een verlicht makeup spiegeltje...
            Ik heb de A4 in 150 pk S-tronic eens geconfigureerd met wat ik op mijn A6 heb (163pk TDI multitronic).
            Kom op dezelfde prijs...
            De 190pk is gewoon 3000€ duurder dan de 150 pk... (duur betaalde software)

            Dat verlicht make-up spiegeltje is gewoon er over voor 84€...
            Ben er zeker van dat een 3 goedkoper is.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
              Nen audi koopt ge niet voor de goedkoop, dat mazda betere prijs/kwaliteit is was mij ook al langer bekend .
              Mij zegt het toch niets hoor, heel het 'premium' gebeuren.
              Vroeger (jaren 80-90) was bvb een Mercedes echt wel van veel betere kwaliteit. Maar nu betaal je A-klasse prijzen voor een Dacia motor.
              BMW stond ook echt voor sportief rijplezier en 6 cilinders. Maar daar moet je ook al naar zoeken. Achterwielaandrijving vind ik ook niet echt een plus voor een dagelijkse wagen, wel voor bvb een roadster.
              Wat Audi premium maakt heb ik nooit begrepen...

              Enfin, genoeg gezaagd, ieder geeft zijn/haar geld uit zoals hij/zij wil.

              Comment


              • dat van die dacia in die benz heet vertrouwen

                (ik bazel maar wat, het is een forum)

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                  Ja, die drie packs.
                  En de tech lijkt me leuk, maar wel veel geld voor iets dat je niet echt nodig hebt.

                  Als ik de A4 even goed uitrust als een Mazda 6 (zonder tech pack), heeft hij evenveel vermogen, 60Nm koppel minder en kost hij bijna 10.000€ meer.

                  10.000€, daar kan je bvb een leuke MX-5 2dehands van kopen.
                  Wel dat is het verhaal voor de particulier

                  Via de Lease op het werk krijg je vlot 25 % korting. Dat doen de 3 Premium merken altijd in lease bij + 10000 werknemers bedrijven.

                  Daarom staat het ook vol met BMW3 , Audi A4 of Volvo S60 deze geven enorme korting omdat ze anders niet binnen Leasebudget meer vallen.
                  Mazda kan daar niet aan meedoen omdat hun marges lager liggen. Waardoor het verschil in aankoopprijs bijna het zelfde is tussen premium en niet premium. (tenzij je een optiefreak bent)

                  Er zijn dus catalogusprijzen en Leaseprijzen

                  Comment


                  • Er zijn dus catalogusprijzen en Leaseprijzen [/QUOTE]

                    En EU-importprijzen , daar kan je ook makkelijk 30% korting scoren :-)

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                      Tjonge, jonge.
                      A4 Avant diesel 150pk Ultra, start op 34.000.
                      3 basis packs erbij, andere 16" velg en sportzetels: 42.000!
                      En dan durven ze nog 84,7 euro te vragen voor een verlicht makeup spiegeltje...
                      Typisch premium, die "lichtpakketten" om terug binnenverlichting te krijgen die voorheen standaard waren. Mercedes en BMW zijn in hetzelfde bedje ziek... Heeft audi nu ook terug wieldoppen als standaard, want velgen kan toch niet standaard zijn op een +30k wagen zeker...

                      Sent from my D5803 using Tapatalk

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                        Me to , dat is gewoon makkelijk , op al m'n A6'en die ik heb gehad heb ik dit steevast genomen ( kost 100 euro extra ofzo ) , op m'n A4 kon ik dit niet nemen en dat vond ik toch jammer...
                        In m'n huidige kan ik ongeveer een kleine 70 liter kwijt en da's toch steevast goed voor 1050 a 1100km , da's gemiddeld om de anderhalve week tanken, liever zo dan om de 4 dagen aan de pomp te moeten staan...
                        Mercedes had of heeft in België standaard de grotere tank

                        Sent from my D5803 using Tapatalk

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                          ja... "onmogelijk verder doen zoals wel nu bezig zijn".. dat gaan we eens lekker veranderen met een tank van een paar liter minder erin te schroeven, die niemand in praktijk kiest, om een auto van 1000+kg wat lichter te maken zodat we net binnen de marge vallen om door het verkrijgen van een of ander vaag berekend officieel cijfer wat sterker in de fiscale rankings te komen en zo de verkoop extra te pushen...

                          als je denk dat ze zo veranderen hoe dat we bezig zijn.... bizar.
                          Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                          Klopt is allemaal maar gemorrel in de marge, net zoals bv. start-stop systeem.
                          Misschien moeten ze maar eens accijnzen beginnen invoeren op vliegtuigbrandstof en BTW op een vliegticket, of dacht je dat 25 euro een realistische prijs is voor een vlucht van 1000km, gezien de milieu impact e.d.

