Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
    Skoda -5.8% in het kwartaal
    Volkswagen -17,2% laatste maand, in het kwartaal valt het nog mee, -0,5%

Als ik zie naar day-to-day inschrijvingen, zie ik bij de VAG alleen maar een naarwaartse spiraal. Gisteren Skoda op kop met -13,5%

edit: seat:
    Seat laatste kwartaal -27,9%
    VW -17% laatste maand -> tegenover wat? maand ervoor of jaar ervoor?
    -0,5% per kwartaal -> niet significant toch?

Op http://autotijd.be/verkoopcijfers/volkswagen zie ik dat juli 2016 maar de helft is van juni 2016, niet onlogisch met de zomervakantie!
    Jaar op jaar gaan ze er op vooruit, met uitzondering van eerste maanden na het uitkomen van dieselgate (okt-nov. 2015?)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
      Dat is het gevolg van Audi's design politiek naar mijn mening.
      Ik ga geen kapitalen uitgeven aan een nieuwe Audi, die door 80% van de mensen niet herkend wordt als zijnde een nieuw model.
      Het design gaat zeker een rol spelen, hoewel het kleurtje babyblauw hierboven wel geslaagd is.
      Daarnaast -bijvoorbeeld- produceert Mercedes veel mooiere wagens dan enkele jaren geleden (imho)... mensen willen eens iets anders en zo krijg je automatisch 7 vette en weer 7 magere jaren, totdat alles op z'n plooi valt bij Audi. Nu scheelt er naar mijn gevoel ook wel iets aan, wat de vorige modellen minder hadden bij hun introductie vind ik. Maar als je een beetje voorbij dat uiterlijk kijkt en een goeie auto wil, zit je toch goed.

Comment

• Toen de A4 B8 uitkwam, was dat een hele vooruitgang tov de B7 imho, veel eleganter. De komst van de A5 droeg ook bij aan het plaatje.
        Met de A4 B9 is dat veel minder het geval.

De vorige A3 (8P) was ook zijn tijd vooruit wat design betreft. De 8V heeft mij nooit helemaal kunnen bekoren en is niet bijzonder tov zowel de golf VII als de A3 8P.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
          VW -17% laatste maand -> tegenover wat? maand ervoor of jaar ervoor?
          -0,5% per kwartaal -> niet significant toch?

Op http://autotijd.be/verkoopcijfers/volkswagen zie ik dat juli 2016 maar de helft is van juni 2016, niet onlogisch met de zomervakantie!
          Jaar op jaar gaan ze er op vooruit, met uitzondering van eerste maanden na het uitkomen van dieselgate (okt-nov. 2015?)
          Gaat over inschrijvingen, dus auto's die al eventjes ervoor zijn gekocht én dan is het wel significant. Andere merken hebben deze terugval niet.
          vb (tov vorige maand):
          mercedes: +31,4
          bmw: +19,7
          volvo +29,6
          opel +42,9

Er zijn amper merken die dalen tov vorige maand, maar VAG staat er wel mooi tussen met VW, Audi en Seat
          En -0,5% van laatste 3 maanden is idd niet significant. Maar als ik zie hoe de inschrijvingen day-to-day dalen, zal dit cijfer alleen maar erger worden (zie audi & seat). We spreken dan ook over 4000+ wagens over 3 maanden in het geval van Audi.

+ als je kijk naar de inschrijvingen van de A4 -toch hun nieuw 'vlaggenschip'- zien we dat deze ver achter liggen op de BMW 3, die end of life is.
          Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
          www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

• bedoel je nu dat de inschrijvingscijfers een paar maand achterlopen? Is het dan niet de nasleep van de diesel affaire?
            Nooit gedacht dat ik ooit nog VW zou verdedigen

Dat de A4 geen groot succes is, kan ik inkomen. Proefrit mee gedaan en vond er te weinig speciaals aan om de hoge prijs te rechtvaardigen. Buiten het interieur dat wel behoorlijk upmarket is.

