Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes C-klasse

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Ik zie ze ook bitter weinig, in tegenstelling tot anderen die hier al vertelden dat je 'm veel ziet. En ik ben nochtans véél op baan, 'k zit dagelijks meerdere tientallen kilometers in m'n auto (streek Brugge-Ieper-Menen-Kortrijk-Deinze-Aalter). De auto is nu toch al eventjes leverbaar, en je ziet 'm bitter weinig.

Dat sluit toch aan bij wat ik vernam van ING Lease, namelijk dat 'ie inderdaad niet meteen aanslaat. Vandaar ook de monsterkortingen tot 19% natuurlijk (en dat komt niet van ING Lease maar heb ik afgelezen van een offerte die 'n kennis van me heeft aangevraagd).

Afwachten of 't beter wordt!
    Ik zit aan de andere kant van het land (Limburg), het zal daar aan liggen .
    Het kan natuurlijk toeval zijn maar dit weekend ben ik er zeker een 5-tal tegengekomen op enkele km. Het feit dat het de 24uur van Zolder was kan er misschien ook mee te maken gehad hebben .

Comment

• Jah in Knokke zie je er misschien 10 op enkele kilometer, maar da's ook geen referentie, hè. 't Zal nog wel aanwakkeren, maar ik blijf erbij : als de leasingmaatschappijen 't al zeggen, én het wordt ondersteund door Mercedes-atypische monsterkortingen (Fleet), dan zal 't écht wel zo zijn. De "ik zie er nochtans al veel rijden" (of omgekeerd) argumenten zijn doorgaans compleet subjectief, en kunnen bezwaarlijk als valabel worden gezien. Ik zie ook meer BWM '1 rondrijden dan Golfjes, maar dat is omdat ik op de BMW '1 let terwijl de Golf m'n aandacht niet trekt.

Comment

Ik zie ze ook bitter weinig, in tegenstelling tot anderen die hier al vertelden dat je 'm veel ziet. En ik ben nochtans véél op baan, 'k zit dagelijks meerdere tientallen kilometers in m'n auto (streek Brugge-Ieper-Menen-Kortrijk-Deinze-Aalter).
        Dat zei jij van een Mercedes Sportcoupé ook

Comment

Jah in Knokke zie je er misschien 10 op enkele kilometer, maar da's ook geen referentie, hè. 't Zal nog wel aanwakkeren, maar ik blijf erbij : als de leasingmaatschappijen 't al zeggen, én het wordt ondersteund door Mercedes-atypische monsterkortingen (Fleet), dan zal 't écht wel zo zijn. De "ik zie er nochtans al veel rijden" (of omgekeerd) argumenten zijn doorgaans compleet subjectief, en kunnen bezwaarlijk als valabel worden gezien. Ik zie ook meer BWM '1 rondrijden dan Golfjes, maar dat is omdat ik op de BMW '1 let terwijl de Golf m'n aandacht niet trekt.
          Ik trek uw opmerking over de slechte verkoop zeker niet in twijfel Gilles . Ik vind de C ook te hoog geprijsd tov van zijn naaste concurrenten en ik geloof dan ook dat er op de lease-markt serieuze kortingen worden gegeven om het verkoopcijfer op te krikken want zeg nu zelf welke partikulier wil/kan dat bedrag aan een C-klasse geven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
            Ik vind ze zalig ! Maar je ziet ze niet vaak. En als je dat niet wil toegeven, dan is 't uit pure liefde voor het ding, want zo is het wel.

Ik ben er wel fan van.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
              Ik trek uw opmerking over de slechte verkoop zeker niet in twijfel Gilles . Ik vind de C ook te hoog geprijsd tov van zijn naaste concurrenten en ik geloof dan ook dat er op de lease-markt serieuze kortingen worden gegeven om het verkoopcijfer op te krikken want zeg nu zelf welke partikulier wil/kan dat bedrag aan een C-klasse geven.
              Nota bene: niet mijn opmerking, wel die van ING Lease. Ik herhaal enkel maar, maar geloof er ook in.

