Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
    Daar sla je dus meteen de nagel op de kop. Bij Volvo heb je al een héél goede "standaard stoel". Terwijl je er in een premium merk als Audi of BMW, dik voor bij moet betalen.
    Mijne is trouwens een Ocean race versie, die al standaard met een sportstoel komt.
    Als de standaardstoel van Volvo al vrij goed is, is er dan veel verschil met hun sportstoelen?

    Comment


    • Het zit en rug gedeelte is vrij gelijk. Alleen bij de OR en RS stoelen, zijn de wangen veel geprononceerder.
      Het zitgedeelte is dan weer verstelbaar, enkel bij de OR en RS stoelen, geloof ik. (Correct me if I'm wrong)

      Trouwens, verder vond ik de A4 wel zeer aangenaam rijden. De 20 tdi is zeer lineair en zeker ook stiller dan de D3 in de Volvo.
      Ik ben ook wel geen fan van het standaard Audi dashboard, maar het steekt absoluut degelijk in elkaar.

      Comment


      • Ik kan niet vergelijken want ik heb in dat standaard interieur nog niet gezeten, op zich is dat een trend dat bij veel merken aan het opkomen is. Beetje jammer.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
          Die discussie is hier ook al elders eens gevoerd dacht ik. Het is nu niet dat er in een xc60 een super goede zetel in zit. Dat is ergonomisch een héél goede standaard stoel, waarschijnlijk wel de beste maar een comfortzetel zoals we die kennen uit BMW 5-reeks, MB-E, Audi A6 en alles wat erboven staat...neen zeker en vast niet. Die hebben ze er maar voor het eerst ingezet bij hun XC 90.


          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
          Voor xc60 met standaard stoelen hadden wij een a4 met wat ik strandstoelen noem. Aan de basis miste de a4 al verstelmogelijkheden die de Volvo en vele andere standaard hadden ...

          Een Audi in basistrim is gewoon heel karig uitgerust, zie ook isofix, uitschakelbare passagiersairbag, ...

          Motor van de a4 was een pak soepeler en klonk veel beter dan de Volvo viercilinder.
          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
          '15 Volvo XC60 D3

          Comment


          • De sportzetels in de A4 zijn een aanrader!
            Ondertussen in 3,5 maand tijd, 24.000 km op de teller, gemiddeld verbruik 5,69 l/100km.
            (zuinigste tank = 5,13 l/100km, hoogste verbruik/tank = 6,87 l/100km)

            Comment


            • Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                Dat en t feit dat VW's en skoda's kwalitatief dicht in de buurt komen voor toch wel wat euri's minder.
                Toch zeker in het kleinere tot middensegment.
                Absoluut, ik denk dat de nieuwe MQB Passat niets minder is dan een A4, en als de geruchten kloppen komt de volgende generatie A4/A5 ook op MQB te staan.
                Een MQB passat is toch een stukje ruimer van binnen dan een B9 A4.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
                  Mooie kleur.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                  Comment


                  • VOOR WIE NIET KAN WACHTEN OP DE RS4

                    Abt heeft een naam hoog te houden als het om het tunen van Volkswagen-producten gaat en heeft voor vrijwel ieder model aanpassingen in huis. Vind je je nieuwe Audi S4 niet snel genoeg? Ook daar kan wat aan gedaan worden.

                    Wat betreft de introductie van snelle versies houdt Audi er een duidelijk beleid op na. De S-versie verschijnt tegenwoordig min of meer tegelijkertijd met de reguliere A-variant, terwijl de nog snellere RS doorgaans even op zich laat wachten. Bij de huidige A4 ging dat niet anders. Met de S4 hebben we al gereden, maar de RS4 kwam alleen nog in gecamoufleerde vorm voorbij.

                    Wie niet kan wachten, kan nu bij Abt terecht. De Duitse tuner krikt het vermogen op van 354 naar naar 425 pk. Het koppel, dat in originele vorm 500 Nm bedraagt, gaat naar 550 Nm. Daarmee wordt 0,2 seconden van de 0-100-tijd afgeschaafd, die daardoor nu 4,7 seconden bedraagt. Aan de buitenzijde blijven de wijzigingen subtiel, maar wie grote zwarte wielen of een extra duistere grille wenst, vindt dat hier.









                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment




                    • Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

                      Comment




                      • Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

                        Comment


                        • Die velgen... crimineel gewoon

                          Comment


                          • doppen

                            die van die all-road zijn wel knap echt

                            Comment


                            • Zijn de originele en goedkoopste winterwielen

                              Comment


                              • op gebied nostalgie een 10 !

                                Comment


                                • Kan er iemand mij confirmeren of het standaard stuur ook standaard met schakelpaddles is bij een TDI S-tronic?

                                  Comment


                                  • Waarom vraag je dat hier en niet bij je Audi dealer ?

                                    Comment


                                    • En daar is ie weer. zuuuuuuucht.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door rizkit Bekijk Berichten
                                        Kan er iemand mij confirmeren of het standaard stuur ook standaard met schakelpaddles is bij een TDI S-tronic?
                                        Volgens audi.de - waar je de standaarduitrusting nauwkeurig en per uitvoering/motorisering kan bekijken - heeft elke A4 met S-tronic schakelpaddles.
                                        Het zou me verbazen, moest het voor België anders zijn.
                                        Wel anders, is dat in BE het lederen stuur standaard is, in DE niet.


                                        Last edited by Löwe; 07/04/2017, 12:46.

                                        Comment


                                        • Mijn 3 maand Audi connect loopt straks af, wat zijn jullie bevindingen hiervan? Al bij al, gebruik ik het wel, maar ik denk dat ik evengoed zonder kan, lijkt mij aan de dure kant voor wat het is.
                                          • Snelheidsborden update, kaart update? - lijkt mij niet actief te zijn, het stoort me overigens wel dat ik overal nog aanduidigen 90 zie op de map.
                                          • Online reisdoel - ok, maar niet onoverkomelijk als het er niet is
                                          • Bestemmingen ingeven via website - ok, maar niet ononverkomelijk als het er niet is
                                          • Verkeersinfo - allicht wel ok, maar moeilijk te vergelijken wat TMC zou gedaan hebben, om het hiervoor te behouden, weet het niet echt, in stad komt het ook wel wat achter
                                          • Google earth - mooi als overlay maar verder functioneel brengt het niets bij

                                          Comment

                                          Working...
                                          X