Comment

Als ik zie naar day-to-day inschrijvingen, zie ik bij de VAG alleen maar een naarwaartse spiraal. Gisteren Skoda op kop met -13,5%

Je moet de cijfers van juli 2016 vergelijken met juli 2015. Dan zal je zien dat de afgelopen periode voor Volkswagen een topperiode is, en waarom de pers overal bericht dat dieselgate blijkbaar geen impact op de verkoop heeft. Toch zeker niet in België. De meeste andere merken gaan wat achteruit tov vorig jaar. De piek naar boven is eigenlijk vooral opmerkelijk bij Volkswagen. De cijfers waar ik nu naar kijk zijn deze van Febiac voor de maand juli. Audi boert achteruit tov dezelfde maand vorig jaar, maar op kwartaalniveau zijn de cijfers dit jaar heel goed.
              Day-to-day inschrijvingen zijn een zwakke basis voor statistieken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pjotr12 Bekijk Berichten
                Je moet de cijfers van juli 2016 vergelijken met juli 2015. Dan zal je zien dat de afgelopen periode voor Volkswagen een topperiode is, en waarom de pers overal bericht dat dieselgate blijkbaar geen impact op de verkoop heeft. Toch zeker niet in België. De meeste andere merken gaan wat achteruit tov vorig jaar. De piek naar boven is eigenlijk vooral opmerkelijk bij Volkswagen. De cijfers waar ik nu naar kijk zijn deze van Febiac voor de maand juli. Audi boert achteruit tov dezelfde maand vorig jaar, maar op kwartaalniveau zijn de cijfers dit jaar heel goed.
                Day-to-day inschrijvingen zijn een zwakke basis voor statistieken.
                Raar, ik heb de cijfers hier voor me staan van febiac, vers uit het systeem.
                voor audi -11,3 deze maand en -18,2 laatste kwartaal.
                En ik zeg dat ik kijk naar day-to-day inschrijvingen de laatste tijd (nu al 2 weken) en dan zie ik ze telkens achteruit gaan, iets wat meer en meer begint op te vallen in de maandcijfers.
                That's it..
                Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

Raar, ik heb de cijfers hier voor me staan van febiac, vers uit het systeem.
                  voor audi -11,3 deze maand en -18,2 laatste kwartaal.
                  En ik zeg dat ik kijk naar day-to-day inschrijvingen de laatste tijd (nu al 2 weken) en dan zie ik ze telkens achteruit gaan, iets wat meer en meer begint op te vallen in de maandcijfers.
                  That's it..
                  Ik vond de maandcijfers hier : http://febiac.web4pro.com/nl_mon_brand.xls

Ik geloof je wat betreft de cijfers die jij hebt, maar waar vond je die precies ?

Comment

Of gewoon een bewijs dat er veel mensen zijn die hun aankoop aanpassen na het sjoemelschandaal.
                    BMW 420dA : >>>

Comment

• Kan dat iets te maken hebben met hun leverproblemen door die hagelbui begin juni? Ik wacht nu al een maand extra op mijn nieuwe A3 terwijl die al van eind juni bij de importeur staat.

Comment

• Ik vind dat echt geen mooi kleur.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk Berichten
                          Kan dat iets te maken hebben met hun leverproblemen door die hagelbui begin juni? Ik wacht nu al een maand extra op mijn nieuwe A3 terwijl die al van eind juni bij de importeur staat.
                          Wat zegt je verkoper?
                          Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk Berichten
                            Kan dat iets te maken hebben met hun leverproblemen door die hagelbui begin juni? Ik wacht nu al een maand extra op mijn nieuwe A3 terwijl die al van eind juni bij de importeur staat.
                            typisch vakantieprobleem bij VAG blijkbaar, ik had daar 7 jaar geleden ook last van toen ik mijn A4 haf besteld. wagen gefabriceerd midden juni, maar pas afgeleverd einde juli.. Verklaring "vakantieperiode, te weinig logistieke middelen"
                            BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pjotr12 Bekijk Berichten
                              Ik vond de maandcijfers hier : http://febiac.web4pro.com/nl_mon_brand.xls