En inderdaad ... als je ziet dat je 'n super-complete Mondeo hebt voor 25k ... waarom zou je dan nog 35k geven aan een basic Mercedes die kleiner en lelijker is?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
                'k heb vandaag de eerste keer een nieuwe C gezien, en ik vraag me af wat er misgelopen met de kont.
                Die vraag stel ik mezelf ook al een tijdje. Voorkant is echt mooi, maar die achterkant is zonder stijl, jammer.

Comment

En die zie je idd. ook niet veel tov zijn naaste concurrenten wederom grotedeels omwille van de te hoge meerprijs + het imago.

Comment

Ik vind ze zalig ! Maar je ziet ze niet vaak. En als je dat niet wil toegeven, dan is 't uit pure liefde voor het ding, want zo is het wel.

Ik ben er wel fan van.
                    Ja da is waa

Maar hier in de streek zie je ze wel relatief veel rondrijden. Nooit zoveel als een Golf of andere eenheidsworst maar toch een veelvoud van de 3 Compact en een klein beetje minder dan de Audi A3.

Comment

Ja da is waa

Maar hier in de streek zie je ze wel relatief veel rondrijden. Nooit zoveel als een Golf of andere eenheidsworst maar toch een veelvoud van de 3 Compact en een klein beetje minder dan de Audi A3.
                      Die compact was ook geen verkoopstopper van BMW maar ik ben er zeker van dat er een groot verschil is tss. de verkoopscijfers van de C-sport, de A3 en de BMW 1 en dat gaat volgens mij meer dan het dubbel zijn. Heeft iemand toevallig cijfers

Comment

Nota bene: niet mijn opmerking, wel die van ING Lease. Ik herhaal enkel maar, maar geloof er ook in.

En inderdaad ... als je ziet dat je 'n super-complete Mondeo hebt voor 25k ... waarom zou je dan nog 35k geven aan een basic Mercedes die kleiner en lelijker is?
                        Een superieur rijgedrag

Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                        En die zie je idd. ook niet veel tov zijn naaste concurrenten wederom grotedeels omwille van de te hoge meerprijs + het imago.
                        Imago? Die hebben toch geen al te slecht of negatief imago me dunkt.

Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                        Die compact was ook geen verkoopstopper van BMW maar ik ben er zeker van dat er een groot verschil is tss. de verkoopscijfers van de C-sport, de A3 en de BMW 1 en dat gaat volgens mij meer dan het dubbel zijn. Heeft iemand toevallig cijfers
                        Die hun basisprijs is dan ook 5000 Euro lager en ze zijn ook iets lager gepositioneerd. De Mercedes moet je vergelijken met de Audi Shooting Brake (moest die er gekomen zijn), de BMW 1-reeks coupé en de Alfa GT.

De A3 en 1-serie blijven slechts compacte middenklassers.

Comment

Maar hier in de streek zie je ze wel relatief veel rondrijden.

Dat is waar, zowel voor de CSC als de nieuwe C

Kempen
                          Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                          Bestelt
                          1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Hier zijn dan ook veel boeren he.
                            Het typische Mercedes-volk

Comment

Imago? Die hebben toch geen al te slecht of negatief imago me dunkt.

Die hun basisprijs is dan ook 5000 Euro lager en ze zijn ook iets lager gepositioneerd. De Mercedes moet je vergelijken met de Audi Shooting Brake (moest die er gekomen zijn), de BMW 1-reeks coupé en de Alfa GT.
                              MB heeft zeker geen slecht imago maar het heeft ook niet het imago voor de jonge sportieve autobestuurder hoewel MB dat de laatste jaren wel tracht te verwezelijken. MB wordt nog dikwijls (onterecht) geassocieerd met "ouw peekes". Bijgevolg de jonge bestuurder zal eerder neigen naar een BMW 1 of een audi A3. Dus MB heeft in dat opzicht wel een imagoprobleem

Hoeveel duurder is de C tov de BMW 3 en audi A4 . In mijn ogen moet je de sportcoupe wel vgl met de BMW 1 (wat toch de vervanger was van de compact) en de A3.

