Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • NIEUWE S-FAMILIE COMPLEET

    ZOALS VERWACHT: OOK AUDI S4 AAN DE TDI-KRACHT

    Onlangs presenteerde Audi de nieuwe S6 én de nieuwe S7, voorlopige subtoppers die als grote verrassing een 3.0 TDI onder de kap kregen. Ook de S5 (Sportback) werd van die 3.0 TDI voorzien. Nu lepelt Audi die dieselmotor ook in de S4 Limousine en S4 Avant.

    Net als bij de S5 Sportback het geval was, wisselt ook de S4 zijn 354 pk sterke 3.0 TFSI-benzinemotor in voor een dieselmotor met een vergelijkbare inhoud. De benzine-S4 is tijdens de overgangsfase naar de WLTP-cyclus van de menukaart gehaald en keert nu terug met een 347 pk en 700 Nm sterke 3.0 TDI in het vooronder. De aandrijflijn is voorzien van MHEV-techniek en dat betekent dat er zich onder de vloer van de bagageruimte een kleine accu van 0,5 kWh bevindt. Die accu maakt het mogelijk dat je tussen de 55 en 160 km/h zo'n veertig seconden kunt 'zeilen', terwijl de motor uit staat. Het 48v-systeem heeft als bijkomstigheid dat Audi een elektrisch aangedreven compressor achter de intercooler kan monteren. Schakelen gaat via een tiptronic-transmissie met acht verzetten. Quattro-aandrijving is standaard. De starter-generator levert bij vol accelereren 11 pk en 60 Nm extra vermogen.

    Zowel de S4 Limousine als S4 Avant wordt met de komst van hun nieuwe dieselhart zwaarder. Zo zou de S4 Avant 1.895 kilo in de schaal leggen, terwijl de S4 Limousine 1.855 kilo weegt. De sedan is in staat om in 4,8 tellen naar 100 km/h te sprinten en daarmee is hij 0,1 tel 'trager' dan de vorige versie met benzinemotor. De S4 Avant heeft 4,9 tellen voor dezelfde sprint nodig. De topsnelheid van beide versies is uiteraard weer begrensd op 250 km/h.











    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment












    • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • en dat allemaal vanwege de EU en hun Co2 normen... vind zo'n potente diesel wel nice maar in hoever zoekt het clienteel dat een S versie koopt een diesel?
        lets have some more member berries

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
          en dat allemaal vanwege de EU en hun Co2 normen... vind zo'n potente diesel wel nice maar in hoever zoekt het clienteel dat een S versie koopt een diesel?
          Ik denk dat dat bij de S-rijders in de A4-A5-A6 range wel meevalt, bij RS zou dat natuurlijk iets hélemaal anders zijn.
          Maar vaak zijn de S4's (en als ik het wat breder bekijk S5, S6) die ik al gezien heb, bedrijfswagens voor mensen die iets snel maar niet te hardcore sportief willen en een aantal van die mensen twijfelden toch tussen de S en een sterke dieselvariant waarbij ze de S verkozen omwille van de aankleding, het sportievere onderstel, etc. maar ik hoorde toch niet zo vaak het argument benzine t.o.v. diesel.
          VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

          Comment


          • Er is duidelijk nog (maar hoe lang ?) een markt voor dergelijke dieselversies, maar dit enkel voor de degenen die hun wagen voor een vrij korte tijd (door de eerste gebruiker, dus...) zullen worden gebruikt, en zo het risico van een later felle daling van de restwaarde niet zelf dragen.
            Verleden week hebben de mobiliteit-verantwoordelijken voor Brussel vergaderd om de de evolutie van hun LEZ na 2025 te bespreken.
            Het is al duidelijk dat ze de doodsteek willen geven aan alle dieselwagens, en dat de benzinewagens ook versneld aan de beurt komen.
            Kantelmoment zou 2030 zijn waarna wagens op fossiele brandstoffen op snelle tempo zouden verboden worden.

            Comment

            Working...
            X