                          Denk je echt dat er nog een verborgen potentieel zit waarmee ze 30% verbruik kunnen reduceren? Neen, niet zonder de prijs nog verder (fel) op te drijven. Het zijn een hele reeks van kleine wijzigingen die het verhaal "vele kleintjes maken één grote" realiseren.
                          BMW 420dA : >>>

                          Comment


                          • Eén ding dat me opviel in de configurator: bijna 1200 EUR voor een mechanisch wegklapbare trekhaak. Op de 3-serie heb je voor 1020 EUR een elektrisch wegklapbare trekhaak...
                            En: BMW is nu de enige 'premium' die geen standverwarming in optie heeft in deze klasse.
                            BMW 420dA : >>>

                            Comment


                            • Iemand een idee wat die sport en design versies inhouden?

                              Comment


                              • Pffffff ook ies ene geconfigureerd, een A6 met daginschrijving full option is goedkoper dan een A4 met dezelfde opties... zou je bij de dealer nog korting krijgen op de prijs van de configurator als particulier ? ( eerste keer dak particulier ga kopen, rijd al heel mijn leven met bedrijfswagen maar nu op mijn 40e is 't gedaan )

                                Comment


                                • Vandaag naar de Audi dealer geweest om me eens een A4 en een A6 te configureren. Beiden 190 PK TDI Ultra. 19" velgen voor A4 en 20" voor A6, verscheidene packs zodat ik leder en GPS had, Bose sound system ( B&O op A4 bose nie te krijgen maar zelfde prijs ), getinte ruiten, ( op beiden geen electrisch verstelbare zeteles, geen pneumo ophanging, geen pano dak kwam ik met dealerkorting op ( niet verschieten ) 60.500€ voor de A4... en op 56.600€ voor de A6... Op de A6 krijg je 14.500€ voordeel en op de A4 maar 6.500€... Viel heel dik tegen dus... Ok de A4 is nieuwe er met die virt cockpit enz wel moderner maar duurder als een A6 da kan er moeilijk in bij mij :-) Dus hoogstwaarschijnlijk zal het dan toch een A6 worden ipv de nieuwe A4...

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                    Mij zegt het toch niets hoor, heel het 'premium' gebeuren.
                                    Vroeger (jaren 80-90) was bvb een Mercedes echt wel van veel betere kwaliteit. Maar nu betaal je A-klasse prijzen voor een Dacia motor.
                                    BMW stond ook echt voor sportief rijplezier en 6 cilinders. Maar daar moet je ook al naar zoeken. Achterwielaandrijving vind ik ook niet echt een plus voor een dagelijkse wagen, wel voor bvb een roadster.
                                    Wat Audi premium maakt heb ik nooit begrepen...

                                    Enfin, genoeg gezaagd, ieder geeft zijn/haar geld uit zoals hij/zij wil.
                                    Ik weet het niet hoor maar in de middenklasse heb ik nog geen enkele andere auto gevonden met zo'n goed afgewerkt interieur. Daar betaal ik graag meer voor.
                                    2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                    2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                    2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Badsloefke Bekijk Berichten
                                      Vandaag naar de Audi dealer geweest om me eens een A4 en een A6 te configureren. Beiden 190 PK TDI Ultra. 19" velgen voor A4 en 20" voor A6, verscheidene packs zodat ik leder en GPS had, Bose sound system ( B&O op A4 bose nie te krijgen maar zelfde prijs ), getinte ruiten, ( op beiden geen electrisch verstelbare zeteles, geen pneumo ophanging, geen pano dak kwam ik met dealerkorting op ( niet verschieten ) 60.500€ voor de A4... en op 56.600€ voor de A6... Op de A6 krijg je 14.500€ voordeel en op de A4 maar 6.500€... Viel heel dik tegen dus... Ok de A4 is nieuwe er met die virt cockpit enz wel moderner maar duurder als een A6 da kan er moeilijk in bij mij :-) Dus hoogstwaarschijnlijk zal het dan toch een A6 worden ipv de nieuwe A4...
                                      Ik vind dit ook wel een vreemde prijszetting hoor, een groter model zou nooit goedkoper mogen zijn...
                                      2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                      2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                      2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                                      Comment


                                      • Tja basis catalogus prijs is m goedkoper maar van zodra je opties begint te pakken dan is m al snel duurder dan de a6... De packs op de a6 zijn veel completer waardoor je voor hetzelfde op de A4 losse opties moet pakken...

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Badsloefke Bekijk Berichten
                                          Tja basis catalogus prijs is m goedkoper maar van zodra je opties begint te pakken dan is m al snel duurder dan de a6... De packs op de a6 zijn veel completer waardoor je voor hetzelfde op de A4 losse opties moet pakken...
                                          Dat verklaart veel maar toch zou het niet mogen. Ik denk dat er velen zoals jij dan een A6 zouden verkiezen als die goedkoper blijkt...
                                          2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                          2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                          2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                                          Comment

                                          Working...
                                          X