Comment

Ja da is waa

En zo zie je metéén mooi bewezen dat we zien wat we willen zien. Er rijden waarschijnlijk 100 keer zoveel Audi A3 rond als Mercedes Sportcoupé, en toch meen jij in eer en geweten bijna evenveel Sportcoupés als Audi A3 te zien in 't straatbeeld. Is simpelweg onmogelijk.

Dat bedoel ik met 't feit dat we (uiteraard) vooral de dingen zien die we willen zien. En daar is niks verkeerd mee, maar je moet 't wél beseffen.

Comment

Een superieur rijgedrag
                                  True, en nog 'n pak andere zaken, ook! Maar dan spreek je weer over mensen die daar waarde aan hechten, autoliefhebbers dus. Het doorsnee gezin is dat niet, en daar telt de ruimte/uitrusting/veiligheid/prijs-verhouding vooral.

Ik gok dat, als Mercedes 5% van de C-klasses privé verkoopt, dat dat veel zal zijn. Zo'n prijzen, en dan nog 'n best saaie auto ... je moet 'm al zéér duur uitrusten eer 'ie een béétje jong & dynamisch oogt. Daar scoren Audi en BMW toch duidelijk beter.

Comment

• Kom eens naar hier kerel
                                    En dan vooral de ruime omgeving rond Aarschot

Eerlijk waar: Met de A3 3-deurs scheelt het niet ongelooflijk veel

of die A3's komen gewoon minder vaak de garage uit
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                    Bestelt
                                    1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                                      Geen Belgische, wel Duitse. Al weet ik ze niet meer vanbuiten, maar daar verkoopt Audi van de A3 een gróót veelvoud van wat Mercedes aan Sportcoupés mag leveren, 't verschil was imméns. En dan is Duitsland nog 't land waar de Sportcoupé 't best van al verkocht geraakt.

Er is geen vergelijking tussen de twee, zeker ook niet in België. De A3 en de '1 zijn massa-modellen, je ziet ze op elke straathoek. De C-klasse Sportcoupé is een zeldzaamheid, een exclusieve auto dus, die je met wat geluk één keer per dag tegenkomt.

En van regionale verschillen, alsof er in Limburg plots 100 keer zoveel Sportcoupés zouden rondrijden, geloof ik geen snars, ik wijt dat enkel en alleen aan de perceptie van degene die de stelling maakt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                                        Kom eens naar hier kerel
                                        En dan vooral de ruime omgeving rond Aarschot

Eerlijk waar: Met de A3 3-deurs scheelt het niet ongelooflijk veel
                                        Ja, ik zei het al, qua perceptie ! Maar geenszins qua wérkelijke aantallen. De Sportcoupé valt op, en áls er eentje passeert dan heb je 'm zeker gezien. Ondertussen zijn wél al 15 A3'tjes ongemerkt gepasseerd ook.

Zeker in fleet scoort die Sportcoupé nul (wegens veel te duur), terwijl de A3 daar massaal scoort. En van zo'n merken en modellen verkoopt een dikke 3/4e in fleet, en hoogstens 1/4e (of soms zelfs véél minder) privé.

'k Ga 'es cijfers opvragen bij ING Lease om jullie in jullie gezicht te slaan met wat feiten.

Comment

En van regionale verschillen, alsof er in Limburg plots 100 keer zoveel Sportcoupés zouden rondrijden, geloof ik geen snars, ik wijt dat enkel en alleen aan de perceptie van degene die de stelling maakt.

Comment

Working...
                                          X