Ik geloof je wat betreft de cijfers die jij hebt, maar waar vond je die precies ?
                              Wij krijgen die cijfers rechtstreeks van Febiac doorgestuurd elke dag.
                              Ik heb jouw xls geopend en die cijfers komen voor geen haar overeen met wat ik hier heb, raar.. Ik zie wel dat die file van u van Juli is, terwijl diegene van mij echt dagelijks geupdate worden. Wat ik bedoel is dat ik dus vandaag de cijfers zie van gisteren (10-08 ) en dat men dan kijk voor de maand van 10-07 tem 10-08, dat men voor het kwartaal kijkt naar de 3 maanden voor 10-08 enzovoort. Ik kan die van Juli niet meer opvragen hier dus ik kan niet vergelijken of de cijfers van juli overeen komen met diegene die ik heb.

Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk Berichten
                              Hagel? Wanneer/waar?
                              Het kan, maar lijkt me straf dat dit ook effect zou hebben op Seat & Skoda, niet? Maar het kan natuurlijk
                              Last edited by CaliforniaDream; 11/08/2016, 11:41.
                              Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

• nieuwe A4 is wel erg duur geworden, vermoed dat deze bij veel mensen net uit leasebudget valt terwijl hij er vroeger wel net inpaste (heb dat hier op het werk toch zien gebeuren...).

Comment

Wij krijgen die cijfers rechtstreeks van Febiac doorgestuurd elke dag.
                                  Ik heb jouw xls geopend en die cijfers komen voor geen haar overeen met wat ik hier heb, raar.. Ik zie wel dat die file van u van Juli is, terwijl diegene van mij echt dagelijks geupdate worden. Wat ik bedoel is dat ik dus vandaag de cijfers zie van gisteren (10-08 ) en dat men dan kijk voor de maand van 10-07 tem 10-08, dat men voor het kwartaal kijkt naar de 3 maanden voor 10-08 enzovoort. Ik kan die van Juli niet meer opvragen hier dus ik kan niet vergelijken of de cijfers van juli overeen komen met diegene die ik heb.

Hagel? Wanneer/waar?
                                  Het kan, maar lijkt me straf dat dit ook effect zou hebben op Seat & Skoda, niet? Maar het kan natuurlijk
                                  Staan allemaal op de zelfde parking in Kortenberg, kan dus perfect
                                  Laatste keer dat ik er was stonden er zelfs een stuk of 10 GT3's op een rij.
                                  Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

• Ondertussen is de wagen vrijgegeven door de importeur en staat aflevering gepland voor binnen 2 weken

Begin juni is er een hagelstorm over Kortenberg getrokken waardoor alle auto's die zich op dat moment op de parking bevonden 1 per 1 gecontroleerd moesten worden op mogelijke hagelschade. Dat gaat dan over 4000 à 5000 wagens van heel de VAG group, dus ook voor Skoda en Seat. Mijn auto is nadien pas geleverd bij de importeur maar er werd geen voorrang op nieuwere wagens gegeven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
                                      Dat is het gevolg van Audi's design politiek naar mijn mening.
                                      Ik ga geen kapitalen uitgeven aan een nieuwe Audi, die door 80% van de mensen niet herkend wordt als zijnde een nieuw model.
                                      Het zal mij er toch niet van weerhouden om een nieuwe allroad te bestellen binnenkort.
                                      Al zal het niet een bestelling zijn in België .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kijkesaan Bekijk Berichten
                                        nieuwe A4 is wel erg duur geworden, vermoed dat deze bij veel mensen net uit leasebudget valt terwijl hij er vroeger wel net inpaste (heb dat hier op het werk toch zien gebeuren...).
                                        BMW en Mercedes is bij ons in ieder geval interessanter

Sent from my D5803 using Tapatalk

Comment

• geef dat nog paar maanden
                                          catalogusprijzen dienen niet meer dan een paar partikuliere graag-hebbers over de streep te trekken, verder hebben ze niets meer met waarde te maken

de fabrieken draaien en zoveel auto's zullen verkocht worden al is het via cardoen

Comment

Working...
